۲۶۳۲۵۰
۶۴۴ نظر
۵۱۸۶
۶۴۴ نظر
۵۱۸۶
پ

اهانت به آذری زبانان در «فیتیله»

درپی پخش قسمتی از برنامه فیتیله که موجب برخی اعتراضها از سوی هموطنان آذری زبان شد،رسانه ملی اعلام کرد مدیر پخش و مدیر گروه كودك شبكه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ كتبی و جانشین مدیر پخش كه مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت بركنار می شود.

خبرگزاری میزان: درپی پخش قسمتی از برنامه فیتیله که موجب برخی اعتراضها از سوی هموطنان آذری زبان شد،رسانه ملی اعلام کرد مدیر پخش و مدیر گروه كودك شبكه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ كتبی و جانشین مدیر پخش كه مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت بركنار می شود.

در پی پخش برنامه" فتیله" روز جمعه ۱۵ آبان ماه از شبكه دو سیما كه بر اثر بی دقتی عوامل برنامه، موجبات رنجش خاطر هموطنان عزیز آذری پیش آمد، ضروری است توضیحات زیر به اطلاع ملت شریف ایران و خصوصا هموطنان عزیز آذری برسد.

قومیت های مختلف سرمایه سترگ و بی بدیل ایران اسلامی است كه مبتنی بر احترام متقابل اقوام، احساس هویتی مشترك را برای همبستگی و اتحاد ملی فراهم آورده تا این كشور عزیز بر تند باد حوادث بپاید و كیان خویش حفظ نماید. در این میان، صداوسیما نیز به عنوان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با درك این جایگاه و اهمیت احترام و حرمت همه اقوام و اقشار جامعه بزرگ ایران در مقاطع مختلف همواره عزم خود را در جهت تقویت این گنجینه و سرمایه ملی معطوف داشته است.

لیكن علیرغم این اراده و اقدامات مختلف ناشی از آن، متاسفانه روز جمعه ۱۵ آبان ماه در یكی از بخش های برنامه "فیتیله" كه از جمله برنامه‌های ویژه كودكان و نوجوانان در شبكه دو سیمااست، به سبب اشتباه، بی‌دقتی و عدم نظارت درست عوامل برنامه ساز و ناظر مربوطه، دیالوگ‌هایی به زبان آذری بیان می شود كه باعث تمسخر و در نتیجه رنجش خاطر و ناراحتی هموطنان غیور و عزیز آذری زبان شده و شكایاتی را موجب می گردد.

در این خصوص، رسانه ملی با وجود سهوی بودن این مساله، وظیفه خود می داند ضمن عذرخواهی از هموطنان و خصوصا آذری زبانان عزیز و به دور از هر گونه توجیه رسانه‌ای برای رفع كوچكترین ابهام و بدبینی هموطنان عزیز آذری‌زبان كشورمان نسبت به فرزندان پرتلاش و خدمتگزارشان در صداوسیما، موارد و تصمیمات متخذه ذیل را به اطلاع این عزیزان و همه مخاطبان رسانه ملی برساند:

۱- علیرغم سهوی بودن این اتفاق، مسئولان و عوامل دخیل در تولید و پخش این برنامه، متخلف محسوب می شوند و این مساله تا آشكار شدن موضوع و ریشه های آن به طور جدی پیگیری خواهد شد.

۲- با وجود جایگاه مردمی این برنامه مطابق با نظرسنجی های مختلف سال های گذشته كه از آن به عنوان برنامه ای باسابقه و پربیننده یاد شده است، لیكن به خاطر این بی دقتی صورت گرفته، تا انجام بررسی های لازم و رسیدن به نتیجه نهایی، پخش برنامه "فیتیله" فعلا متوقف می شود.

۳- مدیر پخش و مدیر گروه كودك شبكه دو به دلیل سهل انگاری توبیخ كتبی خواهند شد و جانشین مدیر پخش كه مسئول نهایی نظارت برنامه هاست نیز توبیخ و از مسئولیت بركنار می شود.

۴- بدیهی است كه سازمان صداوسیما پس از بررسی دقیق این موضوع و رسیدن به نتایج نهایی، موارد را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      ما آذری زبان نیستیم آذربایجانی و ترک هستیم بلد نیستی مطلب ننویس ! می دونم چاپ نمی کنی لااقل عنوان خبرت رو اصلاح کن !

      پاسخ ها

      • ali

        بله منطقه ما آذربایجان و زبان ما ترکی میباشد ولی متاسفانه خیلی ها که از زبان ترکی چیزی نمیدونن شدن چراغ راه ما

      • bahram

        تاریخ رامطالعه کنید شما ترک نیستید فقط ترک زبان هستید اون هم بخاط حمله ترکها.درضمن سعی کنید ظرفیت خودرابالا ببرید

      • آیدین

        ببخشید. منظور شما نبودی که مهاجرت کردی به قزاقستان .

      • ali

        بهرام تاریخ رو خوب مطالعه کن حتماً تو تهرانی نیستی مغولی هستی به خاطر حمله مغول ها چه ربطی داره تو دوره جوشکاری گذروندی

      • امین

        آقا بهرام ! شما که به فارس بودن و پایتخت نشینی خودت افتخار میکنی تهران شما رو آغا محمدخان قاجار پایتخت کرد ! بیخودی برای ما ادای مورخ ها رو درنیار !!

      • متاسف

        متاسفم برای ملل ترک زبان

        خواهان برخورد جدی مسولین با این موضوع هستیم.

      • فرزانه

        با بهرام کاملا موافقم

      • بدون نام

        اگه شما با اون صورت سبزه و قد کوتاهت آریایی هستی خب چرا ما ترک نباشیم؟:) ترک و فارس بودن ربطی به نژاد نداره به زبان و فرهنگ و فولکلور هر ناحیه مربوطه .

      • بدون نام

        کدام تاریخ باید مطالعه شود پرفسور؟ آیا غیر از این است که زبان، نژاد، فرهنگ، فیزیک، و حتی عادات و اصول اخلاقی و مذهبی ترک های آذربایجان از فارس ها متفاوت و با دیگر ملل ترک از قبیل ترکیه ای ها یکسان است؟ نه تنها اغلب مردم آذربایجان که جمعیت قابل توجهی از دیگر نقاط ایران دارای ژن ترکی هستند.

      • بدون نام

        با نظر بهرام کاملا موافقم
        بهتره قبل از هر نظر دادنی یکم فقط یکم دربارش مطالعه کرد
        شماها فقط ترک زبان هستین مثل عرب زبانان جنوب کشور که ایرانیانی هستن که عربی صحبت مبکنن
        شما هم ایرانیانی هستین که ترکی صحبت میکنین
        بهتره انقدر به خاطر خاص نشون دادن خودتون کمر به جدایی و اختلاف بین قومیت های ایرانی نبندید

      • بدون نام

        آقا بهرام و فرزانه خانم اول یه کمی تاریخ مطالعه کنید بعدا اظهار نظر کنید

      • صمد از تبریز

        آقا بهرام شما هم آریایی نیستین بلکه فقط فارس زبان هستین اونهم به خاطر حمله افغانها

      • احمد

        ترک ارومیه ترک اردبیل ترک مشهد ترک قم ترک کیش ترک کرمانی ترک شمالی....ترکها بی اصالتن....

      • بدون نام

        گویش منطقه ما اصالتا ترکی هستش و نیازی به این جنگولک بازیها نیست که بعضیها میگن بعدا زبانمان تغییر کرده این منطقه در زمان باستان آتروپاتن بوده که رفته رفته به آذربایجان تغییر کرده

      • علی

        مگر میشود ترکمنستان اونطرف دریای خزر باشد و اذربایجان ترک اینطرف دریای خزر مناطق ساحلی دریای خزر همه ترک هستند بعدا بعضی استنانها رو فارس زبان کردند با رسانه

      • مورخ

        همین کارها را کردید که زبان اصیل آذری را خود را از دست دادید و ترکی وارداتی را به شما تحمیل کردند اگر این تعصب را روی زبان آذری نشان می دادید زیر سلطه زبان ترکها نمی رفتید !! حالا فکر می کنید نژادی ترک هستید در حالیکه آذری ترک زبان هستید!!

      • محمد

        پیشنهاد میکنم این سایت رو بدین دست آقای user تا راحت تر مطالبشون رو بنویسن. ما هم میایم تو سایت جدیدتون

      • انا یوردوم ایران

        خدمت پروفسور بهرام و همفکران وی که ادعا دارند اذربایجان ابتدا (اذری زبان )بوده که البته اين ادعاها به هيچ گونه پايگاه علمي وابسته نيست، چرا كه كسي از گرامر، قواعد، دستورزبان،‌صرف و نحو زباني جعلي بنام آذري اطلاعي ندارد و قواعد آنرا تدوين نكرده از تاريخ رونق و ادامة حيات آن و كاربرد و قلمرو نفوذ ادعائي آن، فولكلور، داستان، افسانه و آثار برگزيدة نظم و نثر يا ... اثري ملموس ارائه نشده، از نقش زبان ادعائي (آذري) در ادبيات فارسي و زبان تركي و زبانهاي ديگر، ماقبل و مابعد آن چيزي در بين نيست و اگر واقعاً هست در كجا تدريس مي‌شود؟ كسي تا حال آنرا ياد نگرفته و كسي ياد نداده . البته هیچ یک از زبان شناسان معروف دنیا این نظریه ی موهون را تایید نکرد.
        و همچنین ادعا دارند پس از حمله مغول ها و غزنویان و سلجوقیان و دیگر حکام ترک .. به جبر زبان مردم اذربایجان تورکی شده باید عرض کنم::

        اولا باید بدانند که مغول از چین تا غرب افریقا و از سیبری تا اقیانوس هند را تحت حکومت داشت ، یعنی خانهای مغول بر تمام اسیای میانه ، ایران و هندوستان حکومت میکردند، پس چرا مردم سایر مناطق غیر ترک زبان ترک نشدند؟ مغول که از شرق امد پس ابتدا باید خراسان ترک میشد! ، ثانیا زبان مغولی زبانی متفاوت از زبان ترکی هست و اگر انها زبانی تحمیل میکردند زبانی مغولی بود نه ترکی!

        سلجوقيان، غزنويان، اتابكان، صفويان كه همگي ترك بودند در ساير نقاط ايران بيش از آذربايجان حكومت كرده‌اند و پايتخت ديرپاي صفويان و سلجوقيان، اصفهان بوده ،اما چرا در اين بين فقط مردم آذربايجان ترك شده ولي مثلاً مردم اصفهان ترك نشده‌اند و چگونه بعد از هفتاد سال تبليغات با استفاده از وسايل ارتباطي پيشرفته و آموزش فارسي، تركهاي آذربايجان فارس نشده‌اند، اما در زمان فلان شاه، باعدم وجود حتي يك صدم از اين امكانات مردم غير ترك يكباره ترك شده‌اند؟

        برترین پاینده باشید

      • فرزاد

        اقایون
        امین
        علی
        و متاسف
        یعنی شما ایرانی نیستین...؟
        اصالتا ایرانی هستین یا نه...؟
        قومیتتون زیر مجموعه ای از اصالتون هست یا نه...؟
        منم یکی از اقوام ایرانیم
        واقعا متاسفم واسه کسایی ک اینطوری کشورشون واسشون اهمیت داره...
        واقعا ک...
        اقا بهرام عالی....

      • هادی ترک گیلان

        پیشنهادی به اذری زبانها:فارسها جنبه اشان زیاد است پیشنهاد می کنم هرکی توله سگی دارد اسمش را کوروش بگذارد ببینیم چه لذتی دارد مطمئن باشید در اینده سگ وفاداری خواهد شد

      • سمیه

        بهرام وفرزانه خانم تاریخ دان های پفکی و بعضی از یوزر هایی که اظهار نظری واسه خودتون پروندید لازمه بدونید ما ترک هستیم منطقه آذربایجان: فرهنگ و نژاد ،اخلاق،فیزیک ظاهری، ، زبان منش و رفتارمون تماما با فارس زبانان ایران متفاوت هستش
        حتمااگر به فرض ترکها حمله کردن هدف از حمله یاد دادن زبان ترکی بوده ؟؟؟؟؟؟؟
        بی اصالتم خودتی که یا خودتو زدی به نفهمی یا هنوز نفهمیدی یا چشم نداری ببینی که اصالت شریف ترکها بین همه فارس زبانای ایرانی زبانزده
        شما برو خوب مطالعه کن میفهمی اصالت ترکها به کی و کجا برمیگرده
        نمیخواستم با این لحن پاسخ بدم بعضی ها مجبورم کردن.
        با افتخار یاشاسین آذربایجان عزیزیم سن

    • بدون نام

      صدا و سیما برنامه تهیه کرده بود که در آن جزییات منفی نمایی مسلمانان در فیلمهای هالیود رو به عنوان شبیخون فرهنگی نشان می داد . یعنی این رسانه تحت کنترل دولتی سهوا دچار اشتباه شده و توهینی به این عمق و وسعت مرتکب شده . اتفاقا سناریو و این فیلم نامه خیلی دقیق و قوی و معنی دارطراحی شده . هدف اصلی مبارزه با فرهنگ و زبان ترکی در ایران و حذف آن هست . ولی کور خوندن این توهین ها ملت ما را بیدار تر خواهد کرد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا کل ایرانو ترکا گرفتن!
        چیو حذف کنه!؟؟
        عاشقی؟

      • حامد

        بیخیال آقا. توهینی اگه شده کار اشتباهی کردن که باید برخورد میشد که شد.
        مسئله رو گنده نکنید و بذر جنگ و جدل نپاشید.

      • بدون نام

        قطعا هیچ کسی نیتش توهین نبوده تو برنامه زنده اشتباهی پیش اومده اصلا این حرفا که شما میگی نبوده .

        همیشه جانب عدالت رو داشته باش

        در پناه حق

      • محمدرضا

        دوستان عزیز سلام. ما همه اهل یک ملت و کشور هستیم.باید با هم یکدل باشیم و اشتباهات همدیگر را ببخشیم و نگذاریم دشمن شاد شود.

      • علی

        بعضیها تو برنامه های تلوزیونی قصد دارند ترک و فارس و عرب رو به جان هم بیندازند. به نظر من این اصلا به فارس ربطی ندارد

    • ازاردبیل

      رئیس رسانه ملی بایدشخصاازترک زبانان که بالغ بر30میلیون نفرجمعیت هستندعذرخواهی کنددرغیراینصورت عواقب بدی درانتظارشان خواهدبود

      پاسخ ها

      • مهدی

        لرها ؛فارس ها؛گیلک ها؛مازندرانی ها ؛عرب ها؛ادم نیستند فقط ترک ها ادمند؟؟؟؟!!!
        این لوس بازی ها یعنی چی؟؟؟
        از صیح تا شب شبکه اذربایجان و شبکه های ترکیه داره فیلم های ترکی پخش می کنه اینا بهشون برنمیخوره ....
        مسخره کردن اصلا نباید غذرخواهی کنند این لوس بازیا یعنی چی!!!سریال میسازن وکلا بهشون برمیخوره !دکترا بهشون برمیخوره !همه مصونیت باید داشته باشند...
        همیشه ترک ها باید کاسه داغ تر از اش باشند
        یا همیشه باید به خودشون شک داشته باشن؟؟؟؟

      • فرهاد

        جناب نظر!:با حرفایی که زدی،ما هم همون خطه اولش را قبول کردیم.پس جنبه داشته باش دیگه حرفی نزن.شما که ماشالله با جنبه ای

      • خاطره

        اقا مهدی مگه ترکی یا اذری بودنش به کسی برخورده.موضوعش مهمه نه زبانش

      • امید

        جناب فرهاد کسی که شعور داره آدمه

      • رضایی

        مشکا اینه که هنوز بعضی ها خودشون رو ایرانی نمیدونن که با هر طنزی بهشون برمیخوره...یه عمر به طنز فارسی زبان ها خندیدیم حالا چی شد....

      • آیاتای

        فقط خواستم آمارتو دقیق تر کنم ترک ها 45 میلیون جمعیتشونه

    • بدون نام

      چهار سال متوالی همه گویش و مردم مازندران مسخره کردند یک نفر حرف نزد.
      چهارگانه پایتخت شاید جنبه بالای مردم مازندران را رساند.

      پاسخ ها

      • بهنام

        دلیل میشه ؟ چون شما اعتراض نکردین ما هم بیخیال شیم شاید اگر شما اعتراض میکردی وضع الان این طور نبود

      • مهدی

        خب حالا برید اعتراض کنید ببینیم جی میشه!!!!!اعداه حیثیت کنید از خودتون !!!!با این همه جوک در فضای مجازی چه می کنید....اینا از سر بیکاریه برادر من از سر بیکاری .....

      • sara

        نه عزیز.مشکل اینجاس که کلا ترکها دیگه خدا رو بنده نیستن.خودشونو تافته ی جدا بافته میدونن.خدا گِل بازی کرده مارو آفریده.واسه اینا وقت و انرژی جدا صرف کرده.هه

      • بدون نام

        شما اعتراض کن
        برو همشونو ببند به رگبار
        بی جنبه!

      • بدون نام

        اعتراض نکردین؟؟؟؟دروغ نگو دروغگو.. یه سر سرچ کن تا اعتراضتون رو ببینی

      • بدون نام

        یعنی شماها به این مسائل می گید مسخره کردن ؟ کینه ای نباشید !

      • بدون نام

        چون خودتون بیبخارید

      • بدون نام

        در ایران به طرزی که ترک ها تحت فشار و توهین بوده اند هرگز مازنی ها نبوده اند! ولی شما از حق خود گذشته و اعتراض نکردید دال بر این نیست که ما هم نکنیم
        تران ، اصفهان و کرمان مثلث صنعتی میشوند ولی اذربایجان هیچ

      • مخاطب

        برید اعتراض کنید مگه کسی جلوتونو گرفته در ضمن اعتراض فقط بخاطر اذری ها نیست مسایل اموزشی برنامه کلا غلط بوده کدام بچه با فرچه دستشویی دندونش رو میشوره؟

      • ali

        کسی که فرق توهین و با شوخی نمی دونه لطفاً ثبت نام کنین که ما یه جای خالی مجسمه تو مغازه کم داریم بزاریمش جای خالی .....

      • بدون نام

        جنبه بالای مردم مازندران را نشان نمی دهد بی بخار بودن آن ها را نشان می دهد.

      • كتي

        سارا خيلي بي ادبي تقير خودت نيست مادرت بايد بهت ياد ميداد

      • بدون نام

        خب شما هم پاشو از مازندارن دفاع کن نزار مسخره کنن اگه ما چیزی گفتیم

      • بدون نام

        آفای مهدی فعلا که میبینی اعتراض کردیم و باهاشونم برخورد شد

      • غـــــــــــــز ل

        آقای بهنام به دید من هم هدف گله کردن نیست هدف اینه شما آن زمان خندیدید و این زمان گله دارید شما خودت رو از ایشون جدا کردی!؟؟؟
        می خویا بگی به هر گروهی ناسزا و بدی سید تنها اون گروه مردم ایان ریاد بزنند یا همه باید با هم بخندیم نه اینکه به هم بخندیم و پس از اون هر کی بهمون گفت بالای چشمتون ابرو هست اینچنین فریاد بزنیم!!!
        به این می گن خودخواهی یا همه با هم فرهنگ رو بهتر می کنیم و بدیها ا دور می ریزیم یا اینکه خاموش می شویم و خودخواهی و خود برتربینی رو کنار می زنیم

      • بدون نام

        يني حال همه خرابه !!!!!!!!!!!!!! قاطي كردن اساسي فقط منتظره يه بهانه ان دعوا راه بندازن .

      • پویا

        سریال پایتخت کجای کارش مسخره کردن مازندرانی ها بود؟؟

      • آیاتای

        این غیرت ما رو نشون میده

      • بدون نام

        بحث اون سریال کاملا فرق می کنه و اصلا با لهجه مازندرانی یا اصفهانی یا زبان تورکی حرف زدن مسخره کردن حساب نمی شه!!!!!!!!!!
        بحث سرچیزه دیگه ایه که متاسفانه یه عده خودشون و به نفهمی زدن ومی خوان اصل ماجرا رو ماست مالیش کنن!

      • ناشناس

        بعضی ها فرق شوخی و توهین رو نمیفهمند واین نشان از بی شعوریشان است.

      • بدون نام

        یادم نمی یاد توی اون فیام کسی به یه نفر بالهجه ی شمالی بگه دندونات با فرچه ی دستشویی شسته باشی

    • بدون نام

      بخدا اینا بویی از انسانیت نبردن
      اینایی که ادعای مسلمان بودن هم دارند دروغگوترین افرادند چون خداوند در سوری حجرات صریح میفرماید که و لا تنابزوا بالالقاب
      اگر واقعا این مسئولین محترم از این کار ناراحت هستند اثبات کنند چون با توبیخ کتبی آتشی که به دل هموطنان عزیز ترک زبان انداخته اند خاموش نمی شود

      پاسخ ها

      • آیدین

        عزیزم ! آذری زبان !

      • بدون نام

        کدوم القاب؟ آتش که گفتی از قبل طلب کار بودی شما خودت؟

      • اهوازی

        مطمئنم هیچ کسی قصد توهین نداشته

        ناراحت نشین منم از ناراحتیتون ناراحت میشما

      • بدون نام

        جالبه بعضیا اعتراض کردن که شما ترک زبانها چرا اعتراض میکنید!!!! اگه شماها با جنبه هستید پس چرا به اعتراض دیگران اعتراض میکنید.مسئولین عذر خواهی کردن شما چه کاره هستید

      • بدون نام

        صدا و سیما که با توهین به یک قومیتی می خواهد طنز بسازد و باعث شادی دل بقیه شود.

      • بدون نام

        نظر اهوازی محترم، مطمون باشین خوب می فهمن دارن چیکار میکنن مثل بقیه چیزها که با پنبه سرها بریده می شود. ملت ما در کل باید بیدار بشه. خریت کافیست.

      • غـــــــــــــز ل

        ناسزا و ناروا و بد بین کردن و پوزخند زدن بسیاره بده .....هم میهن گرامی برای همه بده چرا هر بار ترک زبانها تا این مرز آتشی می شوند و تو برنامه های دیگه به زبونای دیگه می خندن و هیچ گله ای ندانر خوب دیگر مردم ایران هم از شما دلگیر بشن درسته....باید با هم دلگیر بشیم همه ی مردم ایران و سرزمین پارس با هم از هر زبون و فرهنگ!!! یک دست یک آوا یک دل!!!
        توی برنامه ی برره ای ها از زبون و گویش لری بهره ها بردن شما خندیدی توی برنامه ی پایتخت از زبون دیگری توی برنامه های دیگر هم .....شما خاموشی و اینجا یهو آتیش می گیری نشد هم رنگ مردم باش

    • gade

      اين اصطلاحات چيه از خودتان مي سازيد (آذري زبان) ما آذري زبان نداريم ما ترك (تورك) آذربايجانيم و هميشه براي دفاع از ايران عزيزمان پيشقدم بوديم و خواهيم بود به كوري چشم دشمنان اين مرزو بوم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه. اصلا آذربایجان مال شما

      • مخاطب

        چرا برای مسایل اموزشی مسواک زدن از این دیالوگ استفاده شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        تو پیش قدم باش عمووو ....من تورکم تووووورک به کوری چشم نفهمان

      • بدون نام

        بابا هممون بنده های خدا هستیم باور کنین این ناراحتی ارزش نداره

    • اذری

      اقایان بازیگر پیر شدند چیزی برای خنداندن مردم ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا بازيگراي خوبي ان . انگار قران خدا غلط شده . بريد بابا !!!!!!!!!

      • آیاتای

        اصلاح میکنم....
        آقایان دلقک

      • بدون نام

        جناب یوزر قران خدا غلط نشده ولی کار این فتیله ای ها واقعا زشت بود .توهین بود

      • هرکی

        خوب کاری کردن اصن
        شورش و در آوردید الحق که بی منطق و نفهمید

      • کیان

        چی میگی بابا این همه طنز با انواع مختلف به زبان فارسی داره پخش میشه به ما فارسی زبانها بر نخورده حالا شما شدی کاسه داغتر از آش...حتما اگه به زبان فارسی پخش میشد به ما باید بر میخورد....ترکها مشکل خودبزرگ بینی دارند...این نظرات ناشی از عمق فاجعه فرهنگی در ترک زبانانی است که بهشون بر خورده.با غیرررررررررررررررررررررررررررررررت برو زمانی که خودروی پراید بنجل 3 میلیونی رو بهتون 23 میلیون انداختن اعتراض میکردید هموطنان باغیرت اذری عزیز..اون موقع غیرت نداشتید مگه..تاسف انگیزه واقعا

    • امیر

      با سلام و عرض ارادت به مردم ایران

      به خصوص خطه قهرمان پرور آذر بایجان

      سلام و درود ما به ستارخان و باقرخان و شهریار و ......


      مردم عزیز آذری زبان من اهل کرج هستم و میخواهم از طرف تمامی مردم , از شما ترک زبانان دلجویی نمایم و عذرخواهی کرده و بگویم شما مردم عزیز هستید .از این بی احترامی شدیدأ عذر خواهی میکنیم

      درود بر مردم آذری زبان

      پاسخ ها

      • شهرام

        عزیز من شماها چرا نمیخاین فرق بین ترک و ترک زبان رو بفهمین؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        آذری زبان خودش یه توهینه ..... تورک ملت تورک یادت باشه

      • بدون نام

        میتونه یه اشتباه هم باشه
        ببین خیلی بدبینی
        چرا اینجوری به دنیا اخه نگاه میکنی

        اقا یا خانم تورک

        ان شالله در پناه حق

      • بدون نام

        گویا تبلیغات ترکیه و اذربایجان خیلی رو آزری زبان ها تاثیر گذاشته که انقدر رو این موضوع حساس شدن و سعی در تحریف تاریخ دارن

      • بدون نام

        چیزی به نام آذری زبان نداریم ... ما تورک آذربایجان هستیم...زبانمان تورکیست نه آذری!!!

      • سمیه

        شهرام تو میخوایی بگی میفهمی ولی جوش نزن بخدا نفهمیدی

    • ستاره شمالی

      ای بابا
      همش که به همه بر میخوره

      پاسخ ها

      • جواد

        به تو بر نمی خوره چطوره بیای تلویزیون و با فرچه دستشویی مسواک بزن همه نگاه کنن.

      • مريم

        واقعا.. خدايي كي اين مسخره بازي ها تموم ميشه..چخبرشده حالا..پناه برخدا..همش دنبال بهونه هسن

      • مخاطب

        تو حتما مطالعه نداری ونمیدونی چی به چی حتما اشکال داشته دیگه

      • رامین

        اگه به بات ننت توهین بشه بهت برنمی خوره

      • خاطره

        تو دنیا هرکی هرکاری انجام بده توهین به ایران محسوب میشه ولی این یکی فقط شوخیه؟
        من نمیدونم کدومش درسته

      • بدون نام

        خب تو برو با فرچه دسشویی دندونات و بشور وبعدم ازش یه فیلم بذار تو اینترنت ملت بهت بخندن و تو هم حق نداری بهت بر بخوره !!!!!!!
        ok?

    • احمد از اردبیل

      آزربایجان وار اولسون
      ایستمین گور اولسون

    • اردبیلی

      فارس زبانان عزیز
      اگر زبان تورکی برای شما مسخره است
      اگر آذربایجان برای شما سنگینی میکند
      اگر اذربایجان وصله ناتنی است
      اگر......
      اگر...........
      اگر................
      چه لوزومی دارد دریک کشور زندگی کنیم وموجب رنجش هم باشیم؟

      پاسخ ها

      • محمد

        ناراحت هستین؟

        خوش گلدین.

        بریم آذربایجان شمالی.

      • مهدی

        دقیقا منظور دوستانی که معترض هستند همین است...
        استقلال طلبی ...
        به همین خاطر هم دولت خیلی بها نمیده به این مزخرفات...
        یکی نیست بگه مستقل شدین چیکار می خواید بکنید
        غیر از اینه که محصولاتتون رو می خواید دوباره صادر کنید همین فراسا زتون بخرن؟؟؟
        مثلا حال اذربایجان خیلی موفق تو دنیا بعنوان یک کشور مستقل...
        همش دنبال تفرقه
        اذربایجان ازاد
        سیستان ازاد
        خوزستان ازاد
        یک ینیست بگه ازاد شدین میخواید درامد کشورتون از کجا تامین کنید
        مثلا خوزستان مستقل بشه میتونه چاه های فت رو ببره ؟؟؟به همین سادگیه؟
        برید خدا رو شکر کنید زیر سایه ایران عزیزمون داریم همه با هم زندگی میکنیم و اینقدر بازیچه نشید

      • جدایی

        جدایی طلب
        ناراحتی برو آذربایجان
        ایران ایرانه تا آخرین قطره خون
        پایان

      • بدون نام

        خوش اودین میتونین از ایران برین.

      • بدون نام

        خود تورک پنداران محترم. اگر هویت شما هنوز هم چیزی کم دارد براحتی (بدون گدرنامه هم می شود.) تشریف ببرید در اون قسمت جدا شده از ابران که بالای رود ارسه یا بهتر از اون سواحل آنتالیا در انتظار شماست

      • بدون نام

        وسط دعوا نرخ تعیین میکنی؟
        ترک و لر و بلوچ و فارس و عرب ... همه توی یه کشور زندگی میکنیم و دشمن داره میسوزه چرا اینطوریه.حالا تو نفت رو اتیش دشمن میریزی؟

      • تورک اوغلو

        این سرزمین سرزمین ترک هاست شما در 100 سال اخیر با به عرصه خودمایی گذاشته اید ...دیر آمده اید ولی می خواهید زود صاحب شود ؟؟؟؟؟!!! کور خوانده اید

      • بدون نام

        عزیزم آرام باش!!

      • بدون نام

        همه جملاتتو به جز فارس زبانان عزیز قبول ندارم

      • بدون نام

        ما پارس زبان ها از شما عذر خواهی میکنیم ولی یه چیزو خوب بدون آب و خاک مال ایرانه شما خواستی بری کسی جلوتو نگرفته.

      • خاطره

        بهتره سعی کنیم بیشتر با هم دوست باشم.کجا میخوای بری دوست عزیز؟
        اقا مهدی مگه صادر کردن کالا باعث حقارته؟اتفاقا الان تمام دنیا در صدد صادرات هستن حالا به هر کشوری.

      • دادا

        این ترک زبونها فکر جدائین ...استقلال میخواین عمرا بهتون ندیم.تا اخر زیر پرچم فارس هستید..درکش سخته میدونم..

      • بدون نام

        ترکها به ایران حمله کردند ترکها به هند حمله کردند ترکها به ترکیهء فعلی حمله کردن ترکها به اوکراین و روسیه حمله کردند ترکها به چین حمله کردند چرا فقط ترکها باید حمله کنند؟ چرا اینهمه خونریزی رو دوست دارند؟

      • هرکی

        آقا اردبیلی برو داداش همتون برید بزارید تهران نفس بکشه آورین برید دیگه
        ای بابا

    • علی از تبریز

      هزاران بار توهین می کنید و هر بار هم سهوی می باشد به امید روزی که ترک های ساکن ایران به خود بیایند و خود را از زیر یوغ نژادپرستان آزاد سازند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین این برترینها خودش یکی از اوناست که حرصه آدم و در می یاره ٬مثلا کامنت شما رو خیلی دیر تایید کرده که چی بشه مثبت منفی کمتری دریافت کنه !فکر می کنه ما هم نمی فهمیم!
        من با نظر شما علی آقا کاملا موافقم !

      • بدون نام

        کدوم یوغ ؟ الکی شلوغش میکنی

    • سعید

      این بار اول نیست که صدا و سیما به آذری زبانا توهین مینه . متاسفانه پایتخت نشینا خیلی خودشونو دست بالا گرفتن . دوستان یه سری به خود پایتخت بزنید می بینید اکثر افراد موفقتون آذرین !!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پوففففففففففففففففففففف

      • بدون نام

        توهین نبود

      • ali

        user با اون پوفففففففففت خفه نشی

      • الیز

        با سلام
        ما زیر پرچم ایرانیم آقای دادا نه زیر پرچم فارس
        اگر خوب پرچم ایران را نگاه کنی میبینی جز نام خدا چیزی در آن ذکر نشده
        در ضمن ترکی یک زبان است و فارسی یک لهجه

      • ترک بالاسی

        آقا یاسر اول برو برخورد با دیگرونو یاد بگیر بعد نظر بده
        ما ترک ها بهتر میدونیم فرق توهین با چیزای دیگه

    • موغان

      مطمئن باشید این اهانت ها و توهینها بی پاسخ نخواهد ماند و با سیاستهای کثیف این گونه برنامه ریزیها مبارزه خواهیم کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا . برو با اختلاس مبارزه كن . با گروني با بيماري و پارازيت و آب آلوده . خجالت نمي كشي واقعا ؟

      • ترک بالاسی

        آقا یاسرمث اینکه شما اصلا از اخلاقو ادب چیزی نمیدونین
        خوب داداش من برو یاد بگیر

    • sara

      حالا اینهمه پاییتخت 1و 2و 3 ساختن شمالیا رو مسخره کردن ماها چیزی گفتیم؟به این نتیجه رسیدم که باحال ترین و با ظرفیت ترین مردم ایران شمالیا و جنوبیا هستن.

      پاسخ ها

      • هانیه

        خودت داری میگی "مسخره کردن"
        خب شما راحتی که مسخره بشی دیگه چرا خودتو الگو معرفی میکی؟؟
        آقایون شمالی هارا مسخره کنید.
        حرف اصلی سر این نوع اهانت ها هست و اینکه چرا بخودشون اجازه میدن با زبان رو مورد تمسخر قرار بدن فرقی هم نمیکنه شمالی جنوبی غربی شرقی.

      • بدون نام

        اسم بی غیرتی رو گذاشتین باظرفیت...

      • sara

        من بیشتر راحتم تو رو مسخره کنم.خیلی خوش میگذره.جمع کن بابا.اهانت اهانت.مردم دنیا فیلم میسازن رییس جمهورشونو سوژه میکنن.این ترکا واسه ما شاخ بازی در میارن.

      • ali

        اشتباهی مثبت دادم یعنی چی تو میگی به جای با هم خندیدن به هم بخندیم

      • بدون نام

        آبجی بی جنبه ان دیگه کاریشون نمیشه کرد

      • لر ایرانی

        اگر همون پایتخت را هم نگاه کنی نه با تعصب کورکورانه میبینی که هدفش مسخره کردن من و تو نیست - چی میشه طرف میخواد حرف بزنه به یکی از زبانهای شرین محلی باشه لری باشه - یا کردی و شمالی و عرب و ترک - واقعا چی میشه ؟ چرا یک مسئله خیلی ساده را که خیلی راحت میشه گذشت کرد تو بوق بزنیم و هم خودمون را ناراحت کنیم و نقطه ضعف به دست دیگران بدهیم - یادمون باشه همه ما ایرانی هستیم - شاد باشید

      • ali

        آدمی که فرق توهین و با شوخی نمیدونه باید گج گرفتش واسه موزه لووووو

      • بدون نام

        سن ندیسن؟

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم اصلا مسخره کردن کاره صحیحی نیست .تو پایتخت هم مسخره نمیکردن

      • خاطره

        اقا چرا هرچی میشه ما زود میفتیم به جون هم؟الان تو کامنتای این نظر همه به هم توهین کردن

      • صمد از تبریز

        بس کنید بابا تلویزیون داره آشکارا توهین میکنه اینا ادای روشنفکری را درمیارن بابا وقتی فرق توهین را با شوخی نمی فهمید مجبور نیستین نظر بدین اه

    • بدون نام

      خیلی برنامه هاشون جذابه هی دارن یکی یکی متوقف هم میکنن.چقدر تازگی ها زود داره به همه بر میخوره .همون بهتر که از لهجه هاشون استفاده نشه تا به فراموشی سپرده بشه.تهرانی صحبت کردن از همه بهتره.تازه مردم اگر ماهواره نگاه کنن فیلم های ترکی هم بیشتر سرشون گرم میشه هم از این م سخ ره بازی ها خبری نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای ما همسایگی با ملت فارس افتخار است ولی پانفارسی چون شما غیر قابل تحمل است

      • آیاتای

        اگه هدف از این مسخره کردن ها یا به قول شما استفاده کردن از لهجه ها به خاطر فراموش نشدن این لحجه ها هست راه های بهتری هم داره مثل تدریس این لحجه ها تو مدرسه هست.
        کار عاقلانه تری هم به نظر میرسه

    • بدون نام

      فیتیله را پایین کشیدند
      در تلویزیون بارها برخی بازیگران با لهجه اصفهانی حرف می زنند و برنامه اجرا میکنند در عوض اصفهانی ها خوششان می آید بیهوده نیست که به نصف جهان مشهورند

      پاسخ ها

      • ali

        اصفهان نصف جهان گر نباشد آذر بایجان ( یادت نره)

      • بدون نام

        اصفهان نصف جهان است اگر تبریز نباشد

      • بدون نام

        عمووووووو بحث لهجه نیست ....شما یا نمیفهمید یا خودتان را زده اید به کوچه علی چپ ....

      • بدون نام

        اصفهان!!! به بیست ستون میگن چهل ستون به جاده ی آسفالت نشده زاینده رود میگن....اصلا هم مهمان پرور هم نیستن کدوم نصف جهان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        برای اصفهانی ها هیچوقت جوکهای زشت نگفتند و اسمهای زشت سرشون نگذاشتند . اصفهانی هم یه لهجه از فارسیه ولی ترکی یه زبان دیگه ست و قاعدتا کسی که زبان مادریش ترکی ه نمی تونه فارسی رو درست حرف بزنه .

      • خاطره

        از زبان ترکی یا لهجه ترک ها موقع فارسی حرف زدن هم خیلی استفاده شده و کسی اعتراض نکرده.چون ترکی لهجه ای از فارسی نیست پس ترکها یا همون اذری ها اصولا فارسی رو با لهجه صحبت خواهند کرد
        اینجا بحث زبان نیست بحث موضوع این بخش از برنامست

      • ترک یالاسی

        فک کنم نشنیدی میگن اصفهان نصف جهان اگر تبریز نباشد
        یاشاسن ترک

    • ناشناس

      من اینجا یه سوال دارم چرا همیشه هر وقت توحینی سهوی میشود فقط به ترک ها است مثل یه با هم به صورت سهوی به برادران فارسی هم چینین شود یا سیاست رسانه ملی این است که استانه صبر ملت ترک را محک میزند این واقعا خطرناک هست بحصوص با شرایط کنونی منطقه

      پاسخ ها

      • sara

        فقط به ترکهاست؟؟؟ شما فقط برنامه ی مربوط به ترکها رو از تلویزیون میبینی؟؟ دوس داشتی بقیه برنامه هاشم ببین یا کلا نبین که بیای اینجا بگی فقططططط به ترکهاست

      • ali

        سارا تو هم فقط مطالب مربوط به ترکها رو می خونی فقطططططططططططط

      • مخاطب

        این برنامه فیتیله خیلی وقته اشعار اذری رو برعکس میخونه اصلا این برنامه ریزی شده به هموطنان اذری توهین بشه .

      • بدون نام

        یه جور میگی انگار صبح تا شب داره توهین میشه!!

      • بدون نام

        مطمئنا هیچ عمدی در کار نبوده اینقدر ناراحت نشین دیگه

      • الیز

        آقا یاسر ما ترکها به هیچ کسی اجازه نمیدیم چپ نکاهمان کنند چه برسه توهین
        هرکسی هم توهینی کنه بی جواب نمیگزاریم

    • بدون نام

      ربط دادن پسری که فرچه توالت را اشتباهی به جای مسواک در دهانش کرده است و بوی بدی از هتل می آید به تورک زبانان(لهجه تورکی) در برنامه فیتیله شبکه سراسری 2 سیما ، آیا صرفا برای خنداندن می باشد !؟؟ آیا صدا و سیما ی کشور موظف نیست برنامه هایی تولید و پخش کند که به هیچ یک از ملیت ها قومیت ها اقلیت ها و مذاهب این کشور توهین نشود و مورد تمسخر قرار نگیرد !؟ آیا اگر همین کار را با فردی با لهجه ی شمالی یا جنوب کشور یا لهجه مشهد یا یزد انجام می دادند می خندیدید و رد می شدید !؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این اتفاقا افتاده منتها شما تورک ها بی جنبه اید بقیه جنبه دارن

      • ali

        واسه ما ذلته

      • مخاطب

        ترکها هیچ وقت بی جنبه نیستن ومیدانند کی اعتراض کنند شما ها خواب هستید

      • ali

        مجله چرا سانسور میکنی نکنه تو خودت هم ؟؟

      • بدون نام

        اصلا طنزش هم خیلی فجیعه . این برنامه رو برای بچه ها پخش کردند؟! بعد میگن بچه ها چرا دایناسور شدند !!!

    • هادی

      واقعا متاسفم.اینها وقتی استانهای آذری برای اجرای برنامه اومدن بیشترین استقبال ازشون بعمل اومد.نتیجش این میشه دیگه خودمون اینطوری تحویلشون گرفتیم اینم جوابش.جرات دارن از این به بعد اینورا بیان یا به چشم یه آذری زبون با غیرت دیده بشن.متاسفم برای مدیران شبکه.به هیچ وجه نباید راحت از این قضیه رد شد توبیخ کتبی چیه باید تنبیه بشن نمک نشناسا....

    • دانشجو

      تیر رها شده از کمان با عذرخواهی برنمی گردد

      پاسخ ها

      • 123

        موافقم

      • بدون نام

        میگم می خوای دارشون بزنن قضیه حل شه

        بابا این قدر به دل نگیرید خب برخورد کردن دیگه مسئول مربوطه هم اخراج کردن

      • خاطره

        اگه واقعی و از ته دل باشه میتونه جای تامل داشته باشه

    • علی

      مقصر کارگردان نیست مجری نیست مقصر سیاست گذاران صدا وسیمای کشور هستند واین برنامه هدفمند بوده به هیچوجه سهوی در ان نیست ولی مطمئن باشند تاوان خواهند داد سیاستگذاران صداو سیمای وجمهوری اسلامی همگام شدن با امریکا واسرائیل در پی اختلاف اندازی وتجزیه کشور هستند

      پاسخ ها

      • هادی

        واقعا متاسفم.در جواب آقایونی که میگن باید جنبه داشته باشین عرض میکنم،این برنامه برای کودکانی که نمیتونن شوخی باجدی رو تشخیص بدن پخش میشه و از همون دوران کودکی براشون ذهنیت منفی تداعی میشه.یعنی کاملا طی برنامه ریزی شده و با هدف انجام شده.

      • مخاطب

        بله برداشت بچه ها از این گونه برنامه ها حتی برنامه های دیگر .....چه خواهد بود در ایران فقط پول میگیرن که برنامه بسازن وگرنه هیچ کدام از تهیه کنندگان به کیفت برنامه نمی اندیشن .

    • ارومیه

      ما تورک هستیم و تا کی این بی احترامی های ها رو قبول کنیم واقعا باتون متاسفم با این برنامه هاتون که تفرقه میندازین... یاشاسین تورک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما با کلمه یاشاسین تورک تفرقه افکنی میکنی عزیز من

      • ali

        یاشاسین تورک

      • بدون نام

        یاشاسین آزربایجانیم...جانیم آزربایجان...آنا یوردوم آزربایجان...

    • ترک

      خیلی برنامه هاشون جذابه هی دارن یکی یکی متوقف هم میکنن
      جواب:ترکی لهجه نیس زبان کامل هست و فقط عربی با ترکی قابل مقایسه هست تو منطقه.هیچ سهوی در کار نیست هرکی فکر میکنه سهوی هست باید به ضریب هوشیش شک کرد.

      پاسخ ها

      • محمد

        خخخخخخخخخخخخ
        پان ترکیسم
        پان عربیسم
        خوب برای همدیگه نوشابه باز می کنین...

      • یه ایرانی

        ترکی زبان است و آذری لهجه از زبان ترکی
        ما ترک آذر هستیم
        یه سری ترک ترکمن
        یه سری ترک استامبولی
        عربی هم یک زبان است و فارسی لهجه ای زبان عربی
        واقعیت چرا تلخه؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چی بگم !!
      فقط همه را به آرامش دعوت می کنم

    • ترک

      خیلی برنامه هاشون جذابه هی دارن یکی یکی متوقف هم میکنن
      جواب:ترکی لهجه نیس زبان کامل هست و فقط عربی با ترکی قابل مقایسه هست تو منطقه.هیچ سهوی در کار نیست هرکی فکر میکنه سهوی هست باید به ضریب هوشیش شک کرد.ترک هراسی و ترک دشمن پنداری،همیشه تو ایران بوده و خواهد بود.الانم ابزارشون توهین و تحریف واقعیت هاست. هدفشون اینه که همه ترکا فارس بشن. در ضمن عواقبش بر عکس خواهد شد.

    • ترک

      خیلی برنامه هاشون جذابه هی دارن یکی یکی متوقف هم میکنن
      جواب:ترکی لهجه نیس زبان کامل هست و فقط عربی با ترکی قابل مقایسه هست تو منطقه.هیچ سهوی در کار نیست هرکی فکر میکنه سهوی هست باید به ضریب هوشیش شک کرد.ترک هراسی و ترک دشمن پنداری،همیشه تو ایران بوده و خواهد بود.الانم ابزارشون توهین و تحریف واقعیت هاست. هدفشون اینه که همه ترکا فارس بشن. در ضمن عواقبش بر عکس خواهد شد.

    • بدون نام

      خیلی گشتم ببینم چی شده که این ترکا سر و صدا راه انداختن پس قضییه اینه...
      فرچه توالت و مسواک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم ادب را همواره رعایت کن تا گرامی داشته شوی نگو این ترکا بگو ارباب من تورک ها

      • حسین

        این user تورک نیست داره همه رو به جان هم میندازه

      • بدون نام

        ارباب من ترکها!!!وای از دست اینا

      • ام البنین

        من ترکم ولی خداییش دیگه این ارباب من ترک ها خیلی جالبه خخخخخخخخ
        همه برابر و برادریم و میزان تقوا برتری انسانها رو نسبت به هم تعیین می کنه و لا غیر

    • بدون نام

      اوه اوه.بسه دیگه شورش رو دراوردین …!! چه زود بهشون بر میخوره! برنامه طنز برای هر لهجه و قومی ممکنه ساخته بشه.همه انسان هستیم وهموطن.یک کم ظرفیت و جنبه داشته باشین.تو این مملکت نمیشه فیلم ساخت که یک عده اعتراض نکنند.همیشه باید نسبت به همه چیز معترض باشیم.همه انسان و ایرانی هستیم.ترک و لر و فارس وشمالی نداره.!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یاشاسن تورک میللتی .

      • بدون نام

        وقتی تمام امکانات و بودجه به تهران و اصفهان و کرمان میرسه.و به ما فقط توهین باید هم به ما بر بخوره.

      • ترک بالاسی

        اولا ترکی یک زبانه مث فارسی لهجه نیس
        در ضمن ما ترکی زبانها فرق شوخی را با توهین بهتر میفهمیم و خیلی هم بال جنبه هستیم

    • پیمان

      این توهینتون پاسخ سختی دریافت میکنه روز دوشنبه منتظر باشید

      پاسخ ها

      • خاطره

        واااااااای دوشنبه چه خبره؟یاخدا

    • بدون نام

      توهم توطئه.
      خخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • ali

        توهمت تو حلقم

    • هادی

      واقعا متاسفم.اینها وقتی استانهای آذری برای اجرای برنامه اومدن بیشترین استقبال ازشون بعمل اومد.نتیجش این میشه دیگه خودمون اینطوری تحویلشون گرفتیم اینم جوابش.جرات دارن از این به بعد اینورا بیان یا به چشم یه آذری زبون با غیرت دیده بشن.متاسفم برای مدیران شبکه.به هیچ وجه نباید راحت از این قضیه رد شد توبیخ کتبی چیه باید تنبیه بشن نمک نشناسا....

    • ناشناس

      درود بر اذر بایجان مرگ بر صدا و سیبما

    • بی نام

      قارپیز = هندوانه

      پاسخ ها

      • کاربر

        مواظب باش تو گلوت گیر نکنه!...

    • بدون نام

      ترک ها بی جنبه هستند و مغرور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی که فرق توهین با جنبه بازی یکی بدونه اسمش به ترکی یه چیزه دیگست

      • بدون نام

        شما فارس ها اسم بی غیرتی رو گذاشتین بی جنبه.

      • بدون نام

        کسانی که نشستند تو پایتخت و برای همه شهرها و اقوام جوک های زشت می سازند وقیح اند و از خودراضی . فکر کردند کلان دهاتشون هم یه چیزیه در مایه پاریس و لندن !

      • بدون نام

        از هر چی فارس بدم میاد

    • آنیا از تبریز

      با سلام . کسایی که تفاوت لهجه با زبان رو نمی دونن چه طور می تونن نظر کارشناسانه بدن . تازه واحد ادبیات غنی فارسی رو چطو پاس کردن! جای سوال داره

    • مهدی

      سلام.ای بابا چرا اینقدر الکی حساس میشید خب تو ایران مردم با زبان و گویش و لحجه های زیادی زندگی میکنن پس باید همیشه نقاط مثبت نشون بدن .مردم ایران خندوندن کار آسونی نیست .زیاد حساس نشین .ما همه ایرانی هستین مطمئن باشید این حساسیت قومی گرایی کار سرویس های جاسوسی کشور های دشمن ایرانه که جزء تجزیه ایران به هیچ چیز دیگری فکر نمیکنند مثل همون کاری که تو کشورهای عراق-سوریه-لیبی-تونس-مصر لبنان افغانستان ...انجام دادن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مساله اینه وقتی میخوان برنامه طنز و جوک بسازند یادشون می افته در ایران زبان ها و لهجه ها وجود داره ولی در برنامه های جدی از این زبان ها خبری نیست !

    • مخاطب

      اقایون بلد نیستین برنامه بسازین چرا توهین میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اینطوری نمیتونین سر ملت رو کلاه بزارین و بخندونین و مخاطب جمع کنین.
      اعتبار برنامتونو ب کف رسوندین و اصلا قابل بخشش نیست.

    • ali

      من چطور به کسی که از احترام چیزی حالیش نیست با احترام حالیش کنم که کارش اشتباهه یعنی ..... تو سر کسی که از زبان ترکی چیزی حالیش نیست واسه ما شده چراغ راه به ما میگه زبان آذری در حالی که ما منطقمون آذر بایجان و زبانمون ترکه

    • احمد

      به نام خدا
      یک روز اکبر عبدی با حرفای زشت و بی هویتی که زد باعث رنجش هموطنان عزیز ولایت مدار عرب ما شد
      حالا هم این !
      واقعا برای صدا و سیما متاسفم

    • حمیدرضا

      بعضی هوطنان تورک ما نمیدونم چرا مغرضانه حرف میزنن چرا عموهای فیتیله ای که اصالتا تورک و لر و گیلکی هستن و در این برنامه به تورکها به نوعی بی ادبی کردن چرا گیر میدت به فارسها ؟فارسها این وسط چیکاره بودن که بعضیا مغرضانه میان میگن فارسها فلان فارسها بیسار ـ اقایون بازیگران و نویسنده متن همه از اقوام غیر فارس هستن حتی نویسنده هم اصالت آذری داره پس هرچیزی رو مغرضانه به فارسها نچسبونید هرکسی که فارسی حرف میزنه که فارس نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچی هست زیر سر شما هاست.

      • ali

        شما ببخشید اینجا یه کمی قاتی پاتی شده متاسفانه بعضی فرق توهین و با شوخی اشتباه گرفتن

      • من و تو

        خو داداش من فارسا برگشتن می گن حقتونه و فرصت و غنیمت شمردن هی دادن فرت و فرت بد می گن
        خب شما بگو ما برگردیم بگیم قربونتون بریم که دارین بی ادبی می کنین؟؟؟؟؟

      • ترک بالاسی

        حرفی ازلهجه فارسی در میان نیس
        حرف سر اینه یک ایرانی نباید به هم وتنش توهین کنه

    • بدون نام

      یعنی چقد لوس
      شوخی کردن با لهجه هام شده خط قرمز ...

      ما مشهدیا که خودمون بیشتر از همه با لهجه خودمون شوخی می کنیم و در واقع عشق ...
      در مورد شمالی ها و جنوبی ها و اصفهانی ها و ... صادقه این موضوع ...

      فقط یه عده بی جنبه اند که شوخی کردن با لهجه ها رو توهین حساب می کنن ...

      البته در طول تاریخ ایران بی جنبه کم نداشته و آسیب پذیریشم از همون نقطه بوده

      پاسخ ها

      • ali

        تو که فرق زبان و با لهجه نمیدونی لطفاً نظر نده نمی گن چرا نداد

      • بدون نام

        بچه برو هر موقع فرق زبان با لهجه رو فهمیدی بیا نظر بده. یاشاسن تورک مللتی

      • خاطره

        عزیزم اصلا بحث سر زبان یا لهجه نیست بحث سر فرچه ست.اوکی؟

      • sara

        علی نمیخوای ساکت شی؟؟فهمیدیم ترکیت غلیظه.نه هیچکی نظر نده همه خفه شن که جنابعالی و تیر و طایفت میخواین اینجا اظهار فضل کنین

    • بدون نام

      متاسفم برای برنامه ساز فتیله، این برنامه باید متوقف شود.

      پاسخ ها

      • خاطره

        نه دیگه تا این حد

    • javad

      متاسفم برای رسانه به اصطلاح ملی

    • فائزه

      عموهاي فيتيله رو همه ميشناسيم چندين و چند ساله دارن برنامه اجرا مي کنن اونم براي بچه ها ... واقعا فکر مي کنيد عمدا توهين کردن به يه قشر جامعه چه لزومي داره که اينها اين سابقه طولاني رو ول کنند و به هموطنان ترک توهين کنند.درضمن رفتار هر شخصي نشانه شخصيت اوست.

      پاسخ ها

      • خاطره

        اره کلا ما زود جوگیر میشیم.درسته اشتباه بوده ولی مجازاتش تعطیلی برنامه نیست

      • ترک بالاسی

        خانم اینجاشو درس گفتی رفتار هر کس شخصیتشو نشون میده پس خوب نشان دادند برنامه سازان فیتیله شخصیتشونو

    • رسالت

      من یک مهندس و در عین حال جامعه شناسی هم خواندم
      یک روز اکبر عبدی و مهران غفوریان به عرب های عزیز هموطنم با گفتن جملاتی زشت و رکیک موجب رنجش آنها شدن
      ان زمان شما ترک ها به کمپین حامیان توهین اکبر عبدی تبدیل شدین که الان چند نفرشون اینجا دم از تا کی توهین و سکوت میزنن؛ تا وقتی که شما خودتان را جای هموطنانتون قرار ندین هیچ چیز درست شدنی نیست.
      چون دنیا همیشه علیه یکی نیست یک روز علیه خودته.
      من خودم کار اکبر عبدی در توهین به هموطنان عزیز و میهمان نواز عرب ایران را شدیدا محکوم میکنم همچنین در قبال رفتار فیتیله باید تاسف خورد هر چند بحث بحث طنز بود.
      برخی از ترک هایی که نظر دادن به گونه ای نظر دادن که فرضا سرزمین ایران دشمن ان ها است!
      این در حالی است که ایران اسلامی همیشه مدافع حقوق بشر بوده است
      پس لطفا بذر تفرقه نپاشید
      درود بر هموطنان ارجمند عربم و لرم و کردم و بلوچم و فارسم و مازنم
      من یک پارسی زبانم
      با تشکر از عوامل محترم سایت برترین ها

      پاسخ ها

      • ali

        تو مگه نظره همه ترک ها رو خوندی که در مورد نظر همه ترکها جمع بستی یه چیزی نوشتی نظر خودم من که ترکم احترام مقابل به همه آدم هاس
        چه عرب باشه چه ترک باشه حالا که اینها توهین کردن باید اشتباهشون رو گوش زد کرد مگه غیر از اینه

      • خاطره

        فک نکنم همه ترک ها از این کار اقای عبدی حمایت کرده باشن

    • آبادانی

      این همه طنز درباره ی آبادانی و لر و کرد و عرب در برنامه های تلویزیونی پخش شد صدای هیچکدوم در نیومد.حالا چه خبر شده چقدر ظرفیت پایینه

      پاسخ ها

      • ali

        هر کی به تو توهین کرد همین جور نگاش میکنی میگه دیدی من جنبم زیاده

      • ali

        فرق مجسمه با آدم همینه کسی که فرق توهین و با شوخی نمیدونه

    • محمد

      آقای اردبیلی ما تورک ها به کشور خود ایران افتخار می کنیم و با هیچ قومی مشکل نداریم اگر قومی مشکل دارد باید از اصلاح شود.
      اینجا واس ماست یعنی کل ایران واس ماست!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من ترکم اذری هر کی با من در افتاد اغلادی گت دی یاتی میدونم شعور ترجمه شو فارس زبانان ندارن بمو نن تو کفش

      • بدون نام

        زیاد مهم نیست چی گفتی کسی تو کفش نمی مونه..

      • بدون نام

        user ایشالله خوب میشی من مطمئنم

    • بدون نام

      ترکی حرف زدن اشکالی نداره. این اشکال داره که بگن ترکها فرق تی دستشویی و مسواک رو نمی دونن.
      وگرنه آذری زبانا اون همه هم بی ظرفیت نیستن.

    • سید

      چو نیم کشور ما ترک باشد
      به هر جا میروم یک ترک باشد
      از آن ترسم شب اول قبرم
      یکی از آن ملک ها ترک باشد
      اولا اذری زبان کلمه موهن و بی معنایی هست باید بگوییم ترک زبان
      دوما مسخره کردن معنی خاص خودش رو داره مثلا در سریال پایتخت مسخره کردنی در کار نبود که دوستان میگن جنبه هموطنان مازندرانی بالاست... مسخره کردن و توهین تعریف خاص خودش رو داره و تقلید از لهجه تعریف خودش رو داره
      سوما برخی از دوستان خیلی تند میرند و حرفهاشون بوی تفرقه میده و به عبارتی اب در اسیاب دشمن میریزند!!
      دشمن خیلی وقته با دادن القاب و عناوین تمسخر امیز به هموطنان ترک لر و کرد و... به دنبال ایجاد نفاق است لطفا ما هم با استفاده از این جک ها به دشمن کمک نکنیم همه ما ایرانی هستیم و افتخار میکنیم ترک لر کرد شمالی و ... هستیم اما فارغ از این قومیت در سینه ما یک عشق بیشتر وجو نداره و اون عشق به وطنمون ایرانه هر کسی که این نفاق رو به پا کنه یا خائنه یا جاهل فرقی نمیکنه تهرانی باشه یا هر جای دیگر...
      من ترکم و افتخار میکنم که علاوه بر فارسی به یک زبان زنده دیگر مسلط هستم...
      من ترکم و افتخار میکنم که به غیرت و رشادت در تاریخ از من نام میبرند...
      من ترکم و افتخار میکنم که شهدایی مثل باکری رو تقدیم وطنم کردم
      من ترکم و افتخار میکنم شما چطور؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالاخره یه نفر حرف حساب زد

      • بدون نام

        منم ترکم وخیلی پولدار چون رضازاده و دایی رو دارم

      • کوکنار

        اصولا بزرگترین اشکالتون همینه که مدام میخواین به خودتون افتخار کنین...نه بیشتر از قومیتهای دیگه قابلیت دارین نه کمتر...بشینین زندگیتونو بکنین ...مردم حقیقت رو میبینن و میفهمند لازم نیست هی خودتون رو و افتخارات گذشتتون رو تو بوق و کرنا کنین!

    • ابان

      فکر کنم با جنبه ترین قشر همون روحانیت باشه که این همه فیلم دارن می سازن..حالا اگه اون بچه زبان فارسی داشت کسی اعتراض می کرد؟

      پاسخ ها

      • خاطره

        نه چون اصولا رسانه ملی باید از زبان رسمی استفاده کنه

    • اصفهانی

      تو رو خدا ببنین کار به کجا رسیده اسم اینو گزاشتن توهین!!!
      گفتم حالا تو فیتیله چی گفتن و چیکار کردن بندگان خدا
      یه ذره طرفیت داشتن هم بد نیست!
      والا به خدا یکی تو تلوزیون لهجه اصفهانی حرف میزنه ما لذت میبریم
      .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرق توهین میدونی چیه؟

      • ali

        توهین با شوخی فرق داره متاسفم برا بعضی ها که شوخی کردن با توهین یکی میدونه پس حتماً هر کی به شما توهین و بدو بیرا بگه بهش نگاه میکنین حتماً یه لبخند ملیح هم میزنین میگین دیدی من جنبم بالاس ناراحت نشدم :)))))))

      • خاطره

        مسئله استفاده از زبان ترکی نیست چون تا بوده از این زبان استفاده میشده.دقت کن

    • peyman

      خیلی جالبه هتل داره کلمات انگلیسی استفاده میکنه اما مسافرا ترکن؟؟
      نمیشد هتل دارو ترک میکردن مسافری که فرچه دسشوئی میکنه دهنش انگلیسی میشدن؟؟
      نمی شد به یه روش دیگه یاد داد ممسواک زدن رو؟؟
      یعنی بچه ترک فرق مسواک با فرچه رو نمیدونه؟؟
      و هزارتا سوال دیگه
      مثل اینکه دوستان فرق طنز رو با توهین نمی دونن؟
      اینکه یه بچه دهنش بوی ..... میده خودش نمیفهمه؟
      خواهشن تهرانی ها عزیزهم بدون تعصب این فیلم برنامه رو قضاوت کنن

      پاسخ ها

      • سینا

        فقط یک نظر رو حساب شده دیدم که اینم نظر شما بود...مرسی...مثبت

    • علی

      سلام.من بک نکته جالب دیدم.تا حالا تو یک فیلم یک زن فاحشه ترک دیدید؟هر چی زن دختر فاحشه هست فارسن تو فیلما اصالتا تهرانی.حیف خون شهدای ترک زبان که برا وطنمون دادن.ننگتون باد مسول این برنامه.

      پاسخ ها

      • مريم

        خدا شفات بده

      • بدون نام

        من خودم ترک زبان هستم ولی خوشم نمیاد اینطوری با هم صحبت کنیم.
        خواهشن به هم دیگه احترام بگذاریم.

      • بدون نام

        داری فرهنگت رو به رخ ما میکشی؟

      • بدون نام

        حیف خون شهدای ترک زبان که برای وطنمون دادن؟؟؟!!!!!!!!!واقعا برات متاسفم اب تو اسیاب دشمن نریزید...

      • بدون نام

        بیشترین شهدا را استان اصفهان تقدیم ایران عزیز کرد ولی کل شهرک صنعتی را جا دادن تو تبریز و به قول خودتون شهر اولین ها ما چیزی میگیم؟

      • خاطره

        یعنی میگی تهرانیا....؟استغفرالله
        یامن اشتباه متوجه شدم؟

      • ام البنین

        خو آخه این چه طرز حرف زدنه برادر من
        تو اینطوری می گی خو یه تهرانی میاد بدترشو میگه بعد میشه واویلا
        آخه به زن و دختر مردم چیکار دارین
        به خدا خیلی ناراحت کنندس
        ما مسلمونیم آیا؟؟؟؟؟

    • یه دوست

      توهین به هیچ وجه کار خوبی نیست اما توروخدا کمی جنبه مونو ببریم بالا...من موافق کار آقایون نیستم اما باید انعطاف پذیر باشیم...نه تنها هموطنای آذریمون...کلا میگم.

    • لاله

      ماشاالله صدا سیما انقدر سرگرم کوبیدن دولته دیگه وقت نظارت رو برنامه های خودشو نداره خخخخخ
      تو برنامه ی شبکه ی افق هم که یه گند دیگه زدن

      پاسخ ها

      • خاطره

        عی وااااااای باز چی شده

    • amir

      ماایرانیها هیچ زمان همدیگررا مسخره نکرده ونمی کنیم اما متاسفانه یکسری اشخاص مردم را حساس می کنند واین کاراصلاً درست نیست.
      عموفیتیله ها خودشون آذری زبانن حداقل حرمت خودشون را که نگه میدارند
      هیچ وقت دربرنامه ای که اسمش طنز است حرفی یا مطلبی را جدی نگیرید
      واجازه ندهید کسی یا کسانی با احساسات شما بازی کنند
      رئیس سازمان هم ظاهراً زود تحت تاثیر قرارگرفته اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اذری زبان باباته

      • بدون نام

        این چی میگه؟

      • ali

        ما چیزی به اسم آذری زبان نداریم. ترک زبان

    • بدون نام

      مگه چی گفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بو ندیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • خاطره

        سرچ کن خب

    • اتحاد اقوام ایرانی

      عزیزان ترک آذربایجان، قربون همتون برم، بابا جان اینها چهار قسمت پایتخت ساختند، یعنی اگر می خواستیم می تونستیم یک شبکه رو تعطیل کنیم، لطفا خویشتندار باشید، از دستشون در رفت دیگه، عذرخواهی هم کردند، همین که از شما ترک ها حساب می برن و زود عذرخواهی کزدند، ابهت شما رو می رسونه پس شمام دیگه غذرخواهی رو بپذیرین. یاشاسین آذربایجان، یعنی کلا از ترکی همین رو بلدم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کارشون بی پاسخ نمی مونه.

      • بدون نام

        درود بر تو که به این زیبایی گفتی" ترک زبان"

      • بدون نام

        این کارشون بی پاسخ نمی مونه ؟؟!!حالا میخواین چیکارشون کنید چرا اینقدر جناییش می کنید؟؟پذیرفتن این موضوع که سهوی یه اشتباهی رخ داده اینقدر سخته..

      • خاطره

        : )

      • سینا

        من میتونم بهت کاملا روشن و اشکار توضیح بدم که این کارشون کاملا عمدی بود و پشتش برنامه بوده....تو نظرات گفتم اون اخراست میتونی بری بخونی

    • علیرضا

      بابا تقریبا 20سال دارن برنامه اجرا میکنن خود آقای مسلمی آذری زبان خیلی هم فرد با ادبی حالا یک خطایی شده انشالله دیگه تکرار نمیشه

    • موغانلی

      اولا همین نوشتن آذری زبان حرکتی فاشیستی و در جهت اهداف به بار نشاندن اقدامات نژادپرستی رضاشاه خائن است که همین تفکر فعلا در برخی موجود است .
      ما تورک زبان هستیم و از نظر زبان شناسی در قالب زبانهای التصاقی - سومری هستیم و عزیزان فارس زبان در قالب تحلیلی هند اروپایی.
      و در ضمن عذرخواهی این عوامل اصلا قابل قبول نیست چون اگر بارها تکرار شده با عذر خواهی تمام نمی شود.
      یا باید منتظر پاسخ کوبنده ای باشند یا از رئیس صدا سیما تا مدیران و ناظران همه مسئلان مربوطه اخراج شوند. کمترین خواسته ما این است.

      پاسخ ها

      • خاطره

        بابا شما چرا انتظار دارین همه فرق آذری و ترکی رو بدونن؟یعنی تمام ترکها هم اینو میدونن؟نه واللا

    • بدون نام

      یاشاسین آذربایجان .
      توهین کردن با اجرا و بازی کردن به زبان آذری فرق دارد. در فیتیله فقط توهین و مسخره ....... بود .

    • سپید70

      سلام
      فقط میتونم در یک کلمه بگم متاسفم....

    • فاطمه

      پشت این ماجراپان ترکها هستند باورتون میشه شبکه ی شما برای توصیف هواداران تراکتور از واژه ی گرگهای سرخ آذربایجان استفاده کنه؟؟؟؟سیماداره عملا به دست پان ترکیستها اداره میشه سریار دیار کهن که به توهین بختیاریها پرداخت وپایتخت و......................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واژه ی گرگهای سرخ اذربایجان چه مشکلی دارد؟
        این واژه برگرفته از قیام سرخ جامگان است...
        و اینکه گرگ سمبل ترکهاست هر قومی روی زمین سمبلی برای خود دارد مثلا عقاب سمبل امریکاست

      • ali

        تنهایی فکر کردی

    • بدون نام

      من برنامه را دیدم واقعا توهین بسیار زشت و عامدانه ای بود

    • ایرانی

      سلام من ایرانیم اصلا یک کلمه اذری هم بلد نیستم ولی از توهین به اقوام مختلف کشورم متنفرم باید خجالت بکشید.جنگو یادتون رفته چقدر شهید از اقوام مختلف دادیم,چقدر مفاخر ادبی,هنری,ورزشی و....از اذربایجان و ترک زبانها داریم . واقعا شرم اوره به دسیسه دشمن دامن میزنید و تفرقه ایجاد میکنید.

    • بدون نام

      متاسفانه صداوسیمایی که انحصاری دست یه گروه باشه اینجور پیامدها را هم به دنبال میاره حتی با اجرای برنامه طنز از یه قومیت انگار قصد این افراد تیکه تیکه کردن خاک ایرانمان هستن ازیک طرفم اینقدر برنامه های صداوسیما مزخرف شده میخوان با اینگونه اجراها جذب مخاطب کنن برادرهای عزیز صداوسیما اسم این نهاد رسانه ملی هستش باید دراینگونه نهادها رعایت ادب واحترام به تمام قومیت های کشورمون لحاظ بشه اگرهم میگن مادیگه چه برنامه هایی پخش کنن تا مخاطب جذب برنامه هاشون بشه بهتره شبکه رسانه ای روخصوصی کنن تا اگه مردم از برنامه های اون شبکه خوششون نیومد شبکه روتحریم کنن ولی تورسانه ملی این کار غیر ممکنه

    • سرسکندلی

      ما ترکا باشما شمالی جنوبی و... کلی فرق داریم.خودتونو با ترکا مقایسه نکنید شما کنار باشید،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امر دیگه؟؟
        خود خاص پنداری در چه حد!!

      • بدون نام

        به پا نفتی نشی قشنگ

      • بهروز

        واقعاخجالت هم خوب چیزیه متن اول سایت رازدی آذری زبان.که یک اشتباه مهلکه.شماپانفارسها بااین کارهاتون اگرایران راتجزیه نکردین توف بنداز تو روی انکارکنندگان تورکها.آقاجان هیچ وقت یک فارس را بایک تورک مقایسه نکن. الان سال 97هستش جنگ اقتصادی آمریکاهم باترکیه آغازشده وهم باایران .اولا ترکیه به احترام همجواری حرف آمریکایی ها رادرخصوص تحریم ایران پس زد.دوما شما فارسهاعوض اینکه به دولت کمک کنیدتاازبحران گذرکندباخرید دلار وسکه واحتکارکالا به آمریکادراین جنگ کمک کردین ولی ترکها درتورکیه صف کشیدن برای فروش دلاروشکه وطلا برای دولت.وضمنا قطر وکویت وماکستان وآزربایجان به یاری تورکیه شتافتند ونزاشتن ارزش لیرپایین بیاد.به کمک شما چه کسانی اومدن آقای پارسینه.ماترکیم ماشرف داریم.ماحتی جلوی قلدرهایی همچون ترامپ متحدهستیم وکشورهای دیگرهم کمکمان کردند.تورا به امام حسین متن بنده را منتشرکن تادوستان نظردهند

    • بدون نام

      این اولین بار نیست ومطمنم اخرین بار هم نخواهد بود این قدر باغیرت آذربایجانی که زبانزد جهانیان است بازی نکنید

      پاسخ ها

      • هرکی

        خخخخ این و برام اس ام اس کن

    • سینا

      تو پاسخ به اون دوستی که فرموده 4 سال گویش مارو مسخره کردن باید بگم اولا شما خودتون هیچ عکس العملی نشون ندادید این یک....دوم هر وقت دهن شما رو هم چاه مستراح فرض کردن پاشو اعتراض کن

    • ترک نیستم ایرانیم از دیار پارس

      فیتیله جمعه تعطیله را نباید تعطیل کنند.
      من موافق برنامه فیتیله هستم
      هر کی مشکل داره مشکلش به خودش ربط داره
      اکبر عبدی را هم ممنوع التصویر کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر بود به جای ان جمله طولانی برای معرفی خودتان میفرمودید من فارس هستم ...

      • ali

        تو زیاد به خودت فشار نیار

      • خوزستان

        چه گندی بزرگ تر از توهین پیشین عبدی؟؟؟

      • تورک قیزی

        اکبر عبدی توهین کرد خو اعتراض کنید ممنوع التصویر کنید
        مگه زبون ندارید؟؟؟

    • بدون نام

      با توجه به جنبه این مردم غیور و زحمت کش و شهید پرور (هر چند معلوم نیست بعضی از ادمای لاابالی مال کدوم سرزمین و خاک هستن)چارلی چاپلینو از تو قبر بکشیم بیرون واسمون فیلم صامت بسازه ,نظرتون چیه؟؟؟

      پاسخ ها

      • کوکنار

        خخخخخخخ....خیلی خوب بود:))

      • ترک بالاسی

        هیچ کس حق توهین به دیگری را ندارد زیرا که توهین کاری غیر انسانیس
        هر جور راحتی برو بکش بیرون برات طنز بسازه

    • سولماز

      توهین به نرکها عادت صدا و سیماست ازقدیم توی فیلمها ترکها یا نظافتچی شهرداری میشند یا صاحبخانه .اصلا نقش دکتر .مهندس به ترکها داده نمیشه هیچ وقت

      پاسخ ها

      • 11

        گل گفتی!....آفرین

      • بدون نام

        هر چی خلافکار هم هست تهرانیه!!
        آیا شایسته نیست ما شیشه های صدا و سیما رو بیاریم پایین!!

      • بدون نام

        آخه فلک زده کی گفته تهران مال فارسهاست
        انگار یادتون رفته که کی تهران پایتخت کرده
        انگار نمیدونین که نصف جمعیت تهران ترک هستن
        دوستان فارس زبان مقیم تهران جوگیر شدن حسابی

      • زنده باد فارسی زبان ها

        دیگه توهم ورتون داشته

    • آنا یوردوم اذربایجان

      متاسفانه مسئولین رسانه ملی همیشه به ترک های ایرانی لطف داشتند که امیدوارم لطف اینها باعث از هم گسیختگی ملتهای ایران و نابودی اتحاد نشود
      یکی از این الطاف واژه مجعولی به نام اذری هست که من هر چه به گذشته برمیگردم و تحقیق میکنم مجعولتر میشود یعنی هیچ گونه فولوکور ،داستان، نبشته ، کتیبه و پیشینه و تاریخی ندارد ، همچنین از هیچ کدا از منابع معتبر علمی هم تایید نشده که اذری چیست؟ کسی میداند چیست به حقیر توضیح دهد؟ متاسفانه نتایج اینگونه توهین ها باعث ظهور رگه های شدیدی از پانترکیسم شده است که اختلالات شدیدی در جامعه به وجود می اورد امیدوارم این مشکل حل شود
      برای ما اذرباجانی ها همسایگی با ملت های فارس و کرد و لر و بلوچ و تات و ... افتخار است و تاج سر وسرور ما هستند ولی اهداف این توهین ها چیست نمیدانم.؟

      امیدوارم منت گذارده و متن را منتشر کنید،
      پاینده بمانید...

    • حسن از تبریز

      اینایی که این گونه برنامه هارا درست می کنند باید از روزنامه ایران که توهین کرده بود عبرت می گرفتند

    • محمد

      ای بابا
      کی توی جمع هست که تا حالا با ترک ها برخورد نداشته؟
      اتفاقا برخی از ترک ها جزء نژادپرست ترین افراد ایران هستن.
      اصلا خودشون حتی بقیه ی ترکا رو قبول ندارن؟ ترکای تبریز، بقیه رو آدم حساب می کنن؟
      شماها کی شدین 30 میلیون که ما خبر نداریم؟
      بابا غیر از مناق محرومتون، الآن کدوم یک از بچه هاتون ترکی حرف میزنه.

      پاسخ ها

      • قشقایی تورکی

        تو محمد لازم نکرده نقش انگلیس و بازی کنی وفتنه بندازی و حکومت کنی بهتره بری گم شی

      • خاطره

        وسط شهر هم بچه هامون ترکی حرف میزنن

      • کوکنار

        آفرین محمد...خیلی خوب و دقیق گفتی...خودشون بیشتر از هر قومیتی با هم اختلاف نظر دارند.

      • هرکی

        آقا محمد خوشمان آمد آفرین زنده باد

    • تورج

      من خودم یه ترکم .... ولی تعصب بیجا ندارم ... به نظر خودم زبان ترکی شاد کنندس.... چیز خاصی من تو فیتیله ندیدم .... ملت جو گیر ما هم که همیشه یه بهونه میخوان الکی قیل وقال کنن ... مشکل گنده تر ازین داریم این بنده خداها که کاری نکردن

      پاسخ ها

      • امین

        من ازبیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد ! تو تو جان !! شما همون بهتر که مسواک بزنی !! در ضمن اشتباها مثبت دادم

      • بدون نام

        موافقم

    • بدون نام

      به نظر من این فارسا کاری جز مسخره کردن ندارند.

      پاسخ ها

      • خوزستانی

        بابا مشکل تو فرهنگ خانوادگیست دیگه!!!

      • خاطره

        نه دیگه تا این حد

      • آیلین

        خوزستانی الکی اسمه خودت و خوزستانی نذار و خودت به اعراب اصیل نچسبون تو فقط یه فارس بی هویت هستی همین

    • بدون نام

      خیلی گشتم ببینم چی شده که این ترکا سر و صدا راه انداختن پس قضییه اینه

    • ترک

      جالبه بعضی ها هنوز نفهمیدن توهین به ایران و ایرانی ترک و کرد و مازندرانی و ..... نمیشناسه بدبختی اینه که تعصب ایرانی بودن از بین رفته

    • رامین

      متاسفم برای کسانی که راحت به کوروش و فردوسی فحش میدن ولی از با شوخی خیلی ساده خونشون بجوش میاد و تمام ایران رو به باد فحش وناسزا میگیرن

      پاسخ ها

      • 1

        شما کوروش و فردوسی رو میشناسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • ali

        تو این گیری بیری تو چی میگی

      • خاطره

        aliمیدونستی تعداد کامنت ها محدودیت داره؟ینی بیشتر از یکی دو تا غیر مجازه؟منم نمیدونستم تازه فهمیدم

      • بدون نام

        کوروش چندگانه پرست مال فارسهاست نه ما!!!!

    • احمد ایرانی

      ترک هایی که فکر میکنن خارجین خب برن کشورشان
      ما ایرانیم
      ما ایرانی هستیم ما کرد و بلوچ و عرب و تات و فارس ایرانیم

    • بدون نام

      همون موقع طنرپرداز روزنامه ایران پوستش کنده میشد الان حساب کار دست خیلیها بود .

    • سعید

      شرف چیز خوبیه که همه لایق داشتنش نیستن
      شخصیت و فرهنگ اینا همینه بیشتر از توهین بلد نیستن

    • ترک

      جالبه که بعضی ها هنوز فرق نمایش به یک زبان خاص رو با مسخره کردن مردم یک دیار اشتباه گرفتند کی و کجا نلیت یک شهر رو نفهم جلوه دادن جنابان با جنبه این همه تو خود فتیله به زبون ترکی حرف زدن ما چیزی گفتیم شما که دم از جنبهبالا میزنی دندوناتو با برس توالت بشور بقیه حال کنن

    • بدون نام

      هو...حالا با همه لهجه ایی شوخی شده...چه خبره مگه....کاش غیرتو همه جا به خرج بدین ...این رسمش نیست....

      پاسخ ها

      • ali

        اولاً فرق زبون با لهجه رو بدون دوماً از اون هو گفتنت معلومه چه شخصیتی داری سوماً فرق شوخی رو با توهین بدون چهارماً الان من با ...... توهین کنم تو واقعاً همین جور بروبر وایمیستی منو نگاه میکنی

      • بدون نام

        خوب اگه همه جا غیرت به خرج نداده بودیم که شما الان اینجا نبودی عموووو....

      • بدون نام

        هو !!! تو خانواده این جوری حرف می زنید با هم ؟!

    • بدون نام

      چطور چند سال این سریال مضخرف پایتخت ساخته میشه و به لهجه و گویش مردم مازندران اهانت میشه کسی مطلب نمی نویسه تو سایتها؟؟؟؟
      الان هم باید تحمل کنند برادران آذری زبان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمو کلا تو باغ نیستی هاااا اینجا بحث لحجه نیست ....بعدشم چرا میسوزی خب اعتراض می کردین ...

      • بدون نام

        خب شما برین مطلب بنویسین شما هم نظر بدین مگه کسی جلو شما رو گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • سینا

        ما غیرت داریم اعتراض میکنیم شما ندارین به جای خود برد غیرتت رو ارتقا بده

    • بدون نام

      وقتی یک سریال موهن مثل پایتخت 1 تا .... ساخته میشه و همه می خندین و کرکر می کنین ، باید ظرفیت داشته باشید

      پاسخ ها

      • ali

        اول برو فرق توهین و با شوخی بفهم بعد بیا نظر بده

      • خاطره

        واقعا اونم موهن بود؟
        من که با دیدن اون فیلما بیشتر به دوستان عزیز مازندرانی ارادت پیدا کردم

    • سعید

      شرف چیز خوبیه که همه لایق داشتنش نیستن
      شخصیت و فرهنگ اینا همینه بیشتر از توهین بلد نیستن

    • مهران کریمی

      شکی نیست آذربایجانی های عزیز برای ما قابل احترامن. ما اسطوره از آذربایجان زیاد داشتیم و هنوز هم نوابغی از اون خطه ظهور می کنه ولی شخصا فکر میکنم این موضوع خیلی لوووووس و بی مزه شده. خواهش می کنم با شوخی و طنز و امثالهم منطقی تر برخورد کنیم.

      پاسخ ها

      • ali

        واقعاً ما هم مشکلی نداریم ولی وقتی دارن به زبان مادریت توهین میکنن نه شوخی تو بالا غیرتن جای ما بودی مثل مجسمه وایمیستادی تماشا میکردی یا اعتراض ؟

    • حکایت جووون ایرانی

      مثلا اگر فارسی صحبت می کرد توهین به فارس زبانان نبود؟
      یا اگه یزدی صحبت میکرد یا لری یا یا یا .....
      این برنامه رو دیدم چیزی جز آموزش به بچه ها توش نبود حالا با لهجه ترکی اجرا شد دلیلی نمیبینم انقد بخاین بهش حساس بشین
      بخدا 4 تاسریال پایتخت ساختن مازندرانی های خونگرم با فهم و دانششون فرق طنز و توهین رو از هم میدونستن که بهش اعتراض نکردن چون چیزی جز طنز نداشت
      برام جالبه اگه پایتخت به زبون ترکی بود با این شرایط چه اتفاقی میافتاد

      پاسخ ها

      • ali

        شوخی با توهین فرق داره متاسفم برای کسایی که فرقشو نمیدونن و می خواین توجیح کنن

      • بدون نام

        کوچولو شما بگو چی یاد گرفتی از این برنامه که مام دیگه نگیم توهین شده...

    • اذری زبان

      سلام درسته که کار بدی کردند ولی دیگه نباید زیاد سخت بگیریم چون بچه ها دلگیر میشن و سیاسی نیز همین طور اذر بایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی

    • بدون نام

      تا زمانی که صداوسیما با ساخت سریال بی محتوا پایتخت مردم را می خندونه ، نباید توقع بیشتری داشت نسبت به لهجه های دیگه سریال یا برنامه ای نسازه

      پاسخ ها

      • خاطره

        یکی نیست به دوستمون گوشزد کنه ترکی لهجه نیست و...

    • امین

      اونهایی که این برنامه رو توهین به ترک ها و آذری ها نمی دونن و معتقدند که ما باید با جنبه باشیم لطفا تشریف بیارن دندونهای خودشون رو با فرچه توالت ما مسواک بزنن

    • بدون نام

      اگر شما جای مازندرانیها بودید چه می کردید؟؟

      پاسخ ها

      • ali

        یعنی شما میگید اگه کسی توهین کرد مثل مجسمه وایسیم نگاش کنیم بدون هیچ اعتراضی یعنی در این حد شما ........؟

    • یاشاسین ایران

      بنده تمام نظرات را مطالعه کردم و به غیر از توهین شبکه 2 به یک نتیجه دیگه رسیدم که اختلاف اصلی بین ترکها و فارسا این است که فارسها به ترکها میگویند شما ترک نیستید و "اذری " هستید ولی هیچکس نمیداند این کلمه جعلی اذری چیست؟ من هم نمیدانم تا جایی که من میدانم برای فهمیدن اینکه ملتی به چه زبانی صحبت میکند و هویتش چیست را از خود ان ملت میپرسند! یا غیر از این است؟ حال ما اگر برویم از مادر بزرگان یا پدر بزگانمان بپرسیم میگویند ترک ایرانی هستیم!
      یعنی چی که برای عده ای دیگر بگوییم زبان شما این نیست و فلان است! البته بدون هیچ سند و مدرکی!
      ترک ایرانی بهترین و برازنده ترین نام برای هموطنان ترک زبان است..
      اگر هموطنان فارس میخواهند حداقل نصفی از اختلافات میان ترک و دیگر اقوام حل شود واژه ی جعلی اذری را به کار نبرند به همین راحتی این مشکل حل میشود و قدمی به سوی اتحاد برداشته میشود.

    • tsima

      درود بر فیتیله جمعه تعطیله
      این برنامه خیلی اموزنده و محترم است
      بجای این کار اکبر عبدی را ممنوع التصویر کنید
      زنده باد برنامه خوب فیتیله جمعه تعطیله
      واقعا من تعجب میکنم کجا بهتون توهین شده!!
      فیتیله را باید پخش کنید باید پخش کنید باید پخش کنید

      پاسخ ها

      • پسر ترک

        عزیزم دوس داری عموها برات برنامه اجرا کنن؟اخیییی اگه دوس داری برو شب پیششون برات زنده برنامه اجرا کنن

      • ali

        آخی شما زیاد برنامه کودک نگاه میکنید بمیرم براتون

    • سينا از سولدوز

      خوب شما هم وطن هاي عزيز بريد تاريخ رو نگاه كنيد ببينيد تركها چقدر حكومت كردن بقيه چقدر؟به هيچكس هم توهين نميكنم

    • من ایرانی ام نه ترکی

      میگن چرا ماهواره میخرین
      اقا من از برنامه فیتیله خوشم میاد به چه حقی تعطیل کردین برنامه را؟
      مگه چی گفتن؟
      اگر جرائت داشت صدا و سیما اکبر عبدی را ممنوع التصویر میکرد نه این برنامه خوب و زیبای فیتیله
      واقعا متاسف شدم خبر تعطیلی فیتیله را شنیدم
      اکبر عبدی را بخاطر گزافه گویش ممنوع التصویر کنید

      پاسخ ها

      • ali

        واقعاً کجایی عمو یه کم بیا پایین تو فضا چیزی نیست

    • بدون نام

      بابا برنامه کودکه برنامه طنزه
      ترکای عزیز یه کم ظرفیت تون بالا ببرید
      ممنون

      پاسخ ها

      • پسر ترک

        ببین تو یکی دیگه دخالت نکن.میام کاسه کوزتو میریزم بهما.کله قلقلی

      • بدون نام

        ترک ها در ترکیه اند ساکنان اذربایجان بزرگ (اذربایجان ایران و جمهوری اذربایجان) آذری اند و فقط زبانشان ترکی است.

      • ali

        عزیز برو تو لغت نامه دهخدا دارم آدرسشم واست میگم فرق توهین و با شوخی بدون بعد بیا نظرتو بگو

      • sara

        یعنی علی زیر تمام کامنتا در فشانی کرده.احسنت احسنت

      • خاطره

        سارا منم زیر نصف نظرات درافشانی کردم و فک کنم تو هم زیر یک چهارمش. : )

      • توهم ترکی

        ترکای عزیز این قدر ناراحت میشید

    • بدون نام

      عزیزم شوخی. بالهجه خیلی با توهین فرق میکنه. در ضمن بهتر فارسی زبانان راجع به این موضوع نظر ندن چون به شما مربوط نمیشه

    • نفهم بفهم

      خدایا کاری ک که بفهمن شوخی و توهین فرق دارن!
      شوخی یعنی حرفای جناب خان
      توهین یعنی به کسی بگی که فرچه توالت تو دهنش کرده.
      عزیزمن بفهم بفهم بفهم بفهممممممممم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا تا آخرت هم نمیفهمن چون خودشونو زدن به نفهمی

    • ویدا

      منم ترکم البته ترک قشقایی کسایی که میگن چرا ترکا بی جنبه هستن باید بگیم که ما بی جنبه نیستیم اتفاقا جنبه ی ما خیلی زیاده چرا که از اول که یادمون میاد همیشه تحقیر و توهین میشدیم......مدرسه.....دانشگاه.....دنیایی مجازی و.....و......و....هیچی نگفتیم و سکوت کردیم الان هم که صدا وسیما شماهایی که میگید شوخی بود چرا واسه علی ضیا این حرفو نزدید و گفتید خیلی بی احترامی شده باید ممنوع التصویر بشه ما از اکبر عبدی هم حمایت نمیکنیم و میگیم حرفی که زدن اصلا در شانشون نبود الان هم میگیم دیگه بسه واقعا جای تامل داره..........

      پاسخ ها

      • خاطره

        وااااااااااااای ویدا خودتی؟یا یه ویدای دیگه ای؟

      • الیز

        خاطره خانم شما برین دکتر خودتونو نشون بدین خدا شفایتان بده

      • خاطره

        الیز خانوم حیف که اون چیزی که میخواستم بگم غیرقابل انتشاره
        تو چی میگی دیگه؟

      • تهرانی

        آفرین خاطره جون برو من باهاتم

    • ناشناسوای

      وای چقدر نظر.ولی دریغ از یک نظر راحع به برجام.افسوس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم ادرسو اشتباه اومدین

    • سمیراگنجهء

      سلام
      من اردبیلی هستم
      کار اینا خیلی بی احترامی بود خیلی ناراحت شدم ناسلامتی اینا الگوی بچگی های من بودن حیف شد ولی منظوری نداشتن چون بکیشون ترکه دیگه
      بچه ها خودتونو اذیت نکنین ماایرانی هستیم ترک ، کرد ،لر،بلوچو فارسو،،،اینابهونن نباید به همدیگه توهین کنیم

    • سمیراگنجهء

      سلام
      من اردبیلی هستم
      کار اینا خیلی بی احترامی بود خیلی ناراحت شدم ناسلامتی اینا الگوی بچگی های من بودن حیف شد ولی منظوری نداشتن چون بکیشون ترکه دیگه
      بچه ها خودتونو اذیت نکنین ماایرانی هستیم ترک ، کرد ،لر،بلوچو فارسو،،،اینابهونن نباید به همدیگه توهین کنیم

    • حسین

      جای تاسفه برای کسانی که خود را مردمی با فرهنگ و شعور! می دانند …این گونه رفتارهای صدا و سیما باعث میشود که ما در نظر و عقاید خود تجدید نظر اساسی کرده و خودمونو از سایر ملت ایران جدا بدونیم درستش هم همینه.... آذربایجان مغز متفکر ایران است که متاسفانه در حق آن بسیار ظلم شده و می شود...یاشاسین آذربایجان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مغز متفکر؟

      • بدون نام

        مغز متفکر خخخخخ

    • پسر تبریزی

      ??آیا میدانید توهین به تورک:??

      توهین به نیم میلیارد مردم دنیا هست؟
      توهین به 15% فضایل و دانشمندان جهان هست؟
      توهین به نیمی از شهدای 8سال دفاع مقدس هست؟
      توهین به قوم قزل باش که مدافعان خطرناکترین حمله به ایران با شمشیر مقابل توپ پرتغلالیا هست؟
      توهین به سلسله های صفویه و افشاریه هست؟
      توهین به شاه عباس کبیر و شاه اسماعیل بزرگ هست؟
      توهین به نادر شاه افشار هست؟
      توهین به سردار بابک خرمدین هست؟
      توهین به ستارخان و باقر خان هست؟
      توهین به اسطوره فوتبال آسیا هست؟
      توهین به قویترین مرد جهان هست؟
      توهین به پهلوان پوریای ولی هست؟
      توهین به جهان پهلوان تختی هست؟
      توهین به جهانبخت توفیق سرابی اولین مدال آور کشتی ایران هست؟
      توهین به عبادالله سرابی نامیترین پهلوان زمان قاجار هست؟
      توهین به هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران هست؟
      توهین به نابغه ریاضی محسن هشترودی هست؟
      توهین به کاپیتان شهریاری نابغه خلبانی هست؟
      توهین به سپاه عثمانی عظمت جهان اسلام هست؟
      توهین به نصف مردمان سرزمین ایران هست؟
      توهین به شاعرانی همچون عطار و خیام و نظامی و شهریار و پروین اعتصامی هست؟
      توهین به مردم توسعه یافته ترین شهر ایران,تبریز هست؟
      توهین به بومیان سومری ایران قبل از ورود اریاییها هست؟
      توهین به تاریخ و تمدن ایران هست؟
      توهین به سومین زبان با قاعده جهان هست؟
      توهین به اکثر مفاخر ایران چه علمی چه ادبی چه ورزشی هست؟
      ودر نهایت توهین به عاشقان اباالفضل هست؟
      بعله گلم,توهین به تورک تف سربالاس,توهین کنی به شعور و فهم خودت توهین کردی ...

      "یاشاسین آنایوردوم آذربایجان"

      پاسخ ها

      • حکایت جووون ایرانی

        همشووو دنده یک رفتی صفه کلاچ سوزوندی
        یواش تر بابا چیزی نشده

      • بدون نام

        نه اول دی بو

      • بدون نام

        بله بله فهمیدیم چی شده الان هان؟ چرا اینقدر هوچی بازی در میارید؟ توهین کردن توبیخ میشن اخراج میشن دیگه این حرفا چیه انگار همه مردم دارن روز و شب توهین می کنن..

      • بنابلی

        یاشاسین آذربایجان ...

      • محمد

        نصف مردم ایران؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        چه جوری حساب کردی؟
        از کی تا حالا ترک و آذری یکی شدن؟
        آذری ها از اقوام ایران باستان هستن و ترک ها از اقوام غیر ایرانی وارد شده به ایران یا همون ترک ایرانی.

      • توهم تووووورکی

        تو اول برو مسواکت و بزن بوی گند میاد

    • حسین

      جای تاسفه برای کسانی که خود را مردمی با فرهنگ و شعور! می دانند …این گونه رفتارهای صدا و سیما باعث میشود که ما در نظر و عقاید خود تجدید نظر اساسی کرده و خودمونو از سایر ملت ایران جدا بدونیم درستش هم همینه.... آذربایجان مغز متفکر ایران است که متاسفانه در حق آن بسیار ظلم شده و می شود...یاشاسین آذربایجان

      پاسخ ها

      • حکایت جووون ایرانی

        مغز متفکر ایران؟!!!!!
        بله من دیگه حرفی ندارم خخخخخخخخ

      • بدون نام

        مغر متفکر ایران؟؟؟؟؟؟؟درستش همینه که جدا بدونید؟؟؟؟؟چرا شما جوری حرف می زنید که انگار از مردم ایران طلب کارید؟؟؟

      • بدون نام

        لایک حسین

    • بدون نام

      ما ترکها از غیر ترکها بدمون میاد.

      پاسخ ها

      • تورک ایران

        اولن اونی که این کامنت و گذاشته تورک نیست و می خواد تورکها رو بد جلوه بده ٬بدم تو غلط می کنی بدت می یاد٬من یه تورکم و عاشقه همه مردمم فرقی نمی کنه سیاه و سفید عرب و تورک و کرد ولر و ایرانی و غیر ایرانی مــــــگر کسی که به زبانم و اقوامم و کشورم توهین کنه که در اونصورت ازش متنفر می شمممممممم

    • پندار

      تو کامنتهای بالا من نفهمیدم فرق واژه ترک با آذری چیه. یا ترک زبان و آذری زبان .اگه میشه بگید.


      ضمنا کاملا مخالف توهین هستم. از جوکهای ترکی و لری و قزوینی و رشتی واقعآ دلم میگیره. من خودم به شخصه جوکهای اینجوری رو نه لایک میکنم نه پخش میکنم.
      درصورتی که هرچی دوست ترک داشتم هیچ بدی ازشون ندیدم.ولی منشآ این همه جوک و توهین چیه؟
      کاش دیگه این جوکهای مزخرف رو پخش نکنیم. بخدا ناراحت میشم وقتی برام میفرستن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما
        فرق ترک با اذری این است که اذری یک واژه جعلی هست و گذشته و تاریخی نداره یعنی هیچ کسی به این زبان ننوشته و صحبت نکرده است این زبان باصطلاح اذری پیشینه 70 ساله داره که اولین بار احمد کسروی در رساله 56 صفحه ایش آن را اختراع کرد و نه کشف ...
        زبان ترکی سومین زبان دنیاست و تاریخی چند هزار ساله داره که اگر به جزییات بپردازم متنی طولانی خواهد بود
        این توهین هایی که میبینی بیشتر به ترکها شده، ولی رشتی و لر و ... هم از این توهین ها جان سالم به در نبردند و این همان سیاست معروف انگلیس هست که میگه " تفرقه بنداز"
        بنده هم امیدوارم که دیگر جوک های توهین به ملت ها رو در مجازی نبینیم

      • بدون نام

        منم اصلا نفهمیدم جوری جبهه گرفتن در برابر اذری زبان انگار ببخشید فحششون دادن امیدوارم یکی توضیح بده تا ما بفهمیم ...

    • بدون نام

      خیلی گشتم ببینم چی شده که این ترکا سر و صدا راه انداختن پس قضییه اینه...
      فرچه توالت و مسواک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مث اینکه زیادی رفتی تو نخ این فرچه توالت

      • خاطره

        بخدا خیلی گشتن نداشت ادرست کجا بود؟

      • مسعود

        نه داداش قضیه اون نیست..
        قضیه از توی بی عقل نشئت میگیره ک فرق بین شوخی و توهین رو نمیدونی. قضیه از اینجاست ک امثال حضرت عالی با این ترک و کرد و لر و فارس خطاب کردنتون چ ظلم ها و چ تفرقه ها ک میان این مردم نینداختید. نمیفهمید و نمیخواهید ک بفهمید. قضیه اینهاست برادر. قضیه بر سر فرچه توالت و مسواک نیست ک میگویی ترکا بر سر آن دعوا راه انداختن. فرچه و توالت ب خودی خود مسئله نیست. مسئله اصلی کژفهمی و شاید نفهمی شما و امثالتان است ک با این خطاب کردنها ملت ایران را چند پارچه کرده اید. مسئله فرچه توالت و مسواک نیست چون اینها اگر مسئله بودند ب وفور در منزل شما یافت نمی شدند..

      • بدون نام

        عالی گفتی مسعود

      • الیز

        یاشاسن ترک
        یاشاسن مسعود داد اش

    • ترختور

      بایداین بیشعورهاروازبرنامه کنارگذاشته......تاکی

    • مصطفایی

      سلام.من خودم لر هستم از استان ایلام.این رفتار توهین آمیز به هم وطنای عزیزمون واقعا رفتار خیلی ناشایست بود.البته این اولین بار نبوده ولی امید دارم آخرین مورد باشه.مردم ایران در هر زبان و دین و مذهب و فرهنگی شایسته احترام هستن.ایرانی ها در دنیا به مردمی متین شهرت دارن و همچین رفتارهایی در جامعه ما جایی نداره.

    • من ایرانی ام نه ترکی بفهم

      اکبر عبدی را چرا ممنوع التصویر نکردین پس؟ اون که فحش و ناسزا گفت به هموطنای عزیز عرب ما
      حالا من که فارسم اگر کسی به فارسی با من شوخی کنه باس ناراحت شم؟
      شما ترکها هم ظرفیت را ببرین بالا
      ایران سرای من است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالا میرین پایین میاین به عرب ها توهین می کنین حالا چی شده کاسه داغ تر از آش شدین ؟؟؟؟

    • یاشاسین آذربایجان

      سلام
      مردم ایران هیچوقت یادتون نره ما ترک ها برای این این سرزمین چه کاراکه نکردیم براتون ازعلی دایی بگم که باعث شدورزش ایران وآسیا رو به نامش بشناسن،یاازسعید معروف بگم که نایغه ی والیبال جهان شد،یاازکاپیتان شهبازی که بویینگ727روبدون چرخ دماغه به سلامت فرود آورد،از پروفسورجوادهییت بگم که اولین جراحی قلب وکلیه روتوایران انجام داد وجایزه بهترین پزشک دنیاروگرفت،ازربع رشیدی بگم که اولین دانشگاه هفت زبانه ی دنیاروراه انداخت،ازدهقان فداکاربگم یاشهید باکری ؟ازباغچه بان یابابک خرمدین؟ازشهریاربگم یاستارخان وباقرخان؟که برای همیشه مرد بودن .ماازنسل همون مردانیم که شرفمون وعزت مون روباهیچی عوض نمی کنیم ودراین مورد باکسی شوخی نداریم.کسی که پاروخط قرمز ما بکنه باید تاوانشو پس بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا حالا بحث و می کشونید به مردم ایران چرا اینقدر منت می ذارید ؟؟!!یه نفر یا یه گروه توهین کرده بگید بیجا کرده غلط کرده .. معنی این حرفا رو و ربطش با این موضوعو نمی فهمم...

    • سرزمین پارس

      اینجا ایران دیار پارسیان است
      چند روز پیش توی برنامه عالی فیتیله به کسی توهین نشد
      ایران پارسی است
      درود بر هموطنان کرد عرب لر فارس و بلوچ و مازنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنگ بالا رو بزنید

      • از هوخشتره بدم میاد

        اگه پارسیه پس عرب و بلوچ و مازنی توش چی کار می کنند ؟ :)))

      • بدون نام

        آش به همین خیال باش

      • خاطره

        اینجا سرزمین پارسیان است که اجازه دادن بقیه هم توش زندگی کنن؟

      • بدون نام

        سرزمین پارسیان گمشووووووووو با این اصطلاحت

      • بدون نام

        خاطر و سرزمین پارس .
        از کجا میدونید که پارس هستید ؟ شمایی که دارید خودتون رو به دونیم تقسیم میکنید که نژاد پارسیم و فلان 400 سال پیش کل ایران رو ترک ها و 1200 سال پیش عرب ها تصاحب کرده بودند . هر کسی که تا زمان کوروش و قوم پارس شجره نامه داره اون باید بیاد بگه من پارسیم . مسخره ها
        در ضمن من نه ترک هستم نه عرب نه پارس من زاده ی ایرانم و همین و بس

      • خاطره

        عزیز دلم؛ یوزر18:50
        آخه من کی گفتم پارسم؟اتفاقا اجداد من تا جایی که من اطلاع دارم ترک بودن و هستن.
        حالا توهین شده و شما عصبانی هستی ولی دلیل نمیشه دقت نکنی و متوجه نشی که کامنت من یه سوال کنایه آمیز بود.شما که تا اینجا اومدی پایین اگه کامنت های قبلیمو هو خونده بودی میفهمیدی من پارسم یا نه.

    • مسعود

      من جلوتر از اینکه فارس زبان باشم یه ایرانی ام. راجع ب این برنامه هم باید بگم ملت ما هر چی داره بخش اعظم اون از صدقه سر هم وطنان ترک زبانمون هستش. توو کل زندگیم با غیرت از اینا ندیدم. ب جان خودم من خراسانی ام ولی با غیرت تر از هم وطنای ترک زبانم ندیدم. شما هم نگردید ک پیدا نمی کنید. خواهش میکنم توهین چند تا بی تربیت رو ب حساب همه فارس زبان ها ننویسید. ما بیش از اینکه از اختلافات زبانی حرف بزنیم دست روو مشترکاتمون میذاریم و اینجا ایران مهد همه من و شما از جمله اون اشتراکاتمون هستش.

      پاسخ ها

      • خاطره

        ایول

    • علی تبریزی

      دجواب مهدی بگم بچه پرو به تو ربطی نداره ما میخواهیم چه کار کنیم ما مس سونگون داریم نفت داریم بزرگترین کارخانجات داریم ودروازه شهرمان به اروپا میره شما فکری به خودتان بکنید که نفت مال عربه مس مال ترکه شما باید دست به دامن قومیتها باشید تا با شما همراهی کنند

    • آریایی

      من کرد هستم و متأسفم واسه جامعه ای که مردمش همه باهم سر ناسازگاری دارن
      مگه همه ی ما ایرانی نیستیم این همه توهین و تمسخر واسه چیه !!!
      بعضی از پایتخت نشینان عزیز گویا خودشون رو جدای از بقیه کشور میدونن و عادت کردن به سخره گرفتن قومیت ها
      کاش کمی با هم مهربان تر باشیم

    • هومن

      سلام
      یادتون هست سال گذشته سریالی به کارگردانی کمال تبریزی در کمال بی شرمی به بختیاری های شریف و وطن پرست توهین کرد ....
      خیلی از شما عزیزان نشستید و تماشا کردید و حرفی نزدید
      آنهایی که به خودشان اجازه میدهند تا اقوام شریف ایران را مورد تمسخر قرار دهند وطن فروش بوده و در پی اختلاف انداختن بین اقوام اصیل و نجیب ایرانی هستند .

    • ناشناس

      یه روز جواب این همه نژاد پرستیتونو میگیرید اما شاید اون روز برای این همه فخرفروشیتون دیر باشه وقتی پشتتونو خالی کردیم حالتون جا میاد

      پاسخ ها

      • تورک

        امیدوارم همیشه با هم بشیم که خوشبختی با اتحاد بدست و تفرقه اندازی کار دشمنان است

    • DAVOD

      زیاد جنبه جنبه نکنین شما هنوز فرق توهین و شوخی رو نفهمیدین. تو خیلی از سریالا به زبان ترکی شوخی شده ولی کسی ناراحت نشده ولی این موضوع فرق میکنه ب هرکسی بگن دهنتو با فرچه شستی بهش برمیخوره. انشالله با خطا کاران برخورد جدی تر شه

    • SQR

      برنامه‌ساز خودش ترکه بابا، یقه‌ی خودتون رو بگیرید. :))

    • muhammad

      ما گیلانیا و مازندرانیا هم میتونیم از حق خودمون دفاع کنیم اما نمیخوایم به خاطر یه حرف بیخود یا یک برنامه کل مملکت جنجال بشه و ملت بجون هم بیفتن و غربیا سواستفاده کنن.
      این همه فیلم های شمالی میسازن و شمالیا رو توهین میکنن و در فیلم پایتخت به حالت سبزی خوردن شمالیا توهین شد و ارسطو گفت مثل گوسفند دارم سبزی میخورم ولی بازم ما شمالیا چیزی نگفتیم چون بفکر ارامش مملکتمون هستیم. این همه به ترک ها میرسن اما گیلان هیچ امکاناتی نداره هیچ صنعتی نداره. افرین به صبر و بردباری مردم شمال. نمیدونم چرا اینقد بیخودی دارید دامن میزنید تا شبکه های خارجی بیخودی سواستفاده کنن.

      پاسخ ها

      • خاطره

        به تبریزیا شاید ولی به بقیه نه نمیرسن

    • علی

      چندوقته خوزستانی هارامسخره میکنندوهمه می خندند کسی چیزی نمگوید حالا چی شده,همه صداشون دراومد,

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بردشمن

      • ali

        فرق شوخی رو با توهین می دونی یعنی چی

    • بدون نام

      مشكل از نويسنده اس كه يك همچين موضوع چرتى را براى آموزش مسواك به بچه ها نوشته يعنى موضوع جالبتر از فرچه توالت نبود؟ حالا تركى حرف زدنشون ميشه قسمت دوم قضيه كه اونم قضيه رو بدتر كرده

    • Aas

      سلام
      من یک اصفهانی هستم.
      این برنامه هیچ جنبه آموزشی برای بچه ها نداشت.
      امروزه مسئولین ما فکراشون جاهای دیگه ایه. الان هم که عکس العمل نشون دادند به خاطر عکس العمل مردمه وگرنه به قول خودشون اصلا مدیر پخش فیلمو ندیده بود.آقایون مسئول یه فکری به حال این صدا وسیماشون بکنند دیگه داره واقعا ...ش بالا میاد.
      راستی خرید خودرو و اجناس با دوام ایرانی یادتون نره

    • بدون نام

      ما آخر نفهمیدیم شما ترکید یا آذری هر کدومتون یه چیزی میگید!!!
      کلا با خودتون چند چندید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیاد به مغزت فشار نیار ما خودمون می دونیم نژاد و تبارمان چیست و لازم نیست تو بدانی

      • ازربایجان

        زیاد سخت نگیر به خودت مغزت به اینجور چیزا قد نمیده ...

      • خاطره

        تقریبا همه میگن زبان ترکی سرزمین آذربایجان.خیلی ساده ست.

    • مهرداد

      من بچه آذربایجان خودشم بچه لبه مرز ...ولی به ایرانم افتخار میکنم به کوروشم که منشورش سر لوحه عالم شد... به بابک خرمدینم که جلو اعراب ایستاد ....به شاه عباسم که تا خلیج فارس اسمش آوازه شد....به شاه اسماعیلم که نوادگانش اصفهان را نصف جهان کردن...به کوری چشم حسودان ما همه برادریم و برادر خواهیم ماند لر عرب کرد فارس ترک فقط زبان ماست نه ملیت ما...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ولی ما به کوروش افتخار نمی کنیم !!!!!

    • من ایرانی ام نه ترک

      خبر مهمتر از این نداشتین؟
      فیتیله باید پخش بشه
      من یک پارسی زبانم و افتخارم این هست که پارسی را پاس بدارم تا ترکی و به ایرانم افتخار کنم
      ایران سرای لر عرب بلوچ کرد و تات و فارس است.
      به امید خبر ممنوع التصویری اکبر عبدی
      مرسی عوامل محترم سایت برترین ها

    • بدون نام

      هر كي توهين ميكنه نشون ميده خيلي حقيره واقعا هم حقير هستن
      ياشاسين تورك ميلتي.

    • بدون نام

      آن کسی که می گوید آذری ها اگر خوششان نمی آید بروند آذربایجان شمالی وبهتر است دانی ایران به معنی فارس بودن نیست در ایران بیش از سی میلیون نفر ترک زبان در وطن و خاک خودشان زندگی می کنند مرگ بر فاشیسم مرگ به افکاری که بوی توالت می دهند

    • سولماز

      ما ترکا ظرفیتمون خیلیم بالاست فقط مثل بقیه قومها بی غیرت نیستیم بهمون توهین بشه واستیم نگاه کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمردیمو معنی ظرفیت بالام فهمیدیم...

      • محمد

        بابا گیرت...
        بقیه بی گیرتن؟ از کجا فهمیدی؟

      • مسعود

        خطاب ب محمّد:
        از بی‌ ادبی کسی به جایی نرسید/ حقا که ادب وظیفه مردان است..

    • بدون نام

      واقعا براشون متاسفم حتما باید رسیدگی بشه یعنی نباید دیگه پخش بشه همین.یاشاسن آذربایجان

    • اذری

      چه سهل انگاری؟مگه میشه؟ی برنامه تو رسانه ملی مگه الکی که سهل انگاری بشه!!! ؟؟؟این برنامه و خیلی از برنامه های دیگه برنامه ریزی شدن و کاملا مفهوم دار هستن ما پخش خنذه بازار رو موقعی که اذربایجان داشت بر اثر زلزله خون گریه میکردو فراموش نکردیم و خیلی نقش ها ذر سریال ها زباله جمع کن کلفت و.... چرا مگه ما ی کشور نیستیم ی ملت دارای ی رهبر ی پدر چرا با دم شیر بازی؟
      این شعله به اتیشی تبدیل خواهد شد اگه عذر خواهی کتبی از ما نشه و این به ی تومور سرطانی تبدیل خواهددشد اگه با عوامل این برنامه حدا برخورد نشه

      پاسخ ها

      • خاطره

        اینم چند روز دیگه فراموش میشه تا یه اتفاق جدید بیفته

    • بدون نام

      ما ترک زبانان پاسخ خواهیم داد سخت و کوبنده...

      پاسخ ها

      • هرکی

        این سومین ترکی که غیرتی شده

    • مهدی اذری

      چرا باید به ما توهین بشه؟؟؟!!
      چرا باید وقتی ما بر اثر زلزله خون گریه میکنیم تو تلویزیون خنده بازار بده؟
      چرا با دم شیر بازی؟
      چرا؟
      و چرای دیگه که چرا مقابله نمیشه؟این سهل انگاری بوده خنده بازار سهل انگااری بوده من صدتای دیگه هم بیارم که نتنها به قومیت تزک بلکه به خوزستانی لر بلوچ کرد به رشت و.... توهین به خصوص اذربایجان
      ببینید جمع کنید ترو خدا من به این میگم وحدت به به اون میگم وحدت خوب فارس خوب ال بل اما واقعا با دم شیر بازی
      اس ام اس و مطالبو میزاریم که اینارو فتنه گرا درست میکنن اخه دیگه رسانه ملی!!!!!!!!!!!

    • ایرانی باغیرت

      ازهمه هموطنان عزیزم درخواست دارم برن تاریخ آذربایجان رو بخونن ببینن،اونهمه تمدن وفرهنگ واصالتمون رو به فراموشی سپردن حالا دلخوشی ترکا فقط بهزبون مادریشونه که حالا اگه جلوشون غیرتی نشوند واعتراض نکنند این زبونمون هم تحقیر میشه.پس حق بدین حساس باشیم.
      آذربایجان در مشروطه ایران رو از تجزیه رروسها نجات داد با سردار ستارخان وباقرخان،ورزش ایران مدیون ترکاست،جنگ تحمیلی روپیروری مدیون ترکاست،آذربایجان سر ایران است یعنی این.ماترکا اگه نبودیم الان ایران با افغانستان فرقی نداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای حالا چرا اینقدر شلوغش می کنید بحث می کشونید به این چیزا...

    • رضا

      سلام
      بابا این ی طنزه بیخود مسیله رو سیاسی نکنید از این شوخی ها با همه شده یزدیا مشهدیا شیرازیا اصفهانیا بهتره عینک بدبینیو عزیزای ترکمون بردارن

      پاسخ ها

      • ali

        یعنی تو فرق توهین با شوخی نمیدونی اگه کسی به تو توهین کرد فقطططططط نگاش میکنی

    • قاتل شیطان

      خوب شد باید دقت میکردن .با اینکه اذری نیستم ولی بهترین مردم و بهترین زبان رو دارن یاشاسین اذربایجان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره، تو راست میگی ...

      • مسعود

        پ ن پ تو راست میگی سنجاقک..

    • علی

      واقعا متاسفم نصف دکتر های ایران آذری هستند نصف کسانی که در کنکور ورتبه های علمی صاحب مقام هستند تهرانی نیستند تهرانی ها اگر ساختمان دارند از صدقه سری افغانی هاست تهرانی ها چه کردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برا شما جک ساختن خخخخ

    • آذری

      تمسخر قومیت ها همیشه خطرناک است اون هم در این وضعیت نا هنجار کنونی ولی متاسفانه مسخره کردن آذریها وتوهین به آنها قصه درازی دارد که با ساختن جوکهای جدید از طرف به اصطلاح هنرمندان دامن زده میشود که اینها فقط دشمنان وطن عزیزمان ایران وآذربایجان را شاد وامیدوار به آینده میکند یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان

    • رضا

      درود بر ترکها و لرها

    • مهری

      توهین به هر ایرانی باید محکوم بشه ،هم وطنان ما به ویژه آذری های عزیز از بهترین اقوام این کشورن و کوچکترین توهینی باید باهاش برخورد بشه

    • xatar

      یه فیلم 300 ساخته بودن داشتین سکته میکردین
      حالا به ترکا توهین شده به نظرتون نباید کاری کنیم؟

      پاسخ ها

      • هرکی

        فیلم 300 مربوط به ایرانیا بود دکتر
        اینقدر ترک ترک میکنید پاشید جم کنید برید یه سرزمین جدید واسه خودتون پیدا کنید والا

    • قاتل شیطان

      خوب شد باید دقت میکردن .با اینکه اذری نیستم ولی بهترین مردم و بهترین زبان رو دارن یاشاسین اذربایجان

    • دلنیا

      بابابچه هاتوروخدابس کنین چرااینهمه بزرگش کردین زیادبیجنبه نباشین بیچاره هاکه نیت بدی نداشتن اینهمه زحمت میکشن زشته بخدا.

      پاسخ ها

      • ali

        عزیز برو فرق توهین و با شوخی بدون بعد بیا پیام بزار

    • رضا

      توهین به زبان آذری توهین به ستارخان امیر کبیر شهریار باکری و توهین به تاریخ ایران وکلیه اقوام ایرانی است ای کسی که نقشه را ریختی تو ایرانی نیستی

    • محسن

      ما اگه صبرمان تموم شود پاسخ سخت و کوبنده ی خواهیم داد شک نکنید

      پاسخ ها

      • هرکی

        اینم شد چهارمین ترکی که غیرتی شده

    • دلشکسته

      سلام من ی ترکم واقعا متاسفم برا هممون با این ک بقیه میبینن ب ما وااقعا توهین شده ولی عوض این ک با ما باشن علیه مان نمیدونم چرا همه با ترکا مشکل دارن مگه ماا چیکار کردیم؟؟؟؟ متعاسفم عوض این ک مردم پشت هم باشن ... هه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدونی چرا ؟چون وقتی مثلا به بختیاریها توهین شد به عربها توهین شد اونا به صداسیما اعتراض کردن ولی شما نمی دونم چرا از همه مردم ایران طلبکار شدید افتخاراتتونو فهرست کردید گفتید ما باید جدا بشیم و از این حرفای دشمن شاد کن...

      • لیلا

        یوزر جان ٬چرا داری خزعبلات بهم می بافی؟کی شماها از اعراب حمایت کردین؟شماها که همیشه یا به اعراب یا به تورکها توهین کردین!با پارس گفتناتون ٬با سوسمارخور گفتناتون
        الانم می خواین تورک و عرب و لر و به جون هم بیاندازی؟
        شما فارس ها نژاد پرست ترین قومی هستید که من تا حالا دیدم!همیشه هم به فکر منافع خودتون هستید نه سایر اقوام

      • بدون نام

        لیلا خانوم نمی دونم کجای کامنت یوزر نوشته بود ما از اعراب حمایت کردیم یه بار دیگه کامنت و با دقت بخون بعد سه چار خط پاسخ بنویس...

      • بدون نام

        من یوزرم و بختیاری هستم.. اصلا معنی کامنت منو فهمیدی ؟گفتم توهین شد شما به صداسیما اعتراض کنید که کردید و برنامه هم تعطیل شد دیگه اینهمه فخرفروشیو و ما مغز متفکریم و اگه ما نبودیم نمی دونم ایران فلان می شد و افتخارات لیست کردن و ما می خوایم جدا بشیم و .... دیگه چیه !!

    • ایرانی

      واقعا حداقل این حرفارونزنیدبه آذری های ایران کم ظلم نمیشه من یک آدم ورزشی هستم ودربازی فینال والیبال دیدم اصلاارزشی قائل نشدن برای هواداران ارومیه ای یا وضع دریاچه ارومیه 15ساله همون وضع مونده یااین اهانت ها وبی احترامی هایی که میشه به آذری ها من نمیدونم اونا زبان مادریشون ترکیه به این دلیل طبیعتافارسی حرف زدن خوب بلدنیستن اینکه دیگه خنده ومسخره کردن نداره چیزطبیعی است اینابازبلدن چندجمله فارسی حرف بزنن فارس ها فک کنم بلدنیستن حتی یک کلمه ترکی حرف بزنن پس خواهشا این مسخره بازی هاروجمع کنیدبالهجه آذری توبرنامه کودک میگه مسواک دستشویی ونمیدونم دهنت بوی فاضلاب میده شمالهجه وتوهین کناربه بچه ات توصیه میکنی نگاه کنه به این برنامه حرفا؟عوض محکوم کردن اومدین کلی کامنت گذاشتیدکه کاردرستی بوده جناب خان وپایتخت رو مثال می زنندتوپایتخت کجاچنین الفاظی وحرکاتی برده میشه یاجناب خان میادقشنگ یک آهنگ بندری می خونه وهمش میگه زنده بادبچه های جنوب دیگه چنین الفاظی به کارنمی بره که!!!به این دلیل ناراحت نمی شی.یادرپایتخت قشنگ شیک وپیک باچاشنی طنزمراسم عروسی شون درمازندران واینارو نشون میده نمیادازاین الفاظ وحرکات بکنن که حداقل توجیح وقیاس مناسبی کنیدآدم قانع بشه!!!

    • boy

      متاسفم برای اونایی که همین طورراحت میگن ترکا ازایران برن.آخه باانصاف الان این حرفومی زنید بروبه8سال جنگ عراق ببین چقدشهیدداداستان های ترک مرزی مخصوصا آذربایجان غربی که باعراق هم مرزبودبرای چی اینقد شهید دادبرای ناموس کل ایران چه تهران باشه چه هرجااصلاجنگ به تهران رسید؟جنگ همش دراستان های مرزی شد دیگه ترکا حتی خودشونوبه خرمشهرمیرسوندن برای دفاع هنوزم که هنوزه آثارجنگ توخیلی خانواده ها مونده شمامیشینی راحت به خندوانه ات میخندی یکی هم مثل توپسره یادختره همزمان اون موقع داره پدرجانبازیابیماراعصاب روان شودراثرجنگ مراقبت میکنه وتوراحت میای میگی ترکابرن ازایران.بهت حق میدم این حرفوبگی چون ازتاریخ ایران خبرنداری همیشه ترکاجلوبودن درهرجنگی واون موقع بشه میگید برادروالان که بشه همه چی ازیادمیره.

    • rahi

      چطور سال گذشته تو فیلم سرزمین کهن اون کمال تبریزی بیشرف آذری به بختیاریها توهین کرد همه میگفتن باید انتقاد پذیر بود.آدم جنبه باید داشته باشه حالا تو یه برنامه کودک به ترک توهین شده چه سر و صدایی راه انداختن.

      پاسخ ها

      • آذربایجانی

        خب اعتراض می کردین ٬کسی جلوتون و گرفته بود؟
        ما نه کار اکبر عبدی رو تایید می کنیم نه هر کسه دیگه ای که به اقوام ایرانی توهین می کنه!
        وفرقی نمی کنه از هر قوم و کیشی باشه باید با این جور افراد برخورد بشه

    • نا معلوم

      منم ناراحت شدم از اینکه بی احترامی شده ولی تو رو به این ماه عزیز کار نکنید که دشمن شاد بشیم

    • فریدن بزرگ

      سلام به مردم خوب آذربایجان .میخواستم بگم زبان و نژاد ترکی مختص استان شما نیست در غرب استان اصفهان (فریدن)ومناطقی از استان چهارمحال (سامان و بن)بیش از 70 تا 80 درصد ترک زبان هستند .خواستم بگم ملت ایران را ملت واحد حساب کنیم .این قدر مردم ایران نژاد هاشون در اثر ازدواج تغییر پیدا کرده که عملا نژاد خالص وجود نداره .همه ایرانیم و برابر و برادر بیاییم گدشت کنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین به شما

    • مریم

      من قبلا که لهجه. مارو تو فیلما. طنز میکردن ناراحت میشدم ولی الان نه چون لهجه داشتن واسه زبان دوم عادیه
      فقط یه سوال دارم. چرا تو فیلما بدبختا ترکن .!!!ن قش ابدارچی ونظافتچی درحالی ترکا ااکثرا وضع خوبی دارن خیلی از مسوئلای کشورترکن

    • بدون نام

      واقعا کلیپ زشت و زننده ای بود
      من اصالتا یه کرد هستم کرمانشاهی
      اولش فکر کردم بیخودی شلوغش کردن اما بعد دو بار دیدن تیتر اومدم و کلیپ رو دیدم و به نظرم واقعا توهین بود به ترکها...
      واقعا نا جور بود برای خندوندن مردم نیازی نیست قومیتها رو تمسخر کرد
      میتونست بدون لهجه و صرفا به عنوان یه ادم ساده این نقش رو بازی کنه...
      صدا و سیما باید بیشتر دقت کنه ...تفرقه فومی بلای جون جامعه ماست

    • بدون نام

      ترک ها بی جنبه هستند و مغرور

      پاسخ ها

      • ali

        اگه کسی بهت توهین کرد میگی دیدی من جنبم بالاست :))))

    • خاطره

      در اخر از همه حضار بابت تعداد زیاد کامنت هام عذرخواهی میکنم!!!همتونو دوس دارم.

      پاسخ ها

      • سینا

        ترکها بی جنبه نیستن غیرت دارن مثل شما بی غیرت و بی ناموس نیستن هرچی بارشون کنن هیچی نگن...

      • مسعود

        فکر کنم جواب سینا مال نظر بالاییه

      • خاطره

        اهان یلحظه ترسیدم

      • خاطره

        عذرخواهی من یجورایی سیاسی بود
        برای حرص دادن به چند نفر از دوستان که قبلا بهم گفته بودن چرا زیاد کامنت میزاری...ویدا،اقا حامد،سارا

    • کیان

      سلام،ته این ماجراها تو صدا و سیما به ی ببخشید تمام میشه ی مدت دیگه نوبت توهین به ی طیف ملت شریف یا استان دیگه است،خوبه که با عوامل برنامه برخورد شد،فقط کاش زمانی که در همین رسانه جهت دار ملی به بختیاری های شریف اهانت شد ولی مسئولین آگاهانه از کنار موضوع گذستن همه اقشار و نژاد ها اعتراض میکردند تا شاهد تکرار مجدد آن نباشیم،امیدوارم حواسمان باشد ی عده ای دارن طوایف و اقوامو سرگرم تعصبات قومی میکنن،آذربایجانی ،خوزستان ،کردستانی،سیستانی..همه ایرانی هستیم این مهم و دلیل محکم وحدت ماست.برای رسانه میلی متاسفم حق ملتی که تو تمام شرایط و دشواریها استقامت و صبوری نشون داده این نیست!

    • شهروند ایرانی

      بنام خدا با سلام من فارس زبان هستم ازصدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارم دیگه این نظرات نگذارند وبجای ان سرود ترکمن ای بلوچ ای عرب ای برادر بگذارنند

    • سالار

      در اینکه در این برنامه به ترک زبانان اهانت شده هیچ شکی نیست دوستان هم سعی نکنند با مثالهای بیربط و کلماتی مثل ظرفیت و... توجیه کنند ولی خواهشن شما رو به خدایی که میپرستید از این قضیه سو استفاده نکنید بحث رو به دهن کجی کردن به هم یا استقلال طلبی نکشونید. هیچ کدوم از کشورهای جدایی طلب خوشبخت نشدن در ضمن قبلن یه تیکه از آذربایجان از ایران جدا شده هموطنان ترکی که فکر میکنند به ایران عزیز تعلق ندارند تشریف ببرند اونجا. ما ذره‌ای از خاک کشورمون رو دیگه از دست ندیدیم.

    • mehran

      آقا این تهران تهران که میگن کجای تبریزه؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اصیلترین قوم ایران لرها هستند و تاتارهای زرد پوست فارس(تاجیک) و ترک از آسیای میانه آمده اند حتی کوروش هم از آن مناطق آمد و حکومت کلاً ایرانی ماد را سرنگون کرد. بندو فرهنگ از ویژگی های منطقه ایران است. بوید ابیانه تا بفهمید چی عرض کردم. آخر میگن ابیانه نمود ایران قدیم است.

      پاسخ ها

      • سینا

        این چیزایی که شما گفتین رو این دولت تو کتاباش اورده و همشون دروغ هستن...شما فقط یه سر بیا شهر یری مشکین شهر اونوقت میفهمی که تاریخ تمدن ترکها به 15 هزار سال قبلتر بر میگرده...سکوت کنی بد نیست برات

      • تورک اوغلی

        تاریخ را فاتحان مینویسند!
        بهتره عقاید ویل دورانت در مورد نویسندگان اریایی رو بخونید!

    • بهاره

      مردم آذربایجان دارای نژاد آذری هستند و قرنها پیش به زبان آذری که مختص خودشان بود صحبت می کردند ولی پس از حمله ترکها به ایران زبان مردم این قسمت از آذری به ترکی تبدیل شد. مثل مردم مصر که نژادشان آفریقایی است و قبل از اسلام به زبان عبری صحبت می کردند ولی بعد از حمله اعراب زبانشان تبدیل به عربی شد الان بعضی فکر می کنند مصریها عرب هستند ولی در واقع آفریقایی و نژاد قبطی هستند و فقط به زبان عربی صحبت می کنند. خواهش می کنم لااقل شما عزیزان از حالا به بعد مردم آذربایجان را با نژاد آذری که البته از اقوام اصیل آریایی هستند و زبان ترکی بشناسید. ضمناً این قبیل برنامه ها در بین مردم اختلاف می اندازه و باید شدیداً با آن برخورد بشه.

    • علیس

      سلام.فک کنم اولین بارنیس ترکاروتوفیلمامسخره میکنن همیشه نقش بازیگرایی مثل رفتگرا-سربازای خل وچل و....به ترکاداده میشه.ولی ایندفعه غلط زیادی کردن بایدادب بشن.

    • سینا

      سلام.فک کنم باید یه نقدی بشه به این قسمت برنامه فیتیله.در واقع این سناریو کاملا دقیق کاملا هوشیارانه نوشته شده.اگه دقت کنید پدر و فرزند ترک در یک هتل سکونت دارن که صاحب هتل یک شخص فارس زبان هسش که به این معنیه که پدر و فرزند ترک نشان قومیتهای ترک هستن و ان هتل نشان کشور ایران که مثلا کشور ایران یک هتل چند ستاره هستش و این ملت تورک در این کشور مهمان هستن دقت کنید مهمان هستن و با ندانم کاریاشون میخوان ایران رو تجزیه کنند.کاملا رو این برنامه کار شده و یجورایی میخوان تو ذهن نسل اینده فرزندانمون این رو هک کنند که این مملکت از بدو وجود دست پارسها بوده و تا اخرش هم خواهد بود و هیچ قومی اعم از ترک و لر و سایرین وجود خارجی نداشته و خواهد داشت...این نقد من بوده...پس بجای دعوا و توهین به همدیگه بهتره یکم تامل کنید و مطمعن باشین این کار کاملا و 100% از عمد بوده....شاد باشید..در ظمن من تورکم و اردبیلی هستم

      پاسخ ها

      • خاطره

        بچه کدوم محلی؟ حوصله نداریا

      • سینا

        قاسمیه هستم عزیز جان

      • خاطره

        خوشبختم
        کاری ندارم عمدی بوده یا سهوی ولی توهین آمیز بودنش خیلی تابلوئه؛ نمیدونم دوستان چطور متوجه نشدن و بازی کردن و بقیه دوستان هم متوجه نشدن و پخشش کردن.

    • الناز

      عذرخواهی خشك و خالی به چه درد می خوره؟
      شرط ملت آذربايجان و ترك ها برای قبول عذرخواهی اينه كه يك رشته زبان و ادبيات تركی به رشته های دانشگاهی اضافه بشه.

      پاسخ ها

      • حکایت جووون ایرانی

        حتما اینو تو جلسه امروزم با رییس جمهور در جریان میذارم
        خخخخخخ
        خیلی پروو هستین بخدا

    • امید

      چطور به لهجه های دیگر اهانت میشه کسی صداش درنمیاد ولی ترک ها زمین و زمان رو بهم میدوزند. همین حساسیت های بیخودی است که اینطور شده. کلا اخیراً ترک ها یاد گرفتن شلوغ بازی راه بندازن و یه جورایی جو رو متشنج کنند. در بسیاری از سریالها به اقوام دیگر هم توهین شده ولی هرگز اینقدر حساسیت نبوده!

    • النا

      من ترکی نمیفهمم ولی این فیلم رو دانلود کردم چیز توهین آمیزی توش نبود همونجوری ک خیلی اوقات با لهجه لری و کردی و عربی ی نفر دست و پا شکسته حرف میزنه اینجا هم همین اتفاق میفته ...

      پاسخ ها

      • خاطره

        عزیزم زبانشون یا دست و پا شکسته حرف زدنشون اصلا مطرح نیست.شما ببین موضوعش چیه مفهومش چیه.

    • آراد

      قبلا دوتا باصطلاح هنرمند ما به کل قوم عرب توهین کردن بعد گفتن منظور ما هموطنان خودمون نبود با فرض اینکه درست هم باشه حتی آدم بیسواد هم میدونه خوب و بد نسبیه و هیچگاه مطلق نیست و هرگز نمیشه گفت فلان قومیت همه خوبن یا بد تو همون عربستان هم آدم خوب هست هم بد و هم شیعه و هم وهابی و اینا نشونه سطح پایین منطق و فرهنگ اون دو رو نشون میداد الانم که به هموطنای آذریمون توهین کردن فردا هم لابد به بقیه اقوام!!!
      اگه از همون اول برخورد قاطع و مناسبی میشد این اتفاق نمیفتاد کافیه همه اینو بفهمن که ایران متعلق به قوم خاصی نیست و همه اقوام محترمن

    • مهرنوش

      یه کم جنبه رو از قمی ها یاد بگیرید من خودم آذری زبان هستم !ولی نگاه کنید جواد رضویان چقدر خنده دار ادای قمی هارو دراورد تازه نقش یه ادم دروغگو و خسیس و عصبانی بود .به خدا زشته بخاطر یه برنامه همه به جون هم بیافتن ...

      پاسخ ها

      • مسعود

        متاسفم ک فرق شوخی رو با توهین نمیدونید.
        بارها و بارها صدا و سیما با ترک زبان های عزیز ایران شوخی کرده ک خود همین بزرگواران از اولین استقبال کنندگان این برنامه ها بودند. اما وقتی کار ب توهین و بی تربیتی بکشه قابل اغماض نیست جناب.

    • شهروند

      من یه سوئال از فیتیله ای ها دارم واقعا این همه مکانهای خوب که دولت در اختیار شما گذاشته؟ از پول بیت المال که خیلی از مردم شهر وروستای ما داخل خانهای حفره روباحی زندگی می کنند که شما انسان ساز باشید نه اینکه خودتان بروید داخل جلد حیوان اخرش هم همشهریان خوتان هم شما را ملامت کنند خیال می کنید برای شما کف می زنند البته من از صدا وسیما از خیلی از برنامه هایش تشکر وقدر دانی می کنم ولی ولی خواهش می کنم از مجریان وبازیگران نظارت بشتری کنند

    • مهرداد

      بابا مستر بين اداي ملكه انگليس رو در مياره كسي چيزي نميگه. اين چيزا در كشورهاي متمدن حل شده. اميدوارم به هر چيزي توهين نگيم

      پاسخ ها

      • مسعود

        تقلید صدا و حرکات از شخص دیگه کردن عیب نداره طرف رو خل و چل فرض کردن عیب داره. توو صدا و سیما بارها با ترک زبانهای عزیز کشورمون شوخی شده ک این عزیزان خودشون استقبال کردن از این شوخی ها. اما اینا نمیتونن بپذیرن ک داره بهشون بی احترامی میشه ک ب نظرم حق هم دارن. چرا شما نمیخواید بفهمید شوخی و توهین با هم فرق داره. توو کشور خودمونم بارها با بزرگانمون شوخی هایی شده ک بقیه هم نشستنو خندیدن اما اگه حتی ببینیم ب یه بچه بی احترامی میشه همگی اعتراض میکنیم چون ی حق مسلم خورده شده.

      • خاطره

        هر فیلم یا کاریکاتوری در هرجای دنیا توهین به ما محسوب میشه و میریزیم تو خیابون و پرچم اون کشورا رو اتیش میزنیم ومیگیم مرگ بر...اینو چرا نمیگی؟
        خب با این مقایسه کن نه با اون.

    • aydin

      دوستان لطفا یک جانبه به قضیه نگاه نکنید این اتفاق برای اولین بار نبوده و صدا و سیما همیشه از توهین به اقلیت ها و قوم های دیگه برای جلب توجه استفاده کرده و چون خیلی ها هیچ توهینی بهشون نشده (دوستان فارس زبان) این کار ما رو به معنای جدایی طلبی و اینجور چرت و پرتا می بینند ولی اگه فیلم های ساخته شده تو این کشور رو با دقت ببینید همیشه توهین هایی اینچنینی بوده و به هر حال صبر هر کسی اندازه ای داره به هر حال یکی از بد ترین عادات ما ایرانی ها خندیدن به همدیگه بوده . متاسفانه . ولی یک جایی باید این نژادپرستی خاتمه پیدا کنه چون این مسائل که مطمئنا باعث شادی خیلی از دشمنامون هم میشه هیچ نفعی برای مملکت نداره و اگه این کشور تا الان سر

    • ایران سرزمین ما است نه شما

      فیتیله برنامه ات عالیه
      شما ترکها هم لطفا سکوت کنید
      بجای فیتیله اکبر عبدی را از تلویزیون حذف کنید
      فیتله در حمایت ایرانیان اصیل است
      درود بر هموطنان کرد و عرب و لر و بلوچ و فارس وطنم

      پاسخ ها

      • خاطره

        منظورت از اسمی که انتخاب کردی چیه؟

      • ali

        آخی شما برنامه کودک زیاد میبینی

    • بدون نام

      سلام نباید اذری زبانها بخاطر توهین ناراحت بشن.این ضعف فارسها رو به اذری ها نشون میدن

      پاسخ ها

      • خاطره

        سلام
        شما چرا فارس رو در مقابل ترک قرار میدین؟الان اگر اعتراضی هست به مسئولینه که اکثرا هم فارس نیستن.

    • علی

      بابا ترک و فارس و لر و عرب چیه ؟
      محب اهل بیت مهمه
      هرجا محب اهل بیت ع باشه چاکرشیم
      تمام
      در سوریه در پاکستان در یمن بحرین آذربایجان و ...
      در ضمن من یزدی هستم
      حتما باید داعش به مسلمونا حمله کنه تا به فکر هم باشیم
      در مورد برنامه هم فکر کنم تقصیر نویسنده هستش. موضوعات فرچه و فاضلاب و دستشویی و ... اصلا مناسب صدا سیما نیست چه برسه به بچه ها
      لهجه گذاشتن دیگه افتضاح ترش کرده

    • بدون نام

      خيلي خنده داره.مغز متفكر ايران!!!!ونيمي ازهمه خوبيهاي ايران! !!!!! دوستان اذري زبان. طوري منت ميذاريد كه انكار خواهش كردن ازتون خودتون را ايراني بدانيد.سرزميني كه ساكنش هستيد متعلق به ايرانه اگه راضي نيستيد بفرماييد. هركجا ميلتون ميكشه.

      پاسخ ها

      • ali

        تو خودت رو زیاد درگیر نکن گیر سه پیچ میوفتی هااااا از من گفتن بود

    • مرتضی

      صدا و سیمای ایران از پخش یک فیلم که سال ها برای ساختش هزینه شده و زحمت کشیدن صرفا به خاطر اینکه در یک دیالوگ به بختیاری ها شاید توهین شد (که نشد) جلوگیری کرد حالا برنامه فتیله که علنا به ترک ها توهین کرده موقتا متوقف شده.
      ضمنا تاریخ دان بازی در نیارید لطفا، ما ترک زبانیم و چیزی به نام زبان آذری در هیچ مرجع زبانشناسی وجود نداره فقط یک بخش از مناطق ترک نشین ایران آذربایجان هست که تاج سر این کشور هم هست. نیاز نیس کسایی که هرر رو از بر تشخیص نمیدن واسه ما تز زبانشناسی و تاریخ بدن.

    • علی اردبیلی

      اون عزیزانی که از فیتیله حمایت کردن ایافرق مسواک با فرچه ی توالتو میدونن ومیدونن با کدوم یک دهانو میشورن اگه نمیدونید بدونید تو مناطق ترک زبان مسواک برای شستن دهان و فرچه توالت برای تمیزی توالت استفاده میشه البته مناطق فارس زبان را نمیدانم واونایی که مارو با شمالیا جنوبیا مقایسه میکنن بدونن اکبر عبدی عربستانو خطاب کرد تو اهواز موجی به اون عظمت به پا خواست و شمالیا تو شهرخودشون بازی میکنن و توهین نمیکنن.حرف اخر اگه دولت عذر خواهی نکنه کاری میکنیم گربه تبدیل به موش بشه اونوخ عربا واستون شاخ میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در حدو اندازه ای نیستی که بخوای تهدید کنی

      • بدون نام

        چه پررو تهدید می کنی ؟الان ما باید بترسیم ؟واقعا بی جنبه هستین حد خودتو نگه دار ...

      • ali

        اگه این آقایونی که به ترکها میگن بی جنبه باید به خودشون شک کنن ما که میبینیم با یه اعتراض برای گرفتن حقمون اینا دارن خودشون رو میکشن که چرا داری به کسی که بهت توهین کرده اعتراض میکنی واقعاً کسی که به شما توهین میکنه نگاش میکنی میگه جنبم بالاس

      • هرکی

        ای وای تسیدم
        وای چه قدرتی دارن ترکا وای وای وای

    • بدون نام

      خواهش می کنم به این موضوع اینقدر پر و بال ندهید، میدونید چه تعداد بچه جمعه ها این برنامه را میبینند ،

      پاسخ ها

      • ali

        خوب مشکل همینجاس که از کودکی به بچه ها یاد بدن

    • بدون نام

      من نه میخوام هز صدا سیما دفاع کنم نه از آذری زبان ها ولی متاسفم از سیاست زدگی مردم کشورم که کوچکترین مسئله اجتماعی فرهنگی را اینجور سیاسی میکنند.

    • زنجانی

      درود بر مردم غیور ترک

    • ایرانی با جنبه باش

      اقوام ترک و لر، حقیقتا خیلی بی جنبه و کم ظرفیت هستند. شیرازی ها و قمی ها و قزوینی ها و بقیه شهر و بقیه اقوام هم از این شوخی ها، برکنار نیستند . ولی سعه صدر و ظرفیت بی نهایتی دارند. از اون ها یاد بگیرید. تعصب بیجا، بسیاری از برنامه های صدا و سیما رو تعطیل کرده!!! برنامه هایی مثل سریال سرزمین کهن که بسیار زحمت کشیده شده بود و بسیار زیبا و قرار بود بسیار با کیفیت و داستان زیبایی باشد

      پاسخ ها

      • خاطره

        عزیزم ترک ها و لرها هم هیچوقت از این شوخی ها برکنار نبودن و اعتراضی هم نمیکردن چون بی جنبه نبودن.این دیگه بیش از حد شوخی بود و یجورایی تبدیل به توهین شد.
        البته موافق برخورد خیلی شدید هم نیستم میتونیم عذرخواهی رو بپذیریم ایشاللا که دیگه تکرار نشه

      • ali

        اون اسمت منو کشته
        متاسفم که هنوز فرق توهین و با شوخی رو نمی دونی

    • بدون نام

      ما ملت ترک فارس هارو محل هم نمیذاریم... اسم خوبی روتون گذاشتن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خندیدیم

      • بدون نام

        یعنی بی جنبه تر از شماها ندیدم اگه توهین شد خب برنامه هم تعطیل شد چرا اینقدر همه چیزو با هم قاطی می کنید...

      • ali

        ذات آدم به چیزی میخنده که درونش باهاش منطبق باشه نکنه...

      • خاطره

        بی ادب نباش دیگه
        چجوریه میگین فارسا نباید خودشونو برتر بدونن ولی به خودتون اجازه میدین اینجوری حرف بزنین؟
        در ضمن من فارس نیستم محض اطلاع

    • میثم

      بیشتر از اون بازم دارید به شعور ما توهین میکنید مگه بار اوله که بگیم سهویه؟چندبار شاهد این جریانات بودیم؟مگه میشه برنامه ای که از قبل تدارک دیده شده و نمایشنامه داره و از قبل تمرین میکنن سهوی باشه؟بس کنید بابا این حرفارو...خدا لعنت کنه همه اونایی رو که خودشون رو برتر از دیگران میدونن.تو آمریکا به یه سیاه پوستی توهین میکنن اخبار ول نمیکنن حالا اینجا انگار نه انگار چرا؟ما مسلمونیم؟ما برابریم؟ما برادریم؟خدا و دین پیغمبر گفته خودتون رو برتر از دیگران بدونید؟
      ان اکرمکم عندالله اتقاکم...

    • بدون نام

      واه واه واه ترکا هم دیگه شورشو درآوردن. بابا کل مملکت رو اشغال کردین دیگه چی میخواین. تا یه اتفاقی می‌افته به تیریج قباتون برمی‌خوره!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینه

      • ali

        تا بسوزی

      • خاطره

        اشغال کردین چیه؟خب ترکها هم ایرانین و حق دارن در ایران زندگی کنن.
        یه اتفاقی!!!!یکم بیشتر از یه اتفاقی.

    • حمیده

      خیلی شوخی بانمکی بود .نباید به این چیزای پیش پا افتاده اهمیت داد واقعا که مسخره اید باید از ما افغانستانی ها یاد بگیرید این همه به ما توهین میشه هیچی نمیگیم.والااااا

      پاسخ ها

      • ali

        کسی که به خودش احترام نمیزاره باید هم همچین نظری داشته باشه

    • سارینا

      درجایی که :
      به درس خوناش میگن : خر خوان
      به پولداراش میگن : خرپول
      به خوش شانساش میگن : خرشانس
      به مردمان غیرتمندانش میگویند : ترک ...
      عیب ندارد خواهر وبرادرآذری ام ما با بالیدن بر اینکه آذری هستیم همه اهانت ها را می شوییم .

    • ترنم

      چه خوب هست که به همه اقوام در صدا وسیما احترام گذاشته بشه
      مثلا در فیلم ها شاهد هستیم به غیر آذری ها به اقوام دیگه هم توهین میشه اما صدا وسیما ککش نمی گزه

    • یک ترک

      دیگر وطنم پاره تنم نیست!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هه تو دیگه زدی به سیم اخر بعد هی بگید ما با جنبه ایم...

      • ali

        user خیلی متاسفم با همه این حرف ها هنوز فرق توهین رو با شوخی نمیدونی

    • مسعود

      قشنگ مشخصه ک یه عده فقط اومدن از آب گل آلود ماهی بگیرن. دارن تحریک میکننو حرفای تجزیه طلبانه میزنن ک ب خیال خام خودشون ترک زبان های عزیز متعلق ب ایران رو مقابل دیگر هم وطنامون قرار بدن.
      ب اینا انگ بی جنبه بودن میزنند در حالیکه همه میدونن بین شوخی و توهین فرسنگ ها فاصله اس.
      اگه ترک زبان های عزیز میهنم بی جنبه ان پس چرا خودشون جزو اولین استقبال کنندگان از برنامه هایی هستند ک با زبان آنها ب شوخی کردن با این و اون میپردازند. آقای شهاب عباسی عزیز خودش بچه تبریزه. خنده بازار ساخته. شکر آباد ساخته. حالا هم دست ب نقد. اتفاقا ترک زبان های ما خیلی هم فهیم و با شعورند منتها دوست ندارن بهشون توهین بشه ک اصلا هم انتظار زیادی نیست. لطفا از حقیقت دفاع کنیدو الکی هم دنبال دو ب هم زنی نباشید. با شوخی هیچکی مشکلی نداره اما این برنامه فیتیله حالا خواسته یا ناخواسته ب این جماعت متعلق ب خاک ایران بی احترامی کرده ک این قسمت از برنامه اش رو محکوم میکنیم. اما این بدان معنی نیست ک مثلا بخوایم تموم 24 سال تلاششونو ازش بگذریم. ما میگیم اینجاشو بد کردند. میتونستند جلو پخششو بگیرند ک نگرفتند. ما با کلیت این برنامه مشکلی نداشتیمو نداریم. لطفا یه عده از دو ب هم زنی ها و تفرقه پراکنی های الکی بپرهیزند..

    • رامین

      ای بسا هندو و ترک همزبان،،،ای بسا دوترک چون بیگانگان.... تعصب کورکورانه، بدبینی و لجاجت. تنها چیزایی بود که من تو کامنتا دیدم....زنده باد ایران یاشاسین آذربایجان

      پاسخ ها

      • خاطره

        درسته نکته خوبی بود

    • عارف

      ببخشین یه سوال شرعی داشتم من متولد ارومیه هستم الان ترک میشم یا اذری زبونم ترکی یا اذری دیدم اساتید همه جمع هستن گفتم بهترین فرصت منم تکلیف خودمو بدونم

      پاسخ ها

      • ali

        والله ما که نمیدنیم این زبان آذری رو کی کشف کرده ولی این رو خیلی خوب میدونم کسایی که از زبون ترکی هیچچی حالیش نیست شده واسه ما چراغ راه

    • hamed

      کللن کلمه آذری از زیر مجموعه فارسی هست در حالی که ما ترک هستیم و زیر مجموعه فارس ها نیستیم و مستقلیم .نویسنده محترم لطفا اصلاح کن و به جای کلمه آذری بنویس ترک.یاشاسین ترک.

    • حامد

      اینهمه به نژادایه دیگه توهین شد کسی چیزی نگفت نمونش توهین رامبد جوان به سیستانیها اما کسی چیزی مگفت حالا تا یه برنامه اونم واسه بچه ها یهچیز کوچیک گفتن زمین و زمان سرشون خراب شد

      پاسخ ها

      • ali

        یعنی کسی بهت توهین کرد سرت رو میندازی پایین چیزی نمیگی بدون هیچ اعتراضی

    • محمدرضا

      اینکه این کار عمد بوده درش هیچ شکی نیست
      بنده خودم کارمند صدا و سیما هستم. یه برنامه قبل از اینکه بخواد بره رو آنتن از صافیهای متعددی عبور می کنه. قطعا این دیالوگها توسط چند نفر خونده شده.
      یعنی عقل هیچکدون نرسیده دیالوگها دارای اشکاله؟!!!!!!!!!

      چند وقت پیش در روز عاشوا هم در پخش برنامه های سینه زنی شاهد پخش تکه هایی از مراسم روز عاشورا بودیم که تصاویر دریافتی از مراسم عزاداری در تبریز کنار مراسم بم کرمان در حال پخش بود با این تفاوت فاحش که مراسم تبریز بدون صدا بود و فقط صدای مراسم کرمان پخش میشد.

      بار ها بار ها شاهد این تبعیض های بی منطق و اهانتها یی از این قبیل از صدا و سیما بودیم.

      گویا آقای سرافراز با آذریها اساسا مشکل دارن

    • رامین

      من یک ترک هستم. همان ترکی که از چین تا اروپا را گرفته. برای اقلیت فارس یک جمله میگویم . اگر ما ترک ها نبودیم الان شما عربی صحبت میکردید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رامین همون طغرله ؟ چه با مسمای ترکی ای؟ تو فرهنگ شما خونریزی و خانمان سوزی افتخاره ؟ پس ننگ بر فرهنگ تو!

      • بدون نام

        همین دیگه همین غرور و فخر فروشیتون منو کشته..

      • همام تبریزی

        شما اگر تعصب داشتید زبان آذری خود را نگهمیداشتید که ترکهای مغول و عثمانی زبان خود را به شما غالب کردند حالا برای زبان آذری باید دیوان شعر همام تبریزی را بخوانی
        حالا سه قرن است که زبان آذری مرده آذربایجانی مانده با زبان ترکی حالا خیلی هم به این زبان افتخار می کند خدا پدر فردوسی را بیامرزد

      • ali

        من موندم چرا به جای حمایت بقیه اقوام دارن جبهه میگیرن اگه امروز به ترکها توهین شده فردا به یه قوم دیگه توهین میشه چرا داریم صورت مسئله رو پاک میکنیم من یک ترکم و از اهانت به هر کسی ناراحت میشم چرا به جای با هم خندیدن باید به هم بخندیم

      • خاطره

        الان فقط رامین مغرور و فخر فروشه؟پس بقیه کامنت زیر این نظر مفهومش چیه؟ایا اینا هم غرور نیست؟
        البته من به نظرش منفی دادم و ازش حمایت نمیکنم ولی بقیه که حرفاشون بدتر بود.

    • یک ترک خلج

      من قبل از اینکه فکر کنم ترکم همیشه اول خودم را ایرانی می پندارم بعد فکر می کنم شهرستانیم بعد زن هستم وبعد ترک واولویت هویتی من ایرانی بودن

    • حمید

      بعضی ها همچین میگن ما از نژاد پارسیم و غیره انگار شجره نامه شون تا مهاجرت آریایی ها رو تو صندوقچه آرشیو کردن . بس کنید تو رو خدا . تویی که میگی من فارسم از کجا معلوم مغول نباشی عرب نباشی روس نباشی ترک نباشی و همچنین ترک ها و غیره ...
      گذشت اون دورانی که نژاد رو ملاک برتری میدونستن بابا تو که دیگه از هیتلر عرق نژادی بیشتر نداری اون چ غلطی کرد که توی طرفدار نژاد فارس یا نژاد ترک میخوای بکنی .
      پس تویی که پدر بزرک پدربزرگتو نمیشناسی نیا از نژاد اصیلت بگو .
      اگر به نژاد باشه همه از نژاد انسان سیاه آفریقایی هستیم که که با کوچ و شرایط آب و هوایی تغییر ظاهر دادیم .
      بسه تو رو خدا .
      به کاربر user خسته نباشید میگم . سلام اصیل سلام نژاد برتر سلام آریایی سلام نژاد پرست .

      پاسخ ها

      • مسعود

        داداش هر کی اسمشو ثبت نکنه با نام user ثبت میشه. افراد زیادی میان اینجا ک یا اسم نمیذارن یا ب خاطر اسم بدی ک انتخاب میکنن ویرایشگر این نامو بهشون میده. ضمنا از نظر ما هم نژاد ملاک برتری آدما نیست.

      • ali

        ولی آقا مسعود اینجا به جای اینکه از ترکها حمایت بشه دارن جبهه میگرن که خوب شده چرا بی جنبه بازی در میاریین توهیین شده که شده که من به شخصه نمیتونم نگاه کنم

      • خاطره

        کاربر user رو خوب اومدی؛ کاربر یوزر کیه دیگه؟
        اصن نژادمون هرچی که هست به کنار، الان یه عده ترکن یه عده کرد یه عده لر و .....اینو که دیگه قبول داری؟
        در ضمن میتونستی منظورتو مودبانه تر برسونی

    • ترک هستم

      ایرانی هستیم درست.مسخره کردن زبان و لهجه خوب نیس زیادهم مهم نیس.ولی سوسک.فرچه دسشویی دیگه شوخی نیست عزیزان ایرانی بلکه توهین به شعور و فهم و فرهنگ ایرانیهاست
      باتشکر

    • اردشیر

      بنده یک بختیاریم عاشق اذری زبانان واذربایجانم اگرخدای نکرده اذربایجان نباشد ایران ماارزشی ندارد زنده باد اذربایجان

    • یاشاسین تورک

      هیچ کس نمی تونه به زبان تورکی توهین بکنه

    • Mst

      صدا و سیما بیجا کرده که اشتباه کرده, مگه اولین بارشه که قبول کنیم که سهوی بوده, مگه برنامه زنده بوده که قبول کنیم سهوی بوده, هر برنامه پیش تولید شده ای بررسی و بازبینی و کنترل میشه. اگر سهو بوده چرا فقط به ترک ها توهین میشه, چرا به دیگر قومیت ها نمیشه و فقط در قبال ترک ها این اتفاق میفته؟؟؟ این کارها مردم ترک زبان رو ناراحت و خشمگین میکنه و بهانه دست تجزیه طلب ها میده. با این مشکلاتی که تجزیه طلب ها درست کرده اند چرا با تولید چنین برنامه های مزخرفی آب تو آسیاب اونها ریخته میشه؟؟؟؟ باید عوامل برنامه و حتی صدا و سیما مجازات بشوند.

    • بهار

      با سلام.من ترک نیستم ولی بهشون خیلی احترام میزارم.دوستشون دارم

    • علی

      اتفاقا این برنانه توهین به زبان فارسی بود به چند دلیل از جمله پسر بچه که به فارسی حرف میزند دهنش بوی تعفن میده نه پدرش که ترکی صحبت میکند به این علت که پسربچه به زبان محلی اش ترکی حرف نمیزند دهنش بوی گند میدهد و مسواک زبان ترکی است که پر ترک زبان استفاده میکند ودر مقابل فرچه توالت زبان فارسی است که پسربچه استفاده کرده و دهانش بوی فاضلاب می دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شاید مادر بچه فارسه و بچه به زبان مادریش حرف میزنه .سخت نگیر!

      • خاطره

        یه لیوان آب بخور
        ولی تحلیل جالبی بود ولی فکر نمیکنم منظورشون این بوده باشه چون برنامه کودک بوده و فک نمیکنم یه کودک بتونه تا این حد و اندازه تحلیل کنه.

    • بدون نام

      مشکل اینه که ما نمیتونیم کنار هم باشیم و از هم حمایت کنیم...
      اگه وقتی به ترک ها توهین شد همه ایران یکصدا می شد و واکنش نشون میداد
      اگه وقتی به لرها توهین شد همه ایران یکصدا می شد و واکنش نشون می داد
      اگه...
      اگه...
      دیگه این اتفاقات نمیفتاد...
      بیاید تفاوت شوخی و طنز رو با توهین بفهمیم...
      فهمیدنش خیلی سخت نیست...
      مسئله برنامه فیتیله فقط استفاده از زبان ترکی در این طنز سخیف نیست چرا که حتی اگر فارسی هم صحبت می کردند باز هم زننده می بود ...
      دوستان کنار هم باشیم
      کنار هم بخندیم...
      کنار هم گریه کنیم ...
      و همدل باشیم...
      بیاین همدیگرو دوست داشته باشیم و فقط قضاوت نکینم..
      خودتونو جای همدیگه بزارین تا بتونین درک کنین همدیگرو..

    • اذربایجان

      وقتی اموزشی و فرهنگی هس زبان فارسی و لهجه های ان وقتی هم میرسن به حرف از دسشویی و طنز میرسه به ترکها؟چرا به فارس ها چنین طنزی درباره دسشوییو اینا نگفتن ولی به ترک کرد لر و... همش رو تحمیل کردین وقتی هم که صدامون در میاد هی میگین هموطنو ایرانیو اینا اگه ایرانی هستی چرا میزاری به هموطنت توهین بشه وقتی که هموطن به هموطن توهین کنه از فرد خارجی هیچ انتظاری نداریم یا زبان ترک رو با اموزش و فرهنگ به نمایش بزارین یا با زبان ملی و فارسی خودتون طنز پردازی و توهین کنین 

    • elshan

      این توهین کاملا عمدی بوده و مطمینم از این به بعد باز هم به شیوه های مختلف توهین میشه.با این همه قوم و زبان که توو ایران هست کل شبکه های صدا و سیما منحصر به زبان ناقص فارسی هست.مثلا واسه هر استان هم یه شبکه اختصاص دادن که همون بهتر که فارسی حرف بزنن چون همیشه نصف حرفایی که زده میشه فارسیه.اگه شما فارسها با جنبه هستین چرا ما صدا و سیما و حق تحصیل به زبان مادریمون رو نداریم.در ضمن این گفته من مختص ترکها نیست مربوط به همه قومیتهاست.

      پاسخ ها

      • سعیدی

        توهینی در کار نبوده

      • ali

        میگی توهین نبود یعنی فرق شوخی رو با توهین رو هنوز نمیدونی نوبر به خدا

    • مرتضی

      فقط و فقط یاشاسین آذربایجان یاشاسین ترک دیلین

    • بدون نام

      آقا ی ذره جنبه داشته باشید.اونور دنیا رئیس جمهور مسخره میکنن میخندن رد میشن میرن .دریاچه ارومیه خشک شد ترکای با غیرت کوشن پس .همه چیمون مسخرس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید عرض کنم خدمتتون که در مورد دریاچه ارومیه هم دقیقا همین واکنش ها (تظاهرات) انجام شد و با واکنش تند مأموران امنیتی روبرو شد
        در ضمن حالا که شما جنبه دارین لطف کنین برین با فرچه توالت دندوناتونو مسواک بزنین و عکسشو شیر کنین تا جنبه شما رو هم ببینیم

    • سید علی

      آذری زبان ها بد کاری کردند که تظاهرات کردن.دیگه به خاطر یه اشتباه سهوی نباید این کارا رو کرد

      پاسخ ها

      • خاطره

        بابا این که خیلی تابلو بود که توهین آمیزه
        من تعجب میکنم چطور بازیگراش یا کارگردان و ناظر پخش و بقیه مسئولین متوجهنشدن
        باید تنبیه بشن تا از این به بعد هم اونا و هم بقیه بیشتر دقت کنن.

    • احسان علی آبادی

      آقا چرا کوروش فحش میدی مگه به ترک ها کاری داشته واقعا که اگه اون کوروشی که به سگ تشبیه کردی نبود کل ایران هم نبود

    • بختیار

      برنامه طنزبوده چقدبی جنبه اندترکها؟چراوقتی کمال تبریزی توسریالش جدی جدی به قوم بزرگ واصیل بختیاری توهین کردترکها موضع موافق گرفتند.بهنپ نظرم اینقدام این جریان مهم نیست.

      پاسخ ها

      • تورک

        کمال تبریزی توهین کرد فیلمش توقیف شد. هرکسی توهین بکنه باید مجازات بشه فرقی نداره

      • خاطره

        من هیچوقت موضع موافقی در مقابل توهین و بی احترامی نداشتم و نخواهم داشت.
        زبان و قومیت و ملیت و جنسیت هم برام مطرح نیست.

    • امیرحسین

      واقعا این عمل بسیار شرم آور و مایه ی خشنودی دشمنان ایران بود. زیرا دشمنان ایران و اسلام میخواهند با ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی پایه های جمهوری اسلامی را سست کنند و بتوانند بر ما چیره گردند.

    • مهدی128

      یعنی واقعا جای تاسف داره فیلم در مورد لرا میسازن
      لرا اعتراض میکنن در مورد ترکا میسازن ترکا اعتراض میکنن چرا نمیخایم اینو بفهمیم که اینا فیلم و نمایشن
      امریکایی ها فیلم میسازن بعدا خودشون تو فیلمشون میگن امریکایی ها حرومزاده اند
      خب الان باید بریزن بیرون امریکایی ها اعتراض کنن؟؟فیلمه فیلم واقعیت که نیس
      همینه بهمون میگن جهان سوم دیگه

    • معلم هستم

      سلام اىن مکالمات فى مابىن همه اکثرا به خاطر
      فراموشى فرمان خداست که "واعتصمو بحبل الله ولا تفرقو"به زمان ظهور بىاندىشىم که تمام ملل هزارگانه در فرهنگ زىر پرچم آقا بامسالمت زندگى
      مى کنند پس مواظب فرىب افراد مزدور باشىم.

    • ىک معلم

      بازم سلام اىه را ناقص نوشتم عذر مى خواهم
      "واعتصمو بحبل الله جمىعا ولا تفرقو"
      لطفا به کلمه جمىعا توجه کنىد ودقت کنىد همه ما از ىک پدرومادرىم وهمه اقوام عزىز و قابل احترامند باز بگم مواظب اهداف دشمن علنى خود اسراىىل باشىم

    • ناشناس

      سلام اين داستان از كشور هاى عربى با پول هاى اونا داره نشأت ميگيره ؛
      همچنين كشور تركيه و آذربايجان سال هاى سال هست كه دنباله نفاق هستند .
      دوستان آذرى شما ميشه تاريخ ايران و بخونيد ببينيد بيشتره پادشاه هاى ما آذرى هستند ؛ ( اين و گفتم كه تو يكى از نوشته ها آقا يا خانم محترم نوشته بود ما آخر حق مون و ميگيريم )
      بيش از ٥٥٪ جامعه ايران هم آذرى هستند پس زياد نبايد اختلافى باشه .
      اميد وارم بين هيچ قم و طايفه اى اختلاف نباشه.
      و بدونيد با كوچك كردن هم بزرگ نميشيم.

    • فاطمه

      من فارس و شوهرم ترکه. متاسفانه اکثریت اونها ترجيح مى دهند که حتی بچه ها شون ترکی حرف نزنند. خودشون از ترکی اعلام انزجار میکنند. و اصلا نمیزاره جایی بفهمد ترک است .چرا؟ خودشون به خودشون شک دارند.

      پاسخ ها

      • ali

        اگه اون شوهرت درک درستی از زبان ترکی داشت که نداره باید هم چنین نظری داشته باشه به شوهرت بگو ی کم از شعرهای شهریار رو بخونه شاید نظرش عوض شه

    • علی

      اصلا عذرخواهی فایده ندارد.باید اعدام بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینو بس.
        بالای صد درصد مردم با این کلامت موافقن.

    • اکبر

      ما افتخار میکنیم که ترک هستیم اتکایی که اضافه میزنند غلط کردند یاشاسین ترک.

    • jason

      آقا موضوع رو بیخیال.
      من سوالم اینه شما هنوز فیتیله میبینید ؟ :D

      پاسخ ها

      • خاطره

        نه پس بچه ها رو ول میکنن جلوی تلویزیون خودشون نگاه نمیکنن ببینن اینا چی میگن به بچه ها

    • سمی

      وای ارسلان ارسلان ارسلان .....

    • ایران

      نمیبینید دارن تفرقه میندازن؟بعدنشستین دعوامیکنید؟؟؟اون از عبدی این از فیتیله ...باباجمعش کنید این برنامه ها این چیزا اتفاقی نیست,دشمن همینو میخواد که منوشمابه جون هم بیفتیم

      پاسخ ها

      • خاطره

        خب مسئولین مربوطه اجازه ندن اینا پخش بشه تا کسی هم به جون کسی نیفته

    • jason

      آقا موضوع رو بیخیال.
      من سوالم اینه شما هنوز فیتیله میبینید ؟ :D

    • سهراب

      من ترک نیستم ولی شخصا من از هموطنان ترک زبان عذر میخوام .
      و ازشون میخوام کمی سعه صدر به خرج بدن .

      گاهی وقتا ما باید نگاهی هم به خودمون بندازیم ...
      چرا باید همچین مسئله ای پیش بیاد ؟
      ترک یا فارس یا لر نداریم ، با اسم و لهجه نریم سر کار همه ما انسانیم و ارزش های یکسان ، شما مجموعه ای از ایران هستید ، اینقدر با شعارهایی که در بوق کرنا میشه مثل یاشاسین اذربایجان خودتون رو توی جز و انزوا نبرید .
      ما شماها رو دوست داریم شما ها هم به مجموعه انسانیت بپیوندید نه فقط به محدوده منحصر به ترک ها

      پاسخ ها

      • ترک غیور

        یعنی ترک ها انسان نیستن؟

      • بدون نام

        آخرش باحال بود
        خخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • عجببب

      سلام من خودم اصالتا اصفهونیم ولی خداییش یه ذره دقت کنین بدجور توهین کردن .من چن باری دیدم فیلمشو خیلی تابلو توهین کردن باید قبول کنیم که همیشه به ترکا بیشتر توهین شده (زشت و توهین آمیز)ولی اونایی ک میگن به دیگر قومیتها هم توهین شده برین چند تا نمونه بیارین که اینجوری توهین کردن .یه فیلمی هم بود اسمش یادم نیس اونجا هم خیلی بد به ترکها توهین شده بود تو فیلمها همش ترکا رو نقشای بی ارزشو میدن ولی خداییش قبول کنیم که ایران عزیزمون هر چ داره از این ترکای هموطنمونه من خودم با اینکه ترک نیستم بهم برخورد بخدا. حالا یه ترک باشی چ غیرتی بهت دست بده بازم من جای تامل داره یاشاسین ترکها یاشاسین اذربایجان

    • عجببب

      سلام من خودم اصالتا اصفهونیم ولی خداییش یه ذره دقت کنین بدجور توهین کردن .من چن باری دیدم فیلمشو خیلی تابلو توهین کردن باید قبول کنیم که همیشه به ترکا بیشتر توهین شده (زشت و توهین آمیز)ولی اونایی ک میگن به دیگر قومیتها هم توهین شده برین چند تا نمونه بیارین که اینجوری توهین کردن .یه فیلمی هم بود اسمش یادم نیس اونجا هم خیلی بد به ترکها توهین شده بود تو فیلمها همش ترکا رو نقشای بی ارزشو میدن ولی خداییش قبول کنیم که ایران عزیزمون هر چ داره از این ترکای هموطنمونه من خودم با اینکه ترک نیستم بهم برخورد بخدا. حالا یه ترک باشی چ غیرتی بهت دست بده بازم من جای تامل داره یاشاسین ترکها یاشاسین اذربایجان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو راست میگی ترک نیستی

    • sum

      من این کلیپ ر دیدم واصلا توهین نداشت. این گروه بارها با بخشهای متفاوت با زبانها و گویش های محلی کشورمون شوخی کرده و آموزش های تربیتی ر داده. چطور میتونیم نسبت به کسانی که سالها برای ما شادی خلق کردن ر اینطور تخریب و طرد کنیم؟ از طرفی طنز خنده بازار که اکیپ کلا ترک و تبریزی داره بارها بهترین مفاهیم اخلاقی ما ر هدف قرار داده و طنزهایی ساخته که زبان فارسی ر دچار مشکلات اساسی خواست هبکنه وهیچ کس چیزی نگفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نشه باز هم مسئولین کشور تبریزی هستن که سکوت کردن؟ وانگهی وقتی طنز خنده بازار داشت فیلم آژانس شیشه ای ر با اسم " آدامس جوجه ای" مورد تمسخر قرار میداد و مفهوم دفاع مقدس ر با توهینهاش به چالش کشید چرا چیزی نگفتین؟

      پاسخ ها

      • خاطره

        توهین همیشه محکومه؛ از طرف هرکسی و نسبت به هرکسی که باشه.

    • علی

      به ترکها توهین نشده، فقط یه برنامه طنز برای بچه ها بود. یه کمی با جنبه باشید.

    • مهناز

      افتخار میکنم که آذریم از نسل زرتشت و باقر خان و ستار خانم. خیلیا بخاطر ضعفشون مارا تحقیر می کنند مگر جایگاه صفویه وآذریارا توسرنوشت ایرانیان نمیدونند؟

    • سمیه

      سلام
      واقعا واسه ترک ها متاسفم که زود به خودشون میگیرن
      این برنامه ها طنز
      اگه اینطور باشه کل کشور باید از برنامه ها ناراحت بشن
      یه کوچولو منطقی فکر کنید
      از شمالی ها و جنوبی ها حتی خراسانی ها یاد بگیرید که چه جنبه بالایی دارند
      البته از ترک ها بیش تر از این توقع نیست

    • بدون نام

      دوستان محترم هم وطنی
      شما فرق شوخی با توهین رو نمیدونید ؟؟؟
      حق با شماهاست بار ها با لهجه اصفهانی و شمالی در فیلم ها مواجه میشیم ولی کجای این فیلم ها اصفهانی هم وطن رو به ... تشبیه میکنند ؟؟؟
      این یک توهین بود نه یک شوخی
      مگر اکبر عبدی همیشه با لهجه آذری موجبه خنده ما نمی شود ؟ چرا اون موقع اعتراضی نمیکنیم ؟؟؟

      لطفا قبول کنید که این یک شوخی نبود بلکه توهین بود

    • تیکا

      این همه اصرار دارین ، ترکا نباید تعصب داشته باشن ، پ چرا فارسها دارن، اگه تعصب به اصالت برمیگرده، همه میدونن ترکها ازهمه ی قومیت ها اصیل ترن،درضمن فارسها به خصوص تهرانی که این همه به خودشون می نازن ، شما اصلتون برمیگرده به افغانی ها ، هههههه

    • ساناز

      سلام . من یه اذربایجانی هستم و به ایرانی بودنم افتخار میکنم و این که نژاد اصیل اریایی هستم ... و این که چرا قومیت های کشورمون تازگی ها ادعای استقلال میکنن سر در نمیارم.. و این که اینگلیسی ها از زمان های دور تفرقه انداختن بین قومیت های ما و سر همین مسئله مشروطه القاب بدی رو نسبت به ما اذربایجانی ها دادن ... لعنت بر انگلیس فتنه گر ایرانی ها باید با هم دیگ متحدباشن

    • ایران

      دم آذری وترک زبانهای گل گرم وخوب کردن که اعتراض کردند آگه این توهین به تک تک زبانها بشه بقه ناراحت نمیشن خودمان را جای اونها بزاریم

      در ضمن همه مردمی که در ایران هستند با هر گویشی ایرانی هستند خواهشا به جان هم نپریم

    • sara

      واقعا دیگه این فارس های بی اصل ونصب پاشونو فراتر از حد گذاشتن علاوه به توهین به ما تورک هاتوبرنامه کودک شوخی جنسی میکنن حقا که آنامز ملکه تومروس سر کوروش روبه خون کشید

    • کیان

      چی میگی بابا این همه طنز با انواع مختلف به زبان فارسی داره پخش میشه به ما فارسی زبانها بر نخورده حالا شما شدی کاسه داغتر از آش...حتما اگه به زبان فارسی پخش میشد به ما باید بر میخورد....ترکها مشکل خودبزرگ بینی دارند...این نظرات ناشی از عمق فاجعه فرهنگی در ترک زبانانی است که بهشون بر خورده...تاسف انگیزه واقعا

    • زینب

      از این فیتیله محمد مسلمی خودش ترکه عوامل پشت صحنه شون هم اکثرا ترکن چرا چنین کاری کردن؟

    • بدون نام

      متاسفانه کم ظرفیت ترین هموطنانمان آذری هستند . اینهمه در تلویزیون جنوبی های عزیز را سوژه قرار می دهند یکبار هم کسی اعتراض نکرد واین نشانه ظرفیت بالای اونا داره.
      شاید هم آذری ها به خودشون شک دارنئد. خدا داند...

      پاسخ ها

      • خاطره

        نظرت تکراریه دیگه پاسخ تکراری نمیدم

    • کیوان

      من به شخصه احترام زیادی برای آذری زبانان کشورمون قائلم. ولی بنظرم این همه اغتشاش برای همچین موضوعی صرفا برای توجه بیشتر بوده و اصلا موجه نیست

    • ثریا

      سلام.اخه کجای مسخره کردن لهجه ی قوم خنده داره؟خندوندن مردم کار خیلی خوبیه ولی ن با مسخره کردن لهجه.پست ترین کتر ممکنه ک بشینیم تو خونه ب هموطنانمون توهین بشه ما بخندیم.ترکها بی جنبه نیستن ولی خسته شدن زمان رضاخان بهمه قومها توهین شده ک اتحادی تو کشور نباشه ن الان.برنامه خندوانه رو ببین چقد جالب مبخنودنن شاد میکنن مردمو بدون هیچ توهینی ن با فرچه دسشویی.ترکها لرها کردهابلوچها همه وهمه پرچم کشورمونو همهجا بالابردن بیاین تز اغتخاراتشون حرف بزنیم ن فرچه دسشویی.کی گفته لهجه کسی رو مسخره کردن خنده داره کی گفته اخهافتخار داره هرکی با هر لهجه ای حرف میزنه ن تمسخر

    • احمد

      به ما شمالی ها تو سریال پایتخت اون سکانس که ارسطو غذای سگ میخوره توهین شده حالا شما اذری ها بخاطر یه نمایش غوغا میکنید ... پس ماهم بریم یقه سیروس مقدم و بگیریم بخاطر توهینش من نمیدونم مملکت اسلامیه یا ما ادعای اسلامی بودن میکنیم

    • Pedram

      شما که ادعا دارین جمعیت زیاد ایران رو تشکیل میدین
      چرا وقتی پراید رو 41 میلیون فروختن حرف نزدین
      چرا وقتی ارتباطتون رو با دنیا با فیلترینگ و سانسور قطع کردن چیزی نگفتین
      چرا وقتی کل کشور غرق گرونی و تورم و گرسنگی بود چیزی نگفتین
      چرا وقتی بی رحمانه هزاران ایرونی تو عربستان کشته شد صداتون درنیومد
      نصف اذری هایی که اعتراض میکنن میخوان همرنگ نصف دیگر باشند که یعنی ما غیرت داریم
      خداوکیلی برین از ایران جدا شین فکر کردین بقیه کشورا التماس میکنن بیاین جزو کشور ما شین
      ادب مرد ایرانی به ز دولت اوست
      ادب مرد ایرانی به ز دولت اوست

      پاسخ ها

      • ali

        عمو کجایی کجا رو گرفتی

    • ثریا

      سلام.اخه کجای مسخره کردن لهجه ی قوم خنده داره؟خندوندن مردم کار خیلی خوبیه ولی ن با مسخره کردن لهجه.پست ترین کتر ممکنه ک بشینیم تو خونه ب هموطنانمون توهین بشه ما بخندیم.ترکها بی جنبه نیستن ولی خسته شدن زمان رضاخان بهمه قومها توهین شده ک اتحادی تو کشور نباشه ن الان.برنامه خندوانه رو ببین چقد جالب مبخنودنن شاد میکنن مردمو بدون هیچ توهینی ن با فرچه دسشویی.ترکها لرها کردهابلوچها همه وهمه پرچم کشورمونو همهجا بالابردن بیاین تز اغتخاراتشون حرف بزنیم ن فرچه دسشویی.کی گفته لهجه کسی رو مسخره کردن خنده داره کی گفته اخهافتخار داره هرکی با هر لهجه ای حرف میزنه ن تمسخر

    • ثریا

      سلام.اخه کجای مسخره کردن لهجه ی قوم خنده داره؟خندوندن مردم کار خیلی خوبیه ولی ن با مسخره کردن لهجه.پست ترین کتر ممکنه ک بشینیم تو خونه ب هموطنانمون توهین بشه ما بخندیم.ترکها بی جنبه نیستن ولی خسته شدن زمان رضاخان بهمه قومها توهین شده ک اتحادی تو کشور نباشه ن الان.برنامه خندوانه رو ببین چقد جالب مبخنودنن شاد میکنن مردمو بدون هیچ توهینی ن با فرچه دسشویی.ترکها لرها کردهابلوچها همه وهمه پرچم کشورمونو همهجا بالابردن بیاین تز اغتخاراتشون حرف بزنیم ن فرچه دسشویی.کی گفته لهجه کسی رو مسخره کردن خنده داره کی گفته اخهافتخار داره هرکی با هر لهجه ای حرف میزنه ن تمسخر

    • آملی

      هموطنان اذری خود راظاهرا تافته جدا بافته از ایران میدانند که اینگونه غیرتی و بی پایه واساس میشوند همین صدا و سیما هر سال دارد مجموعه پایتخت را پخش می کند پس ما مازندرانی ها هر روز داد و هوار راه بیندازیم و پالا و پایین بپریم ای خدا به ما چنین شد و چنان شد و یا خیلی از طنز ها به زبان فارسی پخش میشود و همه ما می خندیم وشاد می شویم اگر حرفی زده نمی شود دال بر بی غیرتی نیست چون نیت را برساده دلی و لحظه ایی شاد بودن است البته بدون غرض ورزی و هموطنان فارسی زبان ما هیچ صدا و فریاد بر نمی آورند و یا دیگر قومیت ها در ایران عزیز ما پس بهتر است غیرتتان را در جایی بکار ببرید پس بهتر است بیشتر در حالات خود تدبر کنیدو بخودتان بیایید و بیخود قیل و قال راه نیندازید که اینجوری بیشتر حرمت خود را می شکنیدپاینده باد ایران و ایرانی. والسلام

    • ىک معلم

      سلام در جواب سارا خانم بگم هر چند به نظر من مغرضانه نبود ولى در تهىه طنز مى باىست دقت کنند حال صحبت شما از کجاى برنامه متوجه شدى شوخى جنسى مىکنند از طرفى مطمىن باش قوم پارس از توهىن شما به کورش ناراحت نمىشه چون تارىخ خوب و بد همه حکام را واضحآورده نىازى نىست ما دلىل بر بزرگى اون بىارىم ىا نه همانطور براى پادشاهان ترک زىاد دور نشىم خونرىزى آقا محمد خان در کرمان تا بتونه قجرها را بر تخت بنشاند البته اىنقدر منصفىم که فداکارى و شهادت امثال ستاخان و باقرخان وشهداى آذرى جنگ تحمىلى را ارج مىگذارىم ولى عزىزم باادب حرف زدن نشانه فرهنگه وبهترىن شما نزد خدا باتقواترىن شماست نه نژاد

    • حقویردی بازه

      باسلام بنظر من عوامل برنامه ی فیتیله قبل از همه به خودشان اهانت کردند و ارزش خود را ازبین بردند واز چشم مردم ایران افتادند وزحمات چندین ساله ی خودرا به باد دادندو ولی بازیگران بازیچه بودندعاملان اصلی توهین به اکثریت ملت ایران کرده اندولی برای حفظ وحدت ملی نباید کش بدهیم.همه ی ما ایرانی هستیموهمدیگرو دوست داریم.

    • حجت

      ببینید کسانی که میگن شوخی کردن غلط میکنه اونجور شوخی میکنه برندکسانی که میگن شورش درآوردن شاید برای آنهاعادی است که شایداونهااینطوری مسواک میزنندتوهین هم یکبارنکردندچندبارکردندعرضه دارن اون بازیگرها بیاییندآذربایجان تابهشون بگیم شوخی چطوری میشه

    • عرفان

      اون بیسوادهایی که میگن فارسی لهجه عربیه بهتره بدونن زبانی لهجه زبانی دیگر به حساب میاد که از لحاظ دستوری یکی باشن در حالی که زبان فارسی از لحاظ دستوری منحصر به فرد است

      پاسخ ها

      • سانی

        زبان فارسی از با اروپایی و هندی یکی هست که زبان هندی ایرانی تقسیم میشه و زبان فارسی به کردی اوستایی پشتو دری تقسیم میشه ... بیش ترین شباهت زبانی با مارو المانی داره البته اگه واژه عربی کم به کار ببریم

    • ایرانی

      یه سوال مثلا چی گفتن تو این برنامه که بهتون برخورده.من برنامه رو دیدم هیچم توهین نبوده.بعدا هم کم به خودتون بنازین

    • احمد

      ببخش تا بخشیده شوی ، ما همه اشتباه داریم ، هر اشتباهی هست باید توی مملکت خودمون رفعش کنیم ، نزاریم دشمنای خارجی از این فرصت ها سوء استفاده کنن کشور رو بخوان چند دستگی ایجاد کنن

    • سعید

      من ترکم اصل ونسب دارم ...
      من ترکم 8 سال جنگ را ما کردیم ...
      من ترکم شمال هم دریا دارد و عواض دارد ولی شهر من سد هم ندارد چه برسد به دریا ولی لقب شهر من شهر غواضان دریا دل است ..
      درست شما توهین کنید اهانت کنید ولی کشور رو زندگیتون رو میدون ترکا هستید ..
      اگر قبول ندارید . آذربایجان برا ما افغانستان برا شما .

    • کیانا

      اين تعصبات قومی و قبيله ای مال عصرجاهلیت هست. ان اکرمکم عندالله اتقاکم گرامی ترین شما نزد خداوند باتقواترین شماست. ترک ولر وفارس وبختیاری وبلوچ وکرد وعرب همه با هم برابریم

    • ساناز

      نا حیه ی اذربایجان از زمان ایلامی ها برای ما بود یعنی از ابتدای به وجود اومدن ایران زمان هخامنشی ها هم اسمش اپارتاکان بود که تغییراتی ایجاد شد به اسم اذربایجان در اومد و در خصوص گویششون هم بگم که تحت تاثیر مغول ها بوده و نژاد اصلی مردم اذربایجان ماد هستش و قبل از حمله مغول فارسی زبان بودند. در واقع ما چیزی به نام نژاد ترک نداریم .. نژاد مغول داریم که پوست زرد و چشمان کشیده شبیه به بر بر های افغانستان که مرکز این نژاد مغول در ترکمنستان امروزیست...ترکان ترکیه هم از حکومت سلجوقی ایران فرزند طغرل به نام ارطغرل که نوه ش به نام عثمانی سلسله ی عثمانی رو تشکیل داد بعد ها بعد از جنگ جهانی دوم با حمایت دولت استعماری تجزیه و ترکیه امروزی تشکیل شد .... در مورد کرد های عراق سوریه و ترکیه هم که نژاد اصلی ایرانی هستد و زبان کردی زبان اقوام باستانی ایرانی ها بوده و یکی از ریشه زبان فارسی هست. . و کشور عراق نیز در زمان ساسانیان نیز به معنای ایرات یعنی ایران کوچک بوده و بعد ها با انتقال م رکز خلافت اسلامی جمعیت کثیری از اعراب ساکن عراق شدن و اینطور شد که ایرات تبدیل به عراق عرب شد و دختران ایزدی عراق و ایزدیان عراق نژاد اصیل ایرانی هستند... در مورد افغانستان و تا جیکستان هم که توضیحی لازم نیست چون فارسی زبانن و ایرانی هستند .......

    • یاشار

      آذری کلمه ای است که بیش از صد سال قدمت ندارد,و برای تفرقه افکنی این کلمه رو در آوردن...به قول علامه جعفری تعریف از خود نباشد من تورکم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج