۲۳۶۴۶۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

مرگ مشکوک دختر ۹ ساله در دهدشت

چهارشنبه شب۲۸ مرادماه سال‌جاری «فاطمه» دختر ۹ ساله‌ اهل روستای "تنگ هیگون" از توابع شهرستان کهگیلویه به علت گزیدگی به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت منتقل شد که پس از وخیم شدن شرایط جسمانی بیمار به یاسوج، مرکز استان انتقال داده شد که متاسفانه در میانه راه این دختر جان خود را از دست داد.

خبرگزاری ایسنا: چهارشنبه شب۲۸ مرادماه سال‌جاری «فاطمه» دختر ۹ ساله‌ اهل روستای "تنگ هیگون" از توابع شهرستان کهگیلویه به علت گزیدگی به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت منتقل شد که پس از وخیم شدن شرایط جسمانی بیمار به یاسوج، مرکز استان انتقال داده شد که متاسفانه در میانه راه این دختر جان خود را از دست داد.

علی رستخیز، عموی این دختر ۹ ساله در این زمینه گفت: ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه، ۲۸ مردادماه سال‌جاری دختر ۹ ساله با گزیدگی حشره‌ای مواجه شد که توسط خانواده به بیمارستان دهدشت منتقل شد. پرسنل بیمارستان در بررسی وضعیت این دختر اعلام کرد که پادزهر نداریم.

وی مدعی شد: تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وضعیت این بیمار رسیدگی نشده بود تا این‌که پدرش اعتراض کرد و در نهایت یک پزشک متخصص پس از معاینه دستور داد بیمار به یاسوج اعزام شود.

رستخیز با اشاره به روند انتقال این بیمار به مرکز استان گفت: فاطمه در نهایت به یاسوج اعزام شد اما به گفته پرستاری که در آمبولانس همراه بیمار بود دستگاه احیاء آمبولانس نیز به درستی کار نمی‌کرد. بعد از این مشکل، آمبولانس به درمانگاه سرفاریاب برمی‌گردد ... و بعد از این همه رفت و آمد فاطمه جان خود را از دست داد.

رستخیز گفت: امیدوارم مسئولان توجه و کمک کنند تا فاطمه‌های دیگر قربانی کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌ها نشوند.

هم‌چنین سیدامیر مولایی، رییس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: پادزهر باید زمانی تزریق شود که علائم شدید نشده و در مراحل اولیه بروز علائم گزش باشد.

وی افزود: این دختر ۹ ساله بیمار وقتی به بیمارستان انتقال یافت در وضعیت بدحال بود به طوری که مجبور شدیم از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کنیم.

مولایی گفت: در این مرحله اصلا تزریق پادزهر معنایی ندارد و کمکی به بیمار نمی‌کند و بلکه برای او خطرناک هم هست.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت خاطرنشان کرد: زمانی که پادزهر نداشته باشیم از شهرستان‌های همجوار از جمله بهبهان و گچساران تهیه می‌کنیم اما نیاز نداشتیم که درخواست بدهیم و برای این بیمار درخواستی داده نشد که اعلام نیاز کنیم.

مولایی تصریح کرد: به این دختر ۹ ساله بیمار تنفس مصنوعی وصل شد و با آمبولانس کددار به یاسوج اعزام شد که متأسفانه در بین راه فوت شد.

وی ادامه داد: علت مرگ دختر ۹ ساله هنوز مشخص نشده و درخواست کالبد شکافی داده‌ایم که والدین دختر رد کردند و اجازه کالبد شکافی ندادند و با این کار پیچیدگی قضیه را بیشتر کردند. با آزمایشات و کالبد شکافی بررسی و مشخص می‌شد که علت مرگ این دختر چه بوده؟ آیا گزش مار یا عقرب و جانور دیگری بوده؟ و یا مسمومیت بوده است.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تاکید کرد: پزشک معالج شک می‌کند که با توجه به حال و وضع بیمار شاید مسمومیت دارویی بوده است. در هر صورت این اتفاق افتاده و رسانه‌های استان نباید حاشیه‌سازی کنند، بلکه باید در جهت تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش اجتماعی گام بردارند.

مولایی اضافه کرد: مرگ این دختر ۹ ساله مشکوک بوده و علت آن عقرب گزیدگی نبوده، حتی اگر عقرب گزیدگی باشد پادزهر بدرد این بیمار نمی‌خورد. البته ما هم در بیمارستان پادزهر نداشتیم، اما لازم هم نبود که درخواست نیاز نکرده‌ایم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشکان

      خدا از همه دور کنه من بودم بیمارستانو با پرسنلش اتیش میزدم یعنی چی دستگاه احیا نبوده حالا از فک و فامیلای خودشونم بود این کار رو می کردن لعنت خدا به هر چی بی وجدانه

    • سعید

      یکی نیست به این آقا بگه دختر خودتم بود همین رو می گفتی؟

    • سالار

      دستی دستی بچه رو کشتن رفت

    • بدون نام

      بايستي پدر دختر انتقامش را بگيره من بودم امبولانس با رئيس بيمارستان را يك جا اتش ميزدم

    • بدون نام

      خاك نو سر اون بيمارستان و امبولانس و دكتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک تو سر خودت.

    • قاسم

      اگه یه اتفاق اینجوری برا خودشون پیش میومد دیگه غلط می کردند با جون بقیه بازی کنند من اگه به جای اون پدر بودم اون دکتر بی وجدان رو از پا آویزون می کردم تا وقتی که جای قرنیه و عنبیه اش عوض بشه.......

    • مجید

      از دکتر جماعت ... من ندیدم. همش میخان خودشون رو سر تر از بقیه بدونن..اخه یکی بگه فرق شما اینه ک نشستین مثل ...خوندین... از نظر اجتماعی شعور مگس مرده دارین... ب هر حال خانواده قربانی هم سهل انگاری کردن و الا بیمارستان رو باید همون اول خراب میکردن. و السلام و علیکم تا ختبه بعدی

    • امید

      مرگ انسانها خیلی عادی شده ! و خیلی بده برای کسانی که مسوول بیمارستان هستن و با جان آدما سر و کار دارن اینقدر راحت صحبت میکنن و انگار نه انگار! جالب اینجاست که میگن پادزهر نداریم . چون نیاز نبود . این یعنی که اتفاق بیفته بعدش برن شهرستان مجاور و کلی وقت صرف بشه حالااگه بیمار تو این مدت زنده موند که شانس آورده! بی تعهدی و بی وجدانی در بیمارستانها موج میزند!

    • مجید

      حالا برید سراغ مهران مدیری که باعث شد این دختر بجه بیگناه بمیره....

      پاسخ ها

      • مجید

        البته اگه بازم نگن مهران مدیری باعث شده دستگاه احیا کار نکنه...یا مهران مدیری یکیو فرستاده تجهیزات آمبولانس رو خراب کنه...

    • بدون نام

      یادتون باشه به حیوانات گزنده بگیم هر وقت قصد داشتن نیشمون بزنن یکی دو روز قبل اعلام کنن که مسوولین بیمارستان احساس نیاز کنن درخواست پادزهر بدن تا بعد از گزش مشکلی پیش نیاد!از اون جونور هم یه امضا بگیرن که ما رو نیش زده که بعدش به خانوادمون مشکوک نشن!والا!!!

    • مجید عباسی

      دلتون خوشه کدوم رسیدگی تنها چیز بی ارزش فقط باسه مسولان جان مردمه وبس.

    • شروان

      حالا که دختر مردم مرده اقای دکتر داره ماستمالی کمکاریهای خودشون وهمکاراش میکنه واله از مصیبت مرگ دختره بدتر حرفهای این اقاست اخر سر هم میگه خاستیم کالبد شکافی کنیم خانواده دختر نگذاشت افسوسسسسسسسسسسسسسسس

    • بدون نام

      دختری که پدر و مادرش انقدر فکرشون بسته ست که اجازه کالبد شکافی نمیدن یا نقشی در مرگ دارند همون بهتر که راحت شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج