۲۳۹۱۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کارآگاهان پلیس سطح بندی می شوند

جانشین پلیس آگاهی گفت: در استراتژی پلیس آگاهی، حرکت به سمت شایسته سالاری و حرفه گرایی ملاک عمل قرار دارد و در رشد و تعالی رفتار سازمانی ، هدف ارتقای توانایی های فردی ،تجربی و آموزه های تخصصی در راستای افزایش کمیت و کیفیت کشف جرم و مقابله با مجرمین است، بنابراین توانمندسازی کارکنان در قالب ایجاد یک ساز و کار تحت عنوان رتبه بندی کارآگاهان احساس می شود.

خبرآنلاین: سردار منفرد با بیان اینکه پلیس آگاهی،به عنوان ویترین ناجا در کشف جرم محسوب می شود،گفت:به طور معمول وظیفه کشف جرم از منظر عامه، پلیس آگاهی به دوش می کشد لذا استراتژی حرکت به سوی حرفه ای گرایی و شایسته سالاری در صدر برنامه های راهبردی پلیس آگاهی قرار دارد.

او گفت:حرکت به این سمت همواره نیاز به نگاه ویژه به کارکنان متخصص و مجرب آگاهی است که در موضوع رتبه بندی کارآگاهان تجلی می یابد . استفاده از ظرفیت های حداکثری از توان و تجربه کارکنان ضمن اینکه سازمان را پویا و با انگیزه نشان می دهد بستر مناسبی است تا افکار جامعه به سمتی پیش رود که پلیس آگاهی را به عنوان یک پلیس متخصص، مجرب و بر پایه اصول علمی بشناسند.

سردار منفرد با بیان اینکه در فلسفه وجودی پلیس های تخصصی بویژه پلیس آگاهی به دلایل مختلفی شان حرفه ای کارکنان در درون و حتی بیرون سازمان و عامه مردم رعایت نمی شود،ادامه داد: مردم از ویژگی های حرفه ای و تخصصی پلیس آگاهی اطلاع نداشته و عموما کشف را نه حرفه ای بلکه کشف ابزاری و فشار فیزیکی می پندارند در واقع موضوع کارآگاهان ایجاد بستر های لازم به منظور ارتقای شان حرفه ای گری و تخصصی بودن عملکرد پلیس آگاهی است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: نفوذ عناوین کارآگاهی در افکار عمومی ضمن اینکه به شان حرفه ای و منزلت اجتماعی کارکنان پلیس آگاهی می افزاید، این پلیس را در زمره تخصصی ترین نهادهای کشف علمی و اطلاعاتی جرائم قرار داده و از هجمه تبلیغات سوئی که قبلاً گریبان گیر پلیس آگاهی بوده(کشف غیر علمی) جلوگیری می کند.

او تاکید کرد: در واقع سازمان و عموم به این باور می رسند که کارکنان آگاهی بر اساس تخصص ،تعهد،حرفه ای و شایسته سالاری سطح بندی شده و اعمال آنان بر اساس ویژگی های خاص شغلی طبقه بندی می گردد لذا با درک این ضرورت در راستای تحقق این مهم دستورالعمل جدید سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران در پلیس آگاهی تدوین و پس از طی مراحل کارشناسی در سال ۹۴ به تایید و امضای فرمانده ناجا رسیده و جهت اجرا به این پلیس ابلاغ شد.

سردار منفرد،جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: این دستورالعمل با هدف شناسایی ،ارزیابی ،جذب و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران و به منظور تقویت حرفه ای گرایی و دانش محوری کارکنان پلیس آگاهی تدوین شده و امید است با اجرایی شدن این دستورالعمل ،تحقق قسمتی از اهداف راهبردی پلیس آگاهی پیرامون کشف علمی و سرعت عمل در برخورد با جرائم به ثمر نشیند.لذا با القای موضوع رتبه های کارآگاهی در بین افکار عمومی حرفه ای گری و تخصص گرایی در پلیس آگاهی را بین مردم توسعه داده و با این نگاه می توان چشم اندازی به موضوع اعتبار بخشی به کارآگاه پلیس و ایجاد جایگاهی تحت عنوان کارآگاهان رسمی دادگستری داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج