۲۴۹۸۵۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رایزنی‌ هاشمی با عربستان برای انتقال اجساد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ادامه رایزنی‌ها در عربستان سعودی و وعده‌های وزیر بهداشت این کشور برای همکاری در تسریع انتقال اجساد جان‌باختگان ایرانی به کشور، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ادامه رایزنی‌ها در عربستان سعودی و وعده‌های وزیر بهداشت این کشور برای همکاری در تسریع انتقال اجساد جان‌باختگان ایرانی به کشور، خبر داد.

دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به جلسه امروز ولیعهد عربستان که در جده و با حضور جمعی از مقامات ارشد، وزیران و مسوولان امنیتی این کشور به مدت سه ساعت به منظور بررسی فاجعه منا برگزار شد، گفت: در ادامه این جسله دیداری با همتای سعودی خود داشتم که دو ساعت طول کشید. وزیر بهداشت عربستان در این دیدار پیام تسلیت پادشاه، هیات وزیران و مردم این کشور را تقدیم مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور، دولت و مردم ایران کرد و گفت که قلب آن‌ها نیز از این فاجعه مالامال اندوه است.

او درباره رایزنی‌ها و تعاملات صورت گرفته در دیدار با وزیر بهداشت عربستان، اظهار کرد: قرار شد زائران ایرانی جان باخته‌ای که هویت‌شان مشخص شده به جده و از آنجا به ایران منتقل شوند. درباره مفقودین ایرانی نیز قرار شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

هاشمی ادامه داد: براساس این تعاملات مقرر شد ادامه شناسایی اجسادی که هویت‌شان مشخص نشده، اما چهره و مشخصات نزدیک به ایرانی‌ها را دارند، در داخل کشور صورت گیرد.

به گفته هاشمی، انتقال اجساد زائران به ایران توسط هیأتی متشکل از چند نماینده از وزارت حج، معاون ارشد و قائم مقام وزیر حج، تعدادی از مسوولان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی عربستان به همراه هیات تشکیل شده در سازمان حج و مرکز پزشکی حج و زیارت ایران به سرعت انجام شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: قرار است بیانیه‌ای از طرف وزارت بهداشت عربستان به منظور تشریح تفاهم‌ها و ارتقا همکاری‌های دو کشور ابلاغ شود تا نسبت به پیگیری این تفاهم‌ها اطمینان حاصل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج