۲۲۷۹۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

یک دیپلمات آمریکایی مدعی شد:

انعطاف‌ آمریکا در موضوع هسته‌ای کره‌شمالی

نماینده مذاکره‌کننده‌ آمریکا در مذاکرات هسته‌ای شش جانبه کره شمالی می‌گوید اگر کره شمالی حسن‌نیت از خود نشان دهد آمریکا می‌تواند برای مذاکره در مورد تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ با این کشور مذاکره کند.

خبرگزاری ایسنا: سیدنی سیلر، نماینده ارشد مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات شش‌جانبه برای رفع تهدید هسته‌ای کره شمالی معتقد است که توافق اخیر هسته‌ای به دست آمده میان ایران و آمریکا نشان می‌دهد که در صورتی که پیونگ یانگ خواستار بازگشت به میز مذاکرات هسته‌ای باشد، آمریکا نیز می‌تواند برای رفع اختلاف با کره شمالی بر سر برنامه هسته‌ای‌اش انعطاف‌پذیر باشد.

مذاکرات شش جانبه کره شمالی که شامل کشورهای آمریکا،‌ روسیه، چین، کره شمالی،‌ کره جنوبی و ژاپن است از سال ۲۰۰۳ آغاز شد که با خروج پیونگ یانگ از میز مذاکرات در سال ۲۰۰۸، این گفت‌وگوها متوقف شد.

با وجود آن‌که کره شمالی اخیراً پس از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی اعلام کرد که حاضر نیست با دستیابی به یک توافق هسته‌ای با آمریکا مانند توافق هسته‌ای ایران، فعالیت‌ها و توانایی‌های هسته‌ای خود را رها کند، این دیپلمات مذاکره‌کننده آمریکایی تاکید کرد که آمریکا آمادگی دارد تا هر زمان که پیونگ یانگ خواستار حل موضوع برنامه تسلیحاتی هسته‌ای خود از طریق گفت‌وگو باشد، با این کشور مذاکره کند.

سیدنی سیلر، در پایتخت کره جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توافق هسته‌ای ایران نشان‌دهنده ارزش و احتمالاتی است که می‌تواند از طریق دیپلماتیک حاصل شود.

او تصریح کرد: توافق هسته‌ای اخیر با ایران،‌ در واقع نشان‌دهنده‌ تمایل ما برای حل اختلافات از طریق گفت‌وگوهای دیپلماتیک است البته این در صورتی است که طرف مقابل نیز مایل به مذاکره باشد.

کره شمالی تاکنون سه آزمایش هسته‌ای را انجام داده است که آخرین آن در سال ۲۰۱۳ انجام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج