۲۶۳۹۳۰
۵۰۳۹
۵۰۳۹
پ

مستاجرها صاحبخانه مي‌شوند

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

خيلي از اجاره‌نشين‌ها بي‌خيال دكوراسيون خاص براي خانه‌هاي‌شان مي‌شوند آيا واقعا مي‌شود در خانه‌اي كه موقتي است چيدمان ويژه‌اي داشت؟

مجله منزل - ماندانا بخشایش: «به موجب اين قرارداد مستاجر ملزم مي‌شود كه به تمامي تعهداتي كه در ذيل ذكر شده است مقيد باشد. . .» در همه قراردادهاي امروزي بين صاحبخانه‌ها و مستاجرها اين جمله كذايي را مي‌توان پيدا كرد؛ جمله‌اي خاص كه شرح تعهدات و بايدها و نبايدهاي اجاره‌نشين‌ها را در قبال مالك خانه مي‌رساند؛ قراردادهايي كه براي محكم‌كاري رابطه اين دو گروه با هم بسته مي‌شود.

اما مگر جايي از اين قرارداد آمده كه مستاجر حق شيك بودن ندارد؟ هيچ قراردادي هر قدر سخت و محكم نمي‌تواند حق سليقه به خرج دادن مستاجر در خانه‌اي كه مال او نيست را بگيرد. پس اگر در فصل نقل و انتقال خانه پاي امضاي يكي از اين قراردادها نشستيد از هيچي نترسيد. ما راه‌هاي زيباتر كردن خانه‌اي را كه فقط سندش به نام شما نيست، نشان‌تان مي‌دهيم!

گل‌ها را يادتان بماند

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

تا جايي كه مي‌توانيد سراغ گل و گياه برويد. گل‌هاي آپارتماني خيلي اوقات مي‌توانند كم و كاستي هر خانه‌اي را رفع كنند. البته بايد اهلش باشيد چرا كه يك گلدان پلاسيده خيلي حال و هواي خانه را افسرده‌تر از قبل مي‌كند. بنابراين اگر زياد اهل گل نيستيد لازم نيست از گلدان‌هاي حرفه‌اي استفاده كنيد. كاكتوس‌ها و گل‌هاي گوشتي يا بنفشه آفريقايي زحمت زيادي ندارند و در هر آپارتماني جواب مي‌دهند. جا دادن يكي، دو تا از اين گلدان‌ها روي طاقچه‌ها يا ميزهاي كنار مبل‌ها خانه را از داشتن هر دكوراسيون خاصي بي‌نياز مي‌كند.


مغلوب رنگ سفيد نشويد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

خيلي از صاحبخانه‌ها قبل از اينكه خانه را تحويل مستاجرشان بدهند در و ديوار ش را به ساده‌ترين شكل ممكن و با دم دستي‌ترين رنگ و طرحي كه توي بازار هست، رنگ می‌کنند. اين وسط مستاجر بينوا حق دخالت در رنگ ديوار را نخواهد داشت. اگر زماني يكي از اين خانه‌هاي يكدست سفيد رنگ شده حاضر و آماده را كرايه كرديد هيچ نگران نباشيد. هميشه لازم نيست براي داشتن خانه‌اي رنگي سراغ ديوارها برويد. شما مي‌توانيد اين بار دنبال رنگ زدن يكي از اسباب خانه باشيد. اينجا كه ديگر صاحبخانه نمي‌تواند دخالت كند. رنگ زدن يك قطعه بزرگ در خانه مانند يك ميز، عوض كردن پارچه مبل‌ها با رنگ‌هاي خاص و. . . مي‌تواند خيلي راحت مشكل را براي هميشه حل كند.


با جرات ميخ بكوبيد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

اصلا از اينكه ديوارهاي خانه را سوراخ كنيد نگران نباشيد. ديگر دوره صاحبخانه‌هايي كه قبل از تحويل خانه سوراخ و سنبه‌ها را براي پيدا كردن يك خرابي احتمالي مي‌گشتند گذشته است. اين روزها ديگر مي‌توان به‌راحتي هر قدر كه خواستيد به ديوارها ميخ بكوبيد. اگر هم اين دسته صاحبخانه‌هاي بهانه‌گير هنوز هستند، باز هم جاي نگراني نيست. حساب كردن خسارت‌هاي احتمالي براي چسباندن تابلوهاي هنري به داشتن ديواري خالي و بي‌روح در يك خانه اجاره‌اي مي‌ارزد. نقاشي، پوستر، عكس، نقشه، آينه و. . . را به ديوارها آويزان كنيد. اين وسط اگر تابلويي داريد كه با فضاي خانه هماهنگي ندارد، مي‌توانید به عوض كردن قاب آن فكر كنيد. بهترين روش براي نصب كردن تابلو در خانه‌هاي اجاره‌ای چسباندن گروهي آنهاست. اين طوري شايد نقص ديوارها از مستاجر قبلي هم كمتر به چشم بخورد.


با كاغذ ديواري غمي نداريد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

اين روزها دنياي كاغذ ديواري‌ها زير و رو شده است. كافي است فقط يك نصف روز در راسته فروشندگان ديوار پوش‌ها قدم بزنيد تا با دنياي تازه آنها آشنا شويد. به خصوص حضور تازه كاغذ ديواري‌های‌ موقتي كه چند وقتي است خيال خيلي از مستاجرها را از بابت هزينه و. . . راحت كرده. اين كاغذ ديواري‌ها كه چاپ ديجيتال دارند با هر طرح و رنگي كه خودتان بخواهيد چاپ مي‌شوند و به راحتي هم قابل انتقال به خانه ديگری هستند. قيمت بالايي هم ندارند اما اگر باز هم دلتان زياد با اين كاغذديواري‌های جديد صاف نمي‌شود مي‌توانيد سراغ ارزان‌ترين كاغذ ديواري‌های بازار برويد. غير از اينكه جنس كاغذها در قيمت‌شان تاثير دارد، خيلي وقت‌ها طرح و نقشه‌هاي جديدتر هم در قيمت‌ها دست دارند. انتخاب مدلي قديمي‌تر يا حتي ساده با جنسي ساده مي‌تواند كارساز باشد. يكي، دو سال كه ديگر اين حرف‌ها را ندارد. ضمن اينكه مي‌توانيد كوچك‌ترين ديوار خانه را فقط با يك طرح خاص كاغذ ديواري كنيد.


لوسترهاي خودتان را ببريد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

اصلا لازم نيست كه لوسترهاي اجباري صاحبخانه‌ را تحمل كنيد. چراغ‌ها بهترين وسيله‌هايي هستند كه مي‌شود آنها را در هر فضايي استفاده كرد. فقط كافي است كه چراغ را متناسب با فضايي كه هر سال اجاره مي‌كنيد در نظر بگيريد. يك لوستر خيلي بزرگ ممكن است در خانه‌اي كه اتاق نشيمن كوچكي دارد مناسب به نظر نرسد؛ براي همين يك دست لوستر ساده و البته دلخواه را انتخاب و در خانه اجاره‌اي‌تان نصب كنيد. فقط يادتان باشد لوسترهاي صاحبخانه را كناري بگذاريد كه سر وقت بتوانيد تحويلش دهيد. اگر هم نور خانه كمتر از نيازتان است مي‌توانيد به منابع نوري ديگر به غير از لوستر فكر كنيد؛ مانند آباژورهاي روميزي يا زميني.


فكر كنيد خانه خودتان است

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

خيلي از مستاجرها يك جمله خاص دارند؛«انشاءالله خانه كه خريديم يك دست مبل خوب هم مي‌خريم.» اين يعني آنهايي كه اجاره‌نشين هستند هنوز به داشتن خانه‌اي براي خودشان عادت ندارند. اما واقعيت اين است كه تملك خانه نبايد در انتخاب شما براي داشتن بهترين اسبابي كه دوست داريد دخيل باشد. مستاجرها عادت دارند ساده‌ترين اشيايي را كه به آن هيچ علاقه‌اي ندارند به خانه بياورند؛ فقط به اين بهانه كه در اسباب‌كشي مداوم هستند و معلوم نيست خانه بعدي‌شان چه شكلي باشد. درست است؛ شاید داشتن يك كتابخانه بزرگ يا مبل‌هاي كامل و ناهارخوري براي يك خانه اجاره‌اي مناسب نباشد اما دليلي ندارد كه شما دست از خريد مبل با كيفيت بهتر و زيباتر بكشيد. بدترين دشمن يك دكوراسيون خوب به كار بردن وسايل ارزان و دم دستي براي پر كردن فضاست. يادتان بماند براي نداشتن فضا مي‌شود برنامه داشت!


فرش‌هاي كوچك انتخاب كنيد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

خانه‌اي پوشیده شده از فرش. خيلي از مردم امروزي با اين قضيه مشكل دارند. اما داستان اين است كه يك خانه پوشيده از فرش خيلي بهتر از خانه‌اي با پاركت‌هاي خراب يا سراميك‌های شكسته و با رگه‌هاي سياه است. روي هم رفته قالي‌ها و فرش‌ها مي‌توانند با رنگ و طرح‌هاي خاص‌شان به خانه‌هاي اجاره‌اي نماي خوبي بدهند. پس حتي اگر كفپوش‌هاي خانه هم درست و حسابي بودند باز هم از معجزه فرش‌ها غافل نشويد. فقط بايد به فكر قالي‌هاي كوچك باشيد و تقريبا فرش‌هاي بزرگ‌تر از ۳ مترمربع را بي خيال شويد. فرش‌هاي كوچك و قالي‌ها به راحتي در هر خانه‌اي جا مي‌گيرند.


با آينه‌ها فضا را دوبرابر كنيد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

از معجزه آينه‌هاي قدي در خانه‌هاي اجاره‌اي غافل نشويد. هر قدر در خانه‌هاي اجاره‌ای از آينه بيشتر استفاده کنید آن وقت ديگر مشكل نور و بازتاب رنگ‌ها را نخواهيد داشت. سعي كنيد هميشه يك آينه بزرگ در قسمتي از خانه نصب كنيد يا يك آينه قدي در محلي مناسب از خانه قرار بدهيد. آينه‌ها بيشتر در خانه‌هاي باريك به درد مي‌خورند. پس اگر مي‌خواهيد خانه‌تان را كمي بزرگ‌تر كنيد نيازي نيست سراغ خريد وسيله خاصي برويد. آينه وسيله‌اي است كه در هر خانه‌اي كاربرد دارد حتي اگر مجبور باشيد آن را در اتاق خواب‌تان جا بدهيد.


در انتخاب رنگ محتاط باشيد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

درست است كه رنگ‌ها مي‌توانند خانه را از نظر شادابي دكوراسيون زير و رو كنند اما بايد اين محدوديت را هم در نظر داشته باشید كه شما يك مستاجر هستيد و ممكن است يك دفعه وارد فضاي خاصي شويد كه ديگر داشتن وسايل رنگي زياد برای‌تان خوشايند نباشد. بيشتر خانه‌هاي اجاره‌اي ديوارهاي سفيد يا استخواني دارند اما اگر روزي وارد خانه‌اي شديد كه ديوارهاي قرمز يا آبي داشت آن وقت تكليف چيست؟ براي اينكه به اين مشكل بر نخوريد بهتر است صندلي‌ها و كاناپه‌ها را در طيف رنگ‌هاي خنثي مانند طوسي، سفيد، بژ، شكلاتي و. . . انتخاب كنيد. اين رنگ مبل‌ها را مي‌توان به راحتي با چند كوسن رنگي شاداب كرد اما براي غير آن شايد كمي با مشكل مواجه شوید.


سبك خودتان را داشته باشيد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

نگذاريد هيچ عاملي در سبك دكوراسيوني كه انتخاب كرده و سال‌ها به دنبالش بوده‌ايد تاثير داشته باشد. اما هنوز معلوم نيست كه شما به چه خانه‌اي در نهايت مي‌رسيد؛ خانه‌اي قديمي يا نوساز و مدرن. مساله شرايط شماست. فقط نبايد اجازه بدهيد كه اين مساله روي سبك دلخواه‌تان تاثير بگذارد. اگر ايده شما كلاسيك است يا روستيك بايد در يك خانه نوساز هم اين سبك را داشته باشيد و برعكس اگر سبك مدرن را دوست دارید بايد در يك خانه قديمي كلنگي هم اين ايده را پياده كنيد. خانه‌ها تغيير مي‌كنند اما شما نه. مهم‌ترين كاري كه بايد در این میان انجام بدهيد تهيه خرده ريزهاي خاص، متناسب با سبك دكوراسيون‌تان است. اين خرده‌ريزها مي‌توانند هر خانه‌اي را زير و رو كنند و البته به راحتي هم قابل حمل هستند.


پرده‌ها را مجلل انتخاب كنيد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

بزرگ‌ترين اشتباه مستاجرها بها ندادن به پرده‌هاست. بهانه‌شان هم اين است كه معلوم نيست سال بعد خانه‌مان چه جور پنجره‌اي داشته باشد. شكل و شمايل پنجره خانه‌تان معلوم نيست اما سبك و سليقه شما كه تغيير نمي‌كند. هيچ عنصري مانند پرده نمي‌تواند در زيبايي خانه تاثير داشته باشد. بنابراين سعي نكنيد فقط با يك پرده ساده عيب و ايرادهاي پنجره‌ها يا منظره پشت ‌شان را بپوشانيد. شما هر پرده‌اي كه متناسب با سليقه‌تان است را انتخاب كنيد و فكر سال بعد و خانه بعد نباشيد. اين كوچك‌ترين كاري است كه يك مستاجر می‌تواند براي بهتر شدن حال و هواي اجاره‌نشيني‌اش بكند.


از طاقچه غافل نباشيد

دکوراسیون خاص برای مستاجرها

از وسايل دو منظوره بيشتر استفاده كنيد. اگر در حال انتقال به خانه‌اي كوچك هستيد و دست و بال‌تان هم در اضافه كردن كمدها يا كابينت‌ها بسته است مي‌توانيد به دنبال وسايلي باشيد كه هم مساله ذخيره‌سازي وسايل اضافه خانه را حل كند هم اينكه جنبه‌ دكوري و تزييني داشته باشد. مانند اضافه كردن طاقچه‌ها در آشپزخانه كه با نماي باز ظرف‌هاي سراميكي به زيبايي خانه كمك مي‌كنند. انتخاب يك كنسول ساده براي ظرف‌ها در كنار اتاق‌نشيمن هم ساده‌ترين روش ممكن است؛ هم ظرف‌هاي اضافه سر و سامان مي‌گيرند و هم دكوري‌هاي خانه رويش جا خوش مي‌كنند. طاقچه‌ها هميشه در كنج اتاق‌ها بهترين يار مستاجرها هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج