۲۵۲۵۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیورپول، هدیه‌ای برای کلوپ

یورگن کلوپ که شانس اول نشستن روی نیمکت لیورپول است هیچ جایی را بهتر از این تیم پیدا نمی‌کند تا بتواند دوران موفق مربیگری خود را ادامه دهد.

ایران ورزشی: یورگن کلوپ که شانس اول نشستن روی نیمکت لیورپول است هیچ جایی را بهتر از این تیم پیدا نمی‌کند تا بتواند دوران موفق مربیگری خود را ادامه دهد. او که دو قهرمانی بوندس‌لیگا و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا را با بوروسیادورتموند تجربه کرده، در لیورپول همان وضعیتی را خواهد داشت که در بدو ورود به باشگاه دره رور در سال ۲۰۰۸ با آن مواجه بود.

لیورپول، هدیه‌ای برای کلوپ

هر دو تیم سابقه درخشانی داشتند. کلوپ زمانی به دورتموند آمد که هنوز تبعات پیش‌رفتن تا آستانه ورشکستگی در سال ۲۰۰۵ با تیم بود و جرات رویاهای بزرگ را نداشت؛ لیورپول هم یک ربع قرن است که قهرمان انگلیس نشده. این آلمانی ۴۸ ساله باعث شد قهرمان سال ۱۹۹۷ اروپا که با مربیگری توماس دال یکی از کاندیداهای سقوط بود یکی از هیجان‌انگیزترین برندهای جهان فوتبال شود؛ او برای موفقیت به یک داستان غم‌انگیز نیاز دارد و لیورپول دقیقا این را در اختیارش می‌گذارد.

او هیچ گاه میلش برای کار در انگلیس را پنهان نکرده و سنت قهرمانی‌های سابق لیورپول، پایگاه هواداری متعصب و انتظارات برای رسیدن به جام می‌تواند المان‌هایی باشد که کلوپ به آن نیاز دارد.

او در سال ۲۰۱۲ گفته بود: «شما از این می‌پرسید که بازیکنان من چقدر باانگیزه‌اند؟ من فقط می‌توانم از انگیزه خودم بگویم و اینکه اگر انگیزه من را در بطری بریزید و بفروشید، از زندان سر در می‌آورید.»

کلوپ بانشاط، تندخو و شوخ‌طبع آرزوی هر هواداری است، مردی که می‌تواند ارتباط و تعادل لازم میان بازیکنان، هواداران و هیات مدیره را پیدا کند. او که در شهرش، به کلوپو معروف است، یک برانگیزاننده متبحر در رختکن و حامی قوی فوتبال با سرعت بالا محسوب می‌شود. او ماریو گوتزه جوان را در سال ۲۰۱۰ به تیم اول آورد، شینجی کاگاوا را با ۳۰۰ هزار یورو از دسته دوم ژاپن خرید و عده‌ای بازیکن از جمله متز هوملز، ارک دورم، کوین گروس‌کرویتز و رومن وایدنفلر را به بازیکنان تیم قهرمان جام جهانی تبدیل کرد.

توفان دورتموند با پرسینگ بالا، ضدحملات سریع و تسلیم‌ناپذیری بوندس لیگا و اروپا را درنوردید و چند فصل بر سلطه بایرن بر آلمان خاتمه داد و میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان به دست آورد و باشگاه توانست فعالیت‌های اقتصادی خود را فراتر از اروپا گسترش دهد. دورتموند سال ۲۰۱۱ قهرمان لیگ و یک سال بعد فاتح دوبل و همچنین سوپرجام شد و در سال ۲۰۱۳ به فینال اروپا راه یافت که به بایرن‌مونیخ باختند، آنها دوباره در سال ۲۰۱۴ قهرمان سوپرجام شدند.

کلوپ که تمام دوران بازی خود را در تیم دسته دومی ماینتس سپری کرد، مربیگری این تیم را در سال ۲۰۰۱ به دست گرفت و آنها را در سال ۲۰۰۴ به دسته اول آورد و حتی سهمیه جام یوفا را به خاطر بازی جوانمردانه در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵ گرفت البته در سال ۲۰۰۷ سقوط کردند و سال بعد که نتوانست تیم را به دسته اول برگرداند، در وداعی احساسی و اشکبار با هزاران هوادار از این تیم جدا شد.

او که مدت‌ها به‌عنوان جانشین پپ گواردیولا در کسوت مربی بایرن بود در پایان فصل قبل از مربیگری دورتموند استعفا کرد و علت آن را نیاز باشگاه به تغییر بیان کرد، دورتموند بیشتر فصل قبل را در نیمه دوم جدول سپری کرد. کلوپ یک بار در پاسخ به مربیگری در دورتموند گفت: «شاید بعضی‌ها تعجب کنند اما من احمق نیستم و می‌دانم که خوش شانس بودم. بوروسیا یک هدیه برای من بود.»

لیورپول حالا امیدوار است که هدیه بعدی او باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج