اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۰۱۴۶
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

پشت پرده فروش ۱۱۰ هزار خودرو طی ۶ روز

یک کارشناس مسایل اقتصادی دلیل استقبال مردم از وام ۲۵ میلیونی خودرو را فقدان سرمایه و پس انداز کافی دانست و گفت: به علاوه مردم همچنان معتقد به جهش در نرخ تورم هستند و از این لحاظ خودرو با تسهیلات ۱۶ درصدی را مناسب قلمداد می کنند.

خبرگزاری تسنیم: سید محسن طباطبایی مزدآبادی، درباره فروش ۱۱۰ هزار خودروی داخلی طی ۶ روز گفت: در ابتدای تدوین بسته خروج از رکود ۲ انتظار نمی رفت با توجه به تشکیل کمپین نخریدن خودرو، این تعداد از تولیدات ایران خودرو و سایپا به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل این مساله را باید در فقدان سرمایه و پس انداز کافی خانوارهای ایرانی قلمداد نمائیم، یادآور شد: طبق آمارها در سال گذشته هر خانوار شهری در ماه تنها ۵۳ هزار تومان پس انداز داشته است و خانواده های روستایی نیز در ماه کمتر از ۵۰ تومان پس انداز داشته اند.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با بیان اینکه فقدان سرمایه و پس انداز در میان خانواده های ایرانی باعث شده تا خودرو با وام ۱۶ درصد یک گزینه مطلوب قلمداد شود، ادامه داد: البته باید به این مساله مهم نیز توجه داشته باشیم که از منظر روانشناسی اقتصادی نیاز به خرید کالای با دوام به ویژه خودرو در میان خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه افزایش یافته اما منابع کافی در این جهت وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بی اعتمادی به سیاست های بانک مرکزی و عدم اطمینان به پیش بینی های مربوط به کاهش نرخ تورم نیز اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد افکار عمومی همچنان معتقد به جهش در نرخ تورم هستند و از این لحاظ خودرو با تسهیلات ۱۶ درصدی را مناسب قلمداد می کنند.

طباطبایی به مساله شهرت و اعتبار مقام پولی در اجرای سیاست های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه عدم استقلال بانک مرکزی و فشارهای وارده به این نهاد از سوی اکثر دولت ها سبب شده است تا از سوی کارگزاران اعتماد چندانی به اهداف پیش بینی شده از سوی این نهاد وجود نداشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خلایق را هر چه لایق

    • بدون نام

      بالاخره این دو کارخانه زباله سازی عمرشون تموم میشه ،

    • فرهاد

      اگه فکر کنیم تورم زیاد نشده ومردم کماکان توانایی پس انداز ۵۳هزار تومان در ماه را دارند.
      فکر میکنید بتونن از پس قسط ماهی حدود ۶۰۰ هزار تومان برایند یا چالشی دیگر در برابر بی فکری های دولت وبانک مرکزی قرار خواهد گرفت

    • حامد

      مرگ بر ایران خودرو و سایپا.

    • بدون نام

      بانك مركزي كمك كند تا وام ها به حساب خودرو ساز برد و زودتر مردم ماشين ها را تحويل بگيرند. چرا بانك مركزي كاري نمي كند هميشه بانك مركزي حرف ميزند عمل نمي كند . كسي نيست به ايشان تذكر دهد.

    • بدون نام

      کاش دولت بجای اینکه بفکر عمر ایرانخودرو و سایپا بود به فکر آینده این همه جوون بدبخت بود و این وام را صرف آنها میکرد بانک مرکزی برای وام ازدواج و اشتغال تا حالا پا پیش نگذاشته واقعا جای بسی تعمل از این دولت اند یشان

    • بی نام

      خدا کنه بتونن قسط این وام ها را پرداخت کنند.چهار سال دیگه 4000 هزار میلیارد تومان هم به معوقات بانکی کشور اضافه نشه..

    • کارگر

      تورم این وامها به حساب ملت بیچاره که خودروی اقساطی را نمخرند باید جواب دهند آقایان عقل کل بانک مرکزی وحلبی سازان محترم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج