۲۳۸۲۴۸
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

اظهارات ربیعی درباره کسری یارانه‌ای دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر دولت با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری در پرداخت یارانه‌ها روبه‌روست چرا که درست و دقیق در این حوزه هدف‌گذاری نشده است.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی امشب در نشست با فعالان حوزه کار و کارگری، کارآفرینان و تولیدکنندگان در سالن رجایی اردبیل اظهار کرد: این کسری از آن جایی که دولت قبلی قرار بود ۲۰ هزار تومان یارانه پرداخت کند که این رقم به دلایل نامشخصی به ۴۴ هزار تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دولت در پرداخت یارانه‌ها واقعاً با مشکلات جدی روبه‌روست و حتی از محل فروش نفت نیز نمی‌تواند بخشی از این منابع را تأمین کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بنده مسئولیت مستقیمی در حوزه هدفمندی‌ یارانه‌ها دارم، در جریان هستم که دولت چقدر ماهانه در پرداخت یارانه‌ها با مشکلاتی روبه‌روست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استراتژی و اعتقاد دولت به نجات کشورمان از وضعیت بحرانی و قرار گرفتن در شرایط پیشرفت و توسعه به رغم رفتارهای ظالمانه استکبار جهانی را یادآور شد و گفت: ما در کنار این تحریم‌ها اتلاف منابع و فرصت‌سوزی‌هایی را نیز در هشت سال گذشته شاهد بودیم به طوریکه دولت تلاش می‌کند تا شرکای اجتماعی خود را تقویت کرده و از ظرفیت گروه‌ها و تشکل‌های مختلف استفاده کند.

ربیعی، اصلی‌ترین اعتقاد دولت را در یک اجماع ملی و عمومی حل مشکلات جامعه توصیف کرد و افزود: بنده به این دولت صفت فروتن را داده‌ام چرا که این دولت هم از ضعف‌های خود آگاه بوده و هم توانمندی‌هایش را برای غلبه بر بحران‌ها و تقویت سیاست رفاهی، خارجی و اقتصادی به خوبی آگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما بدون حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نمی‌توانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم و این استراتژی دولت و رئیس جمهور است تا با فهم عمیق در حل مشکلات تلاش کنند.

ربیعی اضافه کرد: ما راهی جز همکاری در حل مشکلات و معضلات نداشته و در این مسیر باید گام‌های جدی را برداریم.

وی اولین مسئله را رسیدن به فهم مشترک و اعتماد به همدیگر در حل مشکلات و نارسایی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در سایه اعتماد فراگیر عمومی، اعتماد به دولت و نظام نیز تقویت می‌شود.

ربیعی به شرایط سخت فعلی و ضرورت گذر از این مرحله را یادآور شد و اظهار کرد: ما سر خودروی توسعه کشور را به مسیر واقعی بر گردانده‌ایم و خوشحالیم که دنده عقب و یا حرکت در خاکی انجام نمی‌دهیم بلکه حرکت‌ها رو به جلوست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرایط بحرانی کشور در حوزه اقتصادی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از بحران‌های بزرگ را صندوق‌های بازنشستگی میِ‌دانم که در هشت سال گذشته بدهی دولت به این صندوق‌ها پرداخت نشده به طوریکه بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی در این مجموعه انباشته شده است.

وی، شکل‌گیری بحران‌های بزرگ در یونان و اروپا را ناشی از همین مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد و افزود: ما باید به یک بنیان همدلی و فهم مشترک دست پیدا کنیم و بتوانیم با اعتماد و توان بالا مشکلات و نارسایی‌ها را یکی پس از دیگری با خرد جمعی و تلاش فراگیر حل و فصل کنیم.

ربیعی در پایان خیر کثیر را در وحدت و همدلی و تلاش برای ایجاد رضایتمندی مردم توصیف کرد و ادامه داد: فراگیر شدن بیمه‌های اجتماعی و بیمه سلامت به یقین رفاه و آسایش بیشتر مردم را به همراه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب چرا پس دولت این طرح غلط را ادامه داد؟ اکر دولت ها بناست اشتباهات قبلی ها را تکرار کنند اصلا چرا پس عوض می شوند؟ قیمت ها را برجردانید به قبل از هدفمندی،مردم هم یارانه ها را پس می دهند به شما.

    • بدون نام

      ثبت نام جامانده های یارانه ها چه شد؟ چرا حق این افراد باید تضییع شود به مدت دو سال؟! از فروردین ما ۱۳۹۴ دولت مکلف‌بود به ثبت نام از جامانده ها ( طبق بند د تبصره ۲۰ قانون هدفمندی بودجه ۱۳۹۴ مصوب مجلس شورای اسلامی) .تازه ثبت نام هم کردید فرضا با پنج ماه که نه یک سال وپنج ماه تاخیر ،تکلیف معوقات این افراد چی می شه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج