۲۳۸۵۴۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

برگزاری رویدادها؛ تخصصی که نداریم

فوتبال ما هنوز تجربه و علم سازماندهی رویدادهای بزرگ را ندارد.

روزنامه ایران ورزشی: چند ماه پیش بود که ما رقابت برای میزبانی جام ملت‌های آسیا را به امارات واگذار کردیم. در همان زمان شنیده می‌شد که اعلام نامزدی فدراسیون فوتبال برای میزبانی، حرکتی تبلیغاتی و بیشتر تمرینی برای سازماندهی و شناختن کمبودها بوده است. اگر منصف باشیم، باید بپذیریم که فعلا شرایط میزبانی چنین تورنمنت بزرگی را نداریم. ضعف فوتبال ایران در مقایسه با همسایگانی مثل امارات و قطر فقط در مشکلات زیرساختی و نداشتن ورزشگاه، فرودگاه، هتل و حمل و نقل بین‌شهری مناسب محدود نمی‌شود. فوتبال ما هنوز تجربه و علم سازماندهی رویدادهای بزرگ را ندارد. کافی است گزارش سازمان لیگ را به یاد بیاوریم که یکی از دلایل موفقیت خودش را برگزاری بازی‌های لیگ چهاردهم بر اساس برنامه قبلی اعلام ‌کرد؛ نکته‌ای که در هر مسابقه یا تورنمنتی جزو بدیهیات است.

بازی دیروز ستارگان سابق فوتبال ایران و جهان تازه‌ترین نمونه‌ای است که نشان می‌دهد این مشکل همچنان پابرجاست و هنوز تدبیری برای رفع آن وجود ندارد. جزییات چنین رویدادی باید از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شود و اطلاع‌رسانی مناسب می‌تواند استقبال مردم را چند برابر کند. کشورهای جنوب شرقی آسیا مثل ویتنام، سنگاپور و اندونزی که جزو قدرت‌های درجه چندم فوتبال آسیا محسوب می‌شوند، تابستان هر سال میزبان باشگاه‌های لیگ‌برتری انگلیس و به‌تازگی غول‌های فوتبال اروپا هستند و در برنامه‌ریزی و هماهنگی عملکردی مثال‌زدنی دارند. بیلبوردها و تبلیغات این بازی‌ها همراه با مکان و زمان برگزاری از هفته‌ها قبل در خیابان‌ها نصب می‌شود و بلیت بازی پیش‌فروش اینترنتی می‌شود. این به علاقه‌مندان خارجی هم امکان می‌دهد که برای دیدن بازی تیم مورد نظر فرصت تدارک سفر را داشته باشند.

در فرصت کوتاه حضور تیم‌های بزرگ اروپایی، معمولا زمان و مکانی تعیین می‌شود تا خبرنگاران با ستارگان این تیم‌ها مصاحبه کنند و هواداران بتوانند امضا و عکس یادگاری بگیرند. برنامه دقیق ورود، اقامت، تمرین، مصاحبه، بازی و استراحت و گردش این تیم‌ها از قبل مشخص می‌شود و هیچ خبرنگار و عکاسی به خودش اجازه نمی‌دهد بلافاصله پس از فرود هواپیما به فکر تهیه خبر از بازیکنان خسته و خواب‌آلود باشد.

متاسفانه این اولین بار نیست که این اتفاق تلخ رخ می‌دهد و قطعا تصویر فوتبال ما نزد چهره‌های بین‌المللی را زیر سوال می‌برد. شب ورود تیم پیشکسوتان میلان هم اتفاق مشابهی روی داد و مالدینی و یارانش در بدو ورود برای سوار شدن به اتوبوس و رفتن به هتل به دردسر افتادند. چند سال قبل بازیکنان بایرن‌مونیخ هم که برای بازی خداحافظی عابدزاده به تهران آمده بودند، در پایان بازی و پیش از سوار شدن به اتوبوس، در راهروی ورزشگاه آزادی با هوادارانی روبه‌رو شدند که در غیاب ماموران برای گرفتن عکس یادگاری راه آنها را می‌بستند.

برگزاری رویدادهای ورزشی یا هنری (ایونت‌ها) این روزها یک فیلد حرفه‌ای مجزا است که شرکت‌های متخصصی برای این کار وجود دارد و فدراسیون یا سازمان مربوطه کل این مسوولیت را به آنها می‌سپارد. ولی تدارک ما برای چنین رویدادهایی هیچ نسبتی با اهمیت آنها ندارد. کافی‌ است به‌یاد بیاوریم که تا ۲۴ ساعت قبل از بازی دیروز هنوز اسامی بازیکنان دو تیم قطعی نشده بود. در این وضعیت عجیب نبود که سکوهای ورزشگاه آزادی در حضور کارلوس، فیگو، کاناوارو و سایر اسطوره‌های فوتبال جهان خالی ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج