جاباما
۲۷۴۹۱۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

دو رئیس کل ارزش دلار را بالا بردند

اظهارات روسای کل بانک مرکزی بر بازار بازهم تاثیرگذار بود و اعلام نظر رییس کل فدرال رزرو و رییس کل بانک مرکزی اروپا موجب تقویت ارزش دلار در هفته گذشته شد.

خبرگزاری ایسنا: اظهارات روسای کل بانک مرکزی بر بازار بازهم تاثیرگذار بود و اعلام نظر رییس کل فدرال رزرو و رییس کل بانک مرکزی اروپا موجب تقویت ارزش دلار در هفته گذشته شد.

بررسی تغییر و تحولات بازارهای عمده جهانی نشان می دهد که در هفته منتهی به ۶ دسامبر ۲۰۱۵-هفته اخیر- متوسط ارزش دلار نسبت به متوسط ارزش آن در هفته ماقبل در برابر ین ۰.۲۴ و برابر پوند ۰.۱۷ درصد تقویت شده است.

تحلیل بانک مرکزی حاکی از آن است که اظهارات رییس کل فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در مورد "افزایش نرخ بهره سیاستی در ایالات متحده" و همچنین سخنان رییس کل بانک مرکزی اروپا مبنی "بر امکان اجرای اقدامات شدیدتر برای تحریک اقتصاد منطقه یورو " افزایش ارزش دلار در هفته اخیر را رقم زده است. رئیس کل فدرال رزرو، بیان کرده بود که انتظار دارد نرخ بهره در ایالات متحده افزایش یابد .

در حالی این ارز در مقابل یورو ۰.۲۴ و فرانک ۰.۹۳ درصد کاهش ارزش داشته و تضعیف شده است که شدت کم سیاست‌های پولی انبساطی در حوزه یورو و از سویی دیگر تصمیم صندوق بین المللی پول برای قراردادن یوان در سبد "حق برداشت مخصوص" موجبات کاهش ارزش دلار در برابر این ارزها را فراهم آورد.

سیاستهای فوق انبساطی طلا را تقویت کرد

اما در بازار جهانی طلا شرایط به گونه ای پیش رفت که قیمت در بازار نیویورک در محدود ۱۰۸۲.۹۶ تا ۱۰۵۳.۷۰ دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد. متوسط بهای این فلز در هفته گذشته میلادی نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل ۰.۰۴ درصد کاهش دارد.

بنابر گزارش بانک مرکزی، اصلی ترین دلیل تقویت بهای طلا افزایش سیاست های فوق انبساطی بانک مرکزی اروپا (کاهش نرخ بهره سپرده) بود که به افزایش بهای فلز زرد رنگ منجر شد.

نفت اوپک تا ۳۸ دلار پایین آمد

همچنین در بازار جهانی نفت، متوسط بهای نفت خام پایه آمریکا نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل ۳.۰۵ درصد کاهش یافت. به نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک قیمت هر بشکه نفت خام پایه آمریکا در حدود ۳۹.۹۴ تا ۴۱.۸۵ دلار معامله شد و متوسط هفتگی هر بشکه در حدود ۴۰.۹۰ دلار قرار گرفت.

متوسط بهای نفت خام برنت دریای شمال نیز ۳.۶۱ درصد در مقایسه با هفته قبل کاهش یافته است. هر بشکه نفت خام برنت به نرخ‌های پایان وقت بازار در دامنه ۴۲.۴۹ تا ۴۴.۶۱ دلار معامله شد و متوسط هفتگی آن به ۴۳.۶ دلار رسید. در عین حال که بهای هر بشکه نفت خام اوپک در محدوده ۳۷.۸۹ تا ۳۹.۳۰ دلار معامله و متوسط هفتگی قیمت آن با کاهش ۱.۶۶ درصدی در سطح ۳۸.۶۵ دلار قرار گرفت.

این در حالی است که ذخایر تجاری نفت در امریکا، افزایش ارزش دلار در مقابل اسعار جهان و تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش سطح تولید از جمله دلایل کاهش بهای نفت در هفته گذشته بوه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج