جاباما
۲۸۲۲۷۸
۵۱۰۶
۵۱۰۶
پ

قصری برای فرشته كوچک

اگر شما هم جزو پدرو مادرهایی هستید که بهترین ها را برای بچه ها می خواهنداین گزارش را بخوانید. خانم و آقايي كه به زودی قرار است صاحب فرزندي شوند، دوست دارند همه وسايل نوزاد موجود در بازار را براي نورسيده‌شان بخرند و بهترين اتاق را براي ورود او بچينند.

مجله منزل - زهرا شكيب‌مهر: خانم و آقايي كه به زودی قرار است صاحب فرزندي شوند، دوست دارند همه وسايل نوزاد موجود در بازار را براي نورسيده‌شان بخرند و بهترين اتاق را براي ورود او بچينند اما اينكه يك نوزاد دقيقا به چه وسايلي احتياج دارد و چطور اتاقي براي او مناسب است تا اولين روزهاي زندگي‌اش را در آن بگذراند، نكته‌هايي است كه خيلي از پدر و مادرهاي تازه‌كار نمي‌دانند.

ديوار

قصری برای فرشته كوچک

تا دل‌تان بخواهد كاغذديواري‌هاي متنوع در بازار وجود دارد. حتما مي‌توانيد مناسب تم اتاق كاغذديواري پيدا كنيد. بهتر است فقط برای يك ديوار از كاغذديواري‌هاي شلوغ و طرحدار استفاده كنيد و بقيه ديوارها يا كاغذديواري ساده باشد يا تك‌رنگ.

اگر كاغذديواري دوست نداريد، مي‌توانيد از استيكرهاي بچگانه استفاده كنيد كه بنا به طرحي كه دارد، بهتر است بالاي تخت، كنار كمد يا روي ديوار سمت خالي اتاق استفاده شود. اگر هم دوست داريد اتاق ساده‌تر از اين حرف‌ها باشد مي‌توانيد ديوار را رنگ ساده بزنيد و روي آن از قاب‌هاي مخصوص نوزاد استفاده كنيد. كافي است يك قاب بزرگ خالي تهيه كنيد. عكس مادر در زمان بارداري، روزهاي قبل از به دنيا آمدن نوزاد و كلي عكس خاطره‌انگيز ديگر را مي‌توانيد در اين قاب بچسبانيد.


فرش و زیرانداز

قصری برای فرشته كوچک

زیرانداز را بهتر است از رنگ‌هاي روشن انتخاب كنيد تا متوجه كثيفي آن شويد. اين روزها در بازار انواع فرش‌ها با رنگ‌هاي متنوع وجود دارد. مي‌توانيد اگر از تم خاصي در دكور استفاده مي‌كنيد، فرش یا موکتی بخريد كه المان‌هايي از تم دكورتان را داشته باشد.


كف

قصری برای فرشته كوچک

از آنجا كه نوزاد هميشه نوزاد نخواهد ماند و شما روزهاي چهار دست و پا رفتن را در پيش داريد، كفپوشي را انتخاب كنيد كه نگران زمين خوردن فرزندتان نباشيد؛ ضمن اينكه بهتر است كف راحت تميز شود و قابل بخارشو كشيدن باشد. كفپوش اتاق نوزاد هرچه روشن‌تر باشد فضاي اتاق را دلبازتر خواهد كرد.


اسباب‌بازي

قبل از رفتن به اسباب‌بازي فروشي به خودتان قول دهيد كه قرار است فقط لوازم مورد نياز را بخريد. فقط در اين صورت است كه اتاق نوزاد شما پر از اسباب‌بازي‌هایی نمی شود كه بعضي‌هاي‌شان هرگز استفاده نخواهند شد.

قصری برای فرشته كوچک

پدر و مادرهاي تازه‌كار خيلي زود خام اسباب‌بازي‌هاي پر رنگ و لعاب مي‌شوند اما اين اسباب‌بازي‌ها فقط اتاق نوزاد را شلوغ مي‌كنند و آرامش اتاق را مي‌گيرند. براي رنگ و لعاب بخشیدن به اتاق فقط چند اسباب‌بازي كافي است كه بهتر است از مدل‌هايي كه صدا مي‌دهند براي ماه‌هاي اول كودك‌تان انتخاب كنيد. آويز بالاي تخت موزيكال و رنگارنگ را هم فراموش نكنيد كه هم باعث سرگرمي و تحريك حواس نوزاد می‌شود و هم موزيك ملايمي دارد كه براي آرامش او مفيد خواهد بود.

ست‌هاي تزیيني رو دري، سطل زباله، قاب عكس و چند تا وسيله ديگر هم گزينه هايی است براي زيباتر شدن اتاق. اين روزها مادرهاي هنرمند خودشان با پارچه‌هاي نمدي اين وسايل را تهيه مي‌كنند. كافي است جست‌وجويي در اينترنت كنيد و مدل‌هاي جديد را ياد بگيريد و دست به كار شويد.


لوستر

قصری برای فرشته كوچک

بهتر است لوستري كه لامپ ساده ‌ای دارد را انتخاب كنيد. لوسترهاي رنگي يا با نور زياد مناسب اتاق نوزاد نيست. لوستري را انتخاب كنيد كه نور را در يك جهت نتاباند و آن را كاملا در اتاق پخش كند.


تختخواب

قصری برای فرشته كوچک

از آنجا كه بيشتر نوزادان حداقل در ماه‌هاي اول در اتاق پدر و مادر هستند، بهتر است حتما تخت كوچكي براي اين منظور تهيه كنيد. تخت اتاق نوزاد تا مدت‌ها براي خواب شب استفاده نخواهد شد. بهتر است براي ايمني كودك، تخت نرده‌دار انتخاب كنيد. سرويس روبالشي و روتختي را هم متناسب با رنگ و طرح اتاق انتخاب كنيد. دور سري تخت را هم فراموش نكنيد. يكي، دو تا كوسن كوچك و مناسب به تخت جذابيت بيشتري مي‌بخشد.

سرويس خواب نوزاد هرچه ساده‌تر باشد ست كردن وسايل اتاق را راحت‌تر مي‌كند؛ البته سادگي باعث مي‌شود ديرتر از آن خسته شويد؛ پس پيشنهاد مي‌كنيم دور تخت‌هاي طرحدار با شكل‌هاي ماشين و كالسكه را خط بكشيد.


اتاق

قصری برای فرشته كوچک

متخصصان معتقدند بهتر است اتاق نوزاد نور طبيعي داشته باشد پس بهتر است نورگيرترين اتاق را برای او انتخاب كنيد. براي چيدمان هرقدر اتاق طول و عرض يكساني داشته باشد، بهتر است. همچنین كار شما براي چيدمان در اتاقي كه كمترين كنج و پستو را دارد، بسيار راحت‌تر است.


پرده

قصری برای فرشته كوچک

اگر اتاق نورگيري را انتخاب كرديد بهتر است از پشت پرده‌ای‌هاي ضدنور کمک بگیرید كه نوزادتان خواب ميان روز آرامي را بگذراند. براي پرده رويي و اصلي بهتر است از تورهاي ساده استفاده کرده و متناسب با دكور اتاق، تكه‌دوزي‌هايي را روي پرده نصب كنيد كه فضاي اتاق يكدست باشد.


كمد

قصری برای فرشته كوچک

كمدي كه براي اتاق نوزادتان مي‌خريد، هرچه تعداد كشو و طبقه بيشتري داشته باشد، كاربردي‌تر خواهد بود چون مي‌توانيد همه وسايل اتاق را در عرض چند ثانيه در آن جا ‌دهید. اين كار به خلوت و منظم شدن دكور اتاق كمك زيادي مي‌كند. مي‌توانيد از قفسه‌هاي دكوري كمد هم براي چيدن اسباب‌بازي‌هايي كه مي‌خواهيد جلوي چشم باشند، استفاده كنيد. در كشوی لباس‌ها هم خرت و پرت‌ها را بگذاريد. چند سبد چوبي كوچك روي دراور هم به زيبايي اتاق كمك مي‌كند و هم جاي خوبي براي گذاشتن كرم‌ها، داروها و وسايل بهداشتي كودك‌تان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج