۲۷۱۰۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

معرفی بهترین دوربین های دیجیتال بازار: HX۲۰v

HX۲۰v کاملا خوش ساخت و خوش دست است و با توجه به دستگیره نسبتا خوبی که روی آن قرار گرفته، از ارگونومی خوبی برخوردار است.

معرفی بهترین دوربین های دیجیتال بازار: HX20v

هفت صبح:

1) امسال را باید سال دوربین های کامپکت سوپر زوم بدانیم. این وسط سونی که سابقه بسیار درخشانی در تولید دوربین دارد، کمی از دیگر برندها عقب مانده بود. آنها سال پیش مدل HX100v را معرفی کرده بودند ولی آن دوربین را می شد دوربین حرفه ای تری دانست که اگرچه در زمره کامپیکت های سوپرزوم قرار دارد اما در حقیقت با دستگیره بزرگ و امکانات خاص خود، در کلاس دیگری قرار می گرفت. حالا آنها با HX20v، HX10v و HX30v وارد مرحله تازه ای شده اند. این رقابت نفسگیر کاملا برای ما «دلشاد» کننده است.

معرفی بهترین دوربین های دیجیتال بازار: HX20v

۲) این سه دوربین طراحی کاملا مشابهی دارند. هر سه ابعادی کاملا کوچک و دستگیره ای نسبتا بزرگ دارند. HX۲۰v با ابعاد ۱۰۷ در ۶۲ در ۳۵ میلی متر دقیقا هم اندازه HX۳۰v است.

HX۲۰v کاملا خوش ساخت و خوش دست است و با توجه به دستگیره نسبتا خوبی که روی آن قرار گرفته، از ارگونومی خوبی برخوردار است. بدنه فلزی علاقه ما را به آن بیشتر می کند. در قسمت پشت دوربین چینش دکمه ها و کنترل ها تحسین برانگیز است. این دوربین تنها به رنگ مشکی ساخته شده است.

معرفی بهترین دوربین های دیجیتال بازار: HX20v

۳) آنها از بهترین و با کیفیت ترین سنسور تصویری که می توان روی یک دوربین کامپکت استفاده کرد، بهره برده اند. این سنسور از نوع BSI-CMOS است و رزولوشن ۱۸/۱ مگاپیکسلی ارائه می دهد. این کیفیت فوق العاده است و به خوبی می تواند تفکیک جزئیاتی بسیار عکالی را از خود به نمایش بگذارد. تا به حال چنین رزولوشن بالایی را روی هیچ دوربین کامپکتی ندیده بودیم. خودشان از اسم BSI-CMOS استفاده می کنند. سنسورهای BSI یا Backlit Illuminated CMOS، حساسیت خیلی بالاتری نسبت به نور دارند و در شرایط تاریک تر می توانند عکس های با کیفیت تر و با نویز کمتری را بگیرند.

۴) حالت های عکاسی مختلفی روی این دوربین قرار گرفته است. مهم ترین آنها حالت کاملا اتوماتیک intelligent Auto است. وقتی دوربین را روی این حالت قرار می دهید، دوربین به یک دستگاه کاملا اتوماتیک تبدیل می شود. سپس تنها کاری که برای عکاسی لازم است انجام دهید این است که آن را به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه شاتر را فشار دهید. دوربین خود با تشخیص نوع صحنه، شرایط نوری و دیگر پارامترها، تنظیمات را در بهترین حالت قرار می دهد. به جز HX۲۰v خوشبختانه از حالت های Program و Manual Exposure هم بهره می برد.

معرفی بهترین دوربین های دیجیتال بازار: HX20v

در حالت Program اختیاراتی نسبی در تنظیمات نوردهی خواهید داشت و این در حالی است که در حالت Manual می توانید به طور کامل تنظیمات نوردهی را در دست بگیرید. این دوربین از حالت Sweep Panorama که زمان زیادی است آن را روی دوربین های سونی می بینیم استفاده می کند. با استفاده از این حالت می توان به آسانی هر چه تمامتر عکس های بسیار عریض پانوراما تهیه کرد. این دوربین حالت عکاسی سه بعدی هم دارد.

۵) انرژی دوربین توسط باتری لیتیوم - یونی قابل شارژ NP-GB۱ تامین می شود که در هر بار شارژ کامل توانایی گرفتن ۳۲۰ عکس را دارد. دوربین همچنین به GPS داخلی مجهز است و زمانی که آن را روشن کنید موقعیت دقیق مکانی عکس گرفته شده به همراه دیگر اطلاعات عکس ثبت می شود.

معرفی بهترین دوربین های دیجیتال بازار: HX20v

نقطه قوت: یک دوربین کامل است

نقاط ضعف: تقریبا نقطه ضعفی ندارد

قیمت: ۷۳۰ هزار تومان

ویژگی: ۲۵۴ گرم وزن، حسگر ۱۸ مگاپیکسلی، فیلمبرداری تمام HD، عکاسی سه بعدی، نمایشگر سه اینچی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kami

      سلام من hx 100v رو خریدم حدود 9 ماه پیش و خیلی ازش راضی ام و واقعا فوق العاده ست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج