۲۲۶۹۰۲
۳ نظر
۵۰۲۷
۳ نظر
۵۰۲۷
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

کشور استونی، با وجود وضعیت اقتصادی ضعیفی که با آن رو به رو است، به دلیل هزینه‌های پایین تحصیلی و فرصت‌های تحصیلی رایگان و قابلیت‌های علمی نشأت گرفته از سیستم آموزشی روسیه و فنلاند، مقصدی برای شماری از ایرانیان جهت تحصیل در رشته‌های کسب و کار و مهندسی در دو دهه اخیر شده است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی




برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد.

با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.


راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

کشور استونی، با وجود وضعیت اقتصادی ضعیفی که با آن رو به رو است، به دلیل هزینه‌های پایین تحصیلی و فرصت‌های تحصیلی رایگان و قابلیت‌های علمی نشأت گرفته از سیستم آموزشی روسیه و فنلاند، مقصدی برای شماری از ایرانیان جهت تحصیل در رشته‌های کسب و کار و مهندسی در دو دهه اخیر شده است.


در سلسله گفتارهای مربوط به معرفی فرصت‌های تحصیلی در خارج از کشور، تا کنون نکته‌های زیادی درباره اصول و مبانی فراهم کردن بسترهای لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی و گرفتن بورسیه، معرفی و بررسی شد که از طریق لینک بالا، قابل دسترس می‌باشد. معرفی فرصت‌های تحصیلی در کشورهای مختلف اروپا، از بلژیک، فنلاند، آلمان و فرانسه گرفته تا لهستان و سوئد و اسپانیا در قاره سبز، در چند ماه اخیر مورد نظر پرتال برترین‌ها بوده که خوشبختانه با استقبال خوب کاربران گرامی سایت نیز مواجه شده است.

هزار نکته ای که تا کنون برای معرفی فرصت‌های تحصیلی و زندگی در ده‌ها کشور مختلف اروپا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، فرصت‌های خوبی را برای ارتقای سطح آگاهی و دانش متقاضیان تحصیل در خارج از کشور فراهم می‌کند. امروز، به معرفی فرصت‌های تحصیلی در کشور استونی می‌پردازیم. کشوری با فرصت‌های تحصیلی رایگان برای متقاضیان واجد شرایط.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی
(شهر قدیمی تالین در استونی در ۹ فریم)

جمهوری اِستونی (Eesti) کشوری در منطقه بالتیک در شمال اروپا است. این کشور از غرب به دریای بالتیک و از شمال به خلیج فنلاند می‌رسد و مرز شرقی آن با روسیه و مرز جنوبی آن با لتونی مشترک است. جمعیت آن ۱٬۳۵۶٬۰۰۰ نفر و پایتخت آن تالین است. واحد پول این کشور یورو و تنها زبان رسمی این کشور استونیایی بسیار به زبان فنلاندی نزدیک است. این زبان برخلاف اکثریت زبان‌های قاره اروپا که از ریشه هندواروپایی هستند جزو زبان‌های خانواده اورالی است. استونی از کم‌جمعیت‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است.

در یک دهه اخیر، شمار دانشجویان ایرانی علاقمند به تحصیل در این کشور زیبا و آرام شرق اروپا، افزایش یافته است. نزدیکی این کشور به سوئد و فنلاند از طریق دریایی، یکی از قابلیت‌های خوب تحصیل و زندگی در این کشور نوظهور اروپا می‌باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

همین چند وقت پیش بود که خانم دکتر لیلی میلانی، جایزه دانشمند جوان برتر کشور استونی را به خود اختصاص داد و مایه افتخار جامعه ایرانیان خارج از کشور، به ویژه دانشجویان ایرانی این کشور شد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

این موضوع نشان می‌دهد که هم ایرانی در دانشگاه‌های استونی هست، و هم موفقیت ایرانیان در جامعه علمی این کشور، بسیار روشن و قابل ملاحظه می‌باشد.

پیش از ورود به بحث، توصیه می‌کنیم از طریق ویدئو زیر، درباره تحصیل و زندگی در استونی، اطلاعات جامعی کسب کنید.




درباره پروسه ویزا نیز، این ویدئو اطلاعات خوبی ارائه کرده است.

www.youtube.com/watch?v=WsYxZvcU5Hk

نکته ۱۰۳۱: امروزه کشور استونی با پیشرفت‌های سریعی که در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی داشته بستر مناسبی را برای دانشجویان و دانش پژوهان کشورهای در حال توسعه فراهم آورده است. کیفیت و امکانات روز دنیا به همراه شرایط ارزان زندگی در استونی این کشور را به عنوان یک کشور ایده آل برای ادامه تحصیل و یافتن فرصت‌های شغلی مورد نظر تبدیل نموده است. اما برای تحصیل در دوره‌های دکترا، توصیه می‌کنیم دانشگاه‌های ارزان شمال اروپا مانند فنلاند و نروژ که بعضاً رایگان هست، در نظر گرفته شود.

نکته ۱۰۳۲: هزینهٔ تحصیل بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می‌باشد. برای مثال هزینه تحصیل در رشته مدیریت تجارت بین الملل در مدرسهٔ تجارت استونی بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ یورو می‌باشد. متوسط هزینه زندگی در شهر تالین ماهانه ۲۵۰ الی ۴۰۰ یورو بسته به فرد و نوع زندگی او متغیر است. سیستم آموزشی در استونی به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که شامل آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، آموزش تکمیلی و آموزش عالی می‌باشد.

دانش آموزان در استونی می‌بایست آموزش ابتدایی و متوسطه را که از سن ۵ سالگی شروع شده و در ۱۶ سالگی به پایان می‌رسد را طی نمایند. دانشگاه فناوری تالین یکی از مقاصد اصلی ایرانیان جهت تحصیل در این کشور است و در نشانی http://www.ttu.ee/en ارائه شده است. البته دانشگاه فناوری تالین، کلیه مقاطع تحصیلی ارشد و دکترا برای دانشجویان داخلی و خارجی، رایگان اعلام شده است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

این دانشگاه در ده‌ها رشته در مقاطع ارشد و دکترا، نسبت به پذیرش دانشجوی به زبان انگلیسی اقدام می‌کند. دانشجویان دکترا باید حتماً برنامه تحقیقاتی و بیانیه هدف داشته باشند که در بخش مشخصات پذیرش نیز به این صورت قید شده است:

• Curriculum Vitae, data about education and research work

اگر دراین دانشگاه به عنوان دانشجوی دکترا پذیرفته شدید، حقوق ماهانه شما تقریباً ۴۲۰ دلار می‌باشد که برای کشور ارزانی چون استونی، رقم خیلی پایینی محسوب نمی‌شود. متقاضیان، باید مدارک خود را تا آخر جون هر سال به این دانشگاه ارسال کنند تا پس از بررسی‌ها و انجام مصاحبه، نتایج قطعی پذیرش، در اواسط جولای اعلام شود. کلیه دانشجویان دکترا در این دانشگاه، معاف از شهریه هستند.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

به دلیلان که این دانشگاه از ۷۰ ملیت مختلف از جمله ایران، هر ساله دانشجو می‌گیرد، رشته‌های زیر برای تحصیل در مقطع ارشد معرفی شده است:

European Architecture

International Business Administration - MBA

International Relations and European-Asian Studies Law

Law and Technology

Technology Governance

Computer and Systems Engineering

Communicative Electronics

Industrial Engineering and Management

Environmental Management and Cleaner Production

Health Care Technology

Work and Organizational Psychology

e-Governance Technologies and Services

Technology of Wood and Plastic Mechatronics


اگر رزومه خوبی داشته باشید، تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی فوق الذکر برای شما رایگان خواهد بود. برای فارغ التحصیلی، شما باید 120 ECTS بگذرانید.

نکته 1033: بیشتر رشته‌ها در تمامی مقاطع به زبان‌های انگلیسی و روسی و استونیایی ارائه می‌شوند. کالج تجاری استونی یکی از بهترین کالج‌های تجاری حوزه بالتیک می‌باشد. در کشور استونی دانشگاه‌ها و کالج‌های متعددی زیر نظر دانشگاه‌های معتبر جهانی و یا به طور مستقل مشغول به فعالیت می‌باشند. آشنایی با دانشگاه تالین، از طریق ویدئو زیر قابل توجه می‌باشد.

www.youtube.com/watch?v=fdR2Yi2roIA

نکته 1034: علاقه مندان به تحصیل در انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، کانادا و استرالیا با توجه به امکان استفاده از این سیستم، می‌توانند تحصیلات خود را در استونی گذرانده و در سال آخر تحصیل به آسانی به کشور مورد علاقه مهاجرت نمایند

نکته 1035: اخذ مدرک از استونی، بی شک عاملی است کلیدی برای بدست آوردن شغل حرفه ای موفق در سراسر جهان. به منظور تسهیل شرایط دانشجویان بین المللی، این کشور تغییرات قابل توجهی را در نظام آموزش عالی انجام داده است. کشور استونی عضو سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) است. این سیستم به دانشجویان بین المللی این امکان را می‌دهد که به آسانی اعتبار تحصیلی و مدارک اخذ شده خود را به سیستم اعتباری ملی خود انتقال دهند.

نکته 1036: در صورتی که علاقمند به اقدام برای تحصیل در کشور استونی هستید، به دلیل اینکه این کشور در ایران سفارت نداره، سفارت فنلاند در ایران، کارهای ویزای این کشور را انجام می‌دهد.


نکته ۱۰۳۷: پذیرش دانشجویان خارجی معمولاً با آیلتس ۵ تا ۶ آکادمیک مورد قبول می‌باشد و در این موضوع، سخت گیری زیادی وجود ندارد. پیش تر درباره آیلتس و نحوه اقدام برای دریافت این آزمون بین المللی، اطلاعاتی در مجموعه مطالب مبانی تحصیل رایگان در خارج از کشور، مطالبی ارائه شد.

نکته ۱۰۳۸: برخی از دانشگاه‌های استونی، پیش از اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی، با آن ها مصاحبه از طریق اسکایپ را ترتیب می‌دهند. حتماً به این موضوع توجه کنید.


نکته 1039: بر اساس بررسی‌ها، مدارک دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در استونی، از طریق سفارت فنلاند در تهران دریافت می‌شود و کلیه مدارک، برای بررسی و صور ویزا، به سفارت استونی در آنکارای ترکیه ارسال می‌شود.

نکته 1040: بررسی ویزای دانشجویان متقاضی تحصیل در استونی، از طریق سفارت فنلاند در تهران، حدود 40 روز زمان می‌برد، در حالی که همین زمان در کشور ترکیه، حدود 15 روز می‌باشد. همواره آخرین اطلاعات درباره دریافت کارت اقامت و ویزای مربوط به دانشجویان را از طریق پرتال پلیس استونی به نشانی www.politsei.ee/en دنبال کنید.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

نکته ۱۰۴۱: دانشجویان ایرانی زیادی در دانشگاه فناوری و مهندسی تالین و دانشگاه تارتو، در رشته‌های مهندسی و تجارت، پذیرفته شده‌اند که نشان دهنده افزایش علاقه ایرانیان به این کشور کوچک، آرام و ارزان حوزه شنگن می‌باشد.

نکته ۱۰۴۲: اولین موضوعی که برای تحصیل در کشور استونی باید به آن توجه کنید، فاکتور زبان استونیایی و زندگی در شرایط سخت و سرما می‌باشد. این دو فاکتور، تأثیر زیادی در فرآیند تحصیل و زندگی شما دراین کشور خواهد داشت. زبان استونیایی، جز در استونی، هیچ جای دنیا مخاطب ندارد و قطعاً یادگیری این زبان، نه در کوتاه مدت و نه حتی در بلند مدت، تاثیری در دنیای اقتصادی و علمی شما نخواهد داشت. البته این زبان، خیلی شبیه فنلاندی است و اگر قصد دارید در آینده در فنلاند کار و زندگی کنید، حرکت بدی نیست و ارزش دارد.

بنابراین این زبان،، زبان مهمی در دنیای صنعت و کسب و کار و پزشکی نیست. نباید انتظاری که از زبان انگلیسی یا فرانسوی دارید، از زبان استونیایی یا روسی یا فنلاندی داشته باشید. تنها در صورتی که واقعاً علاقمند به زبان استونیایی و تحصیل دراین کشور هستید، این زبان و این کشور را انتخاب کنید. البته همواره تلاش کنید که به زبان انگلیسی تحصیل کنید و در صورتی که خیلی علاقمند به این کشور شدید، تا حدی این زبان را فرا بگیرید.

مساله سرمای استونی نیز، برای زندگی چند ساله در این کشور در نظر داشته باشید. سرمای زیر صفر چند ماهه، قطعاً برای کسانی که از مناطق مرکزی و جنوبی کشور قصد تحصیل در این کشور را دارند، مشکل ساز است. اما همه این‌ها، برای مشتاقان علم و تحصیل، مساله ای مهمی نیست. هدف، چیز دیگری است. شاید برای متقاضیان تحصیل در تالین (پایتخت استونی)، انجام یک سفر ۱ یا ۲ هفته ای به این شهر زیبا و بررسی شرایط مختلف آن، پیش از اخذ پذیرش، خالی از لطف نباشد. نزدیکی استونی به استکهلم سوئد هم سبب می‌شود که شهروندان این شهر، بسیار زیاد به سوئد سفر کنند.

نکته ۱۰۴۳: اگر علاقمند به تحصیل در استونی هستید، به این موضوع توجه کنید که برخی از مؤسسات و دانشگاه‌های این کشور، برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، مورد تأیید اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم نیست. برای اطلاع از این مورد، همواره به پرتال این وزارتخانه مراجعه کنید و اطلاعات نهایی را کسب کنید. در صورتی که علاقمند به تحصیل در مقاطع پزشکی هستید، پیش از عزیمت از صلاحیت دانشگاه‌های پزشکی این کشور طبق آخرین سیستم ارزیابی وزارت بهداشت ایران، اطلاع حاصل کنید. عدم آگاهی بر این موضوع، سال‌ها تحصیل شما را بی فایده یا با مشکلات عدیده ای جهت تأیید مدارک تحصیلی و اخذ پروانه اشتغال، مواجه خواهد کرد.

نکته ۱۰۴۴: متقاضیان تحصیل در کشور استونی، اصلاً نیازی به ارائه مدارکی مانند جی آر ای‌ای و جی مت نیستند. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره فرصت‌های تحصیلی و شیوه اقدام برای پذیرش در دانشگاه‌های استونی، به نشانی https://estonia.dreamapply.com مراجعه کنید که با استقبال متقاضیانی ایرانی تحصیل در این کشور نیز رو به رو شده است. اگر قصد ثبت نام در دانشگاه های استونی دارید، حتماً در این سایت ثبت نام کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

نکته ۱۰۴۵: اکثر دانشگاه‌های استونی، از دانشجویان دکترا، پیش از دریافت پذیرش تحصیلی، درخواست می‌کنند تا موضوعی که قصد دارند در این کشور به عنوان موضوع پایان نامه دکترا کار کنند، به صورت خلاصه و مکتوب، به همراه مدارک مورد نیاز پذیرش ارسال کنند. حتی اگر در زمان پذیرش چنین سندی از مشاء درخواست نشود، به محض ورود و تعیین استاد راهنما، چنین موضوعی باید در دستور کار شما باشد. طریق نوشتن بیانیه هدف را قبلاً توضیح دادیم. صحت مدارک صادر شده از دانشگاه‌های استونی، نیازی به تأیید نظام آموزش عالی فنلاند نیست. به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

نکته ۱۰۴۶: استونی نیز مانند هر کشور دیگری در دنیا، برای متقاضی تحصیل در خارج از کشور که تجربه زندگی و تحصیل دران را ندارد، جای ناشناخته ای هست. برای کسب اطلاعات بیشتر و کافی، راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها، ارتباط با فارغ التحصیلان و دانشجویان شاغل به تحصیل دراین کشور است که خوشبختانه شمار زیادی از ایرانیان عزیز در دانشگاه‌های معتبر این کشور، مشغول به تحصیل هستند. روش ارتباط را، قبلاً در نکته‌های قبلی توضیح دادیم.

نکته ۱۰۴۷: در کشور استونی نیز، بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی برای مقاطع مختلف و رشته‌های گوناگون ارائه می‌شود. دسترسی به این منابع هم از طریق سایت دانشگاه‌ها و هم از طریق پرتال‌های بین المللی امکان پذیر است. این منابع معتبر بورسیه های تحصیلی در اروپا را همواره بررسی بفرمایید. پیش تر، بیش از ۱۰ سایت در این حوزه معرفی شد که مناسب است سایت‌های تکمیلی را نیز بررسی کنید. دانشگاه ایروان معمولاً فرصت‌های بورسیه برای متقاضیان خارجی، ارائه می‌کند.

نکته ۱۰۴۸: دانشگاه‌های استونی، بر خلاف دانشگاه‌های شمال اروپا و سوییس و حتی امریکا، معدل خیلی خوب برای پذیرش نیاز دارند و به متقاضیان با حداقل نمره نیز، پذیرش می‌دهند. امااگر واقعااز معدل پایینی رنج می‌برید، گفتاری که درباره راهکارهایی برای متقاضیان تحصیل با معدل پایین ارائه شده است را، مجدداً مطالعه کنید.

نکته ۱۰۴۹: اگر قصد دارید از طریق مؤسسات اعزام دانشجو، برای سفر به استونی اقدام کنید، از مؤسسات مورد تأیید وزارت علوم استفاده کنید و از پرتال‌های مجازی بدون مجوز، اجتناب کنید. scholarship.saorg.ir مراجعه کنید.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

نکته ۱۰۵۰: اطلاع از جزییات کار و اشتغال در این کشور از طریق http://www.cv.ee امکان پذیر می‌باشد.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

دانشگاه‌های استونی از طریق پرتال http://www.studyinestonia.ee قابل مشاهده می‌باشند. این پرتال، سایت اطلاع رسانی دانشگاه‌های این کشور می‌باشد که فهرست دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی معتبر را ذکر کرده است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

نکته ۱۰۵۱: از طریق آدرس زیر نیز می‌توانید به فهرست بیش از ۲۰ دانشگاه دولتی و خصوصی این کشور در زمینه مختلف تحصیلی، دسترسی پیدا کنید. این آدرس، کمک زیادی برای پیدا کردن سریع دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف به شما دارد.

http://bit.ly/۱IuactG

نکته ۱۰۵۲: فهرست زیر، دانشگاه‌های دولتی استونی را معرفی می‌کند که در زمینه‌های مختلف علمی، رشته‌های متنوعی را ارائه می‌کنند و از طریق پرتال آن ها می توانید به اطلاعات تکمیلی دسترسی پیدا کنید.

Estonian Academy of Arts (Eesti Kunstiakadeemia)

Estonian Academy of Music and Theatre (Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia)

Estonian Academy of Security Sciences (Sisekaitseakadeemia)

Estonian Aviation Academy (Eesti Lennuakadeemia)

Estonian University of Life Sciences (Eesti Maaülikool)

Estonian Maritime Academy (Eesti Mereakadeemia)

Estonian National Defence College (KVÜÕA Kõrgem Sõjakool)

Tallinn University of Applied Sciences (Tallinna Tehnikakõrgkool)

Tartu Art College (Tartu Kõrgem Kunstikool

نکته ۱۰۵۳: استونی برای تحصیل در رشته‌های اقتصاد، مدیریت، نرم افزار، علوم سیاسی و حقوق و ارتباطات و حتی معماری با استقبال ایرانیان مواجه شده است و پیشنهاد می‌کنیم برای تحصیل دراین نوع رشته‌های علوم انسانی، کشورهای دیگر اروپا مانند لهستان یا فرانسه را نیز در نظر داشته باشید.

نکته ۱۰۵۴: در صورتی که علاقمند به تحصیل در این کشور در زمینه‌های هوا و فضا و حتی خلبانی هستید، اعتبار مدارک اخذ شده را با مراکز رسمی کشور مانند سازمان هواپیمایی کشوری چک کنید تا در صورت علاقمندی به کار در نهادهای دولتی کشور، با مشکل رو به رو نشوید.

نکته ۱۰۵۵: حتی الامکان، رشته‌های پزشکی را در این کشور انتخاب نکنید چون مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیست.

نکته ۱۰۵۶: سایت visitestonia.com پرتال خوبی برای پیدا کردن مکان اقامت و دریافت اطلاعات عمومی برای زندگی در این کشور است.

راهنمای فرصت‌های تحصیلی رایگان در استونی

نکته ۱۰۵۷: سفارت ایران در استونی و سفارت لتونی در ایران، موجود نیست. از آکردیته آن‌ها اطلاعات کسب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      شما خیلی خوبید. خیلی
      من یک هفته هست دنبال اطلاعات درباره استونی میگردم. شما واقعا غیبگو هستید!؟؟! ذهن ما رو میخونید؟؟؟؟؟؟ شوکه شدم امروز این نکات رو دیدم. خیلی عالی بود. زنگ میزنم تشکر میکنم.
      مقسی

    • امیر

      سلام و مرسی از اطلاعات خوبتون با معدل پایین تر از 14 در دوره لیسانس برای اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس چطور میشه اقدام کرد؟

    • عاطفه

      آیا در این کشور رشته های هنری مثل تصویرسازی هم پذیرش میشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج