۲۷۴۸۱
۳ نظر
۵۲۵۳
۳ نظر
۵۲۵۳
پ

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

مواد سمی سرطان زا ممکن است در ظروف غذا، مواد شوینده، مواد آرایشی و بسیاری از مواد دیگری که در طی زندگی روزمره با آنها روبرو هستیم وجود داشته باشد.

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

برترین ها: مواد سمی سرطان زا ممکن است در ظروف غذا، مواد شوینده، مواد آرایشی و بسیاری از مواد دیگری که در طی زندگی روزمره با آنها روبرو هستیم وجود داشته باشد. میزان ابتلا به سرطان بین سال های 1975 تا 2000 افزایش یافت و پیش بینی می شود تا سال 2020 دوباره سیر صعودی پیدا کند. مواد زیادی وجود دارند که می توانند ما را در معرض خطر سرطان قرار دهند. در این لیست به بعضی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

1.وسائل آشپزی نچسب

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

درست است که استفاده از این وسائل میزان استفاده از روغن را کاهش می دهد، ولی در عین حال خطر ابتلا به سرطان را بیشتر می کند. در سطح این ظروف نوعی اسید وجود دارد که دانشمندان آن را یکی از عوامل ایجاد سرطان کبد می دانند. بنابراین همین امروز لوازم آشپزخانه نچسب را کنار بگذارید و به جای آن از استنلس استیل استفاده کنید. به منظور کاهش مصرف روغن، سطح این ظروف را با روغن گیاهی آغشته کنید.

۲. ظروف آلومینیومی

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

ظروف آلومینیومی می توانند بسیار سمی باشند. مطالعات اخیرنشان می دهد که وارد شدن آلومینیوم به غذا می تواند خطر سرطان و نیز خطر آلزایمر را افزایش دهد. با این حال ظروف آلومینیومی ضدخش آنودایز شده کاملا بی خطر بوده و مانع نفوذ فلز به داخل غذا می شوند.

۳. ظروف پلاستیکی

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

بعضی اوقات از ظروف پلاستیکی برای نگهداری آب یا غذا استفاده می کنیم ولی باید دقت داشت که هر پلاستیکی بی خطر نیست و موادشیمیایی به کار رفته دراین ظروف می توانند بسیارسرطان زا باشند. در کل بهتر است آب یا غذا را در ظرف های پلاستیمی نگه نداریم یا حداقل ظرف های پلاستیکی کهنه، به خصوص آنهایی که دارای خراش های بزرگ هستند را دور بیندازیم. ضمنا بهتر است ظرف پلاستیکی را در مایکرویو قرار ندهیم چون گرمای مایکرویو باعث می شود موادشیمیایی بیشتری وارد غذا شوند.

۴. شمع های معطر

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

پارافین هایی که به طور مصنوعی معطر شده و دوده ایجاد می کنند بسیار خطرناک هستند. بنابراین سعی کنید به جای آنها از شمع های مومی استفاده کنید.

۵. خوشبوکننده های هوا

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

بیشتر خوشبوکننده ها حاوی نفتالین و فرمالدئید هستند که می توانند موجب بروز سرطان شوند. همچنین بعضی مواد شیمیایی دیگر در این خوشبوکننده ها سلامتی انسان را به خطر می اندازند. اگر دوست دارید خانه یا اتاقتان خوشبو باشد، از روغن های معطر طبیعی استفاده کنید.

۶. خشکشویی

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

بنزن، نفتالین و فرمالدئید مواد سرطان زایی هستند که در فرایند خشکشویی به کار می روند. اگر لباس هایی را که به تازگی از خشکشویی گرفته اید ببویید، بویی بنزین مانند به مشامتان خواهد خورد. این بو از مواد شیمیایی ای نشات می گیرد که در فرایند خشکشویی مورد استفاده قرار می گیرند.

۷. گلوله های نفتالین و ضد بید خوردگی

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

این گلوله ها بسیار بدبو و در عین حال سرطان زا هستند. بوی نفتالین در کمد و روی لباس های شما به معنای ورود موادخطرناک به ریه های شما است.

۸. سایر حشره کش ها و آفت کش ها

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

در بازار حشره کش های زیادی وجود دارند که ادعا می کنند می توانند انواع سوسک و مورچه و ... را از بین ببرند. اگرچه این مواد می توانند خانه شما را از حشره و مورچه خالی کنند، ولی در عین حال حاوی مواد سمی سرطان زا هستند. بهتر است به جای استفاده از حشره کش ها، از مواد طبیعی استفاده کنید. مثلا سرکه سفید می تواند در از بین بردن مورچه ها موثر باشد.

۹. رنگ ها

مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند

ترکیبات آلی موجود در رنگ ها می توانند ایجاد سرطان کنند. این ترکیبات در هوا پخش شده و حتی سال ها پس از نقاشی ساختمان خطر خود را حفظ می کنند. موقع خرید رنگ دقت کنید رنگ هایی را بخرید که میزان این ترکیبات در آنها کمتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از مطلبتون من دخترم 4 سالشه و سرطان داره خوبه که بدونیم از همین وسایل ساده اطرافمون هم بچه ها و افراد ضعیف ممکنه سرطان بگیرن

      پاسخ ها

      • ستا

        خیلی متاسف شدم امیدوارم که دختر گلتون هرچه زودتر شفا پیداکنه.

    • خشکشویی پاکان

      با سلام و احترام

      نظر به مطلب منتشر شده در تاریخ ۲۱ تير ۱۳۹۱ با عنوان «مواد سرطان زایی که در خانه ما وجود دارند»، در بخش ششم این مطلب به خشکشویی به عنوان عامل سرطان زا اشاره شده است!
      با توجه به عدم تطابق مطالب مطرح شده با واقعیت موارد زیر جهت اطلاع و اصلاح مطلب منتشر شده حضورتان اعلام می گردد :
      ۱. هیچ یک از مواد بنزن، نفتالین و فرمالدئید در فرایند خشکشویی مصرف نمی شود!
      ۲. بویی که پس از گرفتن لباس از خشکشویی حس می کنید هیچ ارتباطی با بنزین و مشتقات دیگر آن ندارد. این بو مربوط به ماده ی تخصصی اصلی خشکشویی میباشد که خاصیت بالای ضدعفونی کنندگی دارا می باشد . این ماده سالهاست در دنیا استفاده می شود و در ایران هم با کسب مجوزهای لازم از سوی وزارتخانه ها و سازمانهای مریوطه مصرف می شود و نه تنها هیچ مدرکی دال بر سرطان زا بودن این ماده وجود ندارد بلکه این ماده در بیشتر بیمارستانها و مراکز بهداشتی نیز به علت خاصیت ضد عفونی کنندگی بالا استفاده می شود که این خود گواهی محکم بر رد مطالب مطرح شده است.

      در پایان این سوال باقی می ماند که مطلب مذکور بر اساس چه منبع علمی و تخصصی بدون کوچکترین اطلاعی از ابتدایی ترین موارد تخصصی در این حرفه منتشر شده است؟!

      با توجه به موارد مطرح شده ما به عنوان عضوی کوچک از این خانواده ی صنفی بزرگ در ایران با نیم قرن سابقه استدعا و انتظار داریم هر چه سریعتر نسبت به حذف مطلب کذب منتشر شده و انتشار اصلاحیه جهت روشن شدن موضوع برای خوانندگان محترم اقدام فرمایید.

      در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص این صنعت، خشکشویی پاکان آماده ی پاسخگویی و همکاریهای بیشتر می باشد.

      با تشکر
      خشکشویی پاکان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج