۲۲۲۷۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خواندنی ها با برترین ها (۳۵)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی از آلدوس هاکسلی، کتابی درباره ی واضح اندیشیدن، گزارشی از زندگی زنان عراقی بعد از جنگ با امریکا... و آشنا شوید.

خواندنی ها با برترین ها (35)





برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از آلدوس هاکسلی، کتابی درباره ی واضح اندیشیدن، گزارشی از زندگی زنان عراقی بعد از جنگ با امریکا... و آشنا شوید.

چگونه در عصر دیجیتال عقب نمانیم

  • تام چتفیلد
  • ترجمه ی ندا شادنظر
  • نشر هنوز
  • چاپ اول: پاییز ۹۳

خواندنی ها با برترین ها (35)

این کتاب، این موضوع را بررسی می کند که چطور همه ی ما در دنیای دیجیتال زندگی و پیشرفت کنیم؛ یا به گفته ی تورو «چطور عمیق زندگی کنیم» و امکانات زمانه مان را کشف کنیم.

کشف این امکانات، مانند کشف شهر یا قاره ای جدید است. ما در حال ورود به مکانی هستیم که در آن، ماهیت انسان ها ثابت باقی می ماند، اما ساختارهایی که این مکان را تشکیل می دهد، با ماهیت انسان ها سازگار نیست. دنیای دیجیتال امروزی، ایده یا مجموعه ای ابزار نیست؛ آن چه باعث فراغت یا لذت انسان ها می شود، فراتر از دستگاه های دیجیتالی مدرن است.

از آن جایی که تعداد انسان ها روز به روز افزایش می یابد، دنیای دیجیتال ، دریچه ای است رو به مکانی که در آن، تفریح و کار، به یک اندازه در زندگی اسنان ها وجود دارد؛ عرصه ای که در آن، در جنبه های مختلف زندگی، مانند روابط دوستانه، استفاده از رسانه ها، تجارت، خرید کردن، تحقیقات، سیاست، بازی و امور مالی، دائم غافلگیر می شویم. وقتی صحبت از پیشرفت به میان می آید، هدف من این است که دو موضوع وابسته به هم را بررسی کنم: اول چطور می توانیم در دنیای دیجیتال پیشرفت کنیم و دوم، جامعه چطور می تواند به ما کمک کند تا در این عرصه، هم استعداد های درونی مان را درک کنیم و هم با روشی کاملاً انسانی، با هم ارتباط قرار کنیم،....

شیاطین شهر لودون

  • آلدوس هاکسلی
  • ترجمه ی فاروق ایزدی نیا
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (35)

قرون وسطی را به حق قرون تاریک نام نهاده اند؛ دورانی که کلیسا سعی داشت افکار خرافی را در اذهان جای دهد و فرار آنها از ذهن افراد جلوگیری نماید. هاکسلی، با مهارت تام و با وقوف بر اوضاع و شرایط ایام، به زیبایی، تلخی آن زمان را به تصویر می کشد و زوایای تیره زندگی را بیان می کند.

گویی خواننده را با خود به سفری به ژرفنای تاریخ می کشاند تا به چشم خود ببینند و به گوش خود بشنود که بر مردمان آن زمان چه گذشته است گاه چنان به جزئیات می پردازد که گویی خواننده به پای خود وارد منازل و مغازه ها می شود، به گوشه ی دیر و صومعه راه می یابد، راهبه هایی را می بیند که باید مظهر پاکی و خلوص و صفایی باشند که انگار نوری از بارگاه خدایشان تا بر آن ها تابید، بناگاه بر اثر تلقین کسانی که شیطان مجسم هستند از این روی به آن روی می شوند. گویی هاکسلی میل دارد در بطن داستانی گیرا، که خواننده به زحمت می تواند کتاب را از دست بگذارد و میل دارد بداند که این حکایت سرانجام به کجا خواهد کشید؛...

هزار چهره علم (گفتارهایی درباره دانشمندان، ارزشها و اجتماع)

  • لزلی استیونسن، هنری بایرلی
  • ترجمه ی میثم محمد امینی
  • فرهنگ نشرنو
  • چاپ اول: ۹۳

خواندنی ها با برترین ها (35)

هزار چهره علم را باید از جمله کتاب هایی دانست که می کوشند علم را در بستر تاریخی و اجتماعی آن بررسی کنند. پیدایش علم نوین و نفوذ روزافزون آن در زندگی و فرهنگ ما یکی از مهم ترین تحولات عصر جدید است. درک این تحول و شناخت نهاد علم در عین ضرورت و چیزی نیست که در هیچ یک از بحث های «علمی» به آن پرداخته شود.

برای رسیدن به چنین درکی، این کتاب می کوشد به ارائه ی مثال هایی ملموس از تاریخ علم و با پرهیز از نظریه پردازی های خشک و انتزاعی خواننده را با برخی مسائل فلسفی و اخلاقی با علم آشنا کند از نگاه کلی می توان گفت این کتاب درجه ی نخست به دنبال طرح پرسش است. علم دستگاه دقیق و بی نقصی نیست که از یک سو داده های تجربی مطلقاً مبتنی بر مشاهده از دریافت کند و از سوی دیگر قضیه و نظریه بیرون دهد. مسائل و مشکلاتی درخورد علم و پیرامون علم وجود دارند که سرشت شان فلسفی است. این کتاب به دنبال آن است که خواننده مسائل را بشناسد و اهمیت و ضروریت پرداختن به آن ها را درک کند.

شهر زنان بیوه (روایت زنی عراقی از جنگ و مقاومت)

  • حیفا زنگنه
  • ترجمه ی لیلی فرهادپور
  • نشر ثالث
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (35)

حیفا زنگنه، در شهر زنان بیوه، داستان کشورش را باز می گوید. داستان را از اواخر قرن بیستم شروع می کند، از زمان حمله امریکا و انگلیس به عراق تا اشغال عراق به دست امریکا. او برای ما شمه ای از جامعه ی عراق را به تصویر می کشد؛ بخش غیر مذهبی آن که اغلب نادیده گرفته می شود.

جامعه ای که سال ها درگیر تحریم ها، جنگ و اشغال بوده است. از جامعه ای می گوید که می کوشد کشورش را بر اساس ارزش های خود بسازد. زنگنه در این کتاب تاریخ مفصلی از مشارکت های اجتماعی و فعالیت های سیاسی زنان عراق می پردازد. او انگشت اتهام خود را به سوی بسیاری از سازمان های غیر دولتی عراقی نشانه رفته است؛ سازمان هایی که بعد از تهاجم امریکا به عراق، در سال ۲۰۰۳، مثل قارچ رشد کرده اند و از نوعی استعمار زیر پوشش دفاع از زنان و فمینیسم حمایت می کنند که به زنان عراقی امروز ربطی نداردو دست آخر، زنگنه از بغداد امروز می نویسد: شهری مملو از زنان و کودکان داغداری که در سوگ عزیزانشان و همچنین موطن از دسته رفته شان نشسته اند. زنان و کودکانی که حقوق ملیتشان این جسارت را به آن ها می دهد تا با مقاومت و آزادیخواهی، عراقی مستقل را برای خود بسازند.

واضح اندیشیدن (راهنمای تفکر نقادانه)

  • ژیل لوبلان
  • ترجمه ی مهدی خسروانی
  • نشر گمان
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (35)

هر کسی، تا اندازه ای می داند چگونه خردورزی کند (چگونه بیندیشد، استدلال کند، شواهد را بازشناسد، و آنها را ارزیابی کند)، زیرا این یکی از اصلی ترین کارهایی است که انسان ها انجام می دهند. بنابراین در این کتاب چیز یکسره جدیدی یاد نمی گیرید؛ آن چه می آموزید این است که کاری را که همیشه انجام می داده اید بهتر انجام می دهید مهارت هایی که یاد می گیرید به شما یاری می کنند تا با دیگران بهتر دادوستد کنید؛ در محیط تحصیلی و هم بیرون از آن. بسیاری از شما، بلافاصله پس از پایان تحصیلاتتان، وارد شغلی که ارتباط مستقیمی با رشته ی درستی تان داشته باشد نمی شوید، اما مهارت های تعقل و استدلال کرده همه جا ارزشمندند.


«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره 23051492 تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج