۲۵۶۹۴۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ساعت صفر عملیات حلب نزدیک می‌شود

در حالی که قرار است امروز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشستی با افسران ارشد روس روند و نتایج عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی تکفیری در سوریه را بررسی کند، خبرها از نزدیک شدن به ساعت صفر شروع « عملیات بزرگ حلب» حکایت دارند.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که قرار است امروز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در نشستی با افسران ارشد روس روند و نتایج عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی تکفیری در سوریه را بررسی کند، خبرها از نزدیک شدن به ساعت صفر شروع « عملیات بزرگ حلب» حکایت دارند.

روسیه عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی تکفیری در خاک سوریه را با درخواست رسمی دولت این کشور از سی ام ماه سپتامبر گذشته شروع کرده است.

در حالی که حملات جنگنده های روس علیه مواضع گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره ادامه دارد، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن که از روحیه بالایی برخوردار هستند، به پیشروی خود در چندین جبهه از جمله در ریف های جنوبی ، غربی و شرقی حلب ادامه می دهند.

منابع نظامی سوری هم تاکید کرده اند که موشک های تاو آمریکایی هدیه شده به تروریست های تکفیری تاثیری در روند نبردها نداشته است.

روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از یک منبع میدانی سوری نوشت: اقدامات سرکردکان گروه های تروریستی مسلح و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها بر روحیه بخشی به عناصر تروریستی تکفیری تمرکز یافته تا از فروپاشی بیشتر آنها جلوگیری شود.

این منبع الاخبار افزود: رساندن سلاح های جدید برای تروریست های تکفیری سخت شده زیرا جنگنده های روس خطوط تماس و امدادرسانی آنها را با دقت بمباران می کنند.

این منبع تاکید کرد: سخت شدن امدادرسانی به تروریست های مسلح در خطوط مقدم درگیری ها موجب شده است تا نیروهای ارتش سوریه به سرعت پیشروی کنند.

عملیات ارتش سوریه در رویارویی با گروه های تروریستی تکفیری شامل دو تاکتیک گسترش حملات زمینی و هوایی با هدف « ایجاد شوک و وحشت» و سپس « تثبیت مناطق آزاد شده و حمله برق آسای جدید» است.

منابع نظامی سوریه تاکید کرده اند که این تاکتیک های جدید به تحقق پیروزی ها و دستیابی به اهداف تعیین شده، منجر شده است به ویژه روحیه تروریست های تکفیری را متزلزل کرده و آنها را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که ارتش سوریه اکنون در حال پیشروی سریع در سه محور جنوب غربی به سوی الزربه، توسعه سیطره بر جنوب به سوی الحاضر و رویارویی با داعش در جبهه جنوب و توسعه سیطره بر اطراف شهرک السفیره است.

الاخبار خاطرنشان کرد که همزمان با این پیشروی ها، ارتش سوریه به پایان دادن به محاصره فرودگاه نظامی کویرس نزدی می شود.

نیروهای ارتش سوریه دیروز موفق شدند چندین حمله عناصر مسلح داعش را ناکام سازند.

در درگیری های دیروز چندین سرکرده گروه های تروریستی تکفیری و در راس آنه «اسماعیل ناصیف» سرکرده نظامی گروه « نورالدین زنکی» در منطقه حلب به هلاکت رسیدند.

نوری محمد العبد سرکرده نظامی جیش المجاهدین، سعد احمد عقاب سرکرده گردان هانی عبید بشار مقدم معروف به خطاب سرکرده میدانی گردان های ثوار الشام هم به هلاکت رسیده اند.

الاخبار نوشت:واحدهای حمایت مردمی کردهای سوریه هم موفق شدند یک خودرو نظامی جبهه النصره را در منطقه حی بستان الباشا نزدیک منطقه الشیخ مقصود به همراه عناصر تروریست تکفیری سرنشین آن نابود کنند.

تغییر معادله نظامی در منطقه حلب

روزنامه لبنانی السفیر هم در گزارشی از تحولات میدانی در جنگ علیه تروریست های تکفیری در سوریه با تاکید به این که « معادله نظامی در منطقه حلب به نفع ارتش و نظام سوریه و همپیمانان آن تغییر کرده است»، نوشت که اقدامات موفق ارتش سوریه برای پایان دادن به محاصره فرودگاه نظامی کویرس در ریف شرقی حلب درس اول به داعش است.

السفیر خاطرنشان کرد که اکنون همه نگرانی ها از سقوط فرودگاه کویرس از بین رفته است و پایان محاصره کامل آن فقط به کمی زمان نیاز دارد.

این روزنامه لبنانی سه عامل را در ناتوانی داعش برای یورش و اشغال فرودگاه کویرس را حتی قبل از شروع عملیات جنگنده های روس و حمایت هوایی از پیشروی نیروهای ارتش سوریه به فرمندهی سرهنگ سهیل الحسن موثر دانست.

السفیر افزود: موقعیت طبیعی از جمله سه کانال آب با عرضی حدود ۱۵ تا ۴۰ متر که در سه جبهه شمالی، غربی و شرقی فرودگاه کویرس وجود دارد و همچنین دیوارهای سیمانی در جبهه جنوبی فرودگاه را از جمله موانع پیش روی داعش است.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: روستاهای کم جمعیت و دور افتاده با ساختمان های یک طبقه به داعش این فرصت را نداده تا از آنها بتواند برای حمله های خود استفاده کند.
السفیر خاطرنشان کرد که البته نمی توان تلاش ارتش سوریه برای تعدیل ریشه ای در تاکتیک های خود را در مقابل حملات داعش برای اشغال فرودگاه کویرس نادیده گرفت.

این روزنامه لبنانی با طرح این سئوال که آیا معادله رویارویی با گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش وارد مرحله جدیدی شده است؟، تصریح کرد: پیشروی های ارتش و نیروهای الحشد الشعبی عراق در شهر بیجی و مناطق دیگر نظریه تغییر معادله به نفع ارتش ها و نظام های سوریه و عراق را تقویت کرده است.

السفیر تاکید کرد: گروه تروریستی تکفیری داعش چند ماهی است که دست به عملیاتی هجومی در عراق نزده است.

به نوشته السفیر برخی کارشناسان متخصص داعش معتقدند که این گروه تروریستی تکفیری در حال از دست دادن توان هجومی خود است و نمی تواند مناطق جدیدی را اشغال کند و این امر هم طبیعی است زیرا اکنون هدف حملات دو ائتلاف به رهبری روسیه و آمریکا قرار دارد.

این روزنامه لبنانی به نقل از عمر الفلاحی پژوهشگرعراقی نوشت: نمی توان تاثیر حملات هوایی بر کاهش قدرت هجومی داعش را نادیده گرفت اما قدرت برتر و اصلی که سد راه داعش شده، نیروهای الحشد الشعبی هستند.

وی گفت که داعش همچنان از برخی شکاف ها و رخنه ها در عملکرد ارتش ها به ویژه ارتش عراق استفاده می کند.

این پژوهشگرعراقی خاطرنشان کرد: داعش تلاش می کند تا به شیوه دفاعی تا رسیدن به فصل زمستان و سرما ادامه دهد تا بتواند از شرایط نامساعد جوی و کاهش حملات جنگنده ها بار دیگر حملات هجومی خود را آغاز کند و به همین دلیل به ارتش عراق دستور داده شده تا قبل از زمستان باید الرمادی آزاد شود.

اما در سوریه، داعش تصمیم گرفته است تا اولویت خود را بر تصرف مناطقی در ریف شمالی حلب متمرکز کند که اکنون در اشغال دیگر گروه های تروریستی تکفیری قرار دارد و این هدف را محمد العدنانی سخنگوی این گروه تروریستی تکفیری با صراحت اعلام کرد.

مناطق ریف شمالی حلب در درگیری های کنونی نقشی مهم دارند اما ارتش سوریه تصمیم نهایی خود را برای شروع عملیات بزرگ حلب اتخاذ کرده و ساعت صفر شروع این عملیات نزدیک می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج