۲۷۴۳۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تمام مدعیان جشنواره فجر ۹۴

روز گذشته با اتمام مهلت دریافت فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، که به گفته مسئولان قطعا تمدید نمی‌شود؛ گمانه‌زنی‌ها درباره حضور داشتن یا نداشتن فیلم‌های در حال تولید پایان یافت

آی سینما: روز گذشته با اتمام مهلت دریافت فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، که به گفته مسئولان قطعا تمدید نمی‌شود؛ گمانه‌زنی‌ها درباره حضور داشتن یا نداشتن فیلم‌های در حال تولید پایان یافت. در این میان فیلم‌های «دختر» ساخته رضامیرکریمی و «۵۰ کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی به چشم نمی‌خورند، اما با این‌که گمانه‌زنی‌هایی درباره حضور نداشتن دو فیلم «رسوایی ۲» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و «بادیگارد» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، شده بود. هر دوی این فیلم‌ها فرم حضور در جشنواره را پر کرده‌اند.

شب گذشته مهلت دریافت فرم‌های حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید. به گزارش روزنامه سینما، بسیاری از فیلم‌های مطرح که تا دیروز خبری از آن‌ها نبود، در ساعات پایانی پانزدهم آذر، فرم‌هایشان را به دبیرخانه جشنواره فجر فرستادند. همچنین تعدادی از این آن‌ها نسخه‌های اولیه فیلم‌شان را هم تحویل دفتر جشنواره داده‌اند. جالب این جاست که از روز پنج شنبه، هیئت انتخاب بخش هنر و تجربه کارش را آغاز کرده و هیئت انتخاب بخش سینمای ایران نیز با تکمیل اعضای آن، از روز یکشنبه بازبینی فیلم‌های این بخش را آغاز می‌کند.

رضا میرکریمی برای فیلم «دختر»، فرم شرکت در جشنواره فجر را پر نکرده است. میرکریمی که رئیس خانه‌سینماست، دبیری بخش بین الملل جشنواره فجر را نیز به عهده دارد. به گفته جلیل شعبانی مدیر تولید فیلم «دختر» فرم حضور در جشنواره فجر توسط رضا میرکریمی پر نشده و هنوز دلیل این تصمیم او مشخص نیست. البته در سال‌های گذشته هم موارد مشابهی بوده‌اند که با رایزنی مدیران جشنواره، راضی به حضور در جشنواره شده‌اند و تا آخر ماه وضعیت حضور فیلم رضا میرکریمی در جشنواره فجر به طور قطع روشن خواهد شد.

فیلم دیگری که فرم حضور در جشنواره فجر را پر نکرده، «۵۰ کیلو آلبالو» مانی حقیقی است که ظاهرا قرار است مستقیما راهی اکران شود و حقیقی تنها برای «اژدها وارد می‌شود» فرم پر کرده است. همچنین طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر فرم پر کردن فیلم‌هایی مانند «دلم می خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا و «مادر قلب اتمی» ساخته علی احمدزاده شنیده شده بود که بر اساس پیگیری‌های انجام شده این فیلم‌ها فرم حضور در جشنواره را پر نکرده‌اند.

جالب این‌جاست که برخی سایت‌ها ادعا کرده بودند مسعود ده‌نمکی چشمی به جشنواره فجر ندارد و فیلمش برای اکران نوروزی آماده می‌شود. اما پس از انتشار این لیست از سوی روزنامه سینما، روابط عمومی فیلم «رسوایی ۲» اعلام کرد که این فیلم فرم شرکت در جشنواره را پر کرده و اولین اکران آن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. «بادیگارد» نیز فرم حضور در جشنواره را پر کرده و به این ترتیب گمانه‌زنی‌ها درباره تحریم فجر از سوی ابراهیم حاتمی‌کیا صحت نداشته است.

فیلم دیگری که در این لیست دیده نمی‌شود، اما روابط عمومی آن از پر کردن فرم شرکت در جشنواره خبر داده است، فیلم «انتهای خیابان مهر» آخرین ساخته کامران قدکچیان است.

از فیلم‌های مهمی که فرم حضور در جشنواره سی و چهارم فجر را پر کرده‌اند می‌توان به «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا، «مالاریا» پرویز شهبازی، «لانتوری» رضا درمیشیان، «رگ خواب» حمید نعمت الله، «فراری» علیرضا داودنژاد، «صاف کننده» مصطفی کیایی، «پل خواب» اکتای براهنی، «خانه ای در خیابان چهل و یکم» حمیدرضا قطبی، «دراکولا» رضا عطاران، «ابد و یک روز» سعید روستایی، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» فرزاد مؤتمن، «نیمه شب اتفاق افتاد» تینا پاکروان، «هلن» علی اکبر ثقفی، «آشغال‌های دوست داشتنی» محسن امیریوسفی، «سیانور» بهروز شعیبی، «امکان مینا» کمال تبریزی، «هفت ماهگی» هاتف علیمردانی، «ربوده شده» بیژن میرباقری، «آب نبات چوبی» محمدحسین فرح بخش، «آه ای عبدالحلیم» احسان عبدی پور، «اژدها وارد می‌شود» مانی حقیقی، «آشوب» کاظم راست گفتار، «نفس» نرگس آبیار، «قشنگ و فرنگ» وحید موساییان، «وارونگی» بهنام بهزادی، «خشم و هیاهو» هومن سیدی، «به دنیا آمدن» محسن عبدالوهاب، «تمرین برای اجرا» محمدعلی سجادی، «عادت نمی‌کنیم» ابراهیم ابراهیمیان، «خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده، «خانواده فرشچی» نادر تکمیل همایون، «سایه‌های موازی» اصغر نعیمی، «پارادایس» علی عطشانی، «یک شهروند معمولی» مجید برزگر، «سینما نیمکت» محمد رحمانیان، «نیم رخ‌ها» ایرج کریمی، «کفش‌هایم کو؟» کیومرث پوراحمد اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج