۲۲۹۰۰۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک استاد دانشگاه:

قرن پیش‌رو، قرن اوقات فراغت خواهد بود

عضو هیات علمی گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه بینالود مشهد گفت: قرن پیش رو، قرن اوقات فراغت نامگذاری خواهد شد و گذراندن خوب اوقات فراغت به نیاز اصلی بشر تبدیل می‌شود که این امر لزوم سرمایه‌گذاری در عرصه تفریح و گردشگری را نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: دکتر فرید جواهرزاده در ششمین استارتاپ ویکند گردشگری مشهد که در هتل هما برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری در درآمدزایی پس از انرژی و خودروسازی قرار دارد اما در آینده این صنعت اولین رتبه را در درآمدزایی کسب می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آمار جهانی نشان می‌دهد که زمانی که یک ایده در ذهن یک فرد شکل می‌گیرد، همزمان در ذهن ۱۷ نفر دیگر در جهان نیز می‌آید اما در این بین کسانی که با سرعت بیشتری این ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند، موفق‌ترند. در واقع تنها یک درصد از مردم کارآفرین هستند و برای مشکلات جامعه راه حل تعیین می‌کنند و ریسک‌پذیرند که وظیفه دولت‌ها پیدا کردن این افراد است.

جواهرزاده با اشاره به اقامتگاه‌های گرشگری در جهان تصریح کرد: کلبه‌های کوهی با طراحی‌های خاص و هتل های‌نمکی از جمله جاذبه‌های گردشگری هستند که تا ۶ ماه و شاید ۹ ماه دیگر هم رزرو باشند و راه انداختن کسب و کار هم به همین معناست. همچنین ساخت رستوران‌های خلاقانه شبیه لانه گنجشک و یا رستوران آلیس در سرزمین عجایب از جمله دیگر جاذبه‌ها در دنیاست که میلیون‌ها توریسم را سالانه جذب خود می‌کند.

وی افزود: ما دو نسل از دوران‌های گردشگری را پشت سر گذاشتیم و گردشگری خلاق همان نسل دوم گردشگری است؛ این شیوه گردشگری به گردشگر امکان می‌دهد تا با ادراک همدلانه به لمس محیط بپردازد.

این استاد دانشگاه با اشاره به شاخصه‌های رقابتی که انجمن‌های گردشگری برای سال ۲۰۱۴ منتشر کردند، یادآور شد: چندین شاخصه وجود دارد که ارزان‌بودن سفر رتبه اول را کسب کرده است؛ همچنین جاذبه‌های میراث فرهنگی رتبه دهم را در دنیا کسب کرد. امنیت جاده‌ای از جمله شاخصه‌های دیگر است، این در حالی است که در زمینه امنیت جاده‌ای ما در بین ۱۴۱ کشور رتبه ۱۴۰ را داریم. امیدواریم با توافقاتی که انجام شده است و با ایجاد فضای باز، تغییرات بنیادین در عرصه گردشگری به وجود بیاید.

وی عنوان کرد: ما کار گروهی نداریم، گاهی یک پروژه را به سه دانشجو می‌دهیم. رویکرد استارتاپ ویکند جذب کسانی است که جسارت اندیشیدن دارند و می‌توانند کار گروهی انجام دهند، کسانی که از ابراز ایده‌هایشان هراس ندارند و از نقد تفکرشان منقلب نمی‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج