۲۵۰۸۳۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سهم رستوران در سبد هزینه ای ایرانی ها

برآوردها نشان می دهد هر خانواده شهری ایرانی در سال ۱۳۹۳حدود ۶۵۵ هزار تومان صرف هزینه های هتل و رستوران کرده است.

خبرآنلاین: برآوردها نشان می دهد هر خانواده شهری ایرانی در سال ۱۳۹۳حدود ۶۵۵ هزار تومان صرف هزینه های هتل و رستوران کرده است.

ايراني ها سال گذشته ۱۰ هزار ميليارد تومان پول هتل و رستوران دادند.

بررسي هاي صورت گرفته توسط بانك مركزي نشان مي دهد هزينه هتل و رستوران در زندگي خانوارهاي شهري بخش اندكي را در بر مي گيرد . با اين حال همين بخش اندك چرخش مالي بالايي را براي رستوران داران و هتل داران ايجاد كرده است.

برآوردها نشان مي دهد هر خانواده شهري ايراني در سال ۱۳۹۳حدود ۶۵۵ هزار تومان صرف هزينه هاي هتل و رستوران كرده است . به اين ترتيب با احتساب شمار كل خانوارهاي شهري در كشور ، هتل ها و رستوران ها بيش از ۱۰ هزار و ۴۸۴ ميليارد تومان از خانوارهاي شهري ايران پول گرفتند . اين پول در ازاي ارائه غذا يا خدمات هتل به مشتريان كسب شده است.

پيش از اين برآوردها نشان داده است ايرانيان در سفرها غالبا اقامت در خانه دوستان و آشنايان را به هتل ترجيح مي دهند و حجم مراجعه ايرانيان به هتل براي سفرهاي داخلي چندان بالا نيست با اين حال در فصل ها پرسفر اغلب اتاق هاي هتل ها محل اقامت مسافران است اما در ساير فصول اين وضعيت وجود ندارد .

سهم اقامت در هتل - البته بدون استفاده از تور- در سبد هزينه اي ايرانيان بسيار اندك است و به يك دهم درصد مي رسد . به عبارت ديگر هر خانواده شهري ايران به طور متوسط در حدود ۲۷ هزار و ۸۳۴ تومان صرف اقامات در هتل كرده است . در مقابل بخش عمده هزينه هاي اين بخش به خريد غذاي آماده و آشاميدني ها از هتل ها ور ستوران ها اختصاص يافته است .بسياري از هتل ها درآمد بالايي از رستوران هايشان دارند. هر خانواده شهري ايران سال گذشته ۶۲۷ هزار و ۴۲۷ تومان صرف خريد غذا و نوشيدني آماده از هتل ها ور ستوران ها كرده است كه رقم قابل توجهي را نشان مي دهد . به اين ترتيب خانوارهاي شهري در سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۸ ميليارد تومان پول غذاي بيرون دادند . در سال هاي اخير رستوران رفتن و غذا خوردن در بيرون از خانه به نوعي تفريح براي برخي خانوارهاي شهري تبديل شده است .

برآوردها نشان مي دهد سهم رستوران و هتل در سبد هزينه اي ايراني ها در سال گذشته ۲.۱ درصد است . اين سهم در ۱۰ سال گذشته در محدوده ۲.۱ تا ۲.۴ درصدي نوسان داشته است . هر چند سهم هزينه هاي مترتب بر هتل و رستوران در سبد خانوار تغييري را نسبت به سال گذشته نشان نمي دهد اما ميزان هزينه اين بخش در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال پيش از آن افزايشي در حدود ۱۱ درصد را تجربه كرده است .

رستوران داري در سال هاي گذشته افزايش قابل توجهي را تجربه كرده است . بزرگي اين بازار سبب شده بسياري از واحدهاي صنفي در شهرهاي بزرگ تغيير كاربري داده و به رستوران يا ساندويچي تبديل شوند . برآوردهاي بانك مركزي، بزرگي اين بازار را تاييد مي كند چرا كه گردش مالي ۱۰ هزار و ۴۸۴ ميليارد توماني براي يك صنف مي تواند نشان‌دهنده وضعيت مناسب اين بازار باشد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج