جاباما
۲۴۴۴۸۳
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

دو فرانسوی جدید میهمان ایران خودرو و سایپا

دو خودروساز بزرگ ایران اگرچه تقریبا هیچگاه همکاری رسمی مشترکی با یکدیگر نداشته‌اند، اما گاهی تولید محصولات جدید سبب شده تا دو غول جاده مخصوص شراکتی نصف و نیمه را آغاز کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد: دو خودروساز بزرگ ایران اگرچه تقریبا هیچگاه همکاری رسمی مشترکی با یکدیگر نداشته‌اند، اما گاهی تولید محصولات جدید سبب شده تا دو غول جاده مخصوص شراکتی نصف و نیمه را آغاز کنند.

بر این اساس، منابع آگاه از احتمال تولید دو خودرو جدید روی یک پلت‌فرم، در ایران خودرو و سایپا خبر داده و تاکید می‌کنند این اتفاق باب همکاری و شراکت میان آنها را باز خواهد کرد.

به گفته منابع آگاه، ایران خودرو قصد دارد در آینده یکی از محصولات پژو به نام ۳۰۱ را روانه خطوط تولید خود کند و این در حالی است که سایپایی‌ها نیز همین محصول را منتها با شکل و شمایلی دیگر به تولید خواهند رساند. خودرویی که سایپا قرار است تولید کند، «الیزه» نام دارد و محصول سیتروئن فرانسه به شمار می‌رود.

در واقع، الیزه و ۳۰۱ به‌نوعی یک خودرو به شمار می‌روند و پلت‌فرمی مشترک و یکسان دارند که اولی در سیتروئن به تولید می‌رسد و دومی نیز در پژو. این دو شرکت (پژو و سیتروئن) در اصل به‌عنوان هلدینگ PSA (گروه پژوسیتروئن) فعالیت می‌کنند و حالا قرار است هر دو آنها به ایران آمده و یکی (پژو) با ایران خودرو و دیگری (سیتروئن) با سایپا شراکتی جدید را از سر بگیرند.

هرچند ایران خودرو و سایپا از قبل به واسطه «تندر-۹۰» به‌نوعی دارای منافع مشترک شده‌اند، اما این بار اوضاع فرق می‌کند، چه آنکه ظاهرا قرار است در باب تامین قطعات ۳۰۱ و الیزه، شراکتی مستقیم میان آنها شکل بگیرد.

آن طور که منابع آگاه می‌گویند، اگر قرار به تولید همزمان الیزه و ۳۰۱ در جاده مخصوص باشد، ایران خودرو بخشی از قطعات موردنیاز سایپا را (برای تولید سیتروئن الیزه) تامین خواهد کرد. به‌عبارت بهتر، چون الیزه و ۳۰۱ قطعات مشترک زیادی دارند و گروه پژوسیتروئن نیز نمی‌خواهد همزمان در دو جای مختلف (برای دو محصول موردنظر) سرمایه‌گذاری کند، ایران خودرویی‌ها تامین بخشی از قطعات سایپایی‌ها را برای تولید الیزه بر عهده خواهند گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فروزان

      هی حالا تولید کنید وقتی کسی نمیخره آمادش کنید واسه صادرات به عراق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج