۲۲۷۱۴۶
۱ نظر
۵۱۳۵
۱ نظر
۵۱۳۵
پ

«کامنت»: جواب «سیروان خسروی» را نخواهیم داد!

«کامنت» را باید گروهی خلاق و پرطرفدار دانست که با مصائب زیاد، توانست خودی نشان دهد و به شدت همه گیر شود. آنها بی حاشیه و حرف اضافه فقط کار خودشان را پیش بردند و حالا به نظر می رسد در مقطعی هستند که می توان به آنها لقب «ساختارشکن» را داد.

«کامنت»: جواب «سیروان خسروی» را نخواهیم داد!





مجله آهنگ ایده آل - کیارش اخوان: «کامنت» را باید گروهی خلاق و پرطرفدار دانست که با مصائب زیاد، توانست خودی نشان دهد و به شدت همه گیر شود. آنها بی حاشیه و حرف اضافه فقط کار خودشان را پیش بردند و حالا به نظر می رسد در مقطعی هستند که می توان به آنها لقب «ساختارشکن» را داد. «کیان پورتراب» بهترین کسی بود که می شد با او درباره همه اتفاقات این سال های «کامنت» گپ زد:

از انتشار نخستین آلبوم شما «رفته از دست» یک سالی می گذرد. ارزیابی تان از آلبوم چطور بود؟ چه از نظر استقبال مخاطبان چه از نظر اهدافی که خودتان در نظر داشتید؟

- آلبوم «رفته از دست» به اندازه مخاطب هایی که برای این سبک وجوددارد خوب شنیده شد. ولی انتظار استقبال متوسط رو به بالا برای این سبک موسیقی در ایران وجود ندارد. به طور کلی این آلبوم به آن سقف از انتظاری که ما مد نظر داشتیم رسیده است.

کمی برگردیم به عقب، در مورد آشنایی اعضای گروه با هم و ایده اولیه تشکیل «کامنت» توضیح می دهید؟

- فکر می کنم هفت، هشت سال پیش بود که من خودم تنها به استودیو می رفتم و با گیتار ماکت قطعاتی را رکورد می کردم. در همین بین کم کم با نیما رمضان، اشکان آبرون، آرین کشیشی و بردیا امیری آشنا شدم و طی صحبت هایی که با هم داشتیم تصمیم گرفتیم با هم کار کنیم و موزیک بزنیم. در مورد آینده اولیه تشکیل گروه هم باید بگویم که در ابتدای راه برای ما هدف اصلی تشکیل گروه و تولید موزیک با کیفیت بالا بود و آنقدر برایمان مهم نبود در چه سبکی، راک یا پاپ و... قرار است کار کنیم.

«کامنت»: جواب «سیروان خسروی» را نخواهیم داد!

تقسیم وظایف در گروه «کامنت» به چه شکلی است؟

- کلا تا به امروز ساختن ملودی ها و سرودن ترانه ها در گروه با من بوده و بعد از این مرحله در قسمت بعدی هرکدام از بچه ها ایده های خودشان را اضافه می کنند تا به تنظیم نهایی قطعه برسیم.

تا به امروز کامنت در شهرهای رشت و تهران روی صحنه رفته است. این کنسرت ها چه تجربه جدید به گروه کامنت اضافه کرده است؟

- از زمانی که توانستیم به طور رسمی فعالیت کنیم در تهران و رشت کنسرت گذاشتیم ولی کنسرت رشت با تمام دردسرها و مشکلاتی که برایمان داشت خیلی برایمان جذاب بود. انرژی زیادی برای ادامه راه از کنسرت رشت گرفتیم.

از کنسرت شهرستان های دیگر چه خبر؟

در حال حاضر کنسرت های خارج از تهران شخصا برای من خیلی جذاب تر است. چون از سال گذشته تاکنون چندباری در تهران اجرا گذاشتیم و هم مردم دوست دارند قطعات جدید بشنود و هم ما دوست داریم انرژی بچه های گروه در شهرهای مختلف تقسیم شود. تا این لحظه صحبت های ابتدایی با تهیه کننده های شهرستان های مختلف انجام شده است ولی کنسرت هیچ کدام از این شهر قطعی نشده اند.

آلبوم دوم رسمی گروه کامنت کلید خورده است؟

- بله آلبوم دوم را استارت زده ایم و اتفاقات اولیه آن در حال رخ دادن است و در مرحله دوم تولید ترانه ها و موزیک قرار دارد. سی قطعه در دست تولید داریم که همه را با هم جلو می بریم تا در نهایت یک پکیج هفت یا هشت قطعه ای به مخاطبان موسیقی ارائه دهیم.

«کامنت»: جواب «سیروان خسروی» را نخواهیم داد!

کمتر گروه راکی در ایران فعالیت می کند. کامنت یکی از آن هاست. چه شد که مجاز شدید؟

- ما از سال ۸۹ مجوز اجراهای گروه را گرفتیم. آن زمانی که در ماهواره ها با گروه های زیرزمینی مصاحبه می کردند خیلی از شبکه ها سمت گروه کامنت هم آمدند که ما مصاحبه نکردیم و کلا از خیلی کارهایی که می توانستیم انجام دهیم معروف شویم پرهیز کردیم و ترجیح دادیم از همین سالن کوچک توی شهر شروع کنیم. در ادامه ماجرا داشتیم روی آلبوم (اولین آلبوم رسمی) کار می کردیم و اصلا ذهنیت اینکه بتوانیم مجاز کار کنیم بین بچه ها وجود نداشت. تا بالاخره با میلاد درخشانی که در استودیو بودیم، میلاد پیشنهاد داد «چرا مجاز کار نمی کنید؟!» در نهایت همین صحبت میلاد باعث شد که من پیگیر فعالیت های رسمی گروه بشوم و با گذراندن بعضی فیلترها و مراحل اداری مجاز شویم تا آلبوم «رفته از دست» منتشر شود.

همکاری با «میلاد درخشانی» در قطعه «بشنو» چگونه شکل گرفت؟

- با میلاد درخشانی دوست و صمیمی هستیم و هم اینکه کارش را خیلی دوست دارم و خودم جز طرفدارانش محسوب می شوم. ساخت و تولید قطعه «بشنو» شامل مراحل پیچیده ای نبود. یک روز تصمیم گرفتیم قطعه مشترکی بسازیم که من ترانه را سرودم و در مرحله بعد سازبندی و تنظیم را انجام دادیم و در نهایت رکورد زدیم. در حال حاضر من و میلاد ایده های جدیدی در ذهن داریم که اگر هردو فرصت داشتیم این پروژه را اجرا می کنیم چون اطمینان دارم اتفاقات جالبی رخ خواهد داد.

پیشنهاد شما برای گروهی که سبک خاص و متفاوت دارند و دوست دارند مجاز و رسمی کار کنند چیست؟

- به نظر من گروه ها در داخل ایران دو دسته اند. یک دسته اصلا دوست دارند زیرزمینی باشند و برای این افراد نمی شود پیشنهادی داشت. ولی آن دسته که دوست دارند در فضای مجازی کار کنند باید بگویم فضای کشوری آماده است و فقط با کنار آمدن با بعضی قوانین و پیگیری می توان مجاز شد.

بزرگ ترین سوالی که این مدت همه هوادارن کامنت داشتند ولی بی جواب ماند این است که دلیل جدایی اعضای گروه کامنت از بند سیروان چه بود؟

- به نظر من کسی که در دنیای موسیقی حرفه ای به سمت حاشیه کشیده شود کارهای خودش را لکه دار می کند. درست است شهرت به دست می آورد ولی... انرژی بیشتری برای حاشیه می گذارد و کمتر به اصل هنر می رسد. این مسئله یک اتفاقی بود که بین خانواده ما افتاد و دعوایی بود که پیش آمد و بین خودمان باید حل شود. من و همه بچه های کامنت با هم تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه صحبت های تندی نسبت به ما شد در مورد این قضیه هیچ جوابی ندهیم و بگذاریمش کنار و بیشتر به اصل ماجرا یعنی موزیک بپردازیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نرگس

      میلاد درخشانی با زانیار هم کار کرده اسم اهنگش کنار مهتابه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج