۲۷۳۱۶۳
۴۴ نظر
۵۰۰۵
۴۴ نظر
۵۰۰۵
پ

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۵

گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌ها نشان می‌دهد در آخرین تغییرات اعمال‌شده در لایحه بودجه ۹۵ منابع عمومی از رقم گفته‌شده افزایش داشته و با توجه به پیش‌بینی تورم ۱۳ تا ۱۵ درصدی در سال آینده، به احتمال زیاد میزان افزایش حقوق کارمندان نیز حدود ۱۳ درصد خواهد بود.

خبرگزاری فارس: دولت طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس موظف است تا ۱۵ آذر ماه هر سال لایحه بودجه کشور را به مجلس ارائه دهد. امسال به‌دلیل پایان اجرای برنامه ۵ ساله پنجم توسعه کشور، تنظیم و تدوین لایحه برنامه ششم با لایحه بودجه سال ۹۵، هم زمان شده است.

طبق قاعده، برنامه ششم باید زودتر از لایحه بودجه سالانه تایید و تصویب شود تا هدف‌گیری بودجه بر مبنای آن انجام شود، اما مسئولان معتقدند، به دلیل ابلاغ دیرهنگام سیاست‌های کلی برنامه ششم دولت زمان بیشتری برای تدوین برنامه نیاز دارد با این وجود اظهارات مسئولان حکایت از ارائه همزمان این دو لایحه به مجلس دارد.

* تاکید رئیس جمهور برای ارائه همزمان لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم

با این وجود طبق آخرین اخبار بنا به تأکید رئیس‌جمهور ،‌قرار است لایحه برنامه ششم و بودجه ۹۵ کل کشور هم‌زمان به مجلس ارائه شود.

فردا یکشنبه زمان ارائه لایحه بودجه ۹۵ به مجلس است، برخی اخبار نشان می‌دهد، به‌دلیل بررسی این دو لایحه در هیأت دولت، تقدیم آن به مجلس با تأخیر روبه‌رو بوده و گمانه‌زنی‌ متفاوتی در این زمینه وجود دارد.

* لوایح بودجه ۹۵ و برنامه ششم هفته آینده در مجلس

پیش‌بینی می‌شود حداکثر با یک هفته تاخیر پس از تعطیلات پایان هفته جاری، این دو لایحه از سوی دولت به مجلس برود.

* برنامه ششم با ۵۰ تبصره به مجلس می‌رود

از موضوعات مربوط به این دو لایحه ابعاد و جزئیات مختلف آن بوده که نشان می‌دهد برنامه ششم توسعه به‌صورت یک ماده واحده و ۵۰ تبصره مراحل پایانی بررسی و تصویب خود را طی می‌کند.

* سیاست‌های جمعیت و هدفمندی یارانه‌ها در برنامه

پیش از این رئیس سازمان بهره‌وری گفته بود مسائل مهمی هم‌چون افزایش حامل‌های انرژی، فاینانس‌ها، معافیت‌های مالیاتی و سیاست‌های کلی برنامه ششم به همراه سیاست‌های جمعیتی در این لایحه گنجانده خواهد شد.

* نفت تک نرخی در لایحه بودجه ۹۵

همچنین از موضوعات مهم راجع‌ به بودجه سال آینده می‌توان به شاخص‌ها و متغیرهای درآمدی اشاره کرد، مهم‌ترین متغیر قیمت نفت بوده که در حال حاضر طبق اخبار و نوسانات قیمتی روند کاهنده دارد.

به نظر می‌رسد برخلاف سالهای گذشته که دولت از سناریوهای مختلف برای قیمت نفت در بودجه استفاده می‌کرد، دولت در لایحه بودجه ، قیمت تک نرخی پیشنهاد خواهند داد.

* نفت ۴۰ تا ۴۵ دلاری در بودجه

در حال حاضر قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی حدود ۳۸ دلار به فروش می‌رسد؛ با این حال زمزمه قمیت ۴۰ تا ۴۵ دلاری در لایحه بودجه ۹۵ متصور است.

پیش از این سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفته بود؛ منابع عمومی بودجه ۲۱۴ هزار میلیارد تومان، میزان افزایش حقوق کارمندان ۱۰ درصد، بودجه عمرانی ۴۱ هزار میلیارد تومان و عیدی کارمندان ۷۵۰ هزار تومان، در لایحه بودجه ۹۵ پیش‌بینی شده است.

* افزایش ۱۳ درصدی حقوق کارمندان در سال ۹۵

گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌ها نشان می‌دهد در آخرین تغییرات اعمال‌شده، منابع عمومی از رقم گفته‌شده افزایش داشته و با توجه به پیش‌بینی تورم ۱۳ تا ۱۵ درصدی در سال آینده، به احتمال زیاد میزان افزایش حقوق کارمندان نیز حدود ۱۳ درصد خواهد بود.

کارشناسان بودجه معتقدند، افزایش یک واحد درصد به حقوق کارمندان، هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای دولت بار مالی جدید به همراه دارد، بنابراین با این فرض قطعاً منابع عمومی بودجه بیش از پیش‌بینی اولیه سخنگوی دولت خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      پس ما چی ؟! حقوق مارو چه کسی افزایش میده ؟

      کارفرمایی که حتی مارو بیمه هم نمیکنه ؟!

      تو این مملکت یا بدید پارتی داشته باشی یا دزد باشی یا به یه جا آویزون باشی در غیر این صورت محکوم به فنا هستی ...

      و ما همچنان سرگرم هستیم تا روز مرگمان فرا برسد .

      خواهش میکنم منتشر کنید . خسته شدم از بس حرف حق زدمو منتشر نکردید

      پاسخ ها

      • sara

        مجله ی اینترنتی نترس میخوای برو تابناک.اونجا حرفتو منتشر میکنن.برترین ها میدونم نظرمو نشون نمیدی ولی خودت میخونیش که؟؟؟

      • گربهسگ

        عده ای اقتصاد دان با اضافه کردن چند درصد به حقوق تمام رسانه ها را اشغال می کنند که این کار تورم زاست و برای اقتصاد ما خطرناک است تو را به خدا با این افزایش 300 تا 400 هزار تومانی حقوق معلمان تورم نه تنها ایجاد نشد بلکه گفته اند تورم به یک رقمی می شود ! حالا دولت محترم بیا حقوق ها را طوری افزایش بده که هیچ کارمند و بازنشسته و... دیگر زیر خط فقر زندگی نکند .دیگر نگران تورم نباش بیا و اینجا دولت تدبیر و امید را عملی کن !

    • بدون نام

      ما که کار دولتی نداریم چجوری درامدمون کفاف این تورم رو بده؟؟؟؟؟؟؟؟ خاک بر سر ما دهه شصتی ها کاش هیچوقت بدنیا نمیومدیم. حالا هم که این همه سال در خوندیم و تموم شد سنمون به شرایط استخدام نمیخوره. اگه پدر مادمون کمکمون نمیکردن الان با مدرک فوق لیسانس کارتن خواب بودیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر میرفتین دنبال کار یاد گرفتن مثل نجاری ومکانیکی ولوله کشی ونقاشی و.... هیچوقت بیکار نبودی بیشتر هم تقصیر خودتون است که عمر وپولتون را تو دانشگاههای زپرتی حروم کرده وفقط به امید پشت میز نشینی هستید.

      • رحیم

        آقای محترم که فکر میکنی همه باید لوله کشی کنند تمام ابزارها ولوازم دقیق اندازه گیری وماشین الات توسط مهندسین وپشت میز نشین ها طراحی شده که شما لوله کش ونجار یا مکانیک شدی شما میتونی یک سانت لوله پلاستیک یابزار بسازی یا ترک مترو کولیس بساز ی

    • بهزاد

      دولت محترم زحمت نکشید، با حقوق هفتصد هزار تومان زیر خط فقر که هیچ زیر مرگ هستیم ، این 13 الی 15 درصد هم مال خودتان ... نخواستیم ...خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین احمدی نژادی که سنگشو به سینه میزنی عامل همه این بدبختی هاست...یادت رفت چیکار کرد؟؟ یارانه هارو یادت رفته؟؟چند ماه جیب همه پولدارو فقیر پول مفت ریخت.. دوران کی بود که انقد تورم اومد؟ دوران کی بود که جنس های بنجل چینی ریختن تو بازار و جوانای مردم بیکار شدن؟؟ بابک زنجانی پشتش به کی گرم بود؟؟ دکل نفتی رو کی برد؟؟؟کی بود میگفت تحریم ها اثری رو مردم نذاشته؟؟؟ اینارو میدونی و سنگ اونو به سینه میزنی؟؟؟ واای که دلم برات سوخت.....مثل اینکه دوران احمدی نژاد خیلی خوش گذشته بهت...و بدبختیای ملت و ندیدی....

      • اسحاق

        آقای محترم.بله دوره احمدی نژاد باید بین دارا و ندار فرق می بود قبول اما تورم از اونجا اومد که پسر حاج آقا خاطره (هاشمی رفسنجانی)مهدی از آمریکا درخواست کرد که تحریم ها رو زیاد کنه اگه شما یادت باشه.دکل نفتی قبول چرا ماجرای کرسنت دوره دولت خاتمی وزیر نفت زنگنه رو نمیگی . چرا وام 25 میلیونی خودرو رو نمیگی که برای ماشینهای چینی هم تعلق میگیر ه .صد رحمت به احمدی نژاد که لااقل اگه گرون کرد یارانه اش رو داد الان که یواشکی همه چی بالا میره گرفتی ، نون آزاد شد گرفتی؟ بنزین برای مردم عادی گرونتر شد و برای سرمایه دارها فرقی نکرد چی دیدی ؟ برو سایت دانشجو تغییرات رو ببین . جانم .ssn.ir

    • بدون نام

      باتوجه به پیش‌بینی تورم 13 تا 15 درصدی در سال آینده . مثل ان یارو دروغ می گویند تورم بیشتر از اینهاست .

    • بدون نام

      همه قیمتتسربه فلک کشیده اینام خوش خوابو خوش خیال پارسال 14درصدافزایش امسال 13درصد افزایش این چه وضعیه چون نمیتونیم صدامون رودربیاریم هرکاری ازدستتون درنیادمیکنین بازرحمت به اون احمدی نژاد برترین هانظرمونذاری بعنی هیچی نیستی ازاینهمه نفهمی که ملت بدبختوپپه فرض کردن حالم بهم میخوره از اول ریاستت آقایون فقط حرف ارزونی هس ت وهرروز به قیمتااضاف میشه بعدالکی نرخ تورم میده بیرون ازن پایین بودن تورم رومن ومردم بایداحساس کنیم که نمیکنیم دولت هیچ کار تولیدی نکرده فقط داره از اینجا وواونجا هی میتراشه یارانه قط میکنه حقوقاروکم میکنه بسه دیگه
      .......

    • امیر

      تورم که تک رقمی شده.افزایش 15% خیلی زیاده خیلی

    • خاطره

      من که خودم را با ۲۵ سال سابقه کاره دولتی بازنشسته کردم از دست دولت و کار راحت شدم. همسرم را هم در مستمری مختصرم شریک کردم نمیخوام برود سره کاره کارگری که یکروز پولشو مردن یکروز نمیدن و بیمه هم که هیچی! نمیتونم ناراحتیشو ببینم صمن اینکه به اندازه خودمون کار و تلاش کردیم و دیگه خوش ندارم کار کنیم.

    • hamid

      تورم الان 13و 15 درصدی است برای اینکه حقوق را افزایش ندهند میگویند تورم نقطه به نقطه 5درصد است حقوق کارمندان را 3درصد افزایش میدهند حالا خواهیم دید

    • جعفری

      باسلام، این قانون تغییر تاریخ واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیرانم از قوانین جدید دولته؟ آخه این بدبختهای فلک زده نه افزایش حقوق دارن نه چیزی همین آب باریکه ۸۰۰ هزارتومنی هم دولت اضافه میبینه که الان پونزده آذر و پدر من هفتم باید حقوقشو میگرفتکه نگرفته . لطفا مسوولین پاسخگو باشن. به خدا گناه دارن اونام جای پدر مادرای شما

    • علی

      اقایان دولتمرد
      پدر و مادر پیر و رنجور من بهترین سالهای عمرشون رو خدمت کردن
      اهل رشوه و اختلاس هم نبودند
      مبلغ حقوقشان روی هم فقط صرف پرداخت اجاره خانه میشود
      در سن 78 و 68 سالگی مسافر کشی و کارگری میکنند
      ننگ

    • نجف

      جواب این همه محبت دولت سال 96جبران می کنیم

    • بدون نام

      من کارمند علوم پزشکی هستم فوریتهای پزشکی وقتی میبینم که تمام همکاران من که بازنشسته شده اند همه با زور تونستن یک پراید بخرن و مسافر کشی بکنند اخه این چندرغاز حقوق به کجا می رسه

    • علی

      هربلایی سر ماملت میاد نقصیر خودمونه تا زمانی که مسئولین هربلایی دلشون بخواد سرمون میارن وما فقط ازشون حمایت میکینیم همینه راهش فقط اعتراضه اونم مدنی مثل کاری که معلم ها میکنن ومی بینید که چطور دولت جلوشون کم میاره خسته شدم از این همه دروغ وظلم - ادمین مرد باش بچاپ

    • رحیم

      بیخود حرص نخورین اینا خودشون کارفرمان .کارخونه دارن تاجرن چطور انتظار داریم از حودشون بکنند بدن به ما با60سال سن دارم کار میکنم از عمرم از سلامتیم دارم میزنم برای گذران زندگی خانواده تا کی میتونم ادامه بدم تا کی

    • بدون نام

      ای خرتریتها میدونم نظرمو منتشر نمیکنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    • بدون نام

      ?????????????????

    • پوریا

      والا اگه دولت چیزی اضاف نکنه بهتره تا اینهمه تو بوق وکرنا اعلام کنن.ما اصل حقوقمون چندر غازه،13 درصد چندر غاز چقد میشه؟اگه فکر کارمندا هستن اصل حقوقشون را با بقیه دنیا مقایسه میکردن نه اینکه هنوز وسط ساله دارن ذهن مردم بیچاره را آماده میکنن.بخدا اگه احمدی نژاد نیومده بود هم وضع ما از این بهتر نبود.

    • bEHZAd

      کارمندان و کارگران بیچاره راضی هستن با همین اوضاع همین حقوق رو بگیرن ولی نون آزاد ۳۰۰ تومانی نشه ۴۰۰ تومان،بنزنین ۱۰۰۰ تومانی نشه ۱۳۰۰ تومان،گاز و اب و برق هم همینطور بمونه ولی حقوق هم افزایش ندهند
      فایده اضافه حقوق برای کارمندان گران شدن مخارج زندگیست
      اینا همش به ضرر ما کارگران و بسود دولت
      دولت ۱۰۰ بده ۳۰۰ پس میگیره
      برترین ها میدونم نظرم چاپ نمیشه چون خودتون هم طرف ما نیستید

    • حسن سیبل

      سی سال کارمیکنم هنوز رسمی نیستم در هسته گزینش تایید نشدید؟

    • بدون نام

      من محل کارم جای هست که توریست زیادمیادآنجایه روزازمترجم شون سوال کردم چراهرچه توریست میادهمه سنشان زیاداست چراجوانترهانمیان سفرگفت اکثریت این توریست هابازنشته شدگان هستندکه بعدازبازنشتگی شان یه سفردوردنیاهم ازطرف دولتشان هدیه میگیرندوبهشون میگن اگرنمی خواهیدبه سفربرویدهزینه اش رانقدادریافت کنیدکه خیلی هاشون سفرراانتخواب میکنند.حالاتوی ایران اکثریت بازنشتگان مابعدازبازنشتگی دنبال یه شغل میگردندتابتوانندمخارج زندگیشان روتعمین بکننداین هست فرق بین تمدن وفقرزندگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما با این بیسوادی و نوشته ی غ باز خدات بزرگه سر کاری

    • س راشد

      تو خدا یکی منو راهنمایی کنه اخه با حقوق یک میلیون فقط 130 تومان حقوق افزایش پیدا میکنه ولی با حقوق 4 میلیون 520 تومان افزایش این کجاش عدالته به نظر بنده با توجه به حقوق درصد بدن در غیر اینصورت فاصله طبقاتی بین کارمندان و مدیران زیاد میشه

    • محمد

      ای مسئولان در رابطه با افزایش حقوق به داد باز نشسته ها برسید والا بلا تلا وضعیت خوبی ندارند خودتان را نگاه نکنیدکه مشکل ندارید حد اقل مثل احمدی نژاد نظر بلند داشته باشید

    • ahmadi

      آن موقع که تورم 45درصد بود چرا 45در صد افزلیش نداشت هر ثانیه از عمر ما کارمندان با سختی گذشت نمی دانم آنان که این را بر ما تحمیل کردند می دانند که خدا برخوردش با همه طبق فمن یعمل مثقال شرا یره می باشد.

    • بدون نام

      ای دو لتمردان به فکر باز نشستگان باشید ان هم کسانی که در سالهای قبل بازنشسته شدند ان هم در زمانی که دختران دم بخت یا پسران بیکار دارند و اول هزینه های سنگین انهاست وگرنه چون مسول هستید جواب خدا و رسول خدا را چه خواهید داد

    • امید

      احمدی نژاد که حداقل کاراشو و تلاش هاشو نشون مردم میداد . ولی دولت حاضر ، همیشه میگه بودجه نداریم ، مشکلات زیاد و ، و ، و ...

    • علی

      13 درصد همش،ماه اول هم که به نام مقرری ماه اول کسر میشه درواقع 10 درصد به حقوق اضافه میشه،بیچاره کارکنان دولت

    • علی

      این دولت کاری سر کارکنان دولت به ویژه معلمان اورده که همه آرزوی احمدی نژاد رو میکنن،،یه رتبه بندی برا معلمان گذاشتن با 100 تا شرط و شروط،،اخه معلم روستا بره از کجا 150 ساعت ضمن خدمت پیدا کنه،،نداشته باشی هم رتبه بندی شاملت نمیشه،،همش شده کاغذ بازی و بلوکراسی تو اموزش و پرورش،،

    • ناشناس

      باید جناب احمدی نژاد بیاد تاطبقه کارگرنفسی بکشه انشاالله

    • حسنعلی ابراهیمی سعید

      در طول سال، قیمت مصارف انرژی و لبنی و نان و... سه بار وهربار 15تا20درصد افزایش می یابد و حقوق کارمندان!!!!!!!!!!!!
      جای تعجب هست

    • رضا

      بخدا ظلم حقوق هفتصد هزارتومن تازه اگه کسی کاری داشته باشه و امنیت کاری داشته باشه و تنش نلرز هر روز که هر لحظه از کار بیکار بشه تازه اگر این چندرقاز به موقع بهش بدن این هفتصد هزارتومن و این افزایش حقوق ده درصد بیشتر شبه جک واقعا مسئولین هم با این هفصد هزارتومن میتونند زندگی کنند تو این شرایط گرونی برای من جای سوال چطور همه اجناس و مواد غذایی چند برابر شده ولی تورم ده درصد محاسبه شده

    • محمد

      حقوق بازنشستگی پدرم با 21 سال خدمت کارمندی 840000 هزار تومن دریافتی داریم حالا اگه 13 درصد اضافه بشه یک میلیون هم نميشه آیا انصافه حقوق یک کارمند دولت اینطوری باشه من خودم هم دانشجو هستم مجبورم کار کنم و شهریه بدم خواهشمندم به گوش مسئولین برسانید.

    • منتظر

      به نظر من واره را آب برده وديگه از دست هيچكس كاري بر نمياد مردم دعا كنيد تا آقامون بياد آنوقت همه چيز درست ميشه

    • سجاد

      مسولین محترم به فکر افزایش حقوق کارکنان بنیاد شهید باشید با این همه فقر چه باید بکنند

    • جعفر

      دولتمردان و مسئولین من کارمند بنیاد شهید هستم از حقوقم راضی نیستم حقوق کارمندان بنیاد شهید بسیار کم است و ما از دست بی کفایتی این مدیر خسته شدیم

    • بدون نام

      این همه گلایها ازسوی اقشار مختلف بحق است اما یک مطلبی است باید بدانیم بقولی افزایش چندر غاز بدرد نمیخورد دولت باید درفکر سامان دادن اقتصا د باشد تا تمام مردم تا حدودی راحت باشند بنظرم حالا که کاغذ پارها چسبیده شدند انشااله جند ماه دیگه درست میشه

    • كتابداران كشور

      همه نيروهاي نهادكتابخانه هاي كشور از وضعيت حقوق ها واقعا رنج ميبرند. به داد كتابداران برسيد.فوق ليسانس با20سال سابقه1200000تومان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج