۲۵۵۶۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چه موزه هایی را می توانیم در یک روز ببینیم؟

یکی از اصلی ترین مشکل هایی که برای موزه گردی در تهران وجود دارد، پکیج کردن چند موزه با هم است. اصلا منطقی نیست که هر کسی برای تماشای موزه از این سر شهر به سوی دیگر برود و بعد از دقایقی گشت زنی در موزه کارش تمام شود.

چه موزه هایی را می توانیم در یک روز ببینیم؟




هفته نامه زندگی مثبت: یکی از اصلی ترین مشکل هایی که برای موزه گردی در تهران وجود دارد، پکیج کردن چند موزه با هم است. اصلا منطقی نیست که هر کسی برای تماشای موزه از این سر شهر به سوی دیگر برود و بعد از دقایقی گشت زنی در موزه کارش تمام شود. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید موزه گردی کنید براساس محل جغرافیایی موزه ها آنها را دسته بندی و بعد در یک روز از چند تا از آنها بازدید کنید.

1- از تماشای بازار تهران به عنوان یک موزه زنده اصلا غافل نشوید. این مجموعه که چند قرن قدمت دارد، هنوز بافت قدیمی را حفظ کرده. فارغ از اجناس نو که در فروشگاه ها می بینید، می توانید با تماشای معماری، سبک ویژه حجره ها، راسته ها، مسجدها، امامزاده ها و دالان ها معماری دوره صفویه و قاجار را لمس کنید. البته از چلوکبابی های معروف بازار هم غافل نشوید. نایب، شمشیری و شرف الاسلامی از قدیمی ترین ها هستند.

چه موزه هایی را می توانیم در یک روز ببینیم؟

۲- موزه های ملی، ملک، سکه، پست، صنعتی، آبگینه و سردر باغ ملی همه در محدوده توپخانه تهران هستند. از متروی میدان امام خمینی که پیاده شوید، همه این موزه ها در محدوده ۱۰ دقیقه ای شما قرار دارند.

چه موزه هایی را می توانیم در یک روز ببینیم؟

۳- اگر به تماشای آثار هنری مدرن علاقه دارید، موزه هنرهای معاصر در خیابان کارگر شمالی را از دست ندهید. مجموعه مفصل و کاملی از هنرمندان ۱۰۰ سال گذشته دنیا که چه روی بوم در فضای داخلی موزه، چه به صورت مجسمه در فضای باز موزه قابل مشاهده هستند.

موزه تاریخ در خیابان ولیعصر(ع) بالاتر از میرداماد هم جای خوبی است تا شما بتوانید وسایل شخصی ناصرالدین شاه و تابلوهای کمال الملکی را در آنجا ببینید

چه موزه هایی را می توانیم در یک روز ببینیم؟

۴- باغ موزه هنرهای ایران، موزه موسیقی و موزه دکتر حسابی در الهیه تهران هستند. هم از خیابان مقصودبیگ در میدان تجریش و هم از خیابان الهیه، بالاتر از چهارراه پارک وی می توانید به تماشای این موزه ها بروید.

موزه سینما در خیابان ولیعصر(ع)، باغ فردوس قرار گرفته. این موزه هزاران عکس از صحنه های مشهور تاریخ سینمای ایران را دارد، صدها فیلمنامه، صدها پوستر فیلم و کلی دیدنی های دیگر را در موزه سینما تماشا کنید. پیشنهاد می کنیم بعد از سرزدن به مجموعه سعدآباد به اینجا سر بزنید تا با یک تیر ۲ نشان بزنید.

چه موزه هایی را می توانیم در یک روز ببینیم؟

۵- شهر ری در جنوب تهران هنوز هم نشانه های تمدن چندهزار ساله را همراه دارد. در سفر یک روزه به شهر ری می توانید بعد از زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، از بازار ۵۰۰ ساله حرم خرید کنید. بعد از آن سری به سمت جنوب غربی میدان شاه عبدالعظیم (ع) بزنید تا کاروانسرای شاه عباسی از دوران صفوی را ببینید.

علاوه بر اینها، در همسایگی گورستان تاریخی «ابن بابویه» هم می توانید برج طغرل و دژ اشکان را در محله صفاییه شهرری مشاهده کنید. کمی آن سوتر چشمه علی شهرری هم یک مکان تاریخی است.

چه موزه هایی را می توانیم در یک روز ببینیم؟

در دامنه شمالی کوی بی بی شهربانو هم می توانید سراغ دخمه ها دوران ساسانیان را بگیرید. قلعه طبرک و قلعه گبری هم از بازمانده های تمدن ری هستند که به دوره ایران پیش از اسلام نسبت داده می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج