۲۳۱۷۵۸
۳۷ نظر
۵۰۰۸
۳۷ نظر
۵۰۰۸
پ

دوئل خونین مرد و سگ‌هایش با پلنگ گرسنه

دامدار سوادکوهی وقتی از سوی یک قلاده پلنگ مورد حمله قرار گرفت، وفاداری سگ‌هایش را به چشم دید؛ چراکه در حالی که زیر چنگال‌های تیز پلنگ وحشی با مرگ فاصله کمی داشت، سگ‌هایش به دوئلی نابرابر با حیوان درنده پرداختند و او را نجات دادند.

روزنامه ایران: دامدار سوادکوهی وقتی از سوی یک قلاده پلنگ مورد حمله قرار گرفت، وفاداری سگ‌هایش را به چشم دید؛ چراکه در حالی که زیر چنگال‌های تیز پلنگ وحشی با مرگ فاصله کمی داشت، سگ‌هایش به دوئلی نابرابر با حیوان درنده پرداختند و او را نجات دادند.

این حادثه در منطقه جنگلی ترز لفور شهرستان سوادکوه شمالی رخ داد و هنگامی که مرد دامدار برای سرکشی به حیواناتش رفته بود از سوی پلنگ درنده مورد حمله غافلگیرانه قرار گرفت.

رضا دامدار ۴۶ ساله که بطور معجزه‌آسایی از چنگال پلنگ وحشی گریخته است لحظات دلهره‌آور این رخداد را تشریح می‌کند.

وی که در جریان حمله پلنگ قوی هیکل به شدت مجروح شده و اکنون در بیمارستان است، در این باره گفت: نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه ۱۴ مرداد ماه سال جاری بود که بعد از نماز متوجه سر و صدایی در محل نگهداری حیوانات شدم. احساس کردم حیوانات از چیزی ترسیده‌اند. هوا هنوز کاملاً روشن نشده بود. آرام به طرف محل نگهداری حیوانات رفتم هنوز چند قدمی با آنجا فاصله داشتم که ناگهان ضربه سنگینی به پشتم خورد. تعادلم به هم خورده و روی زمین افتادم. پیش از آنکه فرصت عکس‌العملی داشته باشم چنگال‌های تیز حیوان وحشی در بدنم فرو رفت. حیوان درنده غرشی کرد که بند دلم آب شد.

او ادامه داد: با وجود اینکه حیوان وحشی خیلی قوی بود و می‌دانستم که امکان مقابله با او را ندارم اما تصمیم گرفتم با او بجنگم. نمی‌خواستم به‌راحتی تسلیم مرگ شوم. در عین حال با داد و فریاد شروع به کمک‌خواهی کردم. از نجات یافتنم ناامید شده بودم و انرژی بدنم در حال تحلیل رفتن بود، دو سگ گله پارس‌کنان به کمکم آمدند. حیوان وحشی با دیدن سگ‌ها مرا رها کرده و با آنها به جدال پرداخت. از فرصت به دست آمده استفاده کرده و فرار کردم. جنگ سگ‌ها و پلنگ وحشی چند دقیقه‌ای طول کشید. دقایقی بعد پلنگ با مجروح کردن یکی از سگ‌ها پا به فرار گذاشت.

دامدار زخمی که در بیمارستان شهدای زیرآب بستری است، ادامه داد: در حالی که به شدت مجروح شده بودم، به کمک همسر و همسایه‌ام به بیمارستان منتقل شدم.

دکتر مهسا محسنی پس از انجام عمل جراحی گفت: حال عمومی این بیمار رضایت بخش است، این دامدار از ناحیه دو پا و یک دست مجروح شد.

شایعات در سوادکوه

حمله پلنگ به این دامدار در سوادکوه شایعه رها‌سازی پلنگ باغ وحش در جنگل‌های سوادکوه را بر سر زبان‌ها انداخته است اما مسئولان اداره حفاظت محیط‌زیست این شهر چنین اتفاقی را تکذیب کرده و اعلام کرده‌اند: پلنگ باغ وحش توان زندگی و شکار در طبیعت را ندارد و نمی‌تواند خود را سیر کند و از خطرات محافظت شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سوادکوه با اشاره به زمینه‌های حضور پلنگ در مناطق مسکونی به بیان ابعاد مختلف آن پرداخته است. ابراهیم فلاحی با اشاره به وقوع حمله پلنگ به دامدار سوادکوهی در روستای ترز شهر سوادکوه‌ شمالی به وجود چهار منطقه حفاظت ‌شده و دو منطقه شکار‌ ممنوع لفور سوادکوه‌ شمالی و آریم سوادکوه اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر هیچ گزارشی از حمله پلنگ به انسان برای تأمین غذا گزارش نشده و در صورتی که پلنگ غافلگیر یا از طرف انسان یا حیوان تحریک شود یا دارای فرزند باشد به اطرافیان حمله می‌کند.

وی با اشاره به حادثه روستای ترز و متواری شدن پلنگ با پارس سگ گله افزود: سگ گله در حدی نیست که سبب متواری شدن پلنگ شود و این حیوان در شرایطی تحت فشار بود که متواری شد.

۱۰ قلاده پلنگ در سوادکوه

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرهای سوادکوه و سوادکوه‌ شمالی به گزارش‌های حمله پلنگ از چهار ضلع جغرافیایی سوادکوه به احشام خبر داد و با بیان اینکه این حیوان دارای قلمرو خاصی است که به امنیت و غذای آن بستگی دارد، خاطرنشان کرد: پلنگ در زیستگاه‌های مختلفی مانند کوهپایه و کوهستان و جنگل امکان زندگی دارد و حداقل ۱۰ قلاده پلنگ در شهر سوادکوه شمارش شده است.

وی به علل نزدیک شدن پلنگ به حاشیه اماکن مسکونی شهری و روستایی و آبادی‌ها اشاره کرد و خروج دام از جنگل و تغییر پوشش جنگلی انجیلی که درختی مقاوم و با پوشش مناسب است و شکار بی‌رویه حیوانات که غذای پلنگ را تشکیل می‌دهد سبب شده است که پلنگ برای تأمین غذای خود یا فرزندانش، خطر حضور در مناطق مسکونی را تحمل کند.

بر اساس این گزارش، حال عمومی فردی که مورد حمله پلنگ در سوادکوه قرار گرفت، مناسب اعلام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      بابا تقصیر ما آدماس نه اون حیوان
      وقتی که برای تفریح میریم غذای این زبان بسته را شکار میکنیم و هی میگیم به به این گوشت شکاره این فلانه این ... خوب همین میشه دیگه
      باور کنید هیچ گوشتی به خوبی گوشت گوسفند نیست
      بذارید هر موجودی از منبع خودش غذاشو تهیه کنه
      وقتی ما از منبع اون غذامونو تهیه کنیم خو اونم میاد از منبع ما غذاشو تهیه میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله درسته باید مثل کشورهای مترقی برای حیوانات در جنگل غذا ریخته بشه.

    • حسین

      ظاهرآ از نظر بعضی ها امنیت محیط زندگی حیوانات وحشی از امنیت جانی انسان ها نیزمهمتر است یعنی ظاهرآ این آقای دامدار ودامهایش وسایر روستائیان بایدبعنوان غذا دراختیارجناب پلنگ ناز و ملوس قرار گیرند تا حضرات در سازمان محیط زیست پُز مدیریت موفق بدهند شاید الآن باید این آقا و سگ هایش مجازات شوند که چرا اجازه ندادند جناب پلنگ مظلوم در آرامش از گوشت بدن ایشان تغذیه کند، وای که چه جنایت ضد محیط زیست را مرتکب شدند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاج حسین شما با خودت درگیری یا با محیط زیست؟ آدم ناراحتی به نظر می رسی!

    • هادی

      به امید روزی که دیگر کسی برای بیان صدای سگ از کلمه (پارس ) استفاده نکند وکلماتی مانند واق واق ویا هاپ هاپ را با آن جایگزین نمایند

    • علی

      بایداون حیوان راکشت وانداخت جلوی اداره محیط زیست.اون جماعت بنزین آلوده وسرطان زاواردمی کنندتامردم بمیرندامابرای یک پلنگ دادوبیداد می کنند.من اگه تفنگ داشتم حتمادنبالش می رفتم ومی کشتمش.حالا هزارتامنفی بدید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما ظاهرا از حیوان توقع دارید مثل انسان درک و شعور داشته باشه!! واقعا متاسفم برات!

      • بدون نام

        شما مرض داری

      • بدون نام

        سادیسمی، باید این بلا رو سر تو بیارن و بندازنت جلوی پترو شیمی تا درس عبرتی بشه و دیگه بنزین آلوده تولید نکنن. با حیوان زبان بسته چکار داری.

      • مریم

        ظاهرا خودت بیشتر مرض داری یوزر. خدا شفات بده

      • بدون نام

        بابا این علی دیوانه است. یکی بگیره اینو

      • بدون نام

        علی آقا، اگه کمی دقت کنی میبینی که ما انسانها اول به قلمروشون تجاوز کردیم

      • ایران

        چقدر یک انسان باید به درجاته پایینی نزول کرده باشه که چنین خشمه درونی درش وجود داشته باشه!!!شما بهتر کمی عبادت کنی و از طریق عبادت به ارامش درونی برسی.اینجوری متوجه میشی که تمامه مخلوقاته خدا اجازه حیات دارند.

      • بدون نام

        علی آقا اگر بخش بزرگی از مردم کشور ما شعور درک این حرف شما را داشتند الان تا خرخره در چنین نکبت و ذلتی فرو نرفته بودند

    • ناشناس

      همي ادما فداي يك تار موي پلنگ ما جاي اون زبون بسته رو اشغال كرديم طبيعت چه گناهي كرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشریت از امثالی مثل شما رنج میبرند. یا در حال افراط هستید یا تفریط

      • بدون نام

        به فرموده مولی الموحدین:
        ابله را نمی بینی مگر در یکی از این دو حال: یا در حال افراط است و یا در حال تفریط

    • امید

      تاهرزمان به مشکلات احساسی نگاه کنیم عقل ومنطق راه بجایی ندارد.هیچ ازخودمان سوال کردیم چراباوجوداین همه شکارچی درکشورهای پیشرفته حیاط وحش غنی دارند؟

    • فرزاد

      بعضیا دیگه از اونطرف بوم افتادن.
      یکی دو سال پیش در یکی از روستاهای زنجان در زمستان گرگ یک دختربچه 7 ساله رو در مسیر خانه به مدرسه تکه تکه کرد.
      یک لحظه فکر کنید اگر اون دختر خودتون بود باز هم همین نظرات مثلا روشنفکرانه رو میدادین؟
      حساب حیوانات وحشی که جون آدمها رو به خطر میندازن از بقیه حیوانات جدا کنید.

    • تهرانی

      درود به شرفت . با ید ان پلنگ را کشت جان انسان ارزش دارد یا پلنگ .

      پاسخ ها

      • ایران

        ادمه کوته فکر.جان هردو.خدارو شکر که هر دو به سلامتن.ما انسانها اگر میفهمیدیم چقدر حضور این حیوانات به چرخه زندگیمون کمک میکنه اونوقت اینطوری صحبت نمیکردیم.

    • شکارچی کوسه

      دوستان انسان اشرف مخلوقات است . کره ی زمین برای وجود انسانها پدید امده جان ادمی زاد از همه چیز مهمتر است من اگر انجا بودم با رگبار هلاکش میکردم

    • لقمان سقز

      بلنگ هم بیگناهه چون گششنشه ای کاش بعضی ازادمها مثل اون سگهاباوفابودند

    • معلم بازنسسته

      من احساسات دوستان را جهت همدردي با چوپانان مصدوم درك ميكنم و تحسين مي كنم اما حتي ميتوان از محل فروش بليط هزينه غذاي اين پلنگان را تامين نمود موافق انتقام گيري از پلنگها نيستم زيرا خداوند بر اساس حكمت و مصلحتي اين درندگان را افريده است . اگر براي بشر سودمند نبودند حضرت نوح انها را سوار كشتي نمينمود اما بهر حال محيط زيست بايد فكر كند و و بودجه اي براي تحقيق و مطالعه در نظر بگيرد و از صاحب نطران بخواهد راهكاري پيدا كنند كه هم بتوان نسل پلنگ را محافظت نمود و هم جان انسانها را . من مطمئن هستم ميتوان راهي را پيدا نمود . مثلا ميتوان چند هكتار از زمينهاي جنگلي را محصور كند و پس از يافتن و بيهوش كردن اين حيوانات انها را به داخل اين محيط هاي محصور و محافظت شده منتقل كند .

    • xatar

      اوخی پیشی ترسیده

    • مژگان

      این اتفاق تلخ یه حکمت داره تا قدر محبت و وفداری سگ را دانست که چقدر قدر شناس با مرام و با معرفت نه نجس . اون سگ مجروح چی شد صدمه جدی که ندید .کسی نگران حال ان حیوان نیس به فکر انتقام از پلنگید /

    • اسی

      بابام این از قضیه کاپیتولاسیون برا ما بدتره مگه میشه حیوانات بر ما برتری داشته باشن.

    • محمد

      این آقای رئیس محیط زیست می گوید مسئله دیگری باعث شده که پلنگ بترسد و فرار کند وگرنه از سک نمی ترسد می خواهد بگوید حتما یکی به او شلیک کرده تا ترسیده و فرار کرده خوب آقای رئیس راست می گوید نباید بیچاره را فراری می دادند باید می گذاشتند تا این چوپان و حیواناتش را بخورد جون آدم که از جون یه درنده وحشی که خیلی ارزانتر است این آقای رئیس محیط زیست که تو اتاق نشسته و حقوق بابت نگهداری از این جانوران میگیره بیچاره تقسیر نداره اگه پلنگ گرسنه باشه تقصیر از مردم روستاست یا باید بگذارند تا خودشان را پلنگ بخورد یا حیواناتشان را محیط زیست هم اونوقت با حرف مسئله را فرمالیته می کنه مثلا چرا این مردم اونجا زندگی می کنند ؟ خوب بیا تو شهر آقای رئس محیط زیست به اونا کار میده شبا هم تو خیابون بخوابند بهتره که

    • بدون نام

      در کشورهای دیگه مثل آمریکا برای شیر و ببر و پلنگ در جایی که غذا کم هست

    • زهرا

      من با نظر دوست عزیزمان معلم بازنشسته کاملا موافقم چون همه موجودات خداوند مهربان حق زیستن دارند و حق زندگی کردن.

    • بدون نام

      دوسال پیش خرس تومنطقه مایک نفرراکشت هیج جا ازش صحبتی نشد اگر خرس رامیکشتن هزارتا صاحب پیدا میکرد

    • غریب اشنا

      ترحم بر پلنگ تیز دندان/ستمکاری بود بر گوسفندان

    • مهدي

      منم يه پلنگ تيز دندان ميخام

    • علی اکبر

      آی کسایی که از پلنگ و زیستگاهش دفاع میکنید؟ خداوکیلی اگه خودتون اونجا بودین و این بلا سرتون میومد بازم همین نظرهارو میدادید!!!!؟

    • محمد

      واقعا حیفه حیوان زبون بسته را کشت. اونکه مقصر نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خودت هروقت با اون زبون بسته مواجه شدی بذار تو را بدرد و بخورد اما برای دیگران تز صادر نکن

    • بدون نام

      دوستان بیشتر کارمندهای محیط‌زیست ومحیط بانان چه متخلف هستن چه بودن حالا برا بنده خدا کلاس می زارن محیط زیست برا هر کسی اهمیت خاص خودراداره مردم شعور اینا خوب دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج