۲۴۰۰۹۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

استقلال پیشروتر از رئال!

مهم‌ترین خبری که در روز پایانی فصل نقل و انتقالات اروپا منتشر شده، مانعی به نام زمان برای حضور داوید دخئا در رئال مادرید است.

ایران ورزشی: مهم‌ترین خبری که در روز پایانی فصل نقل و انتقالات اروپا منتشر شده، مانعی به نام زمان برای حضور داوید دخئا در رئال مادرید است. دروازه‌بان منچستر یونایتد که از ابتدای تابستان بحث حضورش در رئال مادرید به عنوان جانشین ایکر کاسیاس مطرح بود اما در نهایت نتوانست با این انتقال به اسپانیا برگردد و برای تیم اول شهر مادرید بازی کند. آن هم در شرایطی که دو باشگاه منچستریونایتد و رئال مادرید برای این انتقال به توافق کامل رسیده بودند. اتمام زمان اداری نقل و انتقالات در کشور اسپانیا مانع از خرید هیجان انگیز دخئا شد تا این اتفاق در صدر اخبار ورزشی جهان قرار بگیرد و قریب به اتفاق رسانه‌های مشهور دنیای فوتبال به این موضوع بپردازند.

در ایران هم از این اتفاق‌ها بسیار رخ داده اما در نهایت باشگاه‌ها توانسته‌اند بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنند. از فرهاد مجیدی گرفته تا مهدی مهدوی‌کیا، محمدرضا خلعتبری، مارتین موتومبا و در نهایت پروپژیچ. نکته اصلی، شباهت این ماجرا با برخی اتفاقات فوتبال ایران است که مهم‌ترین آنها به موضوع دریافت کارت بازی خلعتبری توسط پرسپولیس یا پروپژیچ بازیکن کروات استقلال از باشگاه کوکشی آلبانی بازمی‌گردد. استقلال در شرایطی این مهاجم را به خدمت گرفته است که او در پایان زمان قانونی (بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران) در باشگاهش به میدان رفته بود اما در نهایت نامه نگاری استقلال و مساعدت عجیب سازمان لیگ باعث شد کارت بازی او از سوی سازمان لیگ صادر شود.

پروپژیچ در بازی کوکشی مقابل پادیگوریکا موفق شد دروازه این تیم را باز کند. او در این بازی حساس که زمینه حضور کوکشی در مرحله بعدی یورولیگ را فراهم می‌کرد، حدود ۴۵ دقیقه پس از پایان مهلت نقل و انتقالات ایران در زمین حضور داشت و سپس با دریافت ‌ای تی سی به ایران آمد و پیراهن استقلال را بر تن کرد. آن زمان بحث‌های فراوانی در مورد غیرقانونی بودن این انتقال به میان آمد. از تکرار تخلف مارتین موتومبا توسط پروپژیچ نوشتیم اما مسوولان سازمان لیگ و باشگاه استقلال پای خود را در یک کفش کردند که این انتقال قانونی است و در زمان نقل و انتقالات به ثبت رسیده است! نظری که نمی‌توانست صحیح باشد اما کارت بازی هم برای پروپژیچ صادر شد و او در لیگ ایران بازی کرد تا همه از این ماجرا دست برداریم!

لغو انتقال دخئا به رئال مادرید سوالی را به‌وجود می‌آورد. سوال یا بهتر بگوییم ابهام. دوباره ماجرای پروپژیچ و انتقال غیرقانونی او سر باز کرده است. آن هم با استناد به انتقال نافرجام داوید دخئا به رئال مادرید. دقیقا همان سوال‌های پرونده پروپژیچ پیش روی رئال مادرید و دخئا است. موضوع تفاوت بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در کشور مبدا (انگلیس) و مقصد (اسپانیا) است. نکته جالب اما ادامه نقل و انتقالات در انگلیس، تا بعدازظهر دیروز بود. آن هم در حالی که نقل و انتقالات در اسپانیا، ساعت ۲۴ دوشنبه شب به پایان رسیده بود.

داوید دخئا با وجود رضایت منچستر یونایتد و رئال نتوانست بعد از پایان زمان نقل و انتقالات در کشور مقصد که همان اسپانیا است به رئال برود. حتی در شرایطی که هر دو باشگاه و مسوولان راضی و بالاتر از آن نیازمند این انتقال بودند. اینکه چگونه دو باشگاه با قدمت، اهمیت و ثروت رئال مادرید و منچستر یونایتد با ۲۰ میلیون یورو پول نقد قادر به دور زدن قانون صریح فیفا در این باره نیستند اما در ایران بازیکنی می‌تواند بعد از زمان قانونی به یک تیم باشگاهی بپیوندد، ابهامی است که مسوولان سازمان لیگ باید صریح پاسخش را بدهند. آنها باید به طور شفاف اعلام کنند که پروپژیچ چگونه پس از پایان مهلت نقل و انتقالات در ایران که کشور مقصد بود توانست پیراهن استقلال را بر تن کند؟

البته این همان تخصص خاص متخصصان فوتبال ایران است که اگر در یکی از دو اتحادیه فوتبال انگلیس یا اسپانیا مشغول به کار بودند، دخئا در برنابئو و با رئال مادرید قرارداد می‌بست و معارفه‌اش را نیز انجام می‌داد. پس از یکی دو روز هم برای رئال بازی می‌کرد و آب از آب هم تکان نمی‌خورد. در ایران قانون را به راحتی دور می‌زنند اما در اسپانیا، باشگاه بزرگ رئال مادرید نمی‌تواند تبصره‌ای برای انتقال دخئا به دست بیاورد. ما در این زمینه‌ها از رئال و منچستر پیشروتریم و آنها برای پیشرو بودن، کار دیگری می‌کنند و راه دیگری می‌روند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج