۲۷۶۴۵۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

شگفت انگیزترین کانسپت های توکیو

کمتر نمایشگاه خودرویی را در جهان می توان یافت که از نظر تعداد ایده های انقلابی و معرفی کانسپت های عیجب و غریب به پای نمایشگاه خودروی توکیو برسد.

مجله دانستنیها: کمتر نمایشگاه خودرویی را در جهان می توان یافت که از نظر تعداد ایده های انقلابی و معرفی کانسپت های عیجب و غریب به پای نمایشگاه خودروی توکیو برسد. امسال هم خودروسازهای ژاپنی تمام توان خود را به کار گرفته بودند تا در هر زمینه ای که فکرش را بکنید، کانسپتی معرفی کنند. با برترین کانسپت های چهل و چهارمین اتوشوی توکیو آشنا شوید.

خودروهای جادار دار هاتسو

Daihatsu concept cars

شگفت انگیزترین کانسپت های توکیو

نام دای هاتسو را به زحمت می توان در اخبار بازار خودرو پیدا کرد اما وقتی نمایشگاه خودرو برگزار می شود، کانسپت های عجیب این شرکت راه خود را به عناوین خبری پیدا می کنند. امسال هم این خودروساز ژاپنی با چندین خودروی رنگارنگ در اتوشوی توکیو حضور یافت و ایده های خود را برای راحت تر بودن سرنشینان خودرو و هر چه ساده تر شدن سوار یا پیاده شدن مسافران مطرح کرد.

کانسپت نوری اوری (Nori Ori) با آن طرح مستطیلی ساده، درب های جانبی کشویی و رنگ سبز و سفید شبیه به اتوبوس کوچکی است که امکان ندارد هیچ مشکلی برای سوار شدن و نشستن در آن ایجاد شود. کف خودرو ارتفاع بسیار پایینی دارد و علاوه بر آن، سطح شیبداری از کف خودرو به سطح پیاده رو یا خیابان متصل می شود تا حتی سالخورده ترین افراد نیز به راحتی سوار شوند. صندلی ها نیز می توانند جمع شوند تا فضای آزاد بیشتری در داخل اتاقک ایجاد شود. به گفته مهندسان دای هاتسو، این خودرو می تواند دو صندلی چرخدار کاملا باز را در خود جای دهد.

هیناتا (Hinata) کانسپت دیگر دای هاتسو است که چهار درب آن در جهت های مختلف و تا ته باز می شوند و فضای ورود و خروج وسیعی را ایجاد می کنند. آرایش صندلی ها را هم می توان به شکل های مختلف تغییر داد.


یاماها وارد می شود

Yamaha Sports Ride Concept

شگفت انگیزترین کانسپت های توکیو

ایماها را بیشتر به موتورسیکلت هایش می شناسند اما این خودروساز ژاپنی امسال در حوزه خودرو بی نماینده نبود . با ارائه کانسپت اسپرت راید، تحسین بازدیدکنندگان را برانگیخت.

یاماها برای ساخت این خودروی اسپرت دو نفره با «گوردون موری» از طراحان بنام فرمول وان همکاری کرده و اسپرت راید را بر پایه پلت فرم نوآورانه آی ستریم کربن وی ساخته و به خاطر استفاده وسیع از فیبر کربن، وزن این ودرو به ۷۵۰ کیلوگرم محدود شده است. این به آن معنی است که اسپرت راید باید خودرویی فو ق العاده سریع باشد.

در روش آی ستریم کربن، شاسی خودرو از تحت فشار قرار گرفتن دو لایه فیبر کربن و ایجاد ساختاری لانه زنبوری شکل می گیرد تا در زمان و هزینه ساخت نیز به شدت صرفه جویی شود.

هر چند یاماها هیچ اشاره این به مشخصات فنی این خودرو نکرده اما به نظر می رسد که موتور اسپرت راید در عقب نصب می شود. استفاده از روش آی ستریم کربن که متناسب تولید انبوه با هزینه اندک است، این احتمال را تقویت می کند که اسپرت راید در حد کانسپت باقی نماند و در آینده نه چندان دور روانه بازار شود.


لکسوس با فناوری پیل سوختی

Lexus LF-FC

شگفت انگیزترین کانسپت های توکیو

خودروساز مجلل لکسوس با مدل LF-FC ایده های خود را برای ساخت خودروهای مجلل و در عین حال تمیز به نمایش گذاشت. مدل جدید لکسوس که بر پایه فناوری پیل سوختی کار می کند، خودرویی الکتریکی است که هر چهار چرخ آن محرک اند و در طراحی آن سعی شده تصویری نه چندان خشن تداعی شود.

پیل سوختی در عقب خودرو نصب شده و واحد کنترل قدرت به همراه مخزن T شکل هیدروژن در جلوی خودرو نصب شده اند و به خاطر همین توزیع ایده آل وزن، پایداری و فرمان پذیری لکسوس ال اف - اف سی مثال زدنی است.

یک موتور الکتریکی قدرتمند چرخ های عقب را به گردش در می آورد و چرخ های جلو نیز هر یک به موتوری الکتریکی مجهزند تا با توزیع دقیق گشتاور در هر چهار چرخ بتوان به فرمان پذیری و پایداری بهتر خودرو دست یافت.


کانسپت ارتباطات اجتماعی مرسدس

Mercedes-Benz Vision Tokyo

شگفت انگیزترین کانسپت های توکیو

مرسدس بنز با معرفی خودروی عجیب و غریب F۰۱۵ در سی ای اس پارسال، آینده متفاوتی را به ما معرفی کرد و امسال نیز با معرفی نمونه ای دیگر از خودروهای هدایت خودکار خود، این ایده را توسعه داد. کانسپت ویژن توکیو برنامه های مرسدس بنز را برای خودروهای جوان پسند چند دهه آینده به نمایش می گذارد.

در نگاه اول، این خودرو بسیار لطیف، گرد و فوق العاده ای نقره ای است که نورهای آبی نئون آن را زینت می بخشند. تمام پنجره پشتی خودرو به یک چراغ ترمز بزرگ تبدیل شده و چرخ های بزرگ و ظاهر اسپرت خودرو، آن را مختص استفاده جوانان می کند.

با باز شدن درب خودرو رو به بالا، ناگهان با فضای راحت و بزرگی مواجه می شویم که برای دور هم جمع شدن جوانان طراحی شده و شیشه های نقره ای آن، فضایی دنج و به دور از شلوغی شهر را فراهم آورده است.

از آنجا که این خودرو خودکار هدایت می شود، در داخل اتاقک نشانه های اندکی از رانندگی دیده می شود که همگی در برابر صندلی راننده قرار گرفته اند و به جای آن، تمرکز فضای داخل به نمایشگر بزرگی است که پشت در کشویی نصب شده است.

در میانه اتاقک نیز نمایشگر هولوگرافیکی نصب شده که قرار است تلفن های هوشمند یا هر ابزار دیگری که جوانان آن زمان استفاده می کنند، به آن متصل شده و سرنشینان بتوانند در تعامل با هولوگرام های مکعب شکل به تفریح و سرگرمی مشغول شوند.

از نظر فنی، مرسدس ویژن توکیو خودرویی الکتریکی است که با باتری تا ۱۹۰ کیلومتر مسافت طی می کند و پس از آن با نیرو گرفتن از پیل سوختی تا ۷۹۰ کیلومتر بیشتر جابجا می شود. این خودرو کاملا خودکار نیست و راننده می تواند هدایت خودرو را در دست بگیرد.


پادشاه بی لباس

Toyota Kikai concept

شگفت انگیزترین کانسپت های توکیو

کانسپت تویوتا کیکای با این ظاهر عجیب و غریبش که بخش های وسیعی از سیستم تعلیق خودرو را به نمایش گذاشته، بیشتر به یک تمرین طراحی خودرو شباهت دارد که می خواهد مخاطبانش را به تحسین فناوری های به کار رفته در ساخت خودرو وادار کند. کیکای در زبان ژاپنی به معنی خودرو است.


ایمن برای عابران پیاده

Toyoda Gosei's Flesby concept

شگفت انگیزترین کانسپت های توکیو

کانسپت خودروی ایربگ تویودا گوسی از بدنه ای متورم شونده همانند ایربگ بهره می برد که در برخورد با عابران پیاده آسیب به مراتب کمتری به آنها وارد می کند. روی بدنه این خودرو هم مجموعه ای از ال ای دی های نورانی به کار رفته تا سرنشینان بتوانند با دیگر خودروهای اطراف ارتباط برقرار کنند.


فراری از ترافیک

Honda's urban mobility concept

شگفت انگیزترین کانسپت های توکیو

این محصول از هوندا شاید عجیب و غریب ترین خودروی به نمایش در آمده در نمایشگاه امسال بود، خودروی یک نفره ای که هوشمند هدایت می شود و سرنشین را در شلوغی شهر از بهترین مسیر و در کوتاه ترین زمان به مقصد می رساند. البته هوندا اجازه نداد هیچ یک از خبرنگاران سوار این خودرو شوند و آن را بیازمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این ها همه اینده ن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج