۲۶۹۱۳۶
۵۰۵۵
۵۰۵۵
پ

در رستوران های چینی، بفرمایید چائو

آشپزی چینی در کنار آشپزی ایتالیایی یکی از مشهورترین آشپزی های دنیاست. تمام آدم های کره خاکی بدون سفر به چین، فرصت تجربه این غذاها را دارند چون رستوران چینی کوچک و بزرگ، از نمونه های دکه ای تا رستوران های شیک و لوکس در تمام شهرهای دنیا وجود دارد.

هفته نامه اوقات خوش - الهام رضازاده: یک ضرب المثل معروف آسیایی می گوید: «هر کسی که غذای جدیدی را امتحان کند سه روز به طول زندگی اش اضافه می شود! ایده بدی هم نیست تست غذاها و طعم های جدید و مختلف به قیمت افزایش طول عمر آدمی اما شاید هم منظور از «غذا» هر غذایی نباشد. یک غذای طبیعی و سالم مثل غذاهای آسیایی؛ پر از رنگ و طعم های مختلف و بسیار متنوع و در عین حال سالم و طبیعی. در رستوران های چینی غذاهایی را تجربه می کنید که رنگ واقعی طبیعت را دارند مثل سبزی و مارچوبه نارنجی و فلفل های رنگی.

البته سفر به کشورهای مختلف و آشنایی با آنها هزینه بالایی می خواهد و به این سادگی فراهم نمی شود ولی همین جا در تهران هم می توانید با رفتن به رستوران های مختلف، باب آشنایی با غذاها و حتی فرهنگ کشورهای مختلف را باز کنید.

در رستوران های چینی، بفرمایید چائو

در کتاب های تئوری آشپزی، سبک آشپزی چینی به عنوان یکی از مکتب های مادر آشپزی شناخته شده است. در این کتاب ها، ویژگی آشپزیکی چینی این است که می کوشد طعم و مزه اصلی هر ماده خوراکی را حفظ کند ولی تجربه های واقعی نشان می دهد همیشه اینطور نیست؛ ما طعم دارترین غذاها مثل مرغ، سس ترش و شیرین را در منوی رستوران های چینی می بینیم.

آشپزی چینی در کنار آشپزی ایتالیایی یکی از مشهورترین آشپزی های دنیاست. تمام آدم های کره خاکی بدون سفر به چین، فرصت تجربه این غذاها را دارند چون رستوران چینی کوچک و بزرگ، از نمونه های دکه ای تا رستوران های شیک و لوکس در تمام شهرهای دنیا وجود دارد.

یکی از دلایل گستردگی غذای چینی، مهاجران این کشور است که راه و روش آشپزی شان را با خود به تمام دنیا برده اند. برای اغلب ما، غذای چینی یادآور رشته ها، انواع سبزی ها همراه مرغ، گوشت یا ماهی است که روی حرارت بالا به مدت کوتاه تفت داده شده، بعد با هم مخلوط و با انواع سس ها سرو می شوند.

این همان غذایی است که به آشپزی چینی عنوان یکی از سالم ترین سبک های آشپزی را داده است چون روغن زیادی مصرف نمی شود و به دلیل پخت کوتاه مدت، مواد غذایی خاصیت خودشان را از دست نمی دهند. به این شیوه پخت «چائو» می گویند اما منوی رستوران چینی اینجا تمام نمی شود و شامل انواع خورشت هم هست که از مزه شور تا ترش و شیرین را دارند.

در تهران، رستوران چینی به فراوانی شهرهایی که جمعیت چینی ساکن دارند، نیست اما رستوران قدیمی چینی، بیش از ۳۰ سال است که غذاهای چینی اصیل و واقعی عرضه می کند. منوی چند صفحه این این رستوران بیشتر غذاهای چینی را شامل می شود. ظروف و تا حدودی نحوه پذیرایی، شما را به سرزمین چشم بادامی ها می برد.

رستوران چینی دیگری به نام «اژدهای طلایی» نیز هست که عمر کوتاه تری دارد و در کنار آنها رستوران های دیگری نیز هستند که به صورت تخصصی چینی نیستند اما در منوی آنها غذاهای چینی نیز به چشم می خورد.

غذاهای چینی با نودل و سبزیجات

غذاهای چینی از آن دسته غذاهای سالم، سبک و خوش طعمی هستند که بدون شک با یک بار درست کردن شان که البته بسیار هم آسان است، مشتری دائم آنها خواهید شد. نودل و سبزیجات عضو جدا نشدنی این غذاها هستند و بقیه موارد به اختیار خود شما است.

در رستوران های چینی، بفرمایید چائو

مثلا می توانید از انواع گوشت، فیله مرغ یا میگو یا انواع مختلف سبزیجات در این غذا استفاده کنید. این مدل غذای چینی که طرز تهیه اش در ادامه خواهد آمد، یکی از ساده ترین و البته خوش طعم ترین غذاهای چینی است که بعید نیست همین حالا هم همه مواد لازمش را در یخچال داشته باشید.

رستوران چینی تهران - فاطمی

مشتریان قدیمی و موسفید این رستوران روزهایی را به خاطر می آورند که روی تشک های کوچک مشت میزهای کوتاه می نشستند تا غذاهای چینی را با رسم و رسوم چینی تجربه کنند اما حالا میز و صندلی ها نمونه های معمولی هستند و تزیینات در و دیوارها حال و هوای چین را در این رستوران زنده کرده اند. تمام تزیینات فضا، همان تزیینات سنتی چینی هستند که به عنوان سمبل های سرزمین چین با آن آشنا هستید.

در فصل بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز می توانید میهمان حیاط این رستوران بشوید که مثل حیاط همه خانه های قدیمی باصفا و دلباز است. خوردن غذا با چوب یا قاشق و چنگال هم به انتخاب خود شماست؛ سرگارسنی که در این رستوران مو سفید کرده، م تعواند روش استفاده از چوب های غذا را به شما یاد بدهد.

چوب های غذا طرف راست شما روی مجسمه های کوچک چینی که مخصوص این کار هستند، چیده شده اند. این تصویر را در رستوران های چینی در تمام دنیا می توانید ببینید. تنوع غذایی، ویژگی منحصر به فرد این رستوران است؛ حدود ۱۰۰ نوع غذا و اگر دقیق تر می خواهید ۹۴ نوع غذا در منوی رستوران چینی شما را گیج می کند.

غذاها به تفکیک نوع گوشت جدا شده اند؛ اردک، میگو، گوشت قرمز، مرغ، خرچنگ و ماهی یا اینکه سبزیجات را با چه طعم و مزه ای دوست دارید؛ با فلفل سبز، سس چیلی یا سس ترش و شیرین.

در رستوران های چینی، بفرمایید چائو

اگر فهرست بلندبالای منو شما را گیج کرده، از همان گارسن قدیمی و آشنا با غذاهای چینی کمک بخواهید. او به شما می گوید کدامیک از این غذاها با ذائقه شما هماهنگی بیشتری دارد و نیز مرغ با سس ترش و شیرین یکی از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران است. تکه های کوچک مرغ با فلفل های رنگی و آناناس طعم خاص این غذا را می سازد ولی باید به غذاهای شیرین علاقه داشته باشید چون طعم شیرین غالب تر است و شکل ظاهری این غذا هم مربا را به خاطرتان می آورد.

اردک سرخ شده، اردک با سس پرتقال و مرغ یا سس پنج ادویه را هنگام انتخاب غذا مد نظر داشته باشید. اگر سراغ خورش های چینی مثل مرغ با سس ترش و شیرین رفتید، سری هم به بخش برنج ها بزنید. در سبک و سیاق آشپزی چینی برنج هم انواع دارد. در انواع برنج چینی روش پخت تغییری نمی کند بلکه موادی که به برنج اضافه می شود متفاوت است. به پیشنهاد من خوش طعم ترین برنج چینی، برنجی است که با تخم مرغ و پیازچه تهیه می شود.

چاپ سویی یکی از غذاهای معروف چینی است که در منوی ۱۰۰ تایی این رستوران از قلم نیفتاده و در بخش غذاهای گوشت قرمز می توانید پیدا کنید. چاپ سویی رشته هایی از انواع گوشت است که روی حرارت تند تفت داده می شود. نودل هم از انحصاری های سرزمین چین است که انواع آن از سیب زمینی و تخم مرغ تا گوشت، مرغ و میگو را می توانید در این رستوران امتحان کنید.

نودل غذایی شبیه سوپ است که در کاسه های چینی با آن قاشق های مخصوص سرو می شود ولی طعم آن شبیه سوپ نیست؛ شاید چون غلظت سوپ را ندارد.

بخش اول منو پیش غذاهاست که با هیچ کدام آنها آشنایی ندارید و سفارش هر کدام از آنها امکان تجربه یک طعم و غذای تازه است. اسپرینگ رول یکی از این پیش غذاهاست که از سفارش آن پشیمان نمی شوید ولی پیش غذایی متفاوت نیست و در اغلب رستوران های فرنگی نمونه آن سرو می شود؛ اگر پیش غذایی متفاوت می خواهید سراغ بقیه منو بروید. در رستوران چینی هم امکان انتخاب سالاد را دارید ولی به نظر من در دنیای رنگی غذاهای جذاب چینی شکم تان را با سالاد پر نکنید.

غذاهای چینی در این رستوران به گونه ای تهیه می شوند که ذائقه ایرانی می پسندد. در آن روزهای رونق و شکوفایی، رستوران چینی از گران ترین رستوران های تهران بود اما حالا یک وعده غذا در رستوران چینی هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و بسیار ارزان تر از رستوران های تازه تاسیس با سرویس دهی مشابه خواهد شد. ارزان ترین غذا در رستوران چینی ۷ هزار تومان است و بیشتر غذاها بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان قیمت دارند.

آدرس: خیابان ولیعصر، مقابل خیابان دکتر فاطمی، کوچه عبده، پلاک ۶۴

تلفن: ۸۸۹۰۰۷۱۴-۸۸۹۲۹۹۸۵


رستوران خانه آسیایی

اگر بروید خانه آسیایی، با منویی بلندبالا و طولانی با بیش از 50 نوع غذای متفاوت روبرو می شوید؛ در نتیجه چند طعم و چند دنیا و فرهنگ جدید را تجربه می کنید، آن هم یک جا و با هم.

رستوران خانه آسیایی یک رستوران متفاوت است برای چشیدن طعم جدید و تازه غذاهای آسیایی و با دکور و چیدمانی متفاوت. از در که وارد می شوید، با جزایر پراکنده میزها و صندلی های مختلف روبرو نمی شوید که هر کدام گوشه ای از رستوران قرار دارد.

یک میز سراسری و بلند است با صندلی هایی که دور تا دور آن قرار دارد. این هم ایده جالبی است. شکل صندلی ها و چیدمان میز آدم را یاد فیلم ها و میزهای مخصوص غذاخوری چشم بادامی ها می اندازد.

در رستوران های چینی، بفرمایید چائو

بعد هم یک نورپردازی زیبا و منحصر به فرد فضای رستوران را کمی تا قسمتی تاریک اما خاص می کند. نگران نباشید، نور به قدر کافی برای میل کردن غذای شما وجود دارد.

خانه آسیایی نخستین و تنها سوشی بار ایران است که شما می توانید قبل از اینکه غذای خود را سفارش دهید، حسابی آنها را برانداز کنید. سوشی ها روی یک میز ریلی بزرگ و مستطیل شکل از جلوی چشم می گذرند و میهمانان را حسابی وسوسه می کنند. تنها کاری که لازم است بکنید این است که سوشی های تر و تازه را از روی ریل بردارید و بعد از انجام مراسم آیینی ترکیب کرده و با سس سویا شروع به خوردن این خوراکی های جذاب و لذیذ کنید.

در رستوران میز دیگری وجود ندارد و این موضوع که میهمانان همگی به دور یک میز می نشینند فضا را کاملا دوستانه و صمیمی کرده است. در بالای میز هم یک تلویزیون بزرگ قرار دارد که سوشی ها را در سایزهای بزرگ و خوش آب و رنگ نشان می دهد.

بعد هم یک منوی متنوع از انواع سوشی، خوراک میگو و موارد دیگر که از ۱۹۰۰۰ تومان تا ۵۵۰۰۰ تومان قیمت دارد به چشم می خورد حتما تجربه جالبی خواهد بود. غذاهای خانه آسیایی را از دست ندهید.

تلفن: ۸۸۶۱۶۱۱۳-۸۸۶۱۶۱۱۴-۸۸۶۱۶۱۱۵

آدرس: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان زاینده رود، مجتمع پارک دو پرنس، واحدهای تجاری


یک فود کورت به رنگ طلایی

در سال های گذشته اهالی شرق تهران همیشه این مشکل را داشتند که موج نسل جدید رستوران های شهر به آنجا نرسیده اما یکی دو سالی می شود که در شرق تهران هم رستوران های مدرن یکی پس از دیگری افتتاح می شود. یکی از این اتفاقات دلنشین افتتاح فودکورت طلایی با طراحی و دکوراسیون شیک در فلکه اول تهران پارس است.

صندلی برای مشتریان چیده شده اما فضای شیک سالن جوری طراحی شده که احساس شلوغی و تراکم به مشتریان دست ندهد. بین میز و صندلی های کلاسیک، یکسری میز و صندلی مدرن تر هم چیده شده که شما نمونه آن را در هیچ رستوران دیگری نمی بینید.

در رستوران های چینی، بفرمایید چائو

از چیدمان میزها بگذریم نکته ویژه سالن، مانیتور ۲۰۰ اینچی است که روی یکی از دیوارهای سالن نصب شده. قرار است مدیریت فودکورت طلایی مستندهای جذاب آشپزی و حیات وحش را از آن پخش کنند و البته برای پخش زنده مسابقات فوتبال هم برنامه ویژه ای دارند. اینجا فود کورت تهران است که فضایی را برای میهمانان VIP دارد و میهمانان خاص می توانند در آرامش بیشتری باشند.

یوآن نام رستورانی است که در این فودکورت فعالیت می کند و غذای چینی سرو می کند. نگران نباشید، غذاهایی که در این رستوران برای شما پخته می شود تغییرات کوچکی دارد تا مناسب ذائقه ایرانی ها شود. در منوی آن انواع سوشی و برنج چینی و پیش غذای ۸۰۰۰ تومانی تا غذای اصلی ۳۰۰۰ تومانی دیده می شود. اگر از ما می شنوید برای یک بار هم که شده غذای چینی را تست کنید؛ شاید تا آخر عمر مشتری آن شدید.

آدرس: فلکه اول تهران پارس، ابتدای خیابان پروین، جنب پاساژ سپید

رستوران ایندوچین

سبک غذا: چینی

سطح قیمت: متوسط

آدرس: تهران، نیاوران، جماران، کوچه لاله

در رستوران های چینی، بفرمایید چائو

رستوران توی چی

سبک غذا: چینی

سطح قیمت: متوسط

آدرس: خیابان شریعتی، خیابان دستگردی (ظفر)، بعد از نفت، خیابان تخارستان، پلاک ۲۲
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج