جاباما
۲۲۲۳۷۲
۴ نظر
۵۰۷۰
۴ نظر
۵۰۷۰
پ

درآمد میلیاردی یک جوان از ویدئوهای یوتیوب

۷ میلیون دلار اصلا درآمد کمی نیست و شما باید حرفه بسیار خوبی داشته باشید تا به آن برسید، اما امروز خبر جالبی در سایت ها پیچیده بود که جالب بود.

وبسایت یک پزشک: ۷ میلیون دلار اصلا درآمد کمی نیست و شما باید حرفه بسیار خوبی داشته باشید تا به آن برسید، اما امروز خبر جالبی در سایت ها پیچیده بود که جالب بود.

درآمد میلیاردی یک جوان از ویدئوهای یوتیوب

نخست خود خبر و سپس تفسیر آن:

خبر این بود که یک جوان ۲۴ ساله سوئدی به نام فلیکس کیلبرگ که در محیط آنلاین، نام کاربری PewDiePie را اختیار کرده است، مدتی است که تبدیل به یک ستاره یوتیوب شده است.

در حال حاضر نزدیک به ۳۸ میلیون نفر، مشترک کانال یوتیوب او هستند.

او پیش از این یک فرد مشهور یا سلبریتی نبود، مهارت عجیب و غریبی هم ندارد و اگر ویدئوهای کانال او را ببینید، جز شوخ‌طبعی و حرف‌های مفرح در حاشیه ویدئوگیم‌هایی که بازی می‌کند، چیز خاص دیگری در محتوای ویدئوهای او پیدا نمی‌کنید.

اما همین ویدئوها بسیار محبوب شده‌اند، طوری که پیش از این ۴ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۴، حدود ۷٫۴ میلیون دلار برایش به ارمغان آورده‌اند!

او البته قسمت قابل توجهی از این سود سرشار را به خیریه‌های می‌دهد.

درآمد میلیاردی یک جوان از ویدئوهای یوتیوب

حالا در قسمت تفسیر خبر، سعی می‌کنیم با هم بررسی کنیم که این خبر نسبتا جالب و عجیب، چه نکات و درس‌هایی می‌تواند در بر داشته باشد:

۱- دسترسی فراگیر، ارزان و آسان به اینترنت سریع و بدون محدودیت می‌تواند باعث به وجود آمدن کسب و کارهای پرسود بشود

نمونه‌های مثل فلیکس بسیار فراوان هستند، در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی هم کم نیستند کسانی که با اینستاگرام، فیس‌بوک یا وبلاگشان، پول درمی‌آورند.

منتها مشکل ما این است که به اینترنت سریع و بدون محدودیت، دسترسی نداریم و همین مسئله مخاطب و بُرد رسانه‌ای ما را بسیار کم می‌کند.

در ایران کاربران به خاطر هزینه بالا، بسیار دقت می‌کنند که از پهنای باند اینترنت بسیار مقتصدانه استفاده کنند و بنابراین بعید است تا زمانی که اعتماد لازم را کسب نکنند، یک ویدئویا فایل پرحجم را دانلود کنند و حتی صفحه وبی را بارگزاری کنند که حاوی عکس‌های متعدد باشد.

اگر ما روزی به اینترنت پایدار، ارزان، سریع و دارای محدودیت‌های کم برسیم، خواهیم دید که کار و کسب‌های کوچک و بزرگ، یکی یکی شکل می‌گیرند.

۲- در دنیای امروز، باید جهانی شد!

اما واقعیت این است که مخاطبان فارسی‌‌زبان، بسیار محدود هستند. یک فرد انگلیسی‌زبان می‌تواند تقریبا با همه دنیا ارتباط برقرار کند.

اگر ما این هنر را داشته باشیم که متناسب با فرهنگ و عادات مخاطب عام جهانی با او سخن بگوییم و خدمات/کالاهای خود را تبلیغ کنیم، می‌توانیم انتظار روزهای بهتری را داشته باشیم.

اما مسلم است که در این مسیر، آزادی شدن تجارت در سطح جهانی و سهل شدن تبادلات مالی لازم است که فعلا به خاطر تحریم‌های گسترده، از آن محروم هستیم.

۳- محتوای فاخر یا محتوای پاپ؟

اما جنبه دیگر خبر بالا، این است که هر تلاشی برای محبوب شدن و جهانی شدن و کسب مخاطب در سطح میلیونی، نمی‌تواند موفق باشد.

دنیای امروز پرشتاب است و مخاطبان اصولا حوصله‌ای برای خواندن مطالب ژرف و درنگ روی آنها ندارند. یعنی اگر روزی فردی ایرانی پیدا شود که به زبان انگلیسی ویدئوهای پرمحتوا در یوتیوب بگذارد، لزوما موفق نخواهد شد.

بنابراین اگر هدف شما کسب سود مالی و محبوب شدن در سطح جهانی در شبکه‌های اجتماعی است، باید شامه خیلی قوی‌‌ای داشته باشید، مخاطب جهانی را درک کنید و بتوانید مطالب کنجکاوکننده و مفرح و سرگرم‌کننده تولید کنید.

چنین توانایی‌ای را هر کسی ندارد و به علاوه خیلی‌ها اصلا نمی‌توانند خودشان را راضی کنند که مطالب تینیجری و زرد و سطح پایین تولید کنند. اما شاید بشود با زیرکی و مهارت، در فصل مشترک علایق شخصی و علایق جامعه جهانی حرکت کرد و به جاهایی رسید.

در هر صورت اینترنت، یک فرصت بالقوه برای کارآفرینی است و گرچه فعلا ما نمی‌توانیم به سودهای میلیون دلاری فکر کنیم، اما بد نیست که دست‌کم مهارت‌های کنونی خودمان را ارتقا بدهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنفشه

      چه جالب
      منم رشتم IT هست، خیلی دلم میخواد شغل آیندم مرتبط با فضای مجازی باشه فقط نمیدونم چه جوری از شبکه های اجتماعی میشه درآمد کسب کرد مثلا اونجا که گفته "طوری که پیش از این ۴ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۴، حدود ۷٫۴ میلیون دلار برایش به ارمغان آورده‌اند!"، با تعداد کلیک و بازدید ربط داره؟

    • لام

      همون خیریه و صدقه در راه خدا یه همچین ثروتی را برایش رقم زده حتی کسانی که به خدا اعتقادی ندارن می تونن امتحان کنن

    • بدون نام

      رمز موفقت علاقه و تلاش

    • حسین

      عزیزم کسی که قدرت سرگرم کردن جمعیت میلیونی را دارد....
      آیا دارای مهارت و استعداد بزرگی نیست؟

      نتیجه این است که ایشون مهارت و استعداد بالایی دارند منتها عقل شما جواب نمی دهد.

      شما همکاران همون مجله ای هستید که همین طوری یک طرفه طعنه میزنید به اقای علیخانی درحالی که مجری حرفه ای می باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج