۲۲۲۸۲۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

همه دردسرهای پسر بابا

مشکلات ممنوع التصویری ناصر ملک مطیعی!

پولاد کیمیایی پسر مسعود کیمیایی این روزها اولین فیلم بلند سینمایی خود را در مقام کارگردانی کلید زده است تا بتواند در سال های آینده پا جای پای پدر بگذارد که البته کار سختی است اما پروژه جدید آقا پولاد با نام «معکوس» درباره ماشین بازها است و یک فیلم اکشن جاده ای به شمار می رود.

مشکلات ممنوع التصویری ناصر ملک مطیعی!





هفته نامه تماشاگران امروز - بیتا موسوی: پولاد کیمیایی پسر مسعود کیمیایی این روزها اولین فیلم بلند سینمایی خود را در مقام کارگردانی کلید زده است تا بتواند در سال های آینده پا جای پای پدر بگذارد که البته کار سختی است اما پروژه جدید آقا پولاد با نام «معکوس» درباره ماشین بازها است و یک فیلم اکشن جاده ای به شمار می رود.

در ابتدا کیمیایی در یک فراخوان از کسانی که علاقمند به بازیگری بودند تست گرفت و پس از آن بازیگران اصلی کار معرفی شدند. رضا یزدانی خواننده، نقش اصلی «معکوس» را بازی می کند. البته نقش او خواننده نیست. بعد از معرفی یزدانی قرار بود ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما نیز در نقش پدر او مقابل دوربین برود. با انتخاب ملک مطیعی قرار شد که مسعود کیمیایی نیز بازی کند. البته کیمیایی پدر عنوان کرد که فقط در صورت حضور ملک مطیعی حاضر است در این فیلم بازی کند.

با گذشت مدتی از چاپ این اخبار، عوامل تولید درگیر پیش تولید این فیلم بودند که شایعه شد باز هم اجازه بازی به ملک مطیعی نداده اند.

این بازیگر قدیمی چند سال پیش در فیلمی از علی عطشانی بازی کرد. «نقش نگار» هم مدتی توقیف ماند و بخشی از مشکلات آن فیلم به حضور ملک مطیعی برمی گشت اما عطشانی توانست با رایزنی مشکل مجوز این بازیگر را حل کند و اکران نشدن آن هم اکنون ارتباطی به حضور این بازیگر ندارد.

به نظر می رسد بازیگران قدیمی سینما همچنان مشکل مجوز دارند و به آنها اجازه حضور در فیلم ها داده نمی شود. سال ها پیش سعید کنگرانی توانست پس از مدت ها در فیلمی از حسن فتحی جلوی دوربین برود اما هرگز بعد از آن فیلم دیگر مجوز بازی نگرفت.

مشکلات ممنوع التصویری ناصر ملک مطیعی!

این اتفاق برای بهمن مفید هم تکرار شد. مفید نیز چند سال پیش در فیلم «نسکافه داغ داغ» که کاری از علی قوی تن برای گروه کودک بود جلوی دوربین رفت و در آخر با حذف بخشی از سکانس ها، این فیلم اکران شد. پس از آن نیز هرگز امکان حضور دوباره برای مفید فراهم نشد.

عوامل فیلم «معکوس» در نظر دارند بازیگرانی چون جمشید هاشم پور یا رضا کیانیان را جایگزین ملک مطیعی کنند. احتمالا این فیلم امسال در بخش فیلم های اول جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

کیمیایی دیگر جلوی دوربین فیلم پسرش نمی رود؟

مسعود کیمیایی گفته بود اگر ناصر ملک مطیعی در فیلم پولاد جلوی دوربین برود، حتما در این فیلم بازی می کند. عکس های این دو، در دفتر سینمایی کیمیایی ها و همبازی شدن کارگردان فیلم قیصر با یکی از ستاره هایش حسابی خبرساز شده بود؛ اما حالا همه چیز به هم ریخته. کیمیایی که قرار بود در اولین ساخته سینمیای پسر، چند سکانسی را جلوی دوربین باشد، حالا با مشکلاتی که برای ملک مطییعی پیش آمده، دو دل شده است و به پولاد گفته شاید نظرش برای بازی در فیلم عوض شود. اگرچه می گویند کسالت ملک مطیعی باعث شده او در فیلم پولاد، غایب باشد اما این هنرپیشه پا به سن گذاشته، در آستانه ۸۶ سالگی هر روز به دفتر املاکی در جردن می رود و می نشیند و مثل همه سال هایی که ممنوع الفعالیت بوده، روزگار می گذراند.

او امید زیادی داشت با بازی در ساخته پولاد، تمام نوستالژی فیلم فارسی هایش را در سکانس هایی که با مسعود کیمیایی همقدم می شود، تکرار کند و کیمیایی هم خیلی دوست داشت در این روایت جدید از زندگی هنری اش یعنی رفتن جلوی دوربین پسر، بتواند همه حس خوبی را که سال هاست بعد از گوزن ها برایش تکرار نشده، دوباره در خاطره ها زنده کند؛ اما معاونت سینمایی وزارت ارشاد در میان همه فشارهایی که این روزها از سوی دلواپسان تحمل می کند، بعد از کلی سبک و سنگین کردن، تصمیم گرفت چنین اجازه ای را به ملک مطیعی ندهد و حالا استاد هم از تصمیمش منصرف شده است. او هم گفته دیگر تمایلی به رفتن جلوی دوربین پسرش ندارد.

حالا پولاد مانده و فیلمی که یک هفته بعد از کلیک خوردنش، دو هنرپیشه مهمش را تقریبا از دست داده. البته آنها خیلی تلاش کردند تا شاید بتوانند مشکل ملک مطیعی را حل کنند اما معاونت سینمایی اگرچه خبرش را رسمی اعلام نکرده ولی همان دغدغه ای را برای صدور اجازه بازی دارد که در زمان فعالیت رضا داد در دولت اصلاحات درباره فردین داشت و در نهایت او مرد و فرصت رفتن روی پرده سینما را به دست نیاورد.

البته شاید مل مطیعی این مجال را پیدا کند که چند لحظه کوتاه در فیلم «نقش نگار» عطشانی دیده شود اما هنوز همین فرصت را هم به دست نیاورده است. پولاد هم بدشانس است چون برای جایگزینی ملک مطیعی به جمشید هاشم پور فکر کرده بود که او هم در فیلم نرگس آبیار، دستش شکسته و رضا کیانیان هم اینقدر سرش شلوغ شده که پاسخش مثبت نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راستش تو این کشور ادمهای بزرگ باید له شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج