۲۷۱۰۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جایگاه ایران در مسابقات وزنه‌برداری جهان

تیم ملی وزنه برداری مردان روسیه عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۵ را به دست آورد.

خبرگزاری تسنیم: در پایان هشتادودومین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در شهر هیوستون آمریکا برگزار شد، روس‌ها با کسب ۷ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز، ضمن صدرنشینی در رده‌بندی مدالی مسابقات، در رده‌بندی امتیازی نیز با اختلاف ۱۳۷ امتیاز نسبت به تیم بلاروس، روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند.

پایان بخش درخشش وزنه‌برداران روسیه در هیوستون، قدرتنمایی نماینده فوق سنگین این کشور، الکسی لوچف بود که با مهار وزنه با ارزش ۲۶۴ کیلوگرم در حرکت دوضرب و رسیدن به حدنصاب مجموع ۴۷۵ کیلوگرم، بعد از ۱۱ سال رکورد دوضرب دنیا و بعد از ۱۵ سال رکورد مجموع دسته فوق سنگین را از سیطره حسین رضازاده خارج کرد و به نام خود به ثبت رساند.

در رده‌بندی تیمی مسابقات جهانی آمریکا، بعد از روسیه، بلاروس با ۴۱۸ امتیاز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و قزاقستان با ۴۰۳ امتیاز سوم شد. گفتنی است در این رده بندی تیم ملی چین با ۳۷۳ امتیاز بعد از سال‌ها از دستیابی به یکی از سکوهای برتر رقابت‌های جهانی بازماند و چهارم شد. همچنین تیم ملی وزنه برداری ایران که با ترکیبی ناقص و با یک وزنه‌بردار کمتر راهی رقابت‌های جهانی هیوستون شده بود، با کسب ۲۱۶ امتیاز در مکان پانزدهم قرار گرفت.

در رده‌بندی مدالی هم که در مسابقات جهانی وزنه برداری از اهمیت کمتری برخوردار است، روسیه با ۷ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز صدرنشین شد، چین با ۷ طلا، ۳ نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد و قزاقستان با ۳ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز در رده سوم قرار گرفت. در این رده بندی تیم ملی ایران با کسب ۲ مدال نقره و یک مدال برنز کیانوش رستمی، رتبه دهم را از آن خود کرد.

در بخش زنان نیز چین با ۵۵۶ امتیاز، عنوان قهزمانی مسابقات جهانی هیوستون را از آن خود کرد و تیم های روسیه و قزاقستان به ترتیب در رده های دوم و سوم ایستادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج