adexo3
۲۷۴۳۲۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نحسي ۹۰ يا نداشتن ظرفيت «شهرت»؟!

برنامه ۹۰ برای بازیکنان جوان که به آن دعوت می‌شوند معمولاً خوش‌یمن نیست و معمولاً آنها بلافاصله بعد از حضور در این برنامه با افت فاحش روبه‌رو می‌شوند.

خبر ورزشی: برنامه ۹۰ برای بازیکنان جوان که به آن دعوت می‌شوند معمولاً خوش‌یمن نیست و معمولاً آنها بلافاصله بعد از حضور در این برنامه با افت فاحش روبه‌رو می‌شوند.

برنامه ۹۰ با اختلاف نسبت به ساير برنامه‌ها پربيننده‌ترين برنامه ورزشي صدا و سيما به شمار مي‌رود و طبيعي است كه تمامي اهالي فوتبال ‌دوست دارند در آن حضور داشته باشند، مخصوصاً بازيكنان جوان كه به دنبال اين هستند با حضور در اين برنامه نامي براي خود دست و پا كنند و البته بيشتر از قبل شناخته شوند. عادل فردوسي‌پور هم بيشتر سعي مي‌كند به جاي دعوت از بازيكنان اسم و رسم‌دار ستاره‌هاي جوان را به برنامه‌اش دعوت كند تا بدين وسيله به جوانگرايي در ليگ ‌برتر كمك كرده باشد اما چطور مي‌شود كه اين بازيكنان جوان بلافاصله بعد از حضور در برنامه ۹۰ به يك‌باره با افتي عجيب روبه‌رو مي‌شوند تا جايي كه حتي آينده فوتبال‌شان هم با خطر روبه‌رو مي‌شود؟! جالب است بدانيد در يكي، دو ماه گذشته مهرداد و ميلاد محمدي، روح‌ا... سيف‌اللهي و داريوش شجاعيان مهمان برنامه ۹۰ بودند و هر ۴ بازيكن هم اين روزها اوضاع خوبي در باشگاه‌هايشان ندارند. پيش از اين گفته مي‌شد كساني كه به عنوان مهمان در اين برنامه شركت مي‌كنند نحسي آن در فوتبال‌شان تأثير مي‌گذارد اما حالا با مقايسه اتفاق‌هايي كه براي اين ۴ نفر افتاده مي‌توان فهميد رفتار خود آنها باعث افت‌شان شده تا نحسي برنامه ۹۰!

روح‌ا... سيف‌اللهي پيش از حضور در برنامه ۹۰ يك بازيكن كاملاً تأثيرگذار بود كه از اركان موفقيت استقلال خوزستان به شمار مي‌رفت و البته همان موقع خيلي‌ها معتقد بودند خسوس، گلر برزيلي بايد به جاي اين بازيكن به برنامه دعوت مي‌شد. در هر صورت سيف‌اللهي بعد از حضور در اين برنامه به يك‌باره از تركيب ثابت تيمش دور شد و به يك نيمكت‌نشين مطلق تبديل شد. در مورد او گفته مي‌شود از بعد از برنامه ۹۰ هرگز حضور مستمري در تمرينات نداشته و حتي بي‌انضباطي‌هايي را در تيم انجام داده كه با تذكر كادرفني همراه شده است. همين موضوع باعث شد عبدا... ويسي او را براي چند هفته از تركيب ثابت استقلال خوزستان كنار بگذارد. حتي سرمربي استقلال خوزستان در يكي از كنفرانس‌هاي مطبوعاتي‌‌اش تأكيد كرد اگر سيف‌اللهي به همين روند ادامه دهد، نيم‌فصل دوم جايي در تيم نخواهد داشت.

«وقتي يك بازيكن به برنامه ۹۰ مي‌رود و تمام مسائل فني و كيفيت او در يك برنامه آناليز مي‌شود، در ادامه مسابقات كارش با مشكل روبه‌رو خواهد شد. اين مسئله وظيفه ما را هم سنگين‌تر مي‌كند. هر زمان كه ليگ تعطيل مي‌شود ميلاد و مهرداد محمدي در اختيار تيم‌ملي قرار مي‌گيرند و بايد تاكتيكي در نظر بگيريم تا كارشان بهتر شود.» اين صحبت‌هاي تارتار در مورد دو بازیكن دوقلوي تيمش است، دو بازيكني كه اين روزها اثري از روزهاي اوج خود ندارند و ديگر مهره تأثيرگذار لكوموتيورانان به شمار نمي‌روند. مهرداد محمدي پيش از حضور در برنامه ۹۰ به عنوان آقاي گل ليگ خود را معرفي كرده بود اما بعد از حضور در اين برنامه گلي نزده و البته در كنار عدم گلزني نتوانسته عملكرد مؤثري هم داشته باشد. ميلاد محمدي كه تنها نماينده راه‌آهن در تيم‌ملي است، هم اين روزها هرگز روي فرم نيست و اين نشان مي‌دهد كه اين دو بازيكن هم به نوعي دچار غرور كاذب شده‌اند. ظاهراً اين اتفاقي است كه تقريباً براي تمام بازيكناني كه در برنامه ۹۰ شركت مي‌كنند، به وجود مي‌آيد!

هافبك جوان گسترش فولاد يكي از بازيكناني است که در شروع فصل موفق شد خود را به عنوان يكي از پديده‌هاي ليگ ‌برتر معرفي كند. داريوش شجاعيان بازيكني بود كه بعد از مدت‌ها فوتبال ايران را اميدوار به ظهور يك هافبك تكنيكي كرد، هافبكي كه به راحتي مي‌تواند در مصاف‌هاي تك‌به‌تك بازيكن پيش ‌رو را دريبل بزند اما اين بازيكن هم با حضور در برنامه ۹۰ انگيزه خود را از دست داد و مدت‌ها است كه از شرايط آرماني دور است. ظاهراً اين بازيكن هم مثل ۳ بازيكن قبلي، خود را ‌برتر از ساير بازيكنان تيمش مي‌داند و حاضر نيست در كنار بقيه به خوبي تمرين كند! فراز كمالوند، سرمربي گسترش فولاد هم به اين بازيكن چندي پيش تذكر جدي داد و از او خواست مثل اول فصل باشد وگرنه جايي در اين تيم نخواهد داشت.

اتفاق مشابهي كه براي ۴ بازيكن ليگ ‌برتري افتاده بار ديگر نشان‌دهنده چرخه معيوب فوتبال ايران است. فوتبالي كه به بازيكنان جوانش پيش از عقد قراردادهاي ميلياردي فرهنگ شهرت را آموزش نمي‌دهد و آنها با اولين توجه دچار غرور مي‌شوند و كيفيت خود را از دست مي‌دهند. اين موضوعي است كه باعث نابودي خيلي از بازيكنان جوان فوتبال ايران در گذشته شده و بايد راهي براي اين مسئله پيدا كرد. با اين حال هنوز خيلي‌ها معتقد هستند نحسي برنامه ۹۰ گريبانگير بازيكنان جوان مي‌شود. در همين خصوص شنيديم عادل در برنامه اين هفته ۹۰ (امشب) قصد دارد به موضوع كلين‌شيت‌هاي فرناندو خسوس، گلر برزيلي استقلال خوزستان و موفقيت‌هاي صبا با علي دايي بپردازد. موضوعي كه باعث واكنش اعضاي دو باشگاه شده و به عادل پيغام فرستاده‌اند موفقيت آنها را ناديده بگيرد و بگذارد روند خوب‌شان ادامه داشته باشد!

حتي يكي از مسئولان استقلال خوزستان اعلام كرده به محض پخش شدن چنين گزارشي يا حضور خسوس در برنامه ۹۰، دو رأس گوسفند قرباني مي‌كنند تا نحسي برنامه به ضرر آنها نشود. با اين حال خود عادل اصلاً چنين موضوعي را قبول ندارد و مي‌گويد: «قرار نيست هر كسي كه به برنامه ۹۰ مي‌‌آيد، پيشرفت يا پسرفت كند. ولي اين موضوع بيشتر در مورد بازيكنان جوان صدق مي‌كند و بازيكن جواني را كه در يك تايم ۲۰، ۳۰ميليون نفر زنده مي‌بينند طبيعتاً نگاه‌ها به او معطوف مي‌شود و خودش را گم مي‌كند و متأسفانه عده‌اي مي‌گويند اسمش بدشانسي است ولي ما كساني هم مثل مجتبي جباري را داشتيم كه وقتي آمد برنامه ۹۰، شش هفته متوالي گلزني كرد و اين بستگي به طرف و ظرفيت بازيكن دارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج