۲۳۶۵۹۶
۱۰۲ نظر
۵۰۱۰
۱۰۲ نظر
۵۰۱۰
پ

خودروسازان: مردم توهم کاهش قیمت دارند!

داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران در بخشی از صحبت های خود به انتظار مردم برای کاهش قیمت خودرو پس از رفع تحریم ها اشاره کرده و این انتظار را توهم نامید و گفت: «این توهم که در اذهان عمومی وجود دارد که قیمت خودرو با ورود خودروهای خارجی پایین می آید باید بشکند.»

خبرآنلاین: مشاور انجمن خودروسازان و رئیس شورای رقابت در برنامه تیتر امشب بحث کاهش یا افزایش قیمت را مطرح کردند اما این بحث باز هم بدون نتیجه منطقی و مشخص به اتمام رسید.

برنامه تیتر امشب برای روشن شدن تکلیف خریداران خودرو با دعوت از رئییس شورای رقابت و مشاور انجمن خودروسازان ایران به بررسی این موضوع پرداخت که با توجه به کاهش تقاضا آیا قیمت ها رو به کاهش است یا افزایش، اما این گفتگو پرده از بسیاری مسائل نیز برداشت.

در روزهای اخیر خودروسازان داخلی با ذکر مصیبت های وارد شده به این صنعت در دوران تحریم قصد افزایش قیمت تولیدات خود را دارند.

این تصمیم به افزایش قیمت خودروسازان در حالی صورت می گیرد که به علت رکود چندین ماهه در بازار خودرو، قیمت برخی خودروها ارزان تر از قیمت کارخانه است و شورای رقابت هم که بعنوان مسئول تعیین قیمت خودرو مشخص شده تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه بهترین فارغ التحصیلان در حوزه صنعت خودرو اکنون در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند، گفت: «عوامل محیطی سبب شده است که در صنعت خودروسازی نوآوری نداشته باشیم.»

اعتراف به پایین بودن کیفیت خودرو

میرخانی با اشاره به تضعیف صنایع و بخصوص صنعت خودروسازی در دوران دولت دهم اظهار کرد: « در دوران آقای احمدی نژاد قطعه سازان ورشکست شدند و بعد از روی کار آمدن دولت روحانی کرکره را بالا دادند تا دوباره تولید کنند حال باید صبر کرد تا این تولید به چرخه صنعت بازگردد.»

وی افزود: «مردم عزیز ما حق دارند ما در کیفیت مشکل داریم و این واقعیتی است که منکر آن نمی شویم»

کاهش قیمت خودرو توهم است

میرخانی در بخشی از صحبت های خود به انتظار مردم برای کاهش قیمت خودرو پس از رفع تحریم ها اشاره کرده و این انتظار را توهم نامید و گفت: «این توهم که در اذهان عمومی وجود دارد که قیمت خودرو با ورود خودروهای خارجی پایین می آید باید بشکند.»

میرخانی با اشاره به تبعات کاهش قیمت افزود: اگر بخواهیم قیمت خودرو پایین تر بیاید باید هزینه ها را کاهش دهیم و این یعنی بیکار شدن شاغلان این صنعت. اگر ۱۰۰ هزار نفر شاغل در خودرو را بیکار کنیم تبعات اجتماعی سنگینی دارد.»

رضا شیوا در پاسخ به این موضوع سوال کرد: «اگر ۱۰۰ هزار نفر را در جاده ها بخاطر کیفیت پایین خودرو به کشتن بدهیم چه؟ تبعات اجتماعی ندارد؟؟؟»

میرخانی در ادامه با بیان بخشی از سوء مدیریت های دولت قبل در صنعت خودرو به مراسم تودیع مدیرعامل سابق ایران خودرو اشاره کرد که گفته بود: «من یک فایلی دارم که ۷ هزار استخدام دستوری به من تحمیل شده بود. نه تنها افراد را معرفی می کردند بلکه پست آنها را نیز مشخص می کردند و می گفتند باید در همین پستی که می گوییم بنشیند.»

وی به وزارت محرابیان که حتی در تعیین معاونان ایران خودرو نیز اعمال نفوذ می کرد نیز اشاره کرد و گفت: «باید در خصوص کیفیت ابتدا ریشه های این بی کیفیتی را بررسی کرد، مردم حق دارند که از این مسائل مطلع شوند.»

رضا شیوا رییس شورای رقابت درباره شرایط بازار در خصوص قیمت خودرو گفت: «از سال گذشته برای خودروسازان شرایطی گذاشته شد و خودروسازان با آن همکاری کردند و حاشیه بازار از بین رفت و قیمت خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی سی در سایت های خودروسازان نوشته می شد و واسطه دیگر در فروش دخالت نداشت، و اما بعد از بحث توافق انتظار مردم در کاهش خودرو بود و به همین دلیل ما با افت تقاضا مواجه شدیم و اکنون تولید و تقاضا متناسب نیستند و با توجه به رکود تورمی ، هنوز عرضه و تقاضا همخوانی ندارد.»

وی ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاران خارجی با تولید کنندگان داخلی همکاری کنند و تکنولوژی و نوآوری وارد کشور شود و گفت: «خودروهای داخلی فاقد تکنولوژی هستند و نیاز است که در این بخش سرمایه گذاری شود.»

رئیس شورای رقابت افزود:« اکنون تقاضا پایین است و بهترین موقع برای خرید است و الان قیمت در کف است.»

میرخانی رشتی در ادامه سخنان خود از شورای رقابت خواست که طبق فرمول خود و به رغم وجود رکودی که وجود دارد بر اساس قانون قیمت ها را اعلام و به وظیفه خود عمل کند.

وی به یکی از واردکنندگانی که از سال ۲۰۱۴ تا کنون ۳ هزار خودرو وارد کشور کرده و در گمرک مانده و به تازگی ترخیص شده است اشاره کرده و گفت: «با توجه به اینکه خودروهای ۲۰۱۶ تا چند ماه دیگر وارد بازار می شوند این وارد کننده اقدام به کاهش ۲۰ میلیون تومانی قیمت خودورهایش کرده است که این موضوع سبب به هم خوردن توازن قیمت در بازار خودروهای داخلی و خارجی شده است.»

سیدهادی حسینی نماینده مجلس یکی دیگر از مهمانان تیتر امشب بود که به طور تلفنی وارد بحث شد تا درباره شرایط بازار خودرو اظهار نظر کند.

این نماینده مجلس گفت: «اقتصاد علمی بر منطق اقتصاد کشور ما حکمفرما نیست، و فشارهایی که در ادوار مختلف بر صنعت خودروسازی وارد شده سبب شده که خودروسازی زیر بار حاشیه ها قرار بگیرد.»

وی تاکید کرد: «اگر خودروسازان را مجبور به کاهش قیمت کنیم، خودروسازان ناگزیر به توقف تولید هستند، اما خودروسازان تعهدات خود را در قبال قطعه سازان رعایت نمی کنند، در حالیکه خودروسازان پیش فروش می کنند و نظام خودرو سازی در رابطه با قطعه سازان ظالمانه است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودروسازان هم توهم ورشکست نشدن دارن !

      پاسخ ها

      • نيما

        ما علاقه اي به ورشكست كردن صنعت داخلي نداريم
        اما چيزي كه همه مارا رو ناراحت و حتي عصباني كرده؛ بي حرمتي و پر كردن جيب خودروسازان داخل از پول و خون مردمه.

        ما خواهان، افزايش كيفيت و قيمت واقعي خودرو هستيم در يك بازار عرضه و تقاضاي عادلانه
        ما خواهان بيكاري هيچ يك از فزرندان كشورمون نيستيم
        چه بسا اگه بازار عادلانه باشه و ايران خوردو-سايپا مجبور به تعديل نيرو بشن همون نيروهايي كه يه عمر كار كردن و تخصص يادگرفتن؛ توي شركت هاي خودروسازي وارداتي مشغول بكار ميشن و توي اون نمايندگيها استخدام ميشوند. چرا كه هم تخصص دارند هم تجربه كاري
        پس خودرو سازه داخلي كه پرسنل ات رو از بيكاري ميترسوني و ميخواي با ننه من غريبم بازي دل مردم رو برحم بياري نگران اخراج نيروهات نباش چراكه براحتي جاي ديگه استخدام ميشن با عزت و احترام بيشتر
        ما خواهان اينيم كه كه شماي خودروساز و مالك و سهام دار يا هر شخص حقيقي و حقوقي متنفع از سرمايه گذاري در اين صتعت خودرو، پول خوني رو كه از ملت گرفتيد رو بعنوان غرامت پرداخت كنيد و شرط كاهش قيمت خودرو تعديل نيرو نيست، كم كردن سهم خواهي و چپاول شماهاست.

        نكته بعدي

        درضمن جناب داوود ميرخاني:
        شمايي كه ميخواي ذهن مردم رو منحرف كني، همه ماها خوب ميدونيم هنوزم كه هنوزه با كيفيت ترين ماشين ها و تسهيل درشرايط خريد خودرو رو بين سالها 86 تا 90 داشتيم. و خيلي منفعت طلبانه كاسه ليسي دولت جديد رو نكنيد. الحمدالله دولت دكتر روحاني واقفه. ( قصد دفاع از احمدي نژاد ندارم. هرگز) اما صحبت اين آقا ظلم و توهين آشكار به ملت.
        ضمن اينكه توي اين نزديك به چهل سال صنعت خودرو (به جز چند سال اغازين) خودرو با كيفيت به مردم تحويل نداديد.
        و سرمايه ها و همون نيروي كارآمد و مهندسين زبده رو شما دارين تلف ميكنيد

    • بیب

      خودرو نمیخریم تا پوزه تون به خاک مالیده بشه و پراید 3 میلیونی رو ندید 23 میلیون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من دارم میرم دنا بخرم

    • بدون نام

      آفرین چه مدیران با شعوری!!!استاد اگه همین مردم متوهم نبودم شما و امثالهم الان مدیر نبودی

    • بدون نام

      مردم توهم درستکاری و صداقت از خودروسازان را هم دارند

    • بدون نام

      خداییش خیلی روشون زیاده.....

    • خیلیا

      شماتوهم زدیدکه فکرمیکنید هرلگنی رومیتونید به هرقیمت که دوست دارید به مردم تحمیل کنید {ضمنا داداش چی زدی بگوماهم بدونیم }کمپین بیایدخودرونخریم تاشفاف سازی قیمت خودروادامه داره

      پاسخ ها

      • امیررضا

        منمم موافقم نخریم تابه قیمت وکیفیت واقعی برسه

      • نسیم

        مم و شوهرم بعد از عمری پول جمع کرده بودیم یه دونه از این پرایدای لگن بخریم برای شهریور ماه ولی نمیخریم این همه مدت بی ماشینی کشیدیم چهار ماهم روش تا روی اینا کم شه بفهمن متوهم کیه.

    • بدون نام

      وقتی مردم خودرو را نخرند ان وقت می فهمید کاهش قیمت توهم نیست . مردم را به هیچ می گیرید در حالی که همین مردم جیب شما را پر می کنند

    • امید

      برعکس! این خودرو سازان هستند که در توهم بسر میبرند و فکر میکنن محصولاتشان استانداردن !امیدوارم که روز به روز ، به رونق انبارهایتان افزوده گردد!!

    • هوا

      انگار اینا با بچه طرفن.مردم حواسشون جمعه. اینا دارن از تاکتیک فرار به جلو استفاده می کنن تا همچنان خر خودشون رو برونن. ولی مردم هول نمی شن.

    • الیور

      خدارو شکر مردم دیگه این حرفارو باور نمیکنند !!!

    • بدون نام

      تحریم خرید تا نابودی صنعت خودرو سازی

      مردم بیکار می شوند!؟؟ خب مرگ مردم که بد تره!؟ متاسفم

    • sara

      حالا تا چند ماه دیگه میبینیم کی دچار توهم شده.بشین و ببین.شماها عادت کردید که هر سازی زدید مردم باهاش رقصیدن.هیچ جای دنیا واسه 1 تیکه آشغال 20 میلیون پول خرج نمیکنن.شماها دیگه خیلی دور برداشتین.اما این دفعه فرق میکنه.مردم ما صبرشون زیاده اما امان از وقتی که کاسه ی صبرشون لبریز بشه.....

    • ایرانی

      مردم توهم ندارن، مردم به شما زیادی بال و پر دادن، حالا وقتش رسیده دمتون قیچی بشه تا حساب کار دستتون بیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول داداش گل گفتی

    • بدون نام

      مسولین هم فکر میکنند این عقل رو خدا فقط به اونا داده و بقیه احمقند ...
      خیال باطل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر عقل هم دارند؟
        اینا فقط تملق و سو استفاده بلدند!

    • بدون نام

      چقدرم بی تربیتن :)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مفت خوردند حالا دل درد گرفتند مردم همینطور ادامه بدن و خرید نکنند اونوقت ببینیم که توهم زده

    • بدون نام

      دوباره توهین به مردم کرد یعنی ما دیوانه ایم ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای دروغاشون قسم هم میخورن واقعا که اینها پست هستند این چند سال مردم رو حسابی دوشیدند

    • بدون نام

      این توهمه که کاهش قیمت خودرو رو فقط به اخراج کارکنانشون ربط میدن!!!کارفرمایان خودرو حاضر نیستن یک ذره از خودشون مایه بزارن و یا از سودشون کم کنن و یا غر امتی بابت این همه خیانت بپردازن!!به عبارتی دارن خون ملت رو می مکن!!نمی دونم چرا هیچ صدای اعتراض بلندی در مقابل این همه ظلم و زور بلند نمی شه!!!!؟غیرتمون کجا رفته!!!!؟>اگه دلواپس چیزی نمی گه به خاطر اینه دسته خودشم تو کاسس!!کمترین کار اینه که حداقل تا 2 سال خودرو نخرن مردذم تا ببینم خودرو سازان جرات دارن کارمنداشونو اخراج کنن!!!؟اگه این کارو بکنن خودکشی کامل کردن!!!

    • حسین

      وقتی ملت یک صدا شدن و از آشغال های ایران خودرو و سایپا نخریدند اون موقع متوجه میشی توهم رو مردم زدند یا شما !

    • بدون نام

      مردم توهم ندارند شما ها زیاده خواه هستید

    • بدون نام

      توهین!؟

    • بدون نام

      خودروسازان: مردم توهم کاهش قیمت دارند!

      برترین ها خودت هم جوابشون را بده دیگه !!

    • mamali

      پس بیشینید تا خودروهاتون فروش بره

    • یوسفی

      100هزار نفر بیکار بشن خیلی بهتر از اینه که سالی حداقل 15هزار نفر تو این اهن پاره کشته بشن
      تبعات کشته شدن و معلول شدن مردم خیلی بیشتر از بیکار شدنه

    • بدون نام

      توی ایران چرا همه چی برعکسه؟!!!
      تورو خدا یکی جوابمو بده
      مردم ماشین بخاطر قیمت الکی بالا و کیفیت افتضاح نمیخرن بعد اینا قیمتو میخوان ببرن بالا؟
      بسم الله...

    • بدون نام

      چقدر این جماعت پر رو هستن....

    • بدون نام

      خودروسازان وقتی مردم خودروهای اشغال وپکیده شمارا نخرندخودتان مجبور میشوید قیمت را بیاورید پایین

    • بدون نام

      ماشيناي بونجولتونو نخرن همين مردم بعد ميفهمي كي توهم زده

    • saman

      ظاهرا" این خودروسازان و عوامل وابسته به آنان دچار توهم شده اند که فکر می کنند هر محصول بنجلی را که تولید کنند مردم ناچارند بخرند و جیبشان روز به روز انباشته تر شود و خود بهترین خودرو روز دنیا را سوار شوند.
      به هوش باشید : آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.
      به فکر آبروی ملی و عزت مردم باشید!

    • علي

      اگه ميگن خودروساز ملي ... پس بايد توليداتتون هم براي ملت به صرفه و بهينه باشه. اگه خودروساز شخصي بوديد و با هزينه خودتون توليد ميكرديد فرق داشت هر قيمتي ميداديد يا ميريدن يا نميخريدن. يعني تو ايران زندگي كردن يعني سر و ته شدن تمامي قوانين...

    • علي

      اگه ميگن خودروساز ملي ... پس بايد توليداتتون هم براي ملت به صرفه و بهينه باشه. اگه خودروساز شخصي بوديد و با هزينه خودتون توليد ميكرديد فرق داشت هر قيمتي ميداديد يا ميريدن يا نميخريدن. يعني تو ايران زندگي كردن يعني سر و ته شدن تمامي قوانين...

    • بدون نام

      چقدر این جماعت پر رو هستن....

    • احمد

      فرغون سازان هم توهم افزايش قيمت خودرو را داشتند(15%) ولي با نخريدن مردم فعلاً كوتاه آمدند.

    • علي

      اگه ميگن خودروساز ملي ... پس بايد توليداتتون هم براي ملت به صرفه و بهينه باشه. اگه خودروساز شخصي بوديد و با هزينه خودتون توليد ميكرديد فرق داشت هر قيمتي ميداديد يا ميريدن يا نميخريدن. يعني تو ايران زندگي كردن يعني سر و ته شدن تمامي قوانين...

    • جلیل

      ضمن عرض سلام و خسته نباشید به تمام فرغون سازان وطنی، نکته ای را یادآور می شوم :
      "ما آنقدر پول نداریم تا فرغون بخریم."

    • نامو

      ای مدم بشنوید صدای کسانی رو که سالها خون شما رو مکیدند.زمان تلافی کارهای گذشته فرا رسیده ما از فرغون سازها فرغون نمی خریم.

    • نامو

      ای مدم بشنوید صدای کسانی رو که سالها خون شما رو مکیدند.زمان تلافی کارهای گذشته فرا رسیده ما از فرغون سازها فرغون نمی خریم.

    • حامد

      آقاي خودرو ساز عزيز اگه انحصار صنعت خودرو و اين همه سوبسيد دولتي نبود سال ها پيش به خاطره ها ميپيوستي برادر . حالا هم دير نشده . ملت تصميم گرفتن شما رو تحريم کنند تا حساب کار دستتون بياد .

    • بدون نام

      توهم خودت داری بی ادب

    • نامو

      ای مدم بشنوید صدای کسانی رو که سالها خون شما رو مکیدند.زمان تلافی کارهای گذشته فرا رسیده ما از فرغون سازها فرغون نمی خریم.

    • بدون نام

      داشتن بابای بیکار بهتر از بابا نداشتنه

    • داغون

      پس روزی که خوردرو رو گرون کردین بیخود کردین گفتین بخاطر تحریم ها مجبوریم گرونی رو تحمیل کنیم

    • DAvid

      اخه برادر من پراید کجاش 3 میلیونه که به شما میدن 23 میلیون؟ یه فرغون ساده رو قیمت بگیر ببین چنده
      یه دوچرخه رو قیمت کن و بعدش یه موتور 125
      اونوقت کامنت بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخر برادر من فرغون حداقل 10 سال بدون هیچ هزینه ای کار میکنه !!!فرغون خیلی بهتر از پرایده
        در مورد موتور هم باید بگم که همین سیاست خودرو رو رو وتور هم پیاده کردن...
        سالها پیش کره پراید رو بخاطر نداشتن ایمنی تولید نکرد !یعنی جان ایرانی انقدر کم ارزش شده که ما هنوز هم سوار پراید میشویم؟
        ایران اگر ایران بود که ثروتمندترین کشور دنیا بود...

    • mimo

      آره مردم توهم دارن که چند سال پور مفت ریختن تو جیب شما که شیکمتو روتون هروز بیشتر اما دیگه این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست اگر مردم همینجوری ادامه بدن روی شماها کم میشه
      که اینقدر پُرو شدین که براحتی به مردم توهین میکنین

    • محسن

      تخسیر دولته که انقدر شما ظلم میکنید ادم ها با جنس بی کیفیتان میکشید به جایی رسیدید که مارا متوهم میدانیید تو به جرم کشتار مردم باید اعدام میشدی تا درس عبرتی برای انها کی جنس بی کیفیتی وگران میدهند شود به امید روزی که یکی از اقوامت با سوار همین ماشین های بی کیفیت به سوی خدا برود

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم مردم به همین نخریدن خودرو ادامه بدن تا اینا دستشون بیاد کی متوهمه.ماشین صفر و که از کارخونه تحویل میگیری بعدش مستقیم باید بری نمایندگی واسه تعمیر...قربونشون برم انقدم ماشینا استاندارده هیچ کدوم از قطعات و ندارن....

    • علی

      توهم!!! خیلی جالبه روزی که به هر بهانه ای قیمت خوردو افزایش پیدا میکنه توهم نیست حالا مردد توهم دارن، تو آقای رئیس به فکر جیب خودت هستی یا بیکاری کارگرات میشه با یکیشون مصاحبه کنیم در مورد پاداششون ! یه ملت ماشین گرون بخرن که تو بهانه بیکاری جوانان رو میاری! فکر کنم شما توهم داری ملت اونی که شما فکر کردی نیستن! ماشین خارجی سوار خواهیم شد با مناسب ترین قیمت. تا کور شود هر آنکه نتواند دید!!!!

    • امین

      مدیریت افراد بی لایق باعث شده که خودرو در ایران به این روز گرفتار بشه ! خجالت هم خوب چیزیه یه خورده گوشه چراغ رو کج می کنید به اسم یک مدل جدید روانه بازار می کنید ! الکی یه بادکنک میذارید به اسم ABS! اون زمان که 7000 نفر بهت تحمیل میکردند استخدام کنی چرا صدات در نمی اومد ! بذار علتش رو من بگم نگران بودی که میزو ریاست رو ازت بگیرن! حالا دیدی کی توهم زده ! درضمن من نمیدونم این چه سیاست مدیریت در ایران هست که وقتی میخواهیم بگیم قیمت یک کالا رو کم کنید بلافاصله اینها میان دست میذارن روی کارگرها ! اگه واقعا نیروی کار باعث افزایش قیمت میشه و اضافی هست اخراج کنید ! مگه بابت اینها چقدر حقوق میدید برای همین 7000 هزارنفر میشه 7 میلیارد تومن ! که اگه بابت لگن های تولیدی تون سرشکن بکنید رقمی نمیشه بیخودی بحث بیکاری کارگرها رو پیش نکش ! اگه عرضه داشتید و تولیدات درست و حسابی، به جای عراق وسوریه به کشورهای دیگه هم ماشین می فروختید ...

      پاسخ ها

      • فرشید

        هیچ کشوری هم ازشون نمیخره اینایی هم که نام بردی بدبخت تر از ما هستن.

    • بدون نام

      متوهم شمایی هستی که فکر میکنی چپاول جیب ملت و بازی با جان انها را تا ابد میتونی انجام بدی و از جوابگویی فرار کنی ......

    • بدون نام

      همه یکصدا :
      نمیخرییییییییییییییم

    • hamid

      واقعا که خیلی رو دارید چرا کاهش قیمت را به اخراج کارگران زحمت کش ربط می دید!
      یه کمی از دزدی خودتون کم کنید قیمت درست می شه،ضمنا شما اگر فکر کارگر بودید از چین خودرو وارد نمی کردید براتون متاسفم که عمرتون سر اومده .............!؟

    • امیرحسین

      با این اوصاف به زودی شاهد رقابت تنگاتنگ پراید با خودروهایی مانند کیا سراتو و رقابت 405 با خودرویی همانند BMW 528 خواهیم بود! البته فقط از نظر قیمت!

    • مسعود

      توهم داریم که خودروی بی کیفیت بهمون میندازین

    • بدون نام

      واقعا مسخرس.آلمان خودروهای ملیش رو با نصف قیت به شهرونداش میفروشه بخاطر همایت از تولیدات داخلی.ولی ما خودروی ملیمونو که به عراق و سوریه صادر میکنیم,خوذمون باید گرانتر از اونجاها بخریمش اسمشونم گذاشتن خودروسازان ملی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول داشت این نظر

      • واقع بين

        دوستان علت صادرات ارزان محصولات خودرو سازان به عراق وسورىه فقط بخاطر سودجوىى وفرصت طلبى بيشتر اين قشر براى مجوز گرفتن واردات در مقابل صادرات ميباشد که خودرو ساز زرنگ بتواند با فروش خودرو داخلى ارزان به کشور همسايه يه خودرو لوکس خارجى به چند برابر قيمت جهانى به هموطن داخلى بندازه در نتيجه سود جويى بيشترى بکنه!

    • ناشناس

      شما هم توهم با پنبه سر بریدن مردمو دارید
      ولی دیگه به این توهم پایان میدیم کاری میکنیم که مجبور شید به خاطر فوتی های سرعت 50 به بالا عذر خواهی کنید.کاری مکینیم که قالبای حلبیتونو بندازید کنار به عنوان وان حموم خونتون ازش استفاده کنید! و بله توهم داشتیم که با پولی که برای خرید "خودرو" بهتون دادیم سوار خودرو شیم نه فرقون های با تکنولوژی 1990 و با قیمت2015!!!
      شخصا حاضرم پولمو بدم راننده ی باشرف منو تا محل کارم برسونه ولی خودرویی از شماها نخرم!!!

    • ناشناس

      همه یکصدا :
      نمیخرییییییییییییییم کیفیت صفر

    • یوسف

      نمیخریم...نمی خریم...

    • علی1080

      خودت و همکارات و جد و آبادتون توهم پیشرفت میکنید ، به نظر و انتظار مردم احترام بذار لاستیک ترکیده...

      "خودروی آشغال ایرانی نخریم"

    • ایرانی واقعی

      حقیقتا پرایدنو رافروختم ماهی فقط صدهزارتومان بدون چک وسفته وضمانت وپیاده روزی یک ساعت راه میروم تابامردم پابرهنه همراه شوم .تاروزشکست آن گران فروشان بی کیفیت.

    • ghgh

      مگه کارخانجات پارچه بافی ورشکست شد و کارکنانش بیکار چه اتفاقی افتاد .

    • بدون نام

      فداااات. قربونت . زير چرخ خودروت بري . اشك زن و بچتو ببيني . تف تف .

    • شهرام

      همه یک صدا نمی خریم ... نمی خریم

    • مسعود

      توهم رو شما زدین که به اسم خوذروی ملی خودروی با لوازم کاملا چینی به مردم میدین
      بعدش میگین خودروی چینی بی کیفیته
      نخرین
      ملته گلو بلبلی داریم ما

    • علی

      دوستان دم همتون گرم
      خودرو بی کیفیت نمی خریم

    • رنجبر

      سزای گران فروشی نخریدن است . یک ملت متوهم نمشود بلکه یک ویا چند فرغون ساز متوهم شده اند .من اگر بجای بالا ترین مقام خودرو سازان بودم اجازه نمی دادم که همچون کارمندان حتاکی در میان خودروسازان وجود داشته باشند . بی ادب محروم ماند از لطف حق . ایران هول .دینگ.= ایران خودرو لیزینگ

    • mehdi

      یه شبه قیمت ماشین و کردین 2 برابر توهم نبود .نه نبود چون داشت تو پاچه ما می رفت

    • ناشناس

      تاکی خودرو سازان می خواهند به مردم توهین کنند . بحای توهین به مردم کیفیت را افزایش و قیمتها را کاهش دهید مردم که نباید هزینه های بی تدبیری و زیاده خواهی های شما را پرداخت کنند . تا کنون به سر بندی هر اشغالی که از چین و جاهای دیگر به اسم خودرو ملی به مردم می دادید بس است . باید خودتان را اصلاح کنید وگرنه خریداری نخواهید یافت .

    • بدون نام

      معلومه جنسش خیلی خوب بوده که توهم رو به مردم نسبت میده.

    • سالار

      باسلام خدمت شما دستنکاران این سایت لطفا بعضی ازنظرات مردم رادراخباربگین تا بفهمن که دیگه مردم خسته شدن از بس که خونشونواین خدروسازان توی شیشه کردند.

    • سالار

      باسلام میشه ازخودروسازان بپرسید افزایش قیمت چه منفعتی برایشان داره مثلا پیراید بیشه 50 میلیون تومان کی پول داره بخره بیشترین خریدارا ن افراد متوسط بودند اوناهم باگران شدن خودرو دیگه پولی ندارند.

    • saeed

      مردم ماشین نخرین تا همه ماشین های تو انبار رو بفروشن به ضایعات

    • احسان

      با سلام
      جناب آقای مشاور ! شمایی که باید با مشاوره هاتون کاری کنید که هم کیفیت تولیدات خودرو افزایش پیدا کند و هم قیمتها متناسب با تولید باشه دارید راه رو اشتباه می روید در ضمن در یک رسانه اینطور با شعور مردم برخورد نمیکنند و ملت را یک عده توهم زده معرفی نمی کنند که این دور از شا و ادب است و مصداق توهین به یک ملت می باشد . البته در مقام یک مشاور شما فقط در حفظ منافع این شرکتها هستید و کاری به خریدار ندارید .در اکثر کشورهای پیشرفته استراتژی مدیران صنایع ابتدا رضایت مشتری و سپس راضی بودن مدیران است ولی متاسفانه در کشور ما برعکس است و مدیران راضی باشند. سوال من این است که شمایی که در صنعت خودرو دست دارید و صاحبان صنایع خودرویی آیا خود و خویشاوندانشان حاضرند از همین تولیدات خریده و استفاده کنند ؟ اتومبیل خودتان چیست ؟ ایا همین تولیدات داخلی را با همین کیفیت خریده و سوار میشوید؟ جناب مشاور ادب در صحبت انهم با مردم خوب است رعایت شود . همین مردم به زعم شما متوهم(دیوانه) قادرند با عدم استقبال از تولیدات همین شرکتها آنها را وادار به عقب نشینی کنند همچنان که تا کنون مانع افزایش چند باره قیمت خودرو در چند ماه اخیر شده اند و اگر همین روند ادامه یابد که انشااله ادامه می یابد شما مجبور به عقب نشینی بیشتری خواهید شد.در ضمن اینکه شما ابراز می دارید که انتظار کاهش قیمت خودرو توهم است , ترفندی از جانب شما و خودرو سازان است که به اصطلاح تخم نا امیدی را در میان مردم پخش کنید و به نیات سوئ خود در جهت رونق فروش محصولات بی کیفیت خود برسید .
      راستی جواب آن سوال که بیکاری عده ای تبعات اجتماعی دارد یا مرگ افراد در جاده ها را ,ندادید جناب مشاور !

    • قیصر

      خر بخر از ایران خودرو ماشین نخر

    • بدون نام

      انحصار . مردم کافیه

    • بدون نام

      نه خیر توهم نزده اندخیر سرت به روعن سوزی افتاده اند

    • سعید

      متاسفانه دولت با خودرو سازها ذستش تو یک کاسه هست و به دروغ هر از چند گاهی حاشیه ذزست می کنن و پای شورای رقابت را وسط می کشند ولی مردم خوشبختانه هوشیار شدن ولی کار به جایی نمی رسه چون دولت گمرک رو زیاد کرده تا خودروهای خارجی برای مردم چند برابر تمام بشه تا مجبور بشیم ماشین داخلی بخریم انشاا.. به لطف رهبری پوزه این افراد به ظاهر مدیر انسان نما به زمین می خورد به امید فرج

    • اصغر همتی

      مردم خودرو نخرید تا خودروسازها از توهم خارج شوند. اگر بخواهیم خودرو نخریم باید کی رو ببینیم.

    • بدون نام

      فقط مسئله مرگ و میر مردم توی تصادف که نیست. مصرف بالای بنزین، آلودگی بالا و .. . که عوامل غیر مستقیم مرگ مردم هستند.
      توی همین تهران اگر تمام خودروها را با خودروهای استاندارد خارجی جایگزین کنند کلا مسئله آلودگی هوا حل میشود...

    • nahid

      در مورد توهم شاید در مورد بعضی از ما مردم صدق کنه ،بله اما فقط از این نظر که توهم داشتیم مدیران لایق و درستکاری گرداننده مهمترین صنایع مملکت هستن اما دیگه تموم شد .امروز همه ما تصمیم گرفتیم به شما مدیران بی لیاقت نشون بدیم حالا شماها در توهم هستین که بتونین دوباره با دروغ پردازی مجابمون کنید و فرغونهای تولید ایران خودرو و سایپا رو با این قیمتها به ما بندازین .
      هموطن ،من از خرید خودرو صفر انصراف دادم تو هم نخر .
      ضمنا آقای مدیر درستکار !!! زمانی که استخدام 7000 نفر رو بهت تحمیل میکردن لا... بودی که نگفتی ؟

    • بدون نام

      توهم جد ابادت داره بی نزاکت

    • بدون نام

      اگه دستم بهش میرسید خفه اش میکردم پررو به مردم توهین می کنه مردم رو بلانسبت خر حساب کرده در حالیکه خودش اخرش هست.!!!!

    • آرشام

      ای جونم،چه کمپینی راه افتاده...ادامه داره دادا خیالت تخت تخت،مرتیکه مزخرف گو...!!!!!

    • بدون نام

      شما که توهم داری خودرو دست مردم میدی چی؟ خداییش اسم ماشیناتون میشه گذاشت خودرو به الت قتاله شبیه تره

    • سرباز وطن

      نمیخوان بخرن مگه زوره. تو هم راجع مردم درست صحبت کن

    • بدون نام

      صبر کن بازار خارجی به ایران باز بشه می فهمی توهم یعنی چی در ضمن الان تبریز پر شده از ماشین های خارجی ارس پلاک بشین و بسوز خخخخخخخخ

    • یک رزمنده

      اولین قانون در فروش ، "مشتری مداری و کرامت از مشتری" است.اگه این رو بلد نیستید لطفا پست خود را به شخصی واگذار کنید که لیاقت و شایستگی آن را داشته باشد.
      همانطور که خودتان گفتید مردم قیمت خودرو را تعین می کنند پس الان که با کاهش تقاضا روبرو شده اید چاره ای بجز ارزان کردن ندارید.
      نیروهای متخصص را در این شرکتها کرده اید دلال همان بهتر که همه را تعدیل کنید تا بروند دنبال یک لقمه نان حلال.
      مردم نخرید تا روی اینا کم بشه و هم قیمت کم بشه و کیفیت رو بالا ببرن
      ما براتون نجنگیدیم که بخواهید حتی به یک ایرانی توهین کنید

    • رسول

      به مردم توهین کردی ؟؟؟؟

      ملت فهیم ایران هرگز زیر بار زور نمیروند چه فشار خارجی و چه فشار داخلی.

      تا اطلاع بعدی از خرید خودرو معذوریم

    • محمد

      نه داداش من.ادامه به مفت خوري و كردن خون مردم در شيشه توهم تو و امثال تو هست.مردم ما انسانهاي نجيب و فهيمي هستند كه در موقع لزوم ميدونن چيكار كنن.فاتحتون خوندس

    • فرهاد

      اهای مردم یه کمی هم صبرکنیدکاراوناتمومه ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • مهدی

      سلام من خاستم بعد کلی دردسر کشیدن ووام گرفتن ی پراید صفر بگیرم ولی الان فکرشو میکنم اگه بگیرم درحق مردم ظلمکردم که صفر بگیرم ممیخام ی ۸۹ بگیرم هم قیمتش مناسبه هم افت قیمتش روکرده البته من از ی کارمند میخام بخرم که خونگی یه وگه نه این لگن ها ی ساله اوراق میشن

    • بیدار

      شما متوهمید که فکر میکنید خودرو سازید !!!!شما فرغون سازید !!!!!11

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج