۲۸۱۹۷۸
۳ نظر
۵۰۶۵
۳ نظر
۵۰۶۵
پ

آنتونی هاپکینز یا همان «هانیبال لکتر» معروف

فیلیپ آنتتونی هاپکینز معروف به تونی بازیگر توانای سینما و تلویزیون است. وی همچنین از برندگان جایزه اسکار می باشد.

برترین ها:

نام اصلی: سِر فیلیپ آنتونی هاپکینز

تولد: ۳۱ دسامبر ۱۹۳۷ ‏(80 سال) - پورت تالبوت، ولز

ملیت: بریتانیایی

پیشه: بازیگر و تهیه‌کننده

سال‌های فعالیت: ۱۹۶۰ - تا کنون

آنتونی هاپکینز یا همان «هانیبال لکتر» معروف

بیوگرافی مختصر

فیلیپ آنتتونی هاپکینز معروف به تونی بازیگر توانای سینما و تلویزیون است. وی همچنین از برندگان جایزه اسکار می باشد. او همواره به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران زنده حال حاضر جهان شناخته شده که بیشتر شهرتش را برای بازی فوق العاده اش در نقش هانیبال لکتر به عنوان یک دکتر روانشناس خونخوار در مجموعه این فیلم ها به دست آورده است. او سر انجام توانست برای بازی در همین نقش در یکی از فیلمهای این مجموعه به نام " سکوت بره ها" محصول سال 1991 برنده جایزه اسکار شود. از دیگر فیلم های مشهور وی می توان به " شکارچی انسان"،" هانیبال" و ... اشاره کرد. وی توانسته است 3 بار برنده جایزه بتفا و دو بار برنده جایزه امی شود.

زندگی نامه

هاپکینز متولد 31 دسامبر 1937 در مارگام ولوز انگلستان می باشد. پدرش ریچارد آرتور هاپکینز و مادرش ماریل آنه بود. در سنین کودکی بود که او تصمیم خود برای کار در سینما و تلویزون را گرفت و در نهایت با پیشنهاد "برتون" تحصیلات خود در آکادمی هنرهای تصویری را شروع کرد و در نهایت توانست در سال 1957 از آنجا فارغ التحصیل شود. لارنس الویر که استعداد ذاتی هاپکینز را دید به او پیشنهاد پیوستن به آکادمی ملی تئاتر لندن را داد و سر انجام وی در سال 1965 پیشنهاد او را پذیرفت و برای پیوستن به این آکادمی به لندن نقل مکان کرد. هاپکینز اولین فیلم تلویزیونی خود را با نام "کک در گوش او" در سال 1967 ساخت؛ این لحظه تاریخی سر آغازی برای هاپکینز بود زیرا از آن لحظه به بعد او به یکی از موفق ترین افراد سینما و تلویزیون تبدیل شد. هاپکینز در سال 1968 در پروژه "شیر در زمستان" به کارگردانی تیموتی دالتون شرکت کرد و توانست راه خود را هموار کند.

آنتونی هاپکینز یا همان «هانیبال لکتر» معروف

پس از آن موفقیت های بیشماری به سراغ هاپکینز آمد، او توانست نام خود را در چهار گوشه جهان بر سر زبان ها بی اندازد. پروژه بزرگ بعدی وی ، همکاری با بزرگان سینمای آن دوران بود. افرادی چون جیمز کان،شان کانری و جین هکمن در فیلم " پلی در دوردست" محصول سال ۱۹۷۷. در ادامه فعالیت های وی ، فیلم " مرد فیل نما" محصول سال ۱۹۸۷ قرار داشت. سال ۱۹۸۷ برای زندگی سینمایی هاپکینز بسیار مهم بود، زیرا او توانست در این سال دو جایزه ارزنده را به خود اختصاص دهد و عنوان "شوالیه" را از خاندان سلطنتی انگلستان برای فعالیت دلسوزانه برای کمک به رشد سینمای انگلستان دریافت کند. روند موفقیت های وی ادامه داشت و سر انجام در سال ۱۹۹۷ وی توانست سه نامزدی جایزه اسکار را برای ایفای نقش در فیلم های " بقایای روز"،"نیکسون" و " آمسیتاد" برای خود به ارمغان آورد که وی فقط توانست در فیلم " سکوت برره ها" محصول سال ۱۹۹۱ جایزه ارزشمند بهترین بازیگر از آکادمی اسکار و بفتا را دریافت کند.

سبک بازیگری

هاپکینز خود را برای بازی در نقش های مشهور آماده می ساخت. وی به طور شگفت آوری می تواند نقش های خود را هضم کند. به عنوان مثال در یکی از پروژه هایش او بیش از ۲۰۰ خط از دیالوگ های نقش خود را خیلی کمتر از زمان واقعی به خاطر سپرد و آن را به طور شگفت آوری با زبان عامیانه و واقعی آمیخت که این عمل وی تحسین همگان را بر انگیخت؛کاری که کمتر کسی قادر به انجام آن است. این کار وی گاه به گاه توانسته است سبک جدیدی را برای کارهای او به ارمغان آورد. توجه بیش از اندازه هاپکینز به متن فیلمنامه و سبک گفتاری و نقشی وی در مواردی به ایجاد مشکل میان وی و کارگردان منجر شده است و بعلاوه زمان برداشت سکانس ها را به طور چشمگیری افزایش داده است، او همچنین عنوان کرده است پس از اتمام سکانس به سختی می تواند متن فیلمنامه را به خاطر بیاورد و این تناقضی برای صحبت های بسیاری از افراد دیگر است که می گویند تا سالها بعد متن فیلمنامه های خود را به خاطر می آورند! البته در اینکه حافظه کوتاه مدت وی بسیار قوی است هیچ شکی جود ندارد ولی در هر حال با توجه به این قدرت باید انتظار چیزی غیر از گفته خود او نسبت به دیالوگها را داشته باشیم.

آنتونی هاپکینز یا همان «هانیبال لکتر» معروف

هانیبال لکتر

شاید بیشترین معروفیت هاپکینز به خاطر بازی در نقش هانیبال لکتر روانشناس خون خوار سینما باشد. بازی فوق العاده وی در فیلم سکوت بره ها توانست جایزه بهترین بازیگر اسکار را برای وی به ارمغان آورد. جودی فاستر نقش مقابل او نیز توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را بدست آورد. این فیلم همچنین توانست جایزه اسکار در دیگر بخش ها از قبیل بهترین فیلم،بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز به خود اختصاص دهد. یکی از کوتاهترین اجراهای منجر به دریافت جایزه اسکار متعلق به فیلم "سکوت بره ها" می باشد، زیرا هاپکینز توانست با بازی در حدود ۱۶ دقیقه این جایزه را نسیب خود کند که از این حیث رکورد دار اسکار نیز می باشد و این خود گویای توانمندی حیرت آور بازیگری چون آنتونی هاپکینز می باشد. او نقش خود به عنوان هانیبال را دو بار دیگر در فیلم های " اژدها سرخ" و " هانیبال" تکرار کرد که آنها نتوانست جوایزی را برای او کسب کند. هاپکینز پس از چند سال زندگی در هالیوود به لندن بازگشت و در اولین اظهار نظرش با بیان جمله " خب این قسمت از زندگی من هم تموم شد!!" تصورات بسیاری را در ذهن علاقه مندان وی ایجاد کرد.

زندگی شخصی

هاپکیز از سال ۲۰۰۷ تا کنون ساکن شهر لس آنجلس آمریکا است. او یک بار در طول دهه ۱۹۷۰ به دنبال ادامه زندگی حرفه ای خود به ایالات متحده نقل مکان کرده است اما در اواخر سال ۱۹۸۰ به انگلستان بازگشت. با این حال در پی موفقیت وی در سال ۱۹۹۰ او بار دیگر تصمیم به مهاجرت به آمریکا را گرفت. هم اکنون هاپکینز علاوه بر انگلستان از سال ۲۰۰۰ شهروند ایلات متحده آمریکا نیز می باشد. هاپکینز تا کنون ۳ بار ازدواج کرده است. اولین ازدواج ناموفق او از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲ با پترونلا بارکر بود. پس از آن در سال ۱۹۷۳ با جنیفر لیتون برای مدت ۲۹ سال زندگی مشترکی را آغاز کرد که این ازدواج نیز سر انجام در سال ۲۰۰۲ منجر به جدایی شد.

آنتونی هاپکینز یا همان «هانیبال لکتر» معروف

هم اکنون او با استلا آرویاو ازدواج کرده است. او از ازدواج اول خود دارای دختری به نام ابیگل هاپکینز می باشد که او نیز خواننده و بازیگر سینما و تلویزیون است. هاپکینز به بسیاری از موسسات خیریه برای خرید خانه و زمین و .... کمک می کند و در بسیاری از نقاط دیگر کشور حمایت های مالی برای انجمن های خیریه جمع آوری می کند. بیشتر کمک های مالی وی به موسسات درمان اعتیاد و زنان بی سرپناه در ایالت های مختلف آمریکا است و همچنین به عنوان معلمی داوطلب در مدرسه ای در کالیفرنیا همکاری می کند.

دیگر فعالیت ها

در سال ۲۰۰۷ هاپکینز در مصاحبه ای اعلام کرد به منظور سفر به دور دنیا به طور موقت فعالیت هنری خود را قطع می کند. او همچنان برای سالن های کنسرت نت های موسیقی می نویسد و تا کنون با بسیاری از ارکستر های مشهور همانند استفان بارتون همکاری داشته است. در سال ۲۰۰۸ وی همراه با برترین موسیقی دانان در ارکست سمفونی آمریکا حضور داشت. هاپکینز از طرفداران دو آتشه برنامه های طنز تلویزیون بی بی سی است. در یکی از مصاحبه های خود به صراحت اعلام کرد که برای برنامه " احمق ها و اسب ها " این تلویزیون ایده های جذابی در سر دارد. همین امر موجب شد تا جان سالیوان نویسنده این برنامه با آنتونی در مورد این برنامه تلویزیونی صحبت کند و قرار شد شخصیت جدیدی در این مجموعه وارد شود که متاسفانه فیلمبرداری آن با فیلمبرداری فیلم " سکوت بره ها" تداخل پیدا کرد و همین امر موجب شد تا شخص دیگری بازیگری در کارکتر جدید این مجموعه را بر عهده بگیرد.

آنتونی هاپکینز یا همان «هانیبال لکتر» معروف

جوایز

علاوه بر دریافت جایزه اسکار برای فیلم سکوت بره ها، هاپکینز در ۴ فیلم دیگر " بقایای روز" محصول سال ۱۹۹۳، " نیکسون" محصول سال ۱۹۹۵ و "آمیستاد" محصول سال ۱۹۹۷ نامزد دریافت جایزه اسکار شده است. در سال ۱۹۹۳ او توانست برای عملکرد خوب خود در نقش "پیر بزوکاو" در مستند "جنگ و صلح" شبکه بی بی سی جایزه بفتا را از آن خود کند بعلاوه او توانست بار دیگر این جایزه را برای بازی در فیلم "سکوت بره ها" و "سرزمین سایه ها" همراه خود به خانه ببرد. او همچنین تا کنون در بخش های مختلف از جمله بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و ... توانسته است نامزد جایزه اسکار شود. هاپکینز توانست جایزه امی را برای بازی در فیلم "آدم ربایی حقوقی" بدست آورد و همچنین او نامزد دریافت این جایزه به خاطر بازی در فیلم "گوژپشت ناتردام" شد که نتوانست آن را از آن خود کند. او همچنین توانسته است عنوان بهترین بازیگر و کارگردان را برای فیلم " فشار هوا" محصول سال ۲۰۰۷ از جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو بدست آورد.

فیلم ها:

  • هملت (۱۹۶۹)
  • مرد فیل‌نما (۱۹۸۰)
  • دراکولای برام استوکر (۱۹۹۲)
  • سکوت بره‌ها (۱۹۹۱)
  • بازماندهٔ روز (۱۹۹۳)
  • افسانه‌های خزان (۱۹۹۴)
  • نیکسون (۱۹۹۵)
  • آمیستاد (۱۹۹۷)
  • لبه تیغ (۱۹۹۷)
  • نقاب زورو (۱۹۹۸)
  • با جو بلک آشنا شوید (۱۹۹۸)
  • چگونه گرینچ کریسمس را دزدید (۲۰۰۰)
  • هانیبال (۲۰۰۰)
  • ماموریت غیرممکن ۲ (۲۰۰۰ - بدون آمدن نام در عنوان‌بندی)
  • قلب‌ها در آتلانتیس (۲۰۰۱)
  • گروه ناجور (۲۰۰۲)
  • اژدهای سرخ (۲۰۰۲)
  • ننگ بشری (۲۰۰۳)
  • اسکندر (۲۰۰۴)
  • سریعترین ایندین جهان (۲۰۰۵)
  • بئوولف (۲۰۰۶)
  • شکست (۲۰۰۷)
  • غریبه‌ای دراز و سیاه را ملاقات خواهی کرد (۲۰۱۰)
  • مراسم مذهبی (۲۰۱۱)
  • ثور (۲۰۱۱)
  • مرد گرگ‌نما (۲۰۱۳)
  • نوح (۲۰۱۴)
  • سوءرفتار (۲۰۱۶)
  • سریال وست ورلد (۲۰۱۶)
  • ترنسفورمرز: آخرین شوالیه (۲۰۱۷)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پارسا

      واى من عاشقشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منمممم همینطور

    • بدون نام

      من دیوونه اشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج