۲۳۳۰۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دو مجروح در انفجار مین در قصرشیرین

انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین دو مجروح بر جا گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: انفجار یک قبضه مین به جای مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین دو مجروح بر جا گذاشت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که گروهی از مرکز مین زدایی مستقر در قصرشیرین مشغول پاکسازی اراضی آلوده به مین در این منطقه بودند که در جریان آن دو نفر از این افراد براثر انفجار مواد منفجره به جای مانده از جنگ تحمیلی مجروح شدند.

نعمت الله نازپرورده اظهار کرد: در اثر این انفجار افراد خنثی کننده از ناحیه سر، چشم و صورت دچار حادثه شده که بلافاصله با حضور عوامل امدادی پس از اقدامات اولیه به مراکز درمانی قصرشیرین اعزام شدند.

وی گفت: مصدومان این حادثه با هدف تسریع در روند امداد رسانی و بهبود شرایط جسمانی از طریق یک دستگاه بالگرد برای ادامه وضعیت درمان به یکی از مراکز درمانی کرمانشاه اعزام شدند.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اثر انفجار 10 قبضه مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی تاکنون شش نفر در شهرستان قصرشیرین کشته و 9 نفر نیز مجروح شده اند.
نازپرورده اظهار کرد: نیروهای نظامی، کشاورزان، روستاییان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده به مین حادثه دیدگان را شامل می شود.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میادین مین، تاکنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه بخصوص مرزداران، عشایر و نیروهای گروه های پاکسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین براثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده و یا جانباز و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در هشت سال دفاع مقدس به مدت دو سال در اشغال نیروهای متجاوز بعثی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج