۲۲۱۸۱۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

امروز، آخرین فرصت خرید در بورس است؟

نگاه‌های مردم ایران و اکثر کشورهای جهان، به هتل کوبورگ وین، در پایتخت موسیقی اروپا دوخته شده است تا ظرف ساعات آینده یا نهایت تا پایان هفته جاری، نتیجه رالی نفس گیر مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۵+۱، روشن شود.

امروز، آخرین فرصت خرید در بورس است؟



برترین ها: نگاه‌های مردم ایران و اکثر کشورهای جهان، به هتل کوبورگ وین، در پایتخت موسیقی اروپا دوخته شده است تا ظرف ساعات آینده یا نهایت تا پایان هفته جاری، نتیجه رالی نفس گیر مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1، روشن شود. گمانه زنی‌ها درباره احتمال توافق طرف‌های مذاکره کننده با هیات ایرانی حکایت دارد، اما همچنان، همچون روال قبلی در زنو و لوزان، بازیگران بد، از فابیوس گرفته تا جان کری، می‌توانند بیرق دیگری را علم کرده و ادعای تازه ای بکنند و مسیر مذاکرات را طولانی تر از قبل، کنند.

به هر حال، به نظر می‌رسد که جریان مذاکرات هسته ای که قریب به یک دهه، طولانی‌ترین مذاکرات دیپلماسی چند دهه اخیر را شکل داده است، به زودی، به پایان برسد. این پایان، می‌تواند اغازی باشد برای باز شدن فصل دیگری از روابط اقتتصادی فتجاری و صنعتی و حتی فرهنگی بین ایران و کشورهای مختلف جهان که مدت مدیدی، در قالب اتهام‌های واهی غیر مستدل، فرصت‌هایی را از کشور سلب کرده است.

به گزارش برترین ها؛ اگر تا آخر وقت امشب یا نهایت چند روزآینده، تکلیف مذاکرات هسته ای به ساختار توافقی جامع، ختم شود، هتل کوبورگ وین، می‌تواند امشب یا چند شب آینده، از فرصتی تاریخی استفاده کرده و نام خود را جهانی کند. توافق بر سر پر مناقشه ترین پرونده سیاسی - هسته ای قرن بیستم، ان هم در جریان مذاکرات داخل هتل مجلل کوبورگ وین، موضوع کمی برای کمیته بازاریابی و تبلیغاتی این مجموعه اقامتی و گردشگری وین نیست.

امروز، آخرین فرصت خرید در بورس است؟
(نگاه جهان، این هفته به ساختمان سفید رنگ Palais Coburg وین دوخته شده است)

در اروپا، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که به دلیل امضای فلان معاهده تاریخی یا فلان سخنرانی فلان رهبر سیاسی که فضای جنگ یا صلحی را به وجود آورد، شهره آفاق شده‌اند. کافه دولارژانس پاریس، یکی از این مکان‌ها است که پاتوق کارل مارکس و فردریش انگلس در قرن هفدهم میلادی بود. کافه دوماگوی پاریس نیز، نامی تاریخی است که پاتوق بزرگ‌ترین هنرمندان قرن بیستم چون سیمون دوبوار و ژان پل ساتر شد. یا باشگاهی سوئدی-نروژی پاریس، محلی که آلفرد نوبل، وصیت تاریخی خود را دران نوشت و بعدها، پایه معتبرترین جایزه علمی جهان یعنی نوبل شد. همان طور که به نظر می‌رسد، رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی هتل‌ها، نقش زیادی در تاریخ سازی در تحولات اروپا ایفا کردند و اتفاقات مهمی در دو سده اخیر، از چنین مکان‌های غیر رسمی و غیر دیپلماتیک، به صحنه بین‌المللی وارد شد. نقشی که امروز، هتل کوبورگ وین، بر عهده خواهد داشت.

امروز، آخرین فرصت خرید در بورس است؟

خوب! همه این موارد را گفتیم که به اهمیت امروز و ساعات پیش روی، پی ببریم. به دلیلان که فردا، تعطیل رسمی می‌باشد و روز ۵ شنبه نیز، بازار بورس کشور همچون روال همیشه خود، فعالیتی ندارد، بنابراین، امروز سه شنبه ۱۶ تیر ماه ۹۴ و ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز، آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه کشور در هفته جاری خواهد بود. نخستین روز کاری رسمی تالار بورس کشور، بیستم تیرماه ساعت ۹ صبح؛ آغاز به کار خواهد کرد. این هفته به خاطر سیگنال‌های مثبت، شاخص کل، صعود 1000 واحدی را تجربه کرد، اما دوباره روز دوشنبه با ۶۷ واحد منفی و ۲۰۰ واحد مثبت دیروز، وضعیت نوسانی به خود گرفت. وضعیت نوسانی شاخص کل، که دماسنج اقتصاد ایران نام دارد، چند سالی است، که حال و روز خوشی ندارد.

امروز، آخرین فرصت خرید در بورس است؟
(خبر ایسنا درباره افت ۲.۷ درصدی شاخل کل در ۲۲ دی ماه ۱۳۹۲)

از زمانی که جریان مذاکرات هسته ای به ویژه در اواخر دولت قبلی، به اوج خود رسید و تا امروز که قریب به 2 سال می‌گذرد، شاخص کل بورس ایران، حدود 20 هزار واحد، افت را تجربه کرده است. این بیش‌ترین میزان افت شاخص کل، در 45 سال گذشته گزارش شده است که میلیاردها تومان ضرر، به جامعه میلیونی سهامداران حقوقی و جقیقی کشور، وارد کرده است.

امروز، آخرین فرصت خرید در بورس است؟
(خبر دنیای اقتصاد درباره افت تاریخی ۳۵۹۰ واحدی شاخص کل در یک روز - ۲۷ اسفند ۱۳۹۳)

تحریم‌های بین‌المللی و افزایش نرخ ارز و بحران‌های روانی وارد شده با کل بازار، همه و همه سبب شد تا برخی از نمادهای شرکت‌های فعال بازار سرمایه نیز، ظرف 2 سال اخیر، بعضاً با بیش از 400 درصد افت قیمت همراه شوند. اما این فقط، یک روی سکه است و اهالی بازار سرمایه به دشت امیدوار هستند که با توافق هسته ای، بار دیگر امیدها و سرمایه‌ها، به بازار پر رونق بورس کشور، باز گردد. اگر این توافق، امشب یا آخر هفته اعلام شود، روز شنبه، همانند روز اعلام توافق لوزان، بازار سرمایه در صف خرید میلیونی و بعضاً میلیاردی، قفل خواهد شد و تقریباً سهمی را نمی‌توان به راحتی خرید کرد. اگر این اتفاق بیافتد، امروز، ساعت 12:30 دقیقه به وقت ایران، آخرین مهلت خرید عادی سهام در بازار سرمایه، قبل از توافق احتمالی و آغاز روند صعودی منحنی شاخص کل به سمت فتح نقطه 90 هزار واحدی، می‌باشد.

صدها میلیارد تومان از سرمایه میلیون‌ها نفر از ضرر دیدگان بازار سرمایه در 2-3 سال اخیر، منتظر چنین رخداد طلایی و تاریخی در بازار بورس است که امیدواریم، این رویداد، بیستم تیر ماه 94، آغاز شود. بازار سرمایه، بارها اثبات کرده است که روان شناسی بازار و فهم المان‌ها و فاکتورهای روانی مؤثر بر جو بازار، از میزان سرمایه گذاری و شناخت دقیق صورت‌های مالی شرکت در کدام، مهم تر است. روان شناسی بازار است که سبب می‌شود، شما متوجه شوید که یک سهم، بر خلاف پتانسیل ذاتی و عالی خود، به صف فروش توسط شماری از سهامداران بی اطلاع رفته است و این صف فروش، بی دوام خواهد بود. یا آن که، فلان صف خرید، فقط به خاطر جو هیجانی بر روی یک صنعت خاص ایجاد شده و فرصتی برای نوسان گیران می‌باشد و فرصت ورود شما این زمان نیست.

همه این‌ها، در روان شناسی بازار نهفته است. فهم توده بازار، موضوع مهمی در خرید و فروش سهام و دوام در بازار پر ریسک سرمایه دارد. افراد که با سعه صدر، تحلیل منطقی و به قول بورس بازها، شناخت "آس" های بازار، نمادهای بعضاً کم بیننده و کم اقبال را با تحلیل خرید کرده و حفظ کردند، در شرایط پس از تحریم و شفاف سازی ها و فصل مجامع، موفق خواهند بود و با نگاه بلند مدت، پیروز میدان خواهند شد. خیلی وقت‌ها، جو بازار، یک یا چند سهم را، لیدر بازار می‌کند و در بعضی مواقع، سهم‌های بسیار عالی با پرتفوی ارزنده را، به صف خونین فروش، رهنمون می‌سازد. هیچ کدام از این روش‌ها، تأیید بر خوب یا بد بودن سهام نیست. شناخت سهام خوب، تحلیل ارزشمند و نیازمند تجربه می‌باشد که باید به آن توجه داشت.

به هر حال، در صورتی که این هفته توافقی اعلام شود، فتح قله‌های از دست رفته شاخص کل در عرض این چند سال ظرف مدت کوتاهی امکان پذیر خواهد بود. رونق بازار سرمایه، به معنای رونق صنعت و کسب و کار در محیط شفاف است. این شفاف سازی در اقتصاد، سبب می‌شود تا بازار از رکود خارج، و سرمایه گذاری‌ها و میزان نقدینگی به سمت بازارهای پر سود با حق انتخاب‌های مختلف در مقایسه با بازارهای موازی _سکه- ارز - مسکن - خودرو)، متمایل شود.

انتظار میلیون‌ها بورس باز ایران در انجمن های اینترنتی و فعالان بازار سرمایه، برقراری یک توافق آبرومند با حفظ مصالح نظام و ملت است تا در این حین، بازار سرمایه نیز بتواند، به جایگاه اصلی خود بازگردد و دوباره، نگاه ها را مانند دهه هشتاد شمسی، به سمت خود جلب کند.
آیا امروز، آخرین فرصت برای خرید سهام با قیمت پایین بود؟

شنبه، بیستم تیرماه، پاسخ این سؤال را درخواهیم یافت... ..
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابراهیم

      خدا از دهنتون بشنوه والا. اما این جماعت، باز، شنبه را نزولی می کنند. عین تاب و سرسره شده بازار. یه روز، صعودی، یه روز نزولی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزن کف قشنگه رو

    • سهامي

      يكي از سهمهايي كه بر اثر بي اطلاعي سهامدارن به كف خود رسيده "وپترو"( سرمايه گذاري پتروشيمي ايران). بااعلان توافق ارزش اين سهم حداقل به ٣٥٠٠ ريال ( يعني دو برابر) ميرسه
      همچنين است وضعيت نماد لبنيات كالبر(غالبر)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج