۲۲۹۴۲۹
۱۱ نظر
۵۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
پ

بازگشت به زندگی یک ساعت بعد از مرگ

نیمه های شب یکی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان یاسوج پسر جوانی را به بیمارستان شهید بهشتی این شهر منتقل کرد. در یک درگیری خیابانی ۱۰ گلوله به پسر ۱۸ ساله اصابت کرده بود که دو تیر باعث آسیب دیدگی ریه و قلبش شده بود.

روزنامه هفت صبح: نیمه های شب یکی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان یاسوج پسر جوانی را به بیمارستان شهید بهشتی این شهر منتقل کرد. در یک درگیری خیابانی ۱۰ گلوله به پسر ۱۸ ساله اصابت کرده بود که دو تیر باعث آسیب دیدگی ریه و قلبش شده بود.

پزشکان با مشاهده وضعیت پسر جوان، بسرعت او را به اتاق عمل بردند. نیم ساعت از عمل جراحی قلب فرشید ۱۸ ساله می گذشت که ناگهان قلب او از تپش افتاد. پزشکان ماساژ قلبی را آغاز کردند اما انگار قلب پسر جوان تصمیم نداشت دوباره به تپش بیفتد.

نیم ساعت از ماساژ قلبی می گذشت و قلب همچنان کار نمی کرد. پزشکان دیگر امید خود را از دست داده بودند ولی با وجود این وضعیت به تلاش خود ادامه می دادند. عملیات پزشکی همچنان ادامه داشت تا این که در کمال ناباوری بالاخره بعد از یک ساعت قلب «فرشید دیفرخش» به کار افتاد و علائم حیات پسر جوان بازگشت. پزشکان احتمال می دادند به دلیل ایست قلبی، فرشید دچار عارضه مغزی شود. چند روز طول کشید تا این که او به هوش آمد.

دکتر احمد رهنما که یکی از پزشکان حاضر در اتاق عمل بود، در باره این اتفاق می گوید: پسر جوان خیلی شانس آورد که به موقع به بیمارستان منتقل شد. با توجه به جراحات شدید حتی اگر یک دقیقه دیرتر به بیمارستان می رسید معلوم نبود زنده می ماند یا نه.

وی ادامه می دهد: تیرها به نقاط حساسی مثل ریه ها و قلب برخورد کرده بود. دو ناحیه از قلب بیمار سوراخ شده بود و این موضوع نگران کننده ای بود. به همین دلیل ما بسرعت بیمار را به اتاق عمل بردیم. نیم ساعت بعد از شروع عمل یکباره قلب بیمار از کار افتاد که البته این موضوع یک مساله پیش بینی شده در امر پزشکی است. ما هم به محض ایست قلبی، شروع به ماساژ قلب کردیم.

احمد رهنما درباره طولانی شدن مدت زمان ایست قلبی این بیمار گفت: بیش از یک ساعت از ایست قلبی می گذشت که قلب فرشید شروع به پمپاژ کرد. من و دیگر پزشکان حاضر در اتاق عمل دیگر ناامید شده بودیم.

ولی وقتی به خواست خدا بعد از یک ساعت ایست قلبی او دوباره زنده شد، همگی شگفت زده شدیم. البته در آن لحظه فکر می کردیم شاید بعد از به هوش آمدن هم حال بیمار وخیم شود چرا که از نظر پزشکی اگر یک قلب حتی پنج دقیقه کار نکند، می تواند آسیب های جدی به مغز بیمار وارد کند ولی با به هوش آمدن فرشید و بررسی علائم حیات او برای بار دوم شگفت زده شده و شاکر خدا شدیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دورود براین دکترهای مهربان خیلی از مرگ ها امکان بازگشت داره خیلی حرف ها از قدیم ها شنیده شده دیشب تا صبح من همراه بیماربودم 94/05/09بیمارستان امام حسین تهران خیلی راحت از مریض ها قطع امید میکنند متاسفام یعنی چه شما تلاش کن که اینها برمیگرده به مدیریت صد در صد ضعیف بیمارستان امام حسین تهران که توی خیلی از امور مشکل دارند

      پاسخ ها

      • Panisa

        خارج از تصوره

        تو بیمارستان زنده زنده آدمو میکشن حالا این یک ساعت قلب ایستاده و پزشکا بالا سرش که به هوش بیاااااد؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      عمرش به دنیا بوده نه چیز دیگه اگه عمرش به دنیا نبود همه چی دست به دست هم می دادندکه به بیمارستان نرسه یا امبولانس تو ترافیک گیر کنه یا خیلی چیزای دیگه

    • بابک

      واقعا خسته نباشن این دکترهای زحمت کش. چیزی که الان توی جامعه ما کمتر پیش میاد اون هم پزشکهای با وجدان

    • اکسیژن

      قربون خدا برم که سراسر زندگیمون پر شده از معجزه هاش و هنوز خیلی ها هستن که بهش ایمان ندارن..

    • مهمان

      مگه توی تگزاس دچار مصدومیت شده که ده تا تیر بهش اصابت کرده!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      اون كي بوده كه اسلحه اي داشته و تونسته ده تا تير شليك كنه

    • بدون نام

      از خدا برای این دکترای با وجدان طلب سلامتی وطول دارم

    • حسن

      ١٠ گلوله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ابوالفضل

      اره واقعا اصلا گفته نشد اين ده تا گلوله در يك نزاع خيابوني يعني چي؟ در مورد برگشت اين بنده خدا هم بايد گفت بعضي مسائل كه توجيه علمي نداره يا باعث تعجب ميشه فقط معجزه خداونده بايد ديد اين بابا يا پدر و مادرش چه كاري كردن كه خدا اينجا بهشون رحم كرده

    • ناشناس

      عزیزم توی استان ک . ب این تیر اندازیا عادیه . تگزاس اسمش بد در رفته ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج