۲۵۷۱۵۴
۵۲۴۷
۵۲۴۷
پ

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل

اتاق‏هاي مربع چون اضلاع برابر دارند، ما را با دشواري بيشتري در چينش مواجه مي‌كنند. اين مطلب به شما كمك مي‌كند بدون نياز به دكوراتور، اتاق مربع‌شكل خود را به شيوه دلخواه‌ طراحي كنيد.

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل
مجله منزل - عليرضا محمدي‏ نيا: چيدمان اتاق يكي از بزرگ‏ترين دل‏مشغولي‏هاي خانواده‌هاست؛ مخصوصا زماني كه خانه‏مان را عوض كرده‌ايم يا مبلمان جديدي خريده‌ايم و حالا نمي‏دانيم چطور مي‏توانيم از فضاي اتاق بهترين استفاده را ببریم. حالا اگر پاي يك اتاق مربع‌شكل هم وسط باشد، اوضاع سخت‏تر هم خواهد شد. اتاق‏هاي مربع چون اضلاع برابر دارند، ما را با دشواري بيشتري در چينش مواجه مي‌كنند. اين مطلب به شما كمك مي‌كند بدون نياز به دكوراتور، اتاق مربع‌شكل خود را به شيوه دلخواه‌ طراحي كنيد.

اگر اتاق مربع‌شكل‏تان پذيرايي منزل است، باز هم دو روش را مي‏توانيد براي چيدمان انتخاب كنيد؛ يكي اينكه مبلمان را در امتداد خطوط ديوار بچينيد و فضايي راحت، ساده و كلاسيك ايجاد كنيد يا اينكه مبلمان را به شكلي زاويه‏دار قرار دهيد تا فضايي خاص، متفاوت و مدرن ايجاد شود. گرچه ممكن است شكل دوم كمي عجيب و غيرمنتظره باشد اما براي كساني كه ذائقه مدرن دارند، بسيار جالب است.

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل

تصميم بگيريد كه مي‏خواهيد فضاي اتاق را كلاسيك بچينيد يا مدرن. چيدمان كلاسيك معمولا يك نقطه تقارن دارد. اين نقطه به حفظ تعادل در چيدمان كمك مي‌كند در حالي كه چيدمان مدرن لزوما به چنين نقطه تقارني احتياج ندارد. مبلمان‏هاي كلاسيك هم (فارغ از نوع طراحي‏شان) همين نقطه تقارن را دارند اما اگر نمي‏خواهيد مبلمان جديدي بخريد، دانستن اين نكته به چيدمان مبلمان قبلي‏تان كمك مي‌كند.

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل

ارتفاع سقف در نوع چيدمان تاثيرگذار است. اگر سقف اتاق مربع‏تان ارتفاع زيادي دارد، حسابي شانس آورده ايد و مي‏توانيد راحت‏تر با چيدمان كلاسيك آن را هماهنگ كنيد. در حالي كه براي سقف‏هاي كوتاه‏تر از حد معمول، چيدمان مدرن بهتر است. چيدمان مدرن در اتاق‌هاي مربعي كه سقف كوتاهي دارند، فضايي گرم و صميمي ايجاد مي‌كند.

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل

حالا يك نقطه كانوني براي مربع‏تان انتخاب كنيد. اين نقطه كانوني مي‏تواند تلويزيون، شومينه يا هر چيز ديگري باشد. يك فرش بزرگ مقابل آن نقطه كانوني پهن كنيد و كاناپه اصلي را روبه‏روي آن قرار دهيد. اگر فضاي اتاق اجازه مي‌دهد كاناپه را طوري بگذاريد كه سه متر با نقطه كانوني فاصله داشته باشد و به ديوار پشتي هم نچسبد. كاناپه‌هاي ديگر را هم به موازات اضلاع ديگر فرش بچينيد.

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل

خطوط در اتاق مربع بيشتر از اتاق‏هاي مستطيل به چشم مي‏آيند. براي شكستن اين فضا مي‏توانيد از يك ميز گرد استفاده كنيد. آن را در مركز فرش بگذاريد تا فضاي صميمي‏تر ايجاد شود. آباژورهاي زميني و روميزي را گرد انتخاب كنيد تا به نرم و سيال شدن فضا كمك كنند. همچنين مي‏توانيد از ظروف و لوازم تزييني دايره‏اي هم استفاده كنيد.

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل

براي اتاق مربع بهتر است از رنگ‌هاي يك‌دست و هماهنگ استفاده كنيد. اين كار را به‌راحتي مي‏شود با انتخاب يك‌رنگ پايه و اصلي مبلمان يا حتي تابلوي روي ديوار انجام داد؛ مثلا تابلويي با گل‏هاي صورتي و قرمز را مي‏توانيد با كوسن‏هايي از همان رنگ براي مبلمان‏تان تهيه كنيد. يادتان باشد هرقدر تابلوي شما خطوط منحني و مدور داشته باشد، فضاي مربع اتاق را نرم‏تر کرده و حس حركت در فضا ايجاد مي‌كند.

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل

اگر اتاق خواب‏تان مربع است، تخت را با كمي زاويه نسبت به ديوار قرار دهيد. اگر چيدمان كلاسيك مدنظرتان است، تخت بايد به نقطه تعادل اتاق تبديل شود و پاتختي‏ها را دوطرف آن قرار دهيد. اما اگر هنوز تخت مورد نظرتان را نخريده‌ايد، حواس‏تان باشد كه تخت‏هاي كوتاه براي اتاق‏هاي مربع مناسب‏تر هستند.

رازهای چيدمان اتاق مربع شکل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج