۲۳۰۹۵
۳ نظر
۵۱۲۸
۳ نظر
۵۱۲۸
پ

چگونه یک دانشجوی موفق باشیم

مطالبی که در این قسمت می بینید نتیجه تحقیقات دکتر روبرت بجورک (روانشناس، استاد دانشگاه و عضو انجمن روانشناسی استرالیا) است که بعد از توزیع پرسش نامه بین دانشجویان به دست آمده است.

چگونه یک دانشجوی موفق باشیم



برترین ها : مطالبی که در این قسمت می بینید نتیجه تحقیقات دکتر روبرت بجورک (روانشناس، استاد دانشگاه و عضو انجمن روانشناسی استرالیا) است که بعد از توزیع پرسش نامه بین دانشجویان به دست آمده است.

به گزارش برترین ها دکتر بجورک به این نتیجه رسیده است که دانشجویان با رعایت نکات زیر می توانند در دانشگاه عملکرد بهتری داشته باشند:

یادداشت برداری

چگونه یک دانشجوی موفق باشیم

۱. بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند از صحبت های استاد یا از مطالبی که مطالعه می کنند، یادداشت بردارند تا در صورت نیاز به آنها مراجعه کنند. توصیه می شود ابتدا کاملاً به صحبت های استاد گوش کنید یا کل متن موردنظر را مطالعه کنید سپس ایده کلی متن را یادداشت کنید. اکثر دانشجویان دوست دارند در کل مدت مطالعه یا تدریس استاد یادداشت بردارند چون می ترسند مطالب را فراموش کنند، در حالی که اگر صبر کنید و بعد از شنیدن کل مطلب، کلیات آن را بنویسید بین مطالب مختلف نوعی ارتباط معنادار ایجاد خواهید کرد و در عین حال اجازه نمی دهید که نوشتن دقت شما را کم کند.

۲. قبل از یادداشت برداری، از نوع امتحانی که در پایان ترم خواهید داشت اطمینان حاصل کنید و با توجه به آن طریقه یادداشت برداری خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر امتحان پایان ترم تشریحی باشد، به جای دنبال کردن رئوس کلی مطالب در کلاس، لازم است موقع مطالعه یادداشت های خود را پیرامون بعضی مفاهیم اصلی سازمان دهی کنید. ضمناً سعی کنید مطالعات خود را در طول ترم با توجه به نوع امتحان تنظیم کنید.

۳. هنگام مطالعه متن و یادداشت های خود، حالت انفعالی نداشته باشید. یادداشت های خود را خلاصه کنید، مثال های جدید پیدا کنید و اطلاعات را دسته بندی کنید. با این کار مطالب بیشتر و بهتر در ذهنتان جا می افتد.

مطالعه

چگونه یک دانشجوی موفق باشیم

۱.همه مطالب را یک جا مطالعه نکنید، بلکه بین ساعات مطالعه تان فاصله ایجاد کنید چون با این کار بعضی مطالب از ذهنتان پاک می شوند. این فرایند به یادگیری دوباره کمک خواهد کرد و باعث می شود مطالب در حافظه بلندمدتتان ثبت شوند چراکه اطلاعات دریافتی در ذهنتان چندین بار و تحت شرایط متفاوت رمزگذاری می شوند.

۲. بعضی دانشجویان همه مطالب را پشت سر هم می خوانند تا زمانی که کل مطالب تمام شود. اگر می خواهید مطالعه تان نتیجه بیشتر و ماندگارتری داشته باشد موضوعات مختلف را جدا جدا مطالعه کنید. البته اگر در طول ترم و حتی شب قبل درس نخوانده اید، این نکته را رعایت نکنید چون تحقیقات نشان می دهد مطالعه سریع و نامنظم به ثبت اطلاعات در حافظه کوتاه مدت بیشتر کمک می کند(اما تا جایی که می توانید این کار را انجام ندهید).

۳. همیشه پشت میز مطالعه تان درس نخوانید. تغییر و تنوع موجب می شود تا اطلاعات به شکل موثرتر و برای مدت بیشتری در ذهن شما ثبت شوند. پس سعی کنید گاهی در کتابخانه، گاهی در اتاق، گاهی حتی در اتاق ناهارخوری، گاهی با دوستان و گاهی هم تنها مطالعه کنید.

۴. اطلاعاتی که می خوانید را به دانسته های قبلی و دانش عمومی خود ربط بدهید.

۵. حتماً در طول ترم مطالعه داشته باشید و کلاس درس را قسمتی از برنامه مطالعه خود بدانید. با این کار شب قبل از امتحان تحت استرس و فشار قرار نخواهید گرفت و مطالب در حافظه بلندمدتتان ثبت خواهد شد.

امتحان

چگونه یک دانشجوی موفق باشیم

۱.دانسته های خود را به طور دقیق و واقعی ارزیابی کنید. یعنی وقتی در حال حل مسئله های ریاضی و آمار هستید، به جواب ها نگاه نکنید. چون وقتی جواب مسئله روبروی شما باشد، ممکن است تصور کنید که جواب آسان است و آن را بلدید، در صورتی که شاید واقعاً این طور نباشد.

۲. در پایان هرجلسه، در مورد سوالاتی که ممکن است در امتحان مطرح شوند فکر کنید، آنها را یادداشت کنید و قبل از جلسه بعد به آنها پاسخ بدهید. این کار به شما کمک می کند تا اطلاعات را سامان دهی و زمینه را برای یادگیری مطالب جلسه بعد فراهم کنید.

۳. خودتان را بیازمایید. به جای اینکه مطلبی را دوباره و دوباره بخوانید، خودتان را تست کنید و ببینید چقدر آن را یاد گرفته اید. این کار شما را در موقعیتی مشابه امتحان قرار می دهد.

۵. در جلسه امتحان شرایط مطالعه خود را به خاطر بیاورید. موقع مطالعه کجا بودید، چه می کردید و ... .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسلم

      قبولی و پذیرش در دانشگاه پایان راه نیست.بلکه آغاز دوره تلاش و کوشش بسیار فشرده است.
      من هم در وبلاگ شخصی خودم پستی در رابطه با تحصیل موفق در دانشگاه دارم.فکر می‌کنم مفید باشد.لینک آن را برایتان قرار می‌دهم.
      http://moslemmirzaei.blogsky.com/1392/06/24/post-3
      موفق باشید.

    • aliyah azizi

      بسیار زیاد تشکر ازاینکه با ما کمک کرده و برای ما راه را نشان میدید تلما یک دانشجوی موفق باشیم. بسیار سپاسگزارم

    • سیرا آسن

      باسلام وخستەنباشید....خیلی خیلی از پیشنهادات و مشاورتون ممنونم خیلی کاربردی ومفیدبودن چون الان دقیقا درایام امتحانات بسر میبردم.....یەسوال داشتم عضویت هست ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج