۲۳۸۳۳۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

زنگنه: ایران دومین غول نفتی اوپک می‌شود

وزیرنفت با اشاره به ذخیره سازی ۶۰میلیون بشکه میعانات گازی ایران، از تبدیل ایران به دومین کشور بزرگترین تولیدکننده نفت در اوپک دردوران پساتحریم خبردادوگفت: ایران به‌زودی ازقطر در پارس جنوبی جلو می‌زند.

خبرگزاری مهر: بیژن زنگنه در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر امشب» با بیان اینکه سال گذشته با بهره برداری از فاز ۱۲ و بخش هایی از فاز ۱۵، ۱۶ و ۱۷ در مجموع حدود ۱۲۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید روزانه گاز ایران افزوده شد، گفت: پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی تا سال ٩٥ بسته می شود و تنها اجرای فاز ١٤ به سال بعد از ٩٦ یا ٩٧ موکول می شود که آن هم به دلیل عقب ماندگی در بخش دریاست.

وزیر نفت با اعلام اینکه ١٥ فاز جدید تا اواسط سال ٩٦ وارد مدار خواهند شد، تصریح کرد: به این ترتیب از اواسط سال ٩٦، در مجموع ٢٥ فاز پارس جنوبی روزانه بیش از ٦٠٠ میلیون مترمکعب گاز و یک میلیون بشکه میعانات گازی از این میدان مشترک تولید خواهند کرد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امیدهدف از اولویت بندی فازهای پارس جنوبی را تامین گاز مورد نیاز کشور و برداشت هرچه سریع تر از میدان مشترک گازی پارس جنوبی اعلام کرد و اظهار داشت: در طول سال های گذشته تاکنون عقب ماندگی جدی در برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی نسبت به قطریها داشته ایم.

این مقام مسئول افزود: ایران در حال حاضر نیز کمتر از قطری ها از میدان گازی پارس جنوبی برداشت می کند، اما پیش بینی می شود تا دوسال آینده در مقدار روزانه برداشت با قطری ها برابر شویم.

وزیر نفت همچنین درباره صادرات نفت ایران با بیان این که تحریم نفت ایران در این مدت کاهش نیافته و همچنان ادامه دارد، بیان کرد: با وجود پابرجا ماندن تحریم ها، صادرات نفت ایران در چهارماه ابتدای سال ٩٤ در مقایسه با چهار ماه ابتدای سال ٩٣ رشدی ١٥ درصدی را نشان می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با توجه به قیمت جهانی هر هزار متر مکعب گاز برابر با 285 دلار آمریکا پس کشور ما سالانه بالای 61 میلیارد دلار بابت فروش گاز درآمد داره سئوال اینه بدون محاسبهء درآمدهای معدنی و نفتی و غیره چرا ما چنین پولی رو سر سفره مون احساس نمی کنیم؟ افغانستان که جمعیتش نصف ماست داره با سه تا چهار میلیارد کشورش رو اداره می کنه ! تازه اگه یه افغانی تو ایران بعنوان کارگر کار کنه از جمله همکار بنده با پولش بهترین ماشینها رو می تونند توی افغانستان بخرند خانه خوب بخرند یا خرید مصالح خانه سازی ارزان قیمت مثلا سیمان رو کیسه ای کمتر از هزار تومن می خرند ؟ کشور اینهمه پول در میاریه ولی ما نفعی ازش نداریم؟ تازه دولت هر خدمتی میده پولش رو از ما میگیره حتی پول برگهء آچار مورد نیاز برای تشکیل پرونده رو مثلا" کارت پایان خدمت؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج