۲۴۷۴۲۷
۳۴ نظر
۵۰۱۲
۳۴ نظر
۵۰۱۲
پ

شکنجه و آزارجنسی ۷ مرد افغان در باغ میوه

پنج پسر جوان و نوجوان با طراحی نقشه‌ای تبهکارانه ٧مرد افغان را به بهانه چیدن میوه‌های باغ به اسارتگاه خود کشاندند. این باند خشن پس از تجاوز به طعمه‌هایشان با خانواده‌های آنها در افغانستان تماس می‌گرفتند و در ازای آزادی فرزندانشان درخواست پول میلیونی می‌کردند.

روزنامه شهروند: پنج پسر جوان و نوجوان با طراحی نقشه‌ای تبهکارانه ٧مرد افغان را به بهانه چیدن میوه‌های باغ به اسارتگاه خود کشاندند. این باند خشن پس از تجاوز به طعمه‌هایشان با خانواده‌های آنها در افغانستان تماس می‌گرفتند و در ازای آزادی فرزندانشان درخواست پول میلیونی می‌کردند.

تله‌ای برای جویندگان کار

٧ مرد افغان از کابل، هرات و شهرهای کوچک و بزرگ افغانستان به ایران آمده بودند، هدف‌شان پیدا کردن کار بود و هرگز نمی‌دانستند در مقصد رویایی‌شان در دام بزرگ باندی آدم‌ربا گرفتار خواهند شد. اعضای این باند آدم‌ربا با شناسایی افغان‌های جویای کار نقشه هولناک‌شان را اجرایی می‌کردند. این سناریو که ابتدا با پیشنهاد کارگری در یک باغ در فردیس کرج از سوی آدم‌ربایان مطرح می‌شد، خیلی زود ابعاد هولناک‌تری پیدا کرد. ٧گروگان که به امید پیدا کردن کار سوار بر خودرو آدم‌ربایان می‌شدند تا در ازای چیدن میوه‌های باغ دستمزد دریافت کنند، باور نداشتند که با پای خودشان به اسارتگاه آدم‌ربایان قدم گذاشته‌اند.

اعضای این باند آدم‌ربایی که در مدت یک هفته ٧ مرد افغان را ربودند و به شکنجه‌گاه خود آورده بودند پس از تجاوز به گروگان‌هایشان آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و با زور شماره تماس خانواده‌هایشان را از آنها می‌گرفتند. همین تماس کافی بود تا خانواده‌های افغان در آن سوی مرزهای ایران در جریان اسارت فرزندان‌شان در دام آدم‌ربایان قرار بگیرند. مردان آدم‌ربا نیز در صحبت‌های تلفنی‌شان از آنها درخواست‌های میلیونی داشتند.

رفت‌وآمدهای مشکوک در باغ میوه

٧ گروگان ٧ شبانه‌روز در باغ میوه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند تا این‌که راز این اسارتگاه مخوف برملا شد. رفت‌وآمد‌های مشکوک به این باغ میوه کافی بود تا ظن همسایه‌ها برانگیخته شود. صدای ناله و فریاد گروگانگیران در باغ متروکه به هیچ کجا نمی‌رسید تا این‌که یکی از همسایه‌ها پلیس را در جریان رفت‌وآمد‌های ٥ مرد در یکی از باغ‌های اطراف خانه‌شان قرار داد.
با اعلام این خبر به کارآگاهان اداره آگاهی بلافاصله تحقیقات گسترده‌ای برای رازگشایی از رفت‌وآمدهای مرموز ٥ مرد به باغ میوه آغاز شد. وقتی ماموران این باغ را تحت نظر قرار دادند هرگز تصور نمی‌کردند این مکان اسارتگاه ٧ گروگانی باشد که در دام باند آدم‌ربایی افتاده بودند.

ماموران پلیس با محاصره این باغ میوه عملیات دستگیری ٥ مرد مظنوان را آغاز کردند و پس از وارد شدن به این مکان مخوف راز هولناک این باند خشن برملا شد. ٧ مرد افغان درحالی‌که دست‌ها و پاهایشان با طناب بسته شده بود در ساختمان قدیمی که در وسط باغ قرار داشت به اسارت گرفته شده بودند. آنها ماموران را در جریان به دام افتادن در تله اعضای این باند که به بهانه کار تک‌تک‌شان را به این مکان کشانده و پس از آزار و اذیت از خانواده‌هایشان درخواست پول‌های میلیونی کرده بودند، قرار دادند.

با دستگیری اعضای این باند ٥ نفره مشخص شد ٢ مرد سرکردگی این گروه خشن را برعهده داشته‌اند. صبح دیروز با انتقال اعضای این باند به شعبه هفتم دادسرای جنایی پایتخت متهمان به جرم‌شان اعتراف کردند و به بازپرس سعید احمد بیگی گفتند: «به پول نیز داشتیم و به همین خاطر نقشه‌ای طراحی کردیم تا افغان‌های جویای کار در تهران را گروگان بگیریم و در ازای آزادی‌شان درخواست پول کنیم.

به همین خاطر ٧ نفر را در این مدت شناسایی کردیم و پس از این‌که به آنها پیشنهاد دادیم تا برای چیدن میوه‌های باغ با ما همراه شوند تا در مقابل این کار دستمزد خوبی دریافت کنند، سناریوی خود را به اجرا گذاشتیم و با کشاندن‌شان به باغ میوه‌ای در فردیس کرج آنها را گروگان گرفتیم. پس از این ماجرا وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم تا علاوه‌بر شکنجه به آنها تجاوز کنیم. تا این‌که بعد از گذشت یک هفته و در ٢٨ شهریورماه مخفیگاه‌مان توسط ماموران پلیس محاصره شد و دستگیر شدیم.»

این باند مخوف درحالی در بن‌بست قانون قرار گرفتند که هنوز مشخص نیست در این مدت از خانواده‌های گروگان‌هایشان پول دریافت کرده‌اند یا خیر. با اعترافات تکان‌دهنده این متهمان با دستور قاضی سعید احمدبیگی تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده آغاز شد و متهمان روانه بازداشتگاه شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگار

      واااای دلم خنک شد جیگرم حال اومد ایشالا بدترازاین بلاها سرتون بیاد

      پاسخ ها

      • ایرانی

        والله اینا هم انسان هستند و کار زشت و ناپسند محکوم است دادگاه باید داد این بیچاره ها را بگیرد

      • بدون نام

        دلت خنک نشه هموطن اگرباتوهمچین کاری درسرزمین بیگانه بکنن چه حالی پیدا میکنی واقعا برای ت.متاسفم بااین طرز افکارت درهمه جای کره خاکی انسانهای خوب وبد پیدا میشود چه سیاه پوست چه سفید پوست چه زرد پوست چه سرخ پوست

      • بدون نام

        نگاه کن تو رو خدا ما با کیا میشیم 80 میلیون

      • حمید نوری

        ایشالا سر خانوات بیاد عقده ای کثافت

    • رادین

      دستشون درد نکنه افغانی بره افغانستان کار کنه اومدن ایران که چی جز دردسر برا ما چیزی ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بحث مهاجر غیر قانونی مطلب دیگری است اما مطمئن باش اگر دست این جنایت کاران به تو هم برسد همین بلا را سرت میارن

      • بدون نام

        واقعا فکر میکنم با شما ها تویه کشور زندگی میکنم حالت تهوع بهم دست میده

      • بی نام

        واقعا آدم متاسف میشه ما همون کسایی هستیم که وقتی پاش بیفته خومونو با فرهنگ ترین آدمای دنیا میدونیم
        از شما می پرسم اگه ما نظر مون این باشه فرق مون با داعش چیه هواهشا جواب بدین میتونین منطقی برای گفته خودتون بیارین

    • بدون نام

      باید به این 5 نفر تجاوز کرد

    • بدون نام

      اینارو باید دست داعش....

    • الی

      واقعا که آدمیت تو وجود بعضیا مرده ، پس ایرانیا که میرن اروپا هم باید همچین بلایی سرشون بیاد ، خاک بر سر دو نفری که دو کامنت اول رو گذاشتن ، از کامنت تون پیداست ،که چه جور آدمایی هستین ، به عنوان یک ایرانی واقعا ناراحت شدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باهات موافقم
        +++++++++++++++++++++++

      • بدون نام

        ایرانی ها نمیرن تو اروپا و آمریکا به نوامیس مردم تجاوز کنن ولی این بی همه چیزهارو هم تو کشورمون پناه دادیم هم ...

    • علی

      یکی از علل این کار شنیع متجاوزین به افاغنه ، اگر ایرانی باشند یا افراد متخلف از افاغنه آسیب دیده اند و یا از بس افاغنه در ایران به زنان و دختران ایرانی تجاوز می کنند و اخبارش منتشر می شود این افراد درصدد انتقام جویی از اعمال شنیع افاغنه بوده اند. که مسئولان باید فکری به حال اخراج افاغنه غیرمجاز و ورود افسارگسیخته افاغنه به کشور بکنند تا این اتفاق که در نوع خود در کشور بسیار نادر است دیگر تکرار نشود.

    • بدون نام

      این خبر ک واسه دو سال پیشه

    • بدون نام

      ادمين شعورت خيلي پایینه که اجازه میدی مردم به افغانیا توهین کنند. خودبه خودتون گذاشتین بی احترامی ممنوع ولی انگار از قصد دارین فتنه میکنید و باعث تنش میشین.
      براتون متاسفم، یه مشت آدم متعصب و کوته فکر

    • مهدی

      با این حرکت وحشیانه فقط خودمونو بردیم زیر سوال،حالا هر چی هم از افاغنه بدش بیاد ادم این راهشه

    • بدون نام

      این که افغانی ها موجب کلی ناراحتی و تجاوز تو کشور ما هستن درست ولی تجاوز کردن بهشون خلاف دینمون هست

    • ترسو

      متاسفم ، اينقدر نژاد پرست نباشيم ، در همه قشر و مليتي ددًّ خويي وجود دارد . مسئله احتياج به پول و آدم ربائي و دزدي و گروگانگيري و زورگيري و .... رو ميتونم درك كنم ! ولي اين مسئله تجاوز رو اصلا نميتونم بفهمم !

    • بدون نام

      اقای خبرنگار خجالت نمیکشی از این
      پاچه خواری ! عملیات گسترده ای را برای راز گشایی!!!!!
      پخمه طرف مخبری کرده گزارش دادهاینام رفتن گرفتن. این همه پاچه خواری واسه چی بوددیگه

    • بدون نام

      اعدام درانتظارشونه لجنا

    • بدون نام

      گهی زین به پشت و گهی ...

    • بدون نام

      جنایت را هر کسی انجام بده فاجعه است اگر که ادعای فرهنگ و شعور میشود نسبت به اونهایی که در بدبختی مطلق و فرهنگ بسیار پایین زندگی کرده اند فاجعه بارتر عمل شده است بیایید منصف باشیم

    • بدون نام

      اون کلیپ چند سال پیش رو یادتونه؟ چند مرد افغان به یه دختر ایرانی به زور تجاوز میکنن و بعدش سرش رو میبرن؟؟ حقشونه...

    • علی

      متاسفانه خبر را درست منعکس نکردید جام نیوز نیز این خبر را منتشر کرده که هم متهمین و هم قربانیان از اتباع افغان بودند. چرا با مخفی کردن هویت متهمین به ایرانی ها توهین می کنید. متاسفانه عمل لواط در میان اتباع مجرد افغان در ایران شایع است ولی سایت شما با خبر رسانی ناقص عزت ایرانی ها را زیر سئوال برده. حداقل خبرتان را تصحیح کنید و بگوید که هم قربانیان و هم متهمان از افاغنه بودند که امنیت را از همه در ایران ربوده اند.

    • بدون نام

      از خونوادشون پول میخواستن! !؟؟
      اگر این بدبخت ها که پول داشتن تو کشور خودشون میموندن

    • میترا

      درسته افغانی ها خیلی جرم ها تو ایران انجام میدن اما گناه هر کی پای خودش .
      واقعا ناراحت شدم روح انسانیت در ایرانی ها مرده آیا؟؟؟ آخه این چه راه پول دراوردنه ؟
      ادمی در عالم خاکی نمی آید به دست
      عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آد می

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درباره سوالی که در مورد روح انسانیت ایرانی ها پرسیدید باید بگم بستگی به شما داره! که بخوای سیاه نمایی کنی یا واقعیت را ببینی . بستگی به این داره که اینو ببینی که 40 سال ایرانی ها به میلیون ها افغانی و عراقی پناه دادن یا این که بخوای این 5 نفر را کل ایران بدونی

    • محمد حسین

      عمل شنیع افراد متجاوز بدون شک محکومه و این اقایون مجرم باید به سزای عمل خودشون برسن اما افغانی ها هم باید هر چی زودتر یا به کشور خودشون برگردن یا به کشوری سوم مهاجرت کنند.چیزی که در طول نزدیک به 40 سال ثابت شده اینه که وجود مهاجران افغانی که به صورت قاچاق وارد ایران میشه باعث افزایش جرم و جنایت میشه. حالا یا مستقیما توسط خود این افراد یا به شکل غیر مستقیم.

    • الی

      ربایندگان افغانی بودن اینارونبایدراه دادبه ایران وباکسایی که بهشون کاروجامیدن برخوردبشه اگه حس انسان دوستیه مابیست سال سه ملیون افغانی روتحمل کردیم حالاکه جنگ نیست برن

    • بدون نام

      وای یاد تجاوز عربستان افتادم

    • من یک ایرانی هستم

      واقعا انسان حالش بد میشه از خوندن بعضی از این کامت ها. تا چندتا مرد پست فطرت رو میبینیم میگیم همه ی مردا پست فطرتن, چندتا زن بدکاره رو میبینیم میگیم همه ی زنها همین جورین. چندتا افغاستانی رو میبینیم میگیم همشون اینجورین. کاش بیشتر مطالعه کنیم, همین افغنی ها در سوریه چطور دارن با داعش و تروریستها میجنگن! خیلی از ما حتی جرات فکر کردن بهش رو هم نمیکنیم. ولی اینها میجنگن چون اعتقادشون از مای ایرانی عاشق!!! اهل بیت خیلی بیشتره. هماطور هم که می بینید خیلی مظلومانه خاکشون میکنن. نظر برادر خوبم علی آق خیلی خوب بود این جام نیوز چرا هویت گروگان گیرها رو مشخص نکرده؟؟!!! راستی چندین سال است که افغانی ها در ایران کار میکنند اگر سابقه ای از تجاوز مردهای ایرانی به افغانی وجود دارد یک نمونه اش را بگویید. از این سایت محترم هم خواهش میکنم یا خبری قرار ندهید و یا اینکه به طور کامل قرار بدهید و بدانید که شعور و فهم مردم ایران خیلی بیشر از شما و خیلی از سیاستمداران و دولت مردان این مملکت است.

    • میثم

      تاسف بر انگیزه. دونفر اولی که کامنت گذاشتین از انسانیت چیزی میفهمید. این همه ایرانی تو اروپا امریکا استرالیا یعنی بایدببهشون تجاوز بشه و به گروگان گرفته بشن. به دوتا نوجوان ایرانی تو جده تجاوز شد کل ایران بهم ریخت بعد شماها خوشحالید تو این مملکت به ۵ مهاجر افغانی شیعه تجاوز بشه. این تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی هست اینجا تمدن ۳۰۰۰ ساله داره!؟¿

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج