۲۸۷۷۴۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

آثار اجرای برجام در نظام بانکی کشور

مديرکل بين‌الملل بانک مرکزي از لغو تحريم هاي بانکي اروپا و تحريم هاي ثانويه آمريکا خبر داد.

خبرگزاری صدا و سیما: مديرکل بين‌الملل بانک مرکزي از لغو تحريم هاي بانکي اروپا و تحريم هاي ثانويه آمريکا خبر داد.

حسين يعقوبي مياب با اشاره به از سرگيري حمايت‌هاي مالي از جمله کمک مالي و وام هاي ترجيحي به دولت ايران گفت: کمک مالي و وام هاي ترجيحي به اين صورت است که موسسات بين المللي مي توانند نسبت به ارايه وام هاي توسعه اي براي تامين مالي طرحهاي عمراني کشور در چارچوب ضوابط متعارف بين‌المللي اقدام کنند.

وي افزود: با اجرايي شدن برجام تمام تحريم‌‌هاي مالي از جانب اتحاديه اروپا لغو‌ و دسترسي به منابع ارزي ايران در تمام کشورها و امکان نقل و انتقال آنها ميسر خواهد شد؛ ضمن آنکه تمام منابع مالي و اقتصادي متعلق به اشخاص حقيقي، حقوقي و نهادها از جمله بانک ها و موسسات مالي ايراني، بانک مرکزي و افرادي که از فهرست‌هاي تحريم خارج شده‌اند، آزاد و در اختيار ايران قرار مي گيرد.

مديرکل بين‌الملل بانک‌مرکزي، با بيان اينکه در شرايط بعد از اجراي برجام نقل و انتقال منابع بين اشخاص حقيقي، حقوقي خارجي و ايراني مجاز مي‌شود، اضافه کرد: مشارکت و روابط کارگزاري بانکي فيمابين بانک‌هاي ايراني و خارجي گسترش مي يابد و فعاليت‌هاي متعارف بانکي همچون گشايش اعتبار اسنادي و صدور ضمانت‌نامه بانکي انجام مي شود.

وي از جمله دستاوردهاي شرايط بعد از اجراي برجام را کاهش هزينه عمليات ارزي و به تبع آن کاهش هزينه کالاهاي وارداتي دانست و تاکيد کرد: شعب بانکي، شرکت هاي تابعه يا دفاتر نمايندگي بانک‌هاي ايراني در خارج از کشور امکان افتتاح خواهند داشت و بانک‌هاي خارجي در منطقه اصلي و مناطق آزاد ايران نيز متقابلاً مجاز به اين نوع فعاليت ها مي شوند.

مديرکل بين‌الملل بانک مرکزي مجاز شدن ارايه خدمات پيام‌رساني مالي به اشخاص حقيقي و حقوقي از جمله سوئيفت را از دستاوردهاي مهم بعد از برجام براي نظام بانکي عنوان کرد و گفت: بر اين اساس تمام خدمات مرتبط امور مالي و بانکي شامل کمک‌هاي فني، آموزشي، بيمه، بيمه اتکايي، حمل‌ونقل، واسطه‌گري و هر گونه خدماتي که به طور متعارف براي انجام اين فعاليت‌ها لازم است، براي نظام بانکي مهيا خواهد شد.

يعقوبي با بيان اينکه تحريم‌‌هاي مرتبط با خريد، پذيره‌نويسي يا تسهيل انتشار ديون حاکميتي ايران، شامل اوراق قرضه دولتي لغو مي شود ، افزود: همچنين تحريم‌هاي مرتبط با طلا و ديگر فلزات گرانبها و خدمات مرتبط با آنها لغو خواهد شد.

اين مسئول بانک مرکزي‌ لغو تحريم‌هاي ثانويه آمريکا و آزاد شدن خريد و فروش اسکناس اين کشور به دولت ايران را با اجرايي شدن برجام امکان‌پذير خواند و تصريح کرد: ‌البته بايد يادآور شد که با رفع يا تعليق تحريم‌هاي امريکا بعد از اجراي برجام، اشخاص و موسسات مالي آمريکايي نمي‌توانند با اشخاص ايراني همکاري کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقویردی بازه

      با سلام.بنظر من برچیده شدن تحریمهای ظالمانه ی آمریکا وغرب یکی از بزرگترین موفقیت های دولت ما خواهد بود که امیدوارمدر گام بعدی بتوانند با برچیدن باقی مانده موانع موجود جایگا واقعی کشور عزیزمان را در جهان تثبیت نمایند تا مردم ما بتوانندبا سربلندی وبدون ویزا به کشور های پیشرفته ی اروپایی ترددنمایند ودر انتقال صنایع پیشرفته آنان به داخل کشورمان گام بردارندونرخ بیکاری را کاهش دهند

    • بدون نام

      وام خارجی چه فایده ای برای ملت دارد بجز گرفتاری وبدبختی چیز دیگری ندارد کسانی هم که از ان طرفداری میکنند خاین یا ..... هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج