۲۲۴۴۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

۱۵ شماره تلفن ضروری در تهران

دانستن ۱۵ شماره تلفن در شهر تهران مي‌تواند راهگشا باشد.

ایسنا: دانستن ۱۵ شماره تلفن در شهر تهران مي‌تواند راهگشا باشد.

شماره تلفن ۱۴۸

اين‌ روزها مشاوران به ازاي يک ربع ساعت که با شما حرف مي‌زنند، قيمت سرسام‌آوري طلب مي‌کنند، اگر فقط يک راهنمايي کوچک مي‌خواهيد و نمي‌خواهيد زياد هزينه کنيد، مي‌توانيد به ۱۴۸ زنگي بزنيد. اين يک مرکز مشاوره معتبر است با اين تفاوت که براي استفاده از آن مي‌توانيد در خانه‌تان بنشينيد و بدون اين که لازم باشد به چشم مشاورتان نگاه کنيد، کمک بگيريد.

شماره تلفن ۱۸۱۸

اين شماره به اندازه کافي معروف است، همين که بتوانيد بدون ايستادن و وقت تلف‌‌ کردن در صف بانک، از خانه خودتان و در حالتي که روي کاناپه دراز کشيده‌ايد قبض تلفن‌تان را بپردازيد، خودش کلي غنيمت است. اما ۱۸۱۸ فقط به درد همين کار نمي‌خورد.

اين شماره درواقع شماره سامانه خدمات الکترونيکي شرکت مخابرات استان تهران است. وقتي تماس مي‌گيريد، اول از شما مي‌خواهد شماره را وارد کنيد. بعد بدهي‌تان را مي‌گويد. براي پرداخت بايد شماره عابر بانک‌تان را بدهيد. نگران نباشيد، آن‌ها هم يک شماره به شما مي‌دهند تا اگر مشکلي پيش آمد، دست‌تان به جايي بند باشد.

از ۱۸۱۸ مي‌توانيد خدمات ديگري مثل صورت حساب‌هاي قبلي و دريافت ريز مکالمات را هم بگيريد. يادتان باشد که فقط وقتي از تلفن خودتان زنگ زده باشيد مي‌توانيد از اين خدمات استفاده کنيد.

شماره تلفن ۸۸۶۱۲۱۲۱

اين شماره تلفن امداد خودرو است. اكنون ماشين‌هاي امداد خودرو آنقدر در شهر پراکنده‌اند که حتماً روزي يکي دو بار با آنها برخورد مي‌کنيد. اگر ماشين‌تان در راه خراب شد، مي‌توانيد به اين شماره زنگ بزنيد تا يک مکانيک کاربلد به کمکتان بيايد. امداد خودرو در همه ايران خدمات مي‌دهد. حتي اگر در يک روستاي دورافتاده هستيد، حداقل روي مشاوره تلفني‌شان مي‌توانيد حساب کنيد.

شماره تلفن ۱۹۲

بنا بر اعلام سايت مركز مخابرات استان تهران، اين شماره همه اوقات شرعي را تا ۲۴ ساعت آينده به شما اعلام مي‌کند. اگر هم نمي‌دانيد امروز چندم يا چند شنبه است، يا تاريخ ميلادي يا قمري را نمي‌دانيد هم، اين تلفن به شما کمک مي‌کند.

شماره تلفن ۱۳۳

۱۳۳را حتماً مي‌شناسيد اين شماره به درد وقت‌هايي مي‌خورد که اين آژانس‌هاي دم دستي جواب نمي‌دهند. مثلاً شب عيد يا روزهاي برفي. ۱۳۳ يک سري تاکسي دارد که در سطح شهر تردد مي‌کنند. وقتي با ۱۳۳ تماس مي‌گيريد، اپراتور نزديک‌ترين تاکسي بيکار به منزل شما را مي‌فرستد دنبالتان.

شماره تلفن ۱۹۱

اين شماره با پرسيدن منطقه‌اي که در آن هستيد، برايتان اسم و آدرس همه داروخانه‌هاي نزديک را مي‌خواند.

شماره تلفن ۱۱۹

يک صدا که استرس از آن مي‌بارد به شما ساعت را اعلام مي‌کند! آن هم دوبار پشت سر هم. خوراک وقت‌هايي است که در خانه تنها هستيد.

شماره تلفن ۱۳۷

اين شماره فوريت‌هاي شهرداري است.

شماره تلفن ۱۹۹

اين شماره به شما مي‌گويد که آن پرواز چقدر تأخير دارد تا در فرودگاه معطل نشويد. کلاً هرگونه اطلاعاتي از هر پروازي بخواهيد، ۱۹۹ کمکتان مي‌کند.

شماره تلفن ۱۴۰

تا حالا چندبار شده که کد پستي‌تان را لازم داشته باشيد و يادتان رفته باشد همراه بياوريد؟ با دادن شماره تلفن، کد پستي خانه‌تان را به شما مي‌دهد. علاوه بر اين، اگر آدرس مناطق پستي تهران را مي‌خواهيد و مي‌خواهيد وضعيت بسته‌هاي پستي‌تان را پيگيري کنيد، مي‌توانيد به اين شماره زنگ بزنيد.

شماره تلفن ۱۴۲

اين شماره نداي تامين اجتماعي است؛ سازمان تامين اجتماعي با بهره‌گيري از اين سيستم بيمه‌شدگان و کارفرمايان را با حقوقشان آشنا مي‌کند.

شماره تلفن ۱۳۴

براي اطلاع از پيش‌بيني هواي استان تهران و ديگر استان‌هاي کشور و همچنين اطلاع از تفسيرهاي نقشه هواشناسي مي‌توانيد از سيستم هواگو استفاده کنيد که اگر احيانا قصد مسافرت به منطقه‌اي از کشور را داريد با مشکل مواجه نشويد.

شماره تلفن ۱۱۸

تماس با سامانه تلفني ۱۱۸ شما را به آخرين تلفن‌هاي به روز شده اعم از بيمارستان‌ها، فرهنگسراها، هواپيمايي، راه‌آهن متصل مي‌کند، آ‌يا مي‌دانيد روزانه قريب به يک ميليون نفر با اين سامانه تماس مي‌گيرند و ۵۰۰ هزار نفر از سامانه اينترنتي آن بازديد مي‌کنند.

شماره تلفن ۱۱۰

با گرفتن شماره ۱۱۰ که متعلق به نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است مي‌توانيد آخرين اطلاع رساني خود را در زمينه سرقت، قتل، درگيري و نزاع و زورگيري به گوش مسوولان نيروي انتظامي برسانيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبر

      با سلام هرروز اخبارهای سیاسیتون را دنبال میگیرم متشکرم در ضمن به شماره ها شماره 115 اورژآنس و125 آتش نشانی را نیز اضافه نمائید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج