۲۴۴۴۴۰
۲ نظر
۵۲۱۲
۲ نظر
۵۲۱۲
پ

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

چشم ما به دیدن ویترین مغازه‌های طلا و جواهرات كه طلای زرد و سفید را با برلیان‌های ریز و درشت و سنگ‌های قیمتی تركیب كرده‌اند، عادت كرده اما در ویترین زیورآلات این شماره ما، دعوت شده‌اید تا یك تكه خاتم یا یك معرق‌كاری را در قلب یك آویز طلایی ببینید.

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی
مجله زندگی ایده آل - ساقی بیاتین : چشم ما به دیدن ویترین مغازه‌های طلا و جواهرات كه طلای زرد و سفید را با برلیان‌های ریز و درشت و سنگ‌های قیمتی تركیب كرده‌اند، عادت كرده اما در ویترین زیورآلات این شماره ما، دعوت شده‌اید تا یك تكه خاتم یا یك معرق‌كاری را در قلب یك آویز طلایی ببینید. محمدرضا محمودی با برندش « چكش فلزی»، خاتم طلا را در تاریخ هنر ایران زنده كرده‌ و در ساخت جواهرات زنانه به كار می‌برد. نتیجه این ابتكار، زیورآلاتی هستند كه ایرانی بودن آنها با اولین نگاه به چشم می‌آید و نمونه آنها در جای دیگر دیده نمی‌شود.

جواهری با نقش فرش

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

طراحی این آویز تركیبی است از سنگ یاقوت كبود با سنگ خاتم نیمه براق. این آویز برگرفته از یكی از نقوش اصیل ایرانی است كه در اكثر فرش‌ها به چشم می‌خورد. طرحی پر جلال و جبروت كه چشم اغلب خانم‌ها را می‌گیرد. طراحی این آویز به گونه‌ای است كه هر كسی می‌تواند طبق سلیقه خود نوع سنگ و رنگ طلا را تغییر دهد.

مجموعه تازه برای نسل تازه

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

این دستبند طراحی كاملا فانتزی دارد كه باب سلیقه خیلی از خانم‌های جوان است و تركیبی است از طلای سرخ با برلیان. در یك طرف دستبند گلی مسی‌رنگ است با طلای سرخ و در طرف دیگر طرحی از بته‌جقه و سنگ سیترین. شك نكنید طراحی جالب این دستبند كه مجموعه جدید برند «چكش فلزی» است، هوش از سر خانم‌های جوان می‌برد.

جواهر ایرانی

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

تركیب رنگ مشكی و قرمز تركیبی بسیار شیك ایجاد كرده است. سنگ یاقوت سانچیا به رنگ دانه اناری در این انگشتر می‌تواند ایده‌آل هر دختر جوانی باشد. این انگشتر یاقوت شامل چهار گل ۵ پر است كه در میان هركدام یك برلیان سفید خودنمایی می‌كند. تمام این سنگ‌ها حول یك فرم ایرانی یعنی ترنج است كه نشان می‌دهد هیچ چیز جای هنر ایرانی را نمی‌گیرد. تركیب رنگ قرمز و مشكی در این انگشتر به شما اجازه می‌دهد برای تركیب آن روی گردنبند یا حتی گوشواره‌های قرمز و مشكی حساب كنید.

ترسه، رنگین كمان اصیل

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

این آویز تركیبی زیبا از چند سنگ قیمتی در رنگ‌های مختلف است. سنگ‌های یاقوت كبود، آكوامارین، بلوتوپاز، زمرد، سیترین، یاقوت زرد و قرمز، در و عقیق تراش‌خورده در طیف‌های رنگی مختلف در ساخت آویز رنگین كمان به كار رفته‌اند. در این آویز سنگ‌های رنگی با طرح‌های شمسه، اشك و بته‌جقه تركیب شده‌اند و درنتیجه كاری باشكوه و اصیل ارائه شده است.

زیرخاكی امروزی

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

این آویز تركیب ترنج، اشك و بته‌جقه است كه با یك خاتم‌كاری بیضی شکل از هم جدا شده‌اند. ویژگی این تركیب غیر از زیبایی، رنگی است كه دارد. در این كار طلا گداخته شده و شكل طلاهای قدیمی را پیدا كرده است. این فرم قدیمی بودن با تلفیقی كه با سنگ خاتم دارد خیلی مورد استقبال قرار گرفته است. جالب است بدانید این گردنبند با طرح قدیمی را قشر جوان هم می‌پسندند.

پاییز روی گوش‌تان

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

این هم گوشواره‌ای با رنگ‌های پاییزی برای كسانی كه طرح‌های مدرن‌تر را دوست دارند. این گوشواره هم نمونه‌ای است از همین طراحی‌های مدرن و تركیبی از یاقوت‌های زرد و نارنجی با طلای زرد كه با طیف‌بندی رنگ‌ها سلیقه سازنده را نشان می‌دهد. در این گوشواره لوگوی «چكش فلزی» به‌وضوح به چشم می‌خورد.

میراث اسکندرنامه

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

این گردنبند با طرح متقارن تركیبی از پنج ترنج و دو بته‌جقه است كه با سنگ‌های خاتم مشكی و سفید زیبایی‌اش دوچندان شده است. نكته اساسی در این طرح این است كه دو سال زمان برد تا ما ثابت كنیم این طرح ترنج ایرانی است. ما برای این كار مكاتبه‌ای با كتابخانه مجلس شورای اسلامی داشتیم تا نسخه‌ای از كتاب اسكندرنامه را در اختیار ما بگذارند. این طرح عكس جلد كتاب اسكندرنامه است كه با دقت و سلیقه به صورت آویز در برند «چكش فلزی» نشان داده شده است.

گلی از سردر مسجد

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

این ست كه ظرافت آن بیش از هرچیز به چشم می‌آید، تركیبی است از سنگ لاندن بلو با طلای سفید كه در آن از المان‌های ایرانی استفاده شده؛ المان‌هایی كه شاید از یاد ما رفته باشند. ظرافت این كار بیشتر باب سلیقه خانم‌هایی است كه سادگی و شیك بودن را می‌پسندند.

اعتباری حتی فراتر از مرزهای ایران

یك گالری زیبای هنری میزبان ماست تا با كارهای این برند خاص آشنا شویم. محمدرضا محمودی، «چكش فلزی» را در سال ۱۳۷۶ به راه انداخته تا آثار ایرانی را در دنیا معرفی كند. در حال حاضر «چكش فلزی» علاوه بر تهران، در لس آنجلس هم شعبه دارد و تا چند وقت دیگر شعبه پاریس آن هم افتتاح می‌شود. محمدرضا محمودی عاشق ایران و هنر ایرانی است و می‌گوید: «دوست دارم، هنر ایرانی را در كارهایم پیاده كنم».

خاتم طلا، تحفه ناب ایرانی

معرق‌كاری، الهام‌بخش طراحی‌های من

ورودم به دنیای جواهرات با معرق‌كاری بود؛ آن هم به یك دلیل: من دنبال این بودم تا حسی ایرانی را در كارهایم زنده كنم. باید كاری می‌كردم كه حتی غیرایرانی‌ها هم ذوق و هنر دیرینه ایرانی‌ را ببینند و لمسش كنند. مدت‌ها بود وقتی به جاهای دیدنی می‌رفتم و مكان‌های تاریخی را می‌دیدم، ساعت‌ها عكاسی می‌كردم.

در كار ما هنر اصلی و پایه، جواهرسازی است و هنر بعدی جواهرنگاری است؛ هنری كه سنگ‌های جواهر را روی پایه‌های جواهر نصب می‌كنند. در آخر هم هنر معرق‌كاری است؛ درواقع هنر ما تركیب صنعت معرق با جواهرات است. این مراحل را در تولید هر كاری طی می‌كنیم تا بتوانیم در همان نگاه اول، حس و روح ایرانی را به مخاطب منتقل كنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا دختر تهران

      واقعا زیباست هنر نزد ایرانیان است وبس

    • بدون نام

      بسسسیار زیبا
      روح هنرای ایرانی رو تازه کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج