۲۳۰۹۳۱
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور

کشور مرفه و صاحب صنعت سنگاپور در جنوب شرق آسیا، یکی از مراکز علمی، صنعتی و اقتصادی نوظهور آسیا می‌باشد که تلاشم یک‌اند با اعطای بورسیه‌های تحصیلی موسوم به سینگا، نخبه‌های جهان را به سمت مراکز علمی و پژوهشی خود جذب کند.

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور
برترین ها: در سلسله گفتارهای هزار نکته در تحصیل رایگان در خارج از کشور، ظرف چند ماه اخیر، هزاران نکته مهم و کاربردی در عرصه پذیرش تحصیلی و فرصت‌های بورسیه در قاره اروپا، به اطلاع مخاطبان گرامی پرتال برترین‌ها رسید. این رویه، همچنان ادامه دارد و ما در روزها و هفته‌های آتی، مطالب بیش تری درباره دانشگاه‌های ممتاز اروپا برای متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج از کشور ارائه خواهیم کرد.

اگر همراه هر روز سرویس سبک زندگی پرتال برترین‌ها باشید، متوجه شده‌اید که در روز شنبه، به معرفی بورسیه تحصیلی اراسموس موندس پرداختیم که فرصت‌های تحصیلی رایگان برای متقاضیان غیر اروپایی در دانشگاه‌های منتخب اروپا فراهم می‌کند.


بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور
روزهای گذشته نیز، به معرفی بورسیه "سلام" اشاره کردیم و دانشگاه‌ها و مراکز فعال در این فرصت تحصیلی رایگان را مورد بررسی قرار دادیم. این بورسیه، فقط برای متقاضیانی ایرانی، عراقی و یمنی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های اروپا می‌باشد و سالانه صدها نفر، موفق به اخذ این بورسیه جهت دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکترا و حتی پسا دکترا می‌شوند.

به دلیلان که احتمال دارد برخی از مخاطبان گرامی پرتال، قصد داشته باشند از فرصت‌های بورسیه در کشورهای آسیایی نیز مطلع باشند، گفتار امروز را به معرفی یکی از پر استقبال ترین بورسیه‌های تحصیلی معروف در آسیا اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور
(تصویر ایندکس پرتال بورسیه دکترا سنگاپور - سینگا)


برترین‌ها: سرویس سبک زندگی پرتال برترین‌ها افتخار دارد که برای نخستین بار در بین پرتال‌های فارسی، مطالب گسترده و سلسله واری درباره فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت کمک هزینه‌های مربوطه را دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌کند. هزاران نکته ای که تا کنون در این سلسله گفتارها اشاره شد و همچنان نیز ادامه خواهد داشت، یک منبع اطلاعاتی خوب، مستند و مستدل درباره یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که بسیاری از جوانان ایرانی اکنون با آن رو به رو هستند. امیدواریم توانسته باشیم در این مسیر مهم، یک راهنمای خوب باشیم! و اما گفتار امروز که درباره بورسیه تحصیلی در کشور سنگاپور می‌باشد.

همان طور که قبلاً هم متذکر شدیم، کمبود منابع مالی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، مخصوصاً برای ایرانی‌ها، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این دسته از نخبگان ایرانی برای تحصیل در خارج از مرزهای ایران می‌باشد. حتی اگر شما از استعداد و توانایی علمی بالایی برخوردار باشید، اما توانایی مالی و بضاعت زندگی در خارج از خانه خود را نداشته باشید، فرصت‌های تحصیلی آنسوی مرزها، فقط یک رؤیا برای شما باقی خواهند ماند. اما، مؤسسات و سازمان‌های بسیاری در دنیای امروز وجود دارند که این رؤیا را، تبدیل به واقعیت می‌کنند. این مؤسسات، در قالب کمک‌های آموزشی، مالی و خیریه ای، به دانشجویان مستعد، کمک می‌کنند تا در خارج از مرزهای جغرافیایی کشورشان، تحصیل و پژوهش کنند. در اروپا و امریکا، سالانه میلیاردها دلار برای کمک به دانشجویان مستعد غیر اروپایی و غیر امریکایی هزینه می‌شود. وقتی شما بتوانید فرصت‌های بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی این مراکز را پیدا و شایسته دریافت آن شوید، در واقع توانسته‌اید به خرج دانشگاه مقصد، عالی‌ترین مقاطع تحصیلی را طی کنید که یک فرصت بزرگ و تجربه خوب در زندگی هر فردی خواهد بود.

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور

سنگاپور در آسیا، به دلیل ارائه فرصت‌های بورسیه تحصیلی مخصوص متقاضیان تحصیل در مقطع دکترای این کشور، از شهرت بالایی برخوردار می‌باشد. سنگاپور، کشور بسیار کوچکی در جنوب شرق آسیا می‌باشد که هم مرز مالزی بوده و شاید به اندازه استان تهران نیز، وسعت نداشته باشد. اما باید عرض کنیم که این کشور کوچک و کم جمعیت، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و اقتصاد رو به رشدان، بزودی نقش موثری در اقتصاد و تولید علم جهان ایفا خواهد نمود. درباره دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سنگاپور و فرصت‌های علمی و تحصیلی این کشور، در گفتارهای روزهای بعد، به تفصیل صحبت خواهیم کرد. امروز، به معرفی بورسیه تحصیلی سینگا می‌پردازیم که سالانه، ده‌ها دانشجوی ایرانی را به سمت و سوی خود جلب می‌کند.

پروژه اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه سنگاپور، به سینگا مشهور است که مخفف:

Singapore International Graduate Award (SINGA می‌باشد. در واقع SINGA، یک کمک هزینه تحصیلی از طرف دولت سنگاپور، به دانشجویان خارجی جهت تحصیل در مقطع پی اچ دی می‌باشد که بودجه خاصی را به متقاضیان واجد شرایط، اعطای می‌کند. این کمم هزینه، برای مدت خاص و بر اساس شرایطی می‌باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. هر ساله، ده‌ها ایرانی، موفق به دریافت کمک هزینه تحصیلی سینگا می‌شوند و ظرف چند سال اخیر، شمار دانشجویان ایرانی موفق به دریافت این کمک هزینه، افزایش یافته است. اگر می‌خواهید با ایرانیانی که موفق به دریافت این جایزه شده‌اند در ارتباط باشید، توصیه می‌کنیم انجمن‌های اینترنتی مانند اپلای ابراد را که محیط تبادلی ایرانیان متقاضی تحصیل و زندگی در خارج از کشور می‌باشد را بعضاً، بررسی کنید.

پروژه SINGA، روال خاص خود را دارد. وقتی دانشجویی از طریق پرتال این مجموعه ثبت نام می‌کند و مدارک را اینترنتی ضمیمه می‌کند، دانشگاه و رشته مورد نظر را انتخاب می‌کند و اساتید آن دانشگاه‌ها، رزومه‌های دانشجویان را بررسی می‌کنند. تعداد مشخصی از متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا، در صورت در اختیار داشتن شرایط علمی لازم و انطباق علایق پژوهشی آن ها با علایق تحقیقاتی اساتید دانشگاه‌های سنگاپور، انتخاب می‌شوند. روزمه های انتخاب شده، به دانشجو اطلاع داده می‌شود که برای یک گفتگوی اینترنتی از طریق نرم افزارهای ارتباطی مرسوم، در زمان خاصی، آماده باشد. در صورتی که دانشجویان منتخب، بتوانند نظر اجمالی اساتید را برای همکاری و پذیرش جلب کنند، به آن ها اطلاع داده می‌شود که برای سفر چند روز به سنگاپور و انجام مصاحبه علمی تکمیلی، اقدام کنند.
هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیمای تهران - سنگاپور و 2 تا 3 روز اقامت در هتل‌های سنگاپور، به دانشجویان منتخب برای انجام مصاحبه علمی، پرداخت می‌شود. این دسته از دانشجویان، می‌بایست ظرف مدت مشخصی این سفر مصاحبه ای‌ را انجام داده و با اساتید و دانشگاه مورد نظر خو، مصاحبه کنند. پس از انجام مصاحبه، دانشجو بایستی کشور سنگاپور را ترک کند.

نتایج بررسی‌های به عمل آمده از دانشجویان مصاحبه شونده حضوری در دانشگاه‌های سنگاپور، مدتی بعد از مصاحبه، از طریق وب سایت و نامه رسمی، به اطلاع برگزیدگان می‌رسد. این افراد برگزیده می‌توانند برای دریافت بورس تحصیلی، مجدداً به سنگاپور عزیمت کرده و از فرصت تحصیلی 3 تا 4 ساله استفاده کنند. این کلیات، فرآیند کاری بورسیه سینگا می‌باشد.

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور
(ایندکس پرتال دانشگاه NTU سنگاپور- همکار در پروژه سینگا)

پرتال www.a-star.edu.sg/singa-award، سایت اطلاع رسانی پروژه جایزه سینگا می‌باشد که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این آدرس، از جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوطه مطلع شوند. 4 مرکز به نام‌های: دانشگاه ملی سنگاپور (nus.edu.sg)، آژانس علوم، فناوری و تحقیقات سنگاپور (a-star.edu.sg)، دانشگاه صنعتی نانینانگ (ntu.edu.sg) و دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (sutd.edu.sg)، در اعطای جایزه سالانه سنگاپور به متقاضیان تحصیل در دکترای این کشور، شرکت دارند.

اگر می‌خواهید با مسئولان این جایزه جهانی سنگاپوری، از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید، می‌توانید با مراجعه به صفحه رسمی سینگا در فیس بوک به نشانی: http://www.facebook.com/SINGAPhD، مستقیم با مسئولان سینگا در تعامل بوده و سؤالات خود را مطرح کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های این صفحه، آشنا شدن با دانشجویانی است که موفق به دریافت این جایزه دکترا شده‌اند.

شاید برای شما عجیب باشد که در سنگاپور، که کشور نه چندان معروفی در دنیای امروزی هست، تحصیل کنید. شاید این پرسش در ذهن شما تداعی شده باشد که وقتی دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکای شمالی و حتی کانادا و استرالیا در دسترس هست، چرا باید به سنگاپور عزیمت کرد برای تحصیل در مقطع دکترا؟ این پرسش خوبی هست. باید توجه داشت که سنگاپور امروز، با سنگاپور دو دهه پیش و حتی نیم قرن پیش، بسیار تفاوت دارد. یکی از سریع‌ترین اقتصادهای نوظهور جهانی را این کشور تجربه می‌کند. طبق گزارش سالانه مراکز مشاوره در عرصه منابع انسانی، سنگاپور بهترین و تمیزترین کشور آسیا برای زندگی و کار می‌باشد.

این کشور، در یک دهه اخیر، میزبان 7 هزار شرکت صنعتی و اقتصادی مشهور جهان بوده که در این کشور، شعبه زده‌اند. ارزش بازار سرمایه و ایده آفرینی به ارزش 10 میلیارد دلار که فرصت تجاری سازی ایده‌های خلاق را فراهم می‌کند. محیط زندگی چند میلتی و توانایی مردم در صحبت به زبان انگلیسی عین کشور سوئد، یکی دیگر از قابلیت‌های ممتاز سنگاپور در قیاس با بسیاری از کشورهای قاره کهن می‌باشد. زندگی و تحصیل در کشوری با جمعیت 4 میلیونی، که همه با سواد و از سطح رفاه و بهداشت قابل قبولی هم برخوردار می‌باشند، یک فرصت ایده آل برای متقاضیان تحصیل در عالی‌ترین مقطع علمی (دکترا) می‌باشد.

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور
(ایندکس پرتال دانشگاه NUS- همکار پروژه سینگا)

نخست وزیر سنگاپور Prime Minister Lee Hsien درباره جایزه سینگا می‌گوید که این کشور می‌خواهد تا با این جایزه، محیط علمی خود را چند ملیتی و مملو از محققان خلاق و توانمند کند. ماموریتی که به نظر می‌رسد به خواسته خود دست یافته و اکنون دانشگاه‌های سنگاپور، هزاران پژوهشگر خلاق را از کشورهای مختلف 5 قاره جهان، جذب کرده‌اند.

شرایط اقدام برای کسب بورسیه تحصیلی سینگا، خیلی سخت نیست. شما باید مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده باشید و قابلیت نوشتن و صحبت کردن خوب و کافی به زبان انگلیسی را نشان دهید و هم چنین، توصیه نامه‌های خوبی از اساتید و افرادی که تحت نظر آن‌ها تحصیل یا کار کرده‌اید، ارائه کنید. نیازمندی دیگری، ارائه نشده و لازم نمی‌باشد. مثلاً الزامی وجود ندارد که شما آیلتس 7 به بالا یا تافل 85 به بالا یا جی آریی و جی مت داشته باشید! همین حداقل‌ها، برای پذیرش کفایت می‌کند. اما باید بدانید که به دلیل شمار بالای متقاضیان تحصیل در قابل پروژه سینگا، فرآیند پذیرش کاملاً رقابتی یا به اصطلاح fully competitive هست. اگر فکر کنید با معدل 19 از دانشگاه صنعتی شریف، 100 درصد امکان پذیرش دارید، باید عرض کنیم که این گونه نیست. بسته به رشته و دانشگاه و استاد مربوطه، اوضاع متفاوت هست. اما هیچ وقت، نا امید نشوید. دنیا بسیار پهناور و خداوند متعال، فرصت‌های رشد و بهروزی آدم‌ها را در عرصه‌های مختلف فراهم کرده است. فقط باید بخواهید و اراده قوی داشته باشید... .

به دانشجویانی که موفق به دریافت جایزه سینگا شوند، سالانه 24 هزار دلار سنگاپور به مدت 4 سال اعطا خواهد شد. از سال دوم به بعد، در صورت گذراندن امتحان جامع، این مبلغ به 30 هزار دلار در سال افزایش خواهد یافت. در مرحله ای که دانشجو به سنگاپور سفر می‌کند برای مصاحبه علمی، 2500 دلار به وی پرداخت می‌شود. طبق برآورد اعلامی در این سایت، هزینه زندگی و حمل و نقل یک دانشجو با زندگی متوسط در این کشور، ماهانه بین 1400 تا 2000 دلار سنگاپور می‌باشد که مبلغ اعطایی، کفاف هزینه‌های یک زندگی متوسط را در این کشور می‌دهد.

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور
(تصویر ساحل ماریا سند سنگاپور و مکان‌های اقامتی و تفریحی اطرافش)

سالانه 240 کمک هزینه تحصیلی توسط سینگا به دانشجویان اعطا می‌شود که رقم خوبی را شامل می‌شود. افرادی که مدرک لیسانس دارند اما می‌خواهند مستقیم مقطع دکترا در این کشور بخوانند، می‌توانند از پروژه موسوم به A*STAR سینگا استفاده کنند. متقاضیان بورسیه سینگا، نمی‌توانند در مدت اقامت دراین کشور کار کنند یا تحصیل خود را با معادلسازی فوق لیسانس تمام کنند. تنها رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه مانند شیمی و فیزیک، در قالب این بورسیه تحصیلی ارائه می‌شود و رشته‌های اقتصاد یا مدیریت یا پزشکی و دامپزشکی، در قالب این پروژه نیست.

سینگا، در واقع یک بورسیه تحصیلی تمام وقت یا full-time research scholarship می‌باشد و دانشجو اجازه ندارد به صورت نیمه وقت در این فرآیند حضور داشته باشد. هر متقاضی دریافت این جایزه تحصیلی، می‌تواند 3 پروژه تحقیقاتی ارائه شده در پرتال را انتخاب کند. در صورتی که علاقمند هستید شمار بیش تر انتخاب کنید، باید از طریق دانشگاه‌های سنگاپور، به طور مجزا اقدام کنید. برای اطلاعات بیش تر فاز لینک‌های تکمیلی زیر استفاده کنید:

NUS - http://www.nus.edu.sg/ngs/course_reqd.html

NTU - http://www.ntu.edu.sg/Academics/GraduateProgrammes/Pages/default.aspx

SUTD - http://www.sutd.edu.sg/phd_coursework.aspx

همانطور که عرض شد مدارکی بین المللی مانند GRE, TOEFL or IELTS. در فرآیند پذیرش تأثیر ندارند. اما اگر این مدارک را دارید، نظر مثبت اساتید را در اختیار خواهید داشت. توصیه نامه‌ها recommendation letters باید توسط 2 استاد دانشگاه برای متقاضیان تحصیل در سینگاه فراهم شوند. پست الکترونیک singa_enquiries@a-star.edu.sg آماده پاسخ گویی به دانشجویان درباره پرسش‌های احتمالی آن ها هست. چون توصیه نامه‌ها باید اینترنتی ارسال شوند، به استاد خود بگویید که در سابجکت پست الکترونیکش، شماره application number شما را درج کند تا سینگا بداند این توصیه نامه مربوط به کدام دانشجو با شماره تقاضای مربوطه هست. هیچ هزینه ای برای ثبت نام در این جایزه بورسیه وجود ندارد و متقاضی نباید مدارک ترجمه رسمی شده را به صورت فیزیکی به این مراکز ارسال کند چون بررسی نخواهد شد.

برای ثبت نام در سینگاه به نشانی اینترنتی https://sms.a-star.edu.sg/applicant/Login.aspx مراجعه کنید و پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور، بر اساس شرایط ثبت نامی، فرآیند را انجام دهید.

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور
(تصویر صفحه ثبت نام در بورسیه تحصیلی سینگا سنگاپور)

کلیه مدارکی که در فرآیند ثبت نام نیاز دارید به شرح زیر هست. اسکن صفحه اول گذرنامه، یک قطعه عکس، مدرک ترجمه شده و ریز نمرات مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، رزومه، 2 توصیه نامه از طریق اساتید به صورت آنلاین مورد نیاز می‌باشد. اگر مدارک بین المللی هم دارید، برای ارتقای سطح پذیرش، ضمیمه کنید.

• Identity card or Passport

• A recent passport-sized photo in JPEG/PNG format

• Bachelor's Academic Transcripts - in English translation

• Bachelor's Degree Certificate / Scroll (in English translation) or a letter of certification from the university on your candidature if your degree certificate / scroll has not yet been conferred

• Master's Academic Transcripts, if any - in English translation

• Master's Degree Certificate / Scroll, if any (in English translation) or a letter of certification from the universi-ty on your candidature if your degree certificate / scroll has not yet been conferred

• 2 recommendation reports - to be completed and submitted online by the referees

نتایج پذیرش 10 هفته پس از بسته شدن زمان ثبت نام اعلام می‌شود که باید به سنگاپور مراجعه کنند در فرایند مصاحبه علمی. پس خیلی عجله نکیند

Only short-listed candidates will be notified within 10 weeks from the application closing date.

درباره دانشگاه‌های سنگاپور و 18+1 نکته

نکته 1: دانشگاه‌های سنگاپور به دلیل کسب رتبه‌های بالا و معتبر بین دانشگاه‌های جهان به ویژه در سالهای اخیر توجه دانشجویان ایرانی را برای اخذ پذیرش به خود جلب کرده‌اند. از مزایای دیگر این کشور رفت و آمد آسان به ایران می‌باشد که مشکلاتی که دانشجویان آمریکایی و کانادایی و غیره برای رفت و آمد و گرفتن ویزا دارند، را ندارد. همچنین بورس دانشگاه‌های سنگاپور برای هزینه‌های دانشجویان کافی است. از طرفی به دلیل آنکه دانشگاه‌های سنگاپوری سطح علمی دانشجویان ایرانی را قبول دارند و پذیرش دانشجویان ایرانی با استقبال بیشتری رو به روست، گرفتن پذیرش از این دانشگاه‌ها ساده تر به نظر می‌رسد.

نکته 2: دانشجویانی می‌توانند از این بورس استفاده کنند که شهروند کشور سنگاپور نبوده و یا در آن کشور اقامت نداشته باشند و یا قبلاً در یکی از دانشگاه‌های سنگاپور تحصیل نکرده باشند. در واقع SINGA برای دانشجویانی است که برای اولین بار در سنگاپور مشغول به تحصیل می‌شوند و قبلاً در دانشگاه‌های NUS و NTU و دیگر دانشگاه‌های سنگاپور دوره لیسانس یا فوق لیسانس را نگذرانده باشند. A*STAR برای دانشجویانی که قبلادر سنگاپور مشغول تحصیل شده‌اند، بورس‌های دیگری را در نظر گرفته است که با مراجعه به سایت A*STAR می‌تواند از شرایط آن‌ها اطلاع یابید. A*STAR آ

نکته 3: توجه داشته باشید که واقع SINGA یک همکاری بین A*STAR و دانشگاه‌های NUS و NTU است. دانشجویان می‌توانند کارهای تحقیقاتی خود را بین A*STAR، NUS و NTU انتخاب کنند. مدرک Phd توسط یکی از دانشگاه‌های NUS یا NTU اعطا خواهد شد. دانشجویانی که علاقه به تحقیق در حوزه‌های علمی و مهندسی دارند و کیفیت نتایج دانشگاهی و درسی آن‌ها بالاست و دارای توصیه نامه‌های خوب و تسلط و روانی بر زبان انگلیسی هستند می‌توانند به SINGA درخواست پذیرش ارائه دهند.

نکته 4: SINGA فقط دوره‌های دکترا برای حوزه‌های علوم و مهندسی (Science & Engineering) را حمایت می‌کند و رشته‌های MBA یا Finance یا مدیریت بازرگانی (Business Management) یا معماری (Architecture) حمایت نمی‌کند. همچنین SINGA یک برنامه برای دانشجویان برای اخذ مدرک دکتراست و بعد از اخذ مدرک فوق لیسانس نمی‌توان آن را رها نمود.

نکته 5: هزینه‌هایی که SINGA پوشش می‌دهد به قرار زیر است: تمام شهریه دانشگاهی پرداخت هر ماه 2000 دلار سنگاپور که به طور سالیانه 24000 دلار سنگاپور خواهد شد که می‌تواند به 2500 دلار در ماه و 30000 دلار در سال بعد از گذراندن امتحانات افزایش یابد. پرداخت کمک هزینه 1000 دلار سنگاپور برای فقط یک بار پرداخت 1500 دلار سنگاپور برای هزینه هواپیما فقط یک بار دوره دکترا SINGA یک دوره تحقیقاتی است. با این حال به علاوه پایان نامه تحقیقاتی به طور معمول نیاز است که دروسی نیز در این دوره گذرانده شوند. این دروس اغلب توسط یکی از دانشگاه‌های NUS یا NTU ارائه می‌شوند.

بورسیه SINGA برای متقاضیان PHD در سنگاپور
(تصویر یک کلاس در دانشگاه براس باساه سنگاپور)

نکته 6: برای دانشجویانی که دوره فوق لیسانس را گذرانده‌اند این امکان وجود دارد که در صورت موافقت دانشکده و دانشگاه ارائه دهنده دروس از گذراندن آن دروس معاف شوند. برای استفاده کنندگان از این بورس امکان کار نیمه وقت در حین دوره Phd وجود ندارد. SINGA یک کمک هزینه برای کارهای تحقیقاتی تمام وقت می‌باشد و شما اجازه ندارید در حین تحصیل در سنگاپور به کار دیگری مشغول شوید برای دانشگاه‌های مختلف ایران سهمیه خاصی در نظر گرفته نمی‌شود.

نکته 7: داوطلبان بورس‌های تحصیلی SINGA تنها بر اساس شایستگی و زمینه تحقیقاتی که انتخاب کرده‌اند، و اینکه آیا استاد مشاور خبره و امکانات در این زمینه تحقیقاتی موجود است یا خیر گزینش می‌شوند. هیچ گونه وثیقه و یا تعهدی برای بورس‌های تحصیلی SINGA وجود ندارد و بعد از اتمام تحصیل نیاز نیست که دانشجو در سنگاپور به کار بپردازد. اما اگر دانشجوی پذیرفته شده نتواند با موفقیت دوره را به اتمام رسانده و یا اینکه در میانه دوره تحصیلی‌اش انصراف دهد، بایستی تمامی مبلغ دریافتی را باز پرداخت کند.

نکته 8: داوطلبان متأهل نیز می‌توانند برای بورسیه a-star اقدام کنند. لیکن می‌بایست به این نکته توجه شود که مبلغ مقرری در هر ماه برای یک دانشجوی مجرد کافی می‌باشد. دانشجویان متأهل باید در نظر داشته باشند که همراه داشتن خانواده هزینه بیشتری نیاز دارد. معمولاً مبلغ 1500 دلار در هر ماه برای یک دانشجوی مجرد کافی است. هزینه تقریبی برای یک ماه زندگی دانشجویان خارجی در سنگاپور به شرح زیر است.

نکته 9: خوراک روزانه (در غذاخوری‌ها و مراکز تغذیه دانشگاه) بین 250 تا 400 دلار سنگاپور، هزینه مسکن بین 175 تا 400 دلار، حمل و نقل داخلی بین 100 تا 150 دلار و هزینه های متفرقه و شخصی شامل لوازم التحریر، اقلام بهداشتی، تفریح و غیره بین 300 تا 500 دلار می‌باشد که در مجموع هزینه کل بین 825 تا 1450 دلار خواهد شد. انتخاب دانشگاه مقصد (از بین NTU و NUS) به این صورت می‌باشد که داوطلبان الویت خود را بین NTU و NUS انتخاب می‌کنند. تخصیص دانشجویان به یک دانشگاه مشترکا توسط NTU و NUS و a-star تعیین می‌شود.

نکته 10: برای این تخصیص اولویت انتخاب شده توسط دانشجو، و اینکه کدام دانشگاه در زمینه تحقیقاتی انتخاب شده بهتر است در نظر گرفته می‌شود. در مورد انتخاب موضوع تحقیقاتی نیاز نیست که خود دانشجو موضوع تحقیقاتی و یا استاد مورد نظر برای آن موضوع را بیابد. کافی است دانشجویان لیستی از پروژه‌های موجود و سرپرست‌های آن پروژه‌ها (supervisors) در سایت SINGA را ببینند و از بین آن‌ها پروژه‌هایی که مورد علاقه‌شان هستند و در آن‌ها پیشینه تحقیقاتی دارند را انتخاب نمایند.

نکته 11: هر دانشجو می‌تواند از بین پروژه‌های موجود تا سه انتخاب داشته باشد و آن را در فرم پذیرش آنلاین خود وارد کند. سپس با بررسی مدارک دانشجو و با گفتگو با خود دانشجو معلوم می‌شود که کدام پروژه تحقیقاتی برایش مناسب تر است. داوطلبان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با پروژه‌های تحقیقاتی به هر یک از سرپرست‌های پروژه‌ها که در SINGA لیست شده‌اند، ایمیل زده و با آن‌ها به گفتگو بپردازند. همچنین می‌توانند به supervisor های فیلد کاری مورد علاقه خود ایمیل زده و پروژه‌های تحقیقاتی جدید به آن‌ها پیشنهاد دهند.

نکته 12: ولی باید توجه داشت که کار بر روی تمامی پروژه‌های پیشنهادی همواره امکان پذیر نمی‌باشد. با این حال، A*STAR، NUS و NTU به دانشجویان کمک خواهند کرد تا پروژه‌ها و سرپرست پروژه‌های مناسب خود را بیابند، به شرط آنکه برای جایزه SINGA پذیرفته شده باشند. متقاضیان این بورس می‌توانند دوره Phd را در زمینه ای دنبال کنند که در دوره لیسانس یا فوق لیسانس بر روی آن کار نکرده‌اند.

نکته 13: باید توجه داشت که دانشجو در هر زمینه ای که مایل به ادامه تحصیل باشد، باید بتواند علاقه و توانایی خود را برای کمیته تخصیص کمک هزینه اثبات کند. کمیته تخصیص کمک هزینه با در نظر گرفتن نتایج آکادمیک دانشجو و توصیه نامه‌های ارائه شده و با گفتگو با سرپرست پروژه‌ها و خود دانشجو تشخیص می‌دهد که آیا داوطلب برای یک فیلد کاری مناسب است یا خیر.

نکته 14: در واقع معیار انتخاب SINGA شامل نتایج درسی دانشجو (نمرات)، مقالات، توصیه نامه‌ها از مراجع آکادمیک، موفقیت‌های دیگر شخصی مانند اختراعات، جوایز دریافتی و ...، علاقه و توانایی برای تحقیق و پذیرفته شدن در مصاحبه می‌باشد. قابل ذکر است که مصاحبه SINGA به صورت حضوری بوده و تلفنی نمی‌باشد و در گذشته در ایران انجام می‌شده است. ولی هم اکنون این مصاحبه در کشور سنگاپور انجام می‌گیرد و متقاضیان این بورس باید برای مصاحبه آمادگی سفر به کشور سنگاپور را داشته باشند. برای استفاده از SINGA محدودیت سنی وجود ندارد. با این حال SINGA قصد دارد که از جوان‌ترها حمایت کند.

نکته 15: اشخاص با سن بالاتر که دارای تجربه تحقیقاتی مربوطه نیز باشند، شانس پذیرفته شدن دارند. شرایط اعطای بورس‌های تحصیلی دانشگاه‌های سنگاپور مانند NTU دانشگاه NTU بورس‌هایی را برای داوطلبان برجسته فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند به صورت تمام وقت در دوره‌های تحقیقاتی ادامه تحصیل دهند. این بورس‌ها شامل مقرری ماهانه بین 1400 دلار تا 1500 دلار سنگاپور می‌باشد. میزان پرداختی برای دوره دکتری بین 2000 تا 2500 دلار سنگاپور می‌باشد.

نکته 16: مبلغ دقیق پرداختی به هر دانشجو بستگی به صلاحیت تحصیلی، تجربه، کارایی و دیگر فاکتورهای مربوطه دارد. علاوه بر مقرری، مبالغی تحت عنوان هزینه سالانه تحقیقات و هزینه سالانه کامپیوتر برای هر دانشجو در نظر گرفته می‌شود. این بورس در ابتدا برای مدت یک سال با قابلیت تمدید هر 12 ماه در نظر گرفته شده و تمدید آن بستگی به کارایی و پیشرفت تحقیقاتی دارد. حداکثر طول دوره قابل تمدید بورس برای فوق لیسانس 2 سال و برای دکترا 3 سال می‌باشد. طول مدت زمان تحصیل برای دوره دکتری بین 3 تا 5 سال در نظر گرفته شده است.

نکته 17: تفاوت بورس تحصیلی SINGA ارائه شده توسط a-star و بورس تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه NTU در این است که بورس a-star مخارج تحصیلی دانشگاهی، مقرری ماهانه دانشجویان، هزینه خرید کتاب سالانه و بازپرداخت هزینه بلیط هواپیما را شامل می‌شود. بورس ارائه شده توسط NTU متقاضیان کشورهای مختلف برای دوره‌های فوق لیسانس و دکترا در همه رشته‌های تحصیلی موجود در NTU (علوم مهندسی، علوم اجتماعی، هنر، علوم ارتباطات و غیره) را پوشش می‌دهد.

نکته 18: این بورس مخارج تحصیلی دانشگاهی، مقرری ماهانه دانشجویان را شامل شده ولی هزینه خرید کتاب و بلیط هواپیما را شامل نمی‌شود. هیچ کدام از دو بورس فوق هیچ گونه وثیقه و یا تعهدی را شامل نمی‌شوند. ناگفته نماند که در صورتی که دانشجو قبلاً مدرک فوق لیسانس را از یکی از دانشگاه‌های ایران دریافت کرده باشد، می‌تواند درخواست خود را مستقیماً برای اخذ پذیرش و دریافت بورس تحصیلی دوره دکترا از دانشگاه NTU بفرستد.

نکته 19: اگر به هر دلیلی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی سینگا نشدید، هیچ غمی به خود راه ندهید و همچنان انرژی مثبت باشید. دنیا و فرصت‌های تحصیلی و بورسیه، بزرگ تر از آن چیزی است که حتی تصور کنید. گفتار فرصت‌های بورسیه در اروپا و هم چنین گفتارهایی که درباره اراسموس موندس و پروژه سلام ارائه شد را بررسی کنید. در ماه‌های آینده، فرصت‌های تحصیلی و بورسیه دانشگاه‌های آسیایی و حتی امریکایی شمالی را هم معرفی خواهیم کرد.

همواره با سرویس سبک زندگی پرتال برترین‌ها همراه ما باشید با معرفی برترین فرصت‌های تحصیلی و بورسیه در کشورهای مختلف جهان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • s_anina

      سلام ...
      ممنون از اطلاعات دقیق شما.
      این بورس شامل رشته های انسانی و مخصوصا رشته ی روانشناسی نمیشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج