اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۳۸۵۵۰
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال بالاتر از همه می‌درخشد!

استقلال تهران، برترین تیم ایران از نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

روزنامه ایران ورزشی: استقلال تهران، برترین تیم ایران از نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. این خبر بدون شک یکی از قابل تأمل‌ترین خبرهایی است که می‌توانست در این برهه زمانی برای استقلالی‌ها منتشر شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا آخرین رده‌بندی خود درباره برترین‌ تیم‌های باشگاهی آسیا در لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ را اعلام کرده که براساس آن استقلال پرافتخارترین تیم لیگ ایران در این رقابت‌ها لقب گرفته است. بر این اساس تیم گوانگ‌ژو چین در رتبه اول قرار گرفت. استقلال در این رده‌بندی در رتبه هشتم آسیا و نخست ایران قرار گرفت. تیم سپاهان در رتبه هجدهم و پرسپولیس در رتبه بیست و دوم قرار گرفتند.

لقبی که می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی گوناگونی را برای استقلالی‌ها و البته پرویز مظلومی در پی داشته باشد. در اولین نظر و مثبت‌ترین دیدگاهی که درباره این موضوع وجود دارد، استقلال با کسب این عنوان می‌تواند انگیزه مضاعفی برای کسب سهمیه آسیایی در فصل جاری پیدا کند! استقلالی‌ها علاوه بر دو ستاره‌ای که روی پیراهن خود دارند و به لحاظ کسب دو قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا یکی از پرافتخارترین تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها به حساب می‌آیند، حالا هم براساس عملکردی که در چهار سال گذشته از خود به نمایش گذاشته‌اند، بار دیگر بهترین تیم ایرانی این رقابت‌ها هستند.

از همین جهت انتشار این خبر در شرایط فعلی قطعا علاوه بر انگیزه‌ای که برای تلاش بیشتر به بازیکنان استقلال می‌دهد، تلنگری برای آنها خواهد بود تا یک بار دیگر بدانند که در چه تیمی بازی می‌کنند و برای موفقیت این تیم پرافتخار باید چه کارهایی انجام دهند؟

از طرف دیگر البته نباید فراموش کرد که قرار گرفتن استقلال در این جایگاه، قطعا می‌تواند مسوولیت پرویز مظلومی را در این فصل افزایش دهد. چرا که او حالا مسوولیت هدایت پرافتخارترین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را بر عهده دارد و بعد از نتایجی که در هفته‌های ابتدایی لیگ کسب کرده است، توقع هواداران از سرمربی تیم به شدت بالا رفته است. بدون شک حالا هم هواداران انتظار دارند که مظلومی بتواند این تیم را به بهترین جایگاه ممکن در لیگ برساند و تحت هر شرایطی سهمیه حضور در رقابت‌های آسیایی را برای استقلال بگیرد تا آنها بتوانند به افتخارات خود در این رقابت‌ها اضافه کنند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره کسب این عنوان از سوی استقلال وجود دارد این است که عنوان برترین تیم ایرانی لیگ قهرمانان آسیا، برگرفته از مجموع افتخارات کسب شده از سوی این تیم در کل دوره‌های رقابت‌های آسیایی نیست که بخواهیم آنها را به سال‌های دوری نسبت دهیم که استقلال موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی شده است. موضوع اصلی اینجاست که این لقب درست در سال‌هایی به آبی‌پوشان اعطا شده که تصور می‌شده این تیم عملکرد ضعیفی را در لیگ قهرمانان آسیا از خود به نمایش گذاشته است. حال آنکه مجموع نتایج حاصل شده از سوی استقلالی‌ها در کنار راهیابی این تیم به جمع چهار تیم برتر آسیا توانسته استقلال را در جایگاه هشتمین تیم برتر آسیا قرار دهد.

استقلال در سال ۲۰۱۲ به همراه سپاهان و پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد که با ۳ برد، ۲ تساوی و یک باخت و با مجموع ۱۱ امتیاز توانست بعد از الجزیره به‌عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند. این تیم با هدایت پرویز مظلومی اما در این مرحله با نتیجه ۲- صفر به سپاهان باخت تا از راهیابی به مرحله بعد رقابت‌ها ناکام بماند. در این دوره از رقابت‌ها اولسان هیوندای قهرمان و الاهلی عربستان نایب قهرمان آسیا شدند.

سال ۲۰۱۳ اما سال خوبی برای استقلالی‌ها بود. آنها که به همراه تراکتورسازی و سپاهان از نمایندگان ایران در آسیا بودند، توانستند با ۴ برد، یک تساوی و یک باخت و کسب مجموع ۱۳ امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه D به مرحله بعد صعود کنند. این در حالی بود که هم سپاهان و هم تراکتورسازی در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها حذف شدند. استقلالی‌ها با هدایت امیر قلعه‌نویی در مرحله یک هشتم نهایی توانستند الشباب امارات را با نتیجه ۴-۲ شکست دهند و به مرحله یک چهارم نهایی راه یابند. در این مرحله از رقابت‌ها استقلال در مجموع با نتیجه ۳- یک (یک - صفر در بازی رفت و ۲- یک در بازی برگشت) بوریرام یونایتد تایلند را شکست داد و به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یافت. اف سی سئول حریف استقلالی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها بود اما آبی‌پوشان در مجموع با نتیجه ۴-۲ (۲- صفر در بازی رفت و ۲-۲ در بازی برگشت) از نماینده کره شکست خوردند و از رسیدن به فینال باز ماندند.

بعد از این استقلال دیگر نتوانست عملکرد خوب خود در رقابت‌های آسیایی را تکرار کند. این تیم در سال بعد باز هم با هدایت امیر قلعه‌نویی به همراه فولاد، تراکتورسازی و سپاهان موفق به کسب سهمیه آسیا شد اما با ۲ برد، یک تساوی و سه باخت و مجموع ۷ امتیاز در همان مرحله گروهی از رقابت‌های آسیایی حذف شد. در این رقابت‌ها تراکتورسازی و سپاهان هم در مرحله گروهی حذف شدند و فولاد هم در یک هشتم نهایی مقابل السد شکست خورد و حذف شد. در این سال دسترن سیدنی واندررز قهرمان و الهلال عربستان نایب قهرمان شدند.

سال ۲۰۱۵ هم که سال بدشانسی استقلالی‌ها بود و آنها حتی موفق نشدند به رقابت‌های آسیایی راه یابند. فولاد، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران نمایندگان ایران بودند که بعد از حذف همه آنها، نفت تهران در تلاش است که از مرحله یک چهارم نهایی به سلامت بگذرد.

با این حساب به جز دو دوره اخیر رقابت‌ها، استقلال در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نماینده خوبی برای کشورمان بوده است و حالا بزرگ‌ترین توقعی که از این تیم وجود دارد این است که بتواند بهترین عملکرد را در فصل پانزدهم به نمایش بگذارد و در سال ۲۰۱۶ نماینده شایسته‌ای برای ایران در آسیا باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      **

    • مهدی

      باید پرسپولیس میشد علامت تعجب نمیذاشتین؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • آقای خاص

      بهترین نماینده ایران هشتم آسیاست!.اونم با این همه پولی که خرج می کنند.
      باعث تاسفه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج