۲۷۹۶۲۹
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

راز مرگ مرد ۴۸ ساله در خانه سالمندان

مدتی بود که پیام کوتاهی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید. پیامی که نشان می‌داد مردی ٤٨ساله به‌خاطر آزار و اذیت‌های کارکنان یک مرکز شبانه‌روزی سالمندان، در بیمارستان بستری است.

روزنامه شهروند: مدتی بود که پیام کوتاهی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخید. پیامی که نشان می‌داد مردی ٤٨ساله به‌خاطر آزار و اذیت‌های کارکنان یک مرکز شبانه‌روزی سالمندان، در بیمارستان بستری است.

این درحالی بود که روابط عمومی بهزیستی استان زنجان طی جوابیه‌ای نسبت به این خبر واکنش نشان داد. در این جواب هرگونه آزار و اذیت و حبس سالمندان انکار شد. با این وجود جلیل علیجانیان مرد ٤٨ ساله پس از یک ماه دست و پنجه کردن با مرگ در بیمارستان جان باخت.

ماجرای خبری خانه سالمندان زنجان با انتشار پیامی توسط خانواده مرد ٤٨ ساله در فضای مجازی آغاز شد، به همین خاطر کریم علیجانیان برادر جلیل پرده از جزییات ماجرا برداشت و به خبرگزاری فارس گفت: بهزیستی و عوامل خانه سالمندان باید جواب کم‌کاری‌های خود را بدهند. مسئولیت نگهداری از برادرم را به خاطر برخی مسائل خانوادگی به خانه سالمندان سپردیم.

اما برادرم را در حمام خانه سالمندان حبس می‌کردند. این درحالی بود که بارها شنیده بودیم او را کتک می‌زنند حتی آثار ضرب‌وشتم روی بدنش مشهود بود. بارها اعتراض کردیم اما فایده‌ای نداشت تا این‌که متوجه شدم وی را در بیمارستان ولیعصر بستری کرده‌اند.

پس از پرس‌وجو متوجه شدیم که وی از صبح روز قبل دچار تشنج شده و شب پس از این‌که به کما رفته، بدون همراه به بیمارستان اعزام شده است. او یک‌ماه بود که در کما به سر می‌برد تا این‌که روز سه‌شنبه در بیمارستان جان باخت.

علیجانیان با بیان این‌که به‌دلیل بی‌مبالاتی در نگهداشتن برادر خود از بهزیستی استان زنجان شکایت می‌کند، ادامه داد: برادر من دارای سابقه تشنج بوده و باید داروی‌های خاص مصرف می‌کرد.
وی ازمسئولان بهزیستی درخواست پاسخگویی درمقابل بی‌مبالاتی‌های مسئولان خانه سالمندان شد و بیان کرد: چرا باید این سالمند مورد آزار و اذیت قرار گیرد.

رد هرگونه آزار و اذیت بیمار توسط بهزیستی

گفتنی است، بهزیستی استان زنجان نیز با ارسال متنی در این زمینه هرگونه آزار و اذیت این فرد را رد کرده است، معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با اعلام این خبر اظهار داشت: بخش مهمی از زندگی سالمندان در ابعاد فردی و اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته است و خانواده‌ها باید توجه بیشتری به افراد سالمند داشته باشند. فرهاد میرزایی افزود: درحال حاضر سیاست این سازمان مبنی بر تأمین مراکز شبانه‌روزی و گسترش مراکز نگهداری سالمندان نیست و خانواده‌محوری و حفظ کرامت انسانی سالمندان از اهم اولویت‌های این سازمان است.

وی تأسیس مراکز روزانه سالمندان، طرح مراقبین در منزل و ویزیت در منزل سالمندان را از روش‌های موفق جایگزین نگهداری سالمندان عنوان کرد. میرزایی در پاسخ به ادعای مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر آزار و شکنجه یکی از سالمندان در مرکز نگهداری این استان تصریح کرد: فرد پذیرش شده در این مراکز دارای معلولیت و سابقه سکته مغزی و تشنج بوده که در تاریخ هشتم شهریورماه ‌سال جاری توسط خانواده‌اش به مرکز سپرده شده است.

وی هرگونه ادعا در رابطه با آزار و اذیت جلیل را رد کرده و اذعان داشت: خانواده این فرد نیز به‌طور کامل درجریان روند نگهداری و خدمات ارایه‌شده به وی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      48ساله مگه سالمنده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادرش توضیح داده که به خاطر بعضی مسائل خانوادگی در سرای سالمندان بوده . احتمالا بنده ی خدا ، بیماریی چیزی داشته که خانواده از نکهداریش ناتوان بوده اند .

    • رضا کوردی

      اینادونبال پولن اگه خلی برادرش رودوست داشت وفهمیده بااون بدرفتاری میکنن چراروزاول پیگیرنشده دومن اگه اون برادرش براش مهم بوده چرااونوتحویل خانه سالمندان داده الانم میگه برادر چون میدونه یه پولی دستش میاد برادره درغیراین صورت خاکشم نمی کرد

    • بدون نام

      اگه قبلا آثار ضرب و شتم رو روی بدن برادرش دیده چرا همون موقع شکایت نکرده

    • بدون نام

      تقصیر تو برادر بی عرضس ،بعدشم ۴۸ساله کجاش سالمند

    • بدون نام

      نظرم کو برترین جون؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خد خدارحمتش کنه ولی واقعا میشه به 48ساله گفت سالمند

    • بدون نام

      چه خانواده ی بی غیرتی - برادرشو کتک میزدن اما بازم نیاوردتش پیش خودش - تف به اون وجدانت که مثلا برادرشی!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج