جاباما
۲۶۶۸۳۲
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

نکاتی درباره خرید عینک آفتابی و هزینه هایش

تیزی تیغ آفتاب روزهای تابستان خیلی ها را به فکر خرید عینک آفتابی می اندازد. عینکی که به گفته کارشناسان نه فقط در روزهای آفتابی بلکه باید در همه ایام سال از آن استفاده شود.

ماهنامه معیشت: تیزی تیغ آفتاب روزهای تابستان خیلی ها را به فکر خرید عینک آفتابی می اندازد. عینکی که به گفته کارشناسان نه فقط در روزهای آفتابی بلکه باید در همه ایام سال از آن استفاده شود. گزینه های خرید هم متعدد هستند. از مغازه های لوکسی که اجناس برند عرضه می کنند تا دست فروشان کنار خیابانی که با یک آینه دستی، رهگذران به خرید عینک های فیک خود ترغیب می کنند. اگر هدفتان از خرید عینک آفتابی، جز خوش تیپی، محافظت از چشمانتان باشد، رعایت چند نکته ضروری به نظر می رسد.

نکاتی درباره خرید عینک آفتابی و هزینه هایش

چرا عینک؟

آفتاب در عین زندگی بخشی، مضراتی هم دارد. اشعه ماورای بنفش نور خورشید می تواند آسیب های زیادی به قرنیه وارد و پوست اطراف چشم را پیر و چروک کند. آن چه می تواند از این تخریب ها جلوگیری نماید، یک عینک آفتابی «استاندارد» است. تاکید روی واژه «استاندارد» به این دلیل است که عینک های غیراستاندارد تنها مانع اذیت و آزار ظاهری نور آفتاب می شوند و از عبور اشعه ها جلوگیری نمی کنند.

بنابراین در حالی که به خاطر کاهش نور آفتاب مردمک های چشم شما گشاد شده و چشم هایتان حسابی بی دفاع هستند، اشعه های مضر با خیال راحت به چشم های شما حمله می کنند. عینک استاندارد بهتر است قاب بزرگی داشته باشد که چشم ها و فضای اطرافشان را تا بالای گونه ها بپوشاند. شیشه های عینک باید قدرت محافظت UV۴۰۰ داشته باشند که این به این معنا است که حتی پایین ترین طول موج های اشعه ماورای بنفش هم به چشم هایتان نخواهد رسید.

رنگ شیشه و نکاتی دیگر

اینکه شیشه ای که برای عینک آفتابی خود انتخاب می کنید، چه رنگی داشته باشد، هیچ تاثیری بر قدرت عینک ندارد ولی حواستان باشد شیشه ای را انتخاب کنید که شما را در تشخیص رنگ ها دچار مشکل نسازد. علی الخصوص اگر رانندگی می کنید، لازم است بتوانید سریع و به موقع رنگ های چراغ راهنما را تشخیص بدهید. از خرید عینک های سنگین خودداری کنید چون استفاده از آن ها برای طولانی مدت شما را خسته خواهد کرد و اطراف بینی تان جا خواهد انداخت.

نکاتی درباره خرید عینک آفتابی و هزینه هایش

عینک نه خیلی شل باشد که از روی بینی سر بخورد و جا به جا شود و نه آن قدر سفت که پشت گوش ها را آزار دهد. فاصله مناسب عینک از چشم هایتان به مژه ها آسیب رسانده و مزاحمت ایجاد می کند.

حتما برند باشد؟

آن چه مسلم است خیلی از مواقع برندها نان شهرت و محبوبیتشان را می خورند. گاهی هم طراحی های منحصر به فرد بر قیمت کالا می افزاید اما در این که برای داشتن عینک استاندارد حتما باید سراغ برندها بروید، الزامی وجود ندارد. البته که مارک های معتبر با ضمانت نامه ها و قدرت نامشان، تمام قد پشت کیفیت محصولشان می ایستند و این مسئله خیال ما را از بابت گول نخوردن در این بازار تا حدود خیلی خوبی راحت می کند. اما چنان چه عینکی پیدا کردید که از قضا نام و نشان ویژه ای نداشت اما استانداردها را رعایت کرده بود، بابت هزینه پایین تری که می پردازید، بد به دلتان راه ندهید.

هزینه ها و برندها

مغازه های فروش عینک اصل یا تقلبی در تمام شهر پراکنده اند اما خیابان آرام و پردرخت فلسطین حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب، جا به جا فروشگاه های معتبر عرضه کننده عینک آفتابی و طبی دارد. مغازه هایی که گاه کوچکتر هستند و تاکیدشان روی فروش مدل های طبی است و گاه بزرگتر هستند و دریایی از مدل های مختلف برندهای گوناگون را عرضه می کنند.

نکاتی درباره خرید عینک آفتابی و هزینه هایش

در این مغازه ها قیمت ها از ۲۰۰ هزار تومان شروع می شوند و به ۲ میلیون تومان هم می رسند. اما اگر توانایی پرداخت مبلغی در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان را داشته باشید، دستتان برای انتخاب از برندهای زیادی باز خواهد بود و مدل های متنوعی پیش رویتان قرار می گیرد. البته برای خرید از برند آنا هیکمن (Ana Hickmann) پرداخت مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کفایت می کند. در میان مدل های عینک جورجیو والنتی، تامی و دیور هم می توانید عینک های خوبی در رنج قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پیدا کنید.

نرخ عینک های برند ایتالیایی پلیس از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود و یکی از جدیدترین مدل های ۲۰۱۵ آن، ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اگر دستتان بازتر است می توانید با پرداخت ۸۷۰ هزار تومان یک عینک ورساچه قاب کائوچویی با طراحی خاص بخرید یا از برندهای روبرتو کاوالی، تام فورد و بولگاری عینک های در حدود ۱ میلیون تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تهیه کنید.

هرچند قیمت مدل های برند سواروسکی از ۷۰۰ هزار تومان شروع می شود اما بیشتر مدل ها در بازه قیمتی یک یا دو میلیون قرار دارند. برند نام آشنای ری بن، از حدود ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. اما یکی از مغازه داران که مدل های اصل را هم در مغازه دارد، چندین مدل تقلبی که به قول خود او کیفیت بالایی دارند، به قیمت ۲۲۰ هزار تومان به فروش می رساند.

اگر دستتان در خرید عینک باز است، دنبال مدل های متنوع می گردید و ضمانت نامه ها و خدمات پس از فروش برایتان ارجحیت دارد، سری به خیابان فلسطین بزنید. جایی که رقابت تنگاتنگ مغازه داران برای مشتری ها احترام زیادی به همراه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجله جان ممنون اما کاش این رو هم مشخص میکردی قیمتش تو بازار بی قانون ایران اینه یا قیمت اصلیش این مبالغیه که گفتید اگر نه قیمتهای اصلی چقدره
      این کار باعث میشه گشی دست مردم بیاد زیر بار قیمتهای من در آوردی فروشنده های فرصت طلب نرن که چون مثلا فلان مدل طرفدارش زیاده قیمت رو خودشون از تو معده اشون میکشن بالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج