۲۲۸۷۷
۵ نظر
۵۰۱۷
۵ نظر
۵۰۱۷
پ

توصیه‌های یك آشپز حرفه‌ای- یك مادر

این است باقالى پلوى مشتى!

برای این‌كه باقالی‌پلوی خوشرنگ و خوش عطری داشته باشید، می‌توانید‌پس از پاشیدن شوید،لابه‌لای پلو، زعفران دم كرده بریزید.‌ باقالی پلوی رستوران‌های فارسی یا هانی به همین روش طبخ می‌شود.

این است باقالى پلوى مشتى!

این است باقالى پلوى مشتى!

برترین ها:

مواد لازم
  • برنج: چهار پیمانه
  • باقالی: ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
  • شوید: ۲۰ شاخه خرد شده
  • زعفران دم کرده: به مقدار لازم
  • نمک و روغن: به مقدار لازم
روش تهیه:

برای باقالی پلو اگر از ۲۴ ساعت قبل دست به کار شوید، بهتر است. یعنی برنج‌تان را ۲۴ ساعت قبل از پخت خیس کنید تا موقع پخت خوب قد بکشد. نمک را فراموش نکنید.

روز بعد قابلمه ای مناسب انتخاب کنید که به حد کافی جا برای جوش خوردن باقالی ها و برنج داشته باشد، اگر جای آن کم باشد حتماً پلوی‌تان به هم چسبیده و شل خواهد شد.

قابلمه را تا نصفه آب کرده و با یک قاشق غذاخوری نمک بگذارید تا بجوشد، وقتی جوش آمد، نوبت اضافه کردن باقالی های پاک شده است.

باقالی ها را در همان قابلمه مورد نظر برنج‌تان بجوشانید، زمانی که مغزش کمی نرم شد، برنج ها را اضافه کرده و اجازه دهید تا با برنج قل بخورد. صبر کنید تا برنج نیز مغزپخت شود؛ وقتی دانه برنج هنگام فشار دو انگشت حالت نرمی داشت، می توانید آن را آبکشی کنید.

یادتان نرود، ته قابلمه ۲ قاشق غذاخوری روغن بریزید و ته دیگ مورد نظرتان را بچینید (نان یا سیب زمینی، کاهو هم خوب است). برای خوشرنگ شدن ته دیگ حتماً به ته قابلمه زعفران بزنید. بعد از این یک لایه از مخلوط برنج و باقالی بریزید و سپس شوید را روی آن بپاشید. این عمل را تكرار كنید تا اینكه برنج و باقالی و شوید تمام شود.

کافی است کمی دست و دلبازی کنید و زعفران دم کرده را بعد از شوید، روی هر لایه برنج بپاشید. به محض اینکه برنج شروع به دم دادن کرد، در قابلمه را با دمکنی یا دو لایه دستمال حوله ای بپوشانید و در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید.

حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم برای دم کشیدن برنج در نظر بگیرید. پیش از کشیدن غذا در دیس، آن را در قابلمه کمی زیر و رو کنید تا شوید ها با پلو مخلوط شود. غذای اشتها برانگیزی خواهید داشت؛ نوش جان!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      دهنمون آب افتاد ، بیشتر از همه ی غذاها می پسندم .

    • arta

      من که غذای محبوبم باقالی پلوست اما این باقالی پلو شما باقالیهاش درشت بود کم سبزی بود وباید کمی هم سبزی پلویی قاطیش می کردین روش روغن حیوانی می دادین وبغل بشقابیش هم سالاد شیرازی میزاشتیدوالبته سبزی خوردن تازه نه این سبزی پلاسیده! من خیلی سخت پسندم!!!!!!!!!

    • elina

      baghali poloye mamanam ham khoshkel tare ham kheili khoshmazast

    • سپیده

      خب نکنین این کارو،نمیگید یکی تورژیم دلش میخواد .سرپل صراط به مشکل برمی خورینا از من گفتن ..........بعدش آرتاجان خدابه دادخانومت برسه با این شکمت....

    • فرح حاجيوندي

      عزيز جان يا شما اشتباه نوشتيد يا نويسنده حواسش نبوده بهر حال برنج بايد كاملاًجوشيده باشد بعد باقالا را اضافه كرد چرا كه باقالاي تازه فقط سه دقيقه بايد بجوشد .براي باقالا پلو اگر دارچين يادت بره ! اصل عطرش به دارچينه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج