۲۵۱۵۰۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تغییر موضع اسرائیل درباره توافق

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: نخست‌وزیر اسراییل که به شدت با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مخالفت می‌کرد در تغییر موضعی جدید به دنبال اطمینان از پایبندی ایران به تعهداتش است.

خبرگزاری ایسنا: شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: نخست‌وزیر اسراییل که به شدت با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ مخالفت می‌کرد در تغییر موضعی جدید به دنبال اطمینان از پایبندی ایران به تعهداتش است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان که روز یک‌شنبه پخش شد، گفت: اکنون توافق انجام شده است. بیایید به جلو نگاه کنیم. باید اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها (ایرانی‌ها) به تمام تعهدات‌شان پایبند خواهند بود، این اولین چیز است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی زمانی که در کنگره آمریکا سخنرانی کرد، مخالفت شدید خود را با توافق هسته‌ای نشان داد اما قانون‌گذاران آمریکایی نتوانستند مانع از اجرای آن شوند و دموکرات‌ها با حمایت از باراک اوباما، رییس‌جمهورشان پیروز شدند.

نتانیاهو به فرید زکریا خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: اگر ثابت شود که نگرانی‌های من غلط است، من خوشحال‌ترین فرد خواهم بود. اما شما می‌دانید که عکس این هم می‌تواند اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم اکنون با یک مسأله مواجهیم که یک سوال عملیاتی است نه یک سوال سیاسی یا ایدئولوژیک. آیا آن‌ها به توافق پایبند خواهند بود.

وی در این گفت‌وگو با اذعان به نفوذ ایران گفت که می‌خواهد با آمریکا برای کاهش نفوذ تهران همکاری کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عممی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد و گفت که این اتفاق نشان دهنده آغاز روند جدید پس از دعوای خانوادگی بر سر توافق هسته‌ای با ایران است.

او از سفر قریب‌الوقوع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آمریکا در هفته‌های آینده برای گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش خبر داد و گفت که ممکن است به‌زودی در ماه نوامبر با باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا ملاقات کند.

وی با ادعای این که ایران در تلاش برای احاطه کردن اسراییل است، مقابله با قدرت‌گیری ایران در منطقه خواستار شد و گفت که هیچ کس قوی‌تر و قابل اعتمادتر از اسراییل نیست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این ادعای بی‌اساس که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نخواهد شد با آن مخالفت و برای جلوگیری از اجرای ‌آن به سختی تلاش کرده است. این در حالی است صهیونیست‌ها خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شوند. اما هیچ گاه آن را به طور رسمی نپذیرفته و هیچ معاهده بین‌المللی را در رابطه با این مسأله امضا نکرده‌اند.

ایران همواره تأکید می‌کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد و تنها برای تعامل با جهان پای میز مذاکره با غرب و آمریکا آمده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج